ترکیهجاذبه‌های گردشگری

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا؛ قسمت اول

معرفی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا؛ قسمت اول

یکی از زیباترین و جذابترین شهرها و مراکز توریستی ترکیه بی شک شهر آنتالیا است. جالب است بدانید که شهر آنتالیا تا چند سال گذشته برای گردشگرها ناشناخته بود. بعدها با گسترش امکانات رفاهی و ایجاد بستری مناسب برای تفریح و گشت و گذار این شهر هم توانست در جایگاه خوبی در بین توریست‌ها پیدا کند و به همین خاطر به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در ترکیه تبدیل شد. ما در این مطلب به بررسی بخشی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا می‌پردازیم و شما را با جاذبه‌های توریستی این شهر زیبا آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

از آنتالیا بیشتر بدانیم

بیشتری شهرت شهر آنتالیا به دلیل سواحل بسیار زیبا و جذاب آن است. حدود چهل درصد از گردشگران خارجی در بازدید از ترکیه مستقیم به شهر آنتالیا می‌روند و این شهر را مقصد توریستی خود قرار می‌دهند. این درصد بسیار بالایی است و از خدماتی نشات می گیرد که شهرداری آنتالیا در کنار بهره گیری از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگرها فراهم کرده است. این شهر زیبا از شمال با شهرهای بوردور و اسپارتا، از سمت شمال شرقی با شهر قونیه، از جنوب با دریای مدیترانه ، از شرق با شهر کارامان و مرسین، از غرب با شهر مولا و از جنوب غرب با شهر کمر همسایه است. کسانی که به شهر قونیه علاقه دارند می‌توانند همزمان با گردشگری در آنتالیا سری هم به این شهر همسایه بزنند.

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است؛ به این معنا که تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی مرطوب و بارانی دارد. به دلیل مجاورت با دریا و وجود امواج هوای گرم از سوی دریا، آنتالیا خیلی سرد نمی‌شود و در زمستان تنها به داشتن باران‌های معتدل اکتفا می‌کند. این شهر کمی بیشتر از دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد و بیست و یک هزار کیلومتر مربعی به نظر می‌رسد پراگندگی جمعیت آن متوسط و متعادل باشد.

آبشارهای ماناوگات؛ از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

یکی از زیباترین و جذابترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آبشارهای ماناوگات (Manavgat Waterfall) می‌باشد. بی شک همان طور که در تصویر می‌بینید، می‌توان آبشارهای ماناوگات را یکی از پر کشش‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر آنتالیا بر شمرد. این آبشارها در جنوب کوه طرس قرار گرفته‌اند و از بالای کوه‌ها به دریای مدیترانه می‌ریزند. با هماهنگی‌ها و امکاناتی که ایجاد شده، شما می‌توانید در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به آبشارها بایستید و این مناظر زیبا و چشمگیر را تماشا کنید. به علاوه می‌توانید عکس‌های شاهکاری هم در این ناحیه بیندازید و حسابی لذت ببرید.

به علاوه…

به علاوه در این مکان رستوران‌های بسیار جذابی تاسیس شده‌اند که غذاهای محلی ترکی سرو می‌کنند. همچنین باغ‌های جذابی هم در همان حوالی است و شما می‌توانید به نوشیدن چای و قهوۀ ترک در آنها بپردازید و حسابی روحتان را تازه کنید. رودخانۀ ماناوگات هم در فاصلۀ چهار کیلومتری از آبشار قرار دارد که بهتر است حتماً به آنجا بروید تا با قایق رانی و کشتی رانی در این رودخانه حس جدیدی را تجربه کنید.

ساحل کنییالتی؛ از دیگر جاذبه‌های این شهر زیبا

همان طور که می‌دانید آنتالیا شهر سواحل زیبا است و شاید بتوان آن را یکی از جذابترین شهرهای ساحلی خاورمیانه نامید. ما در این قسمت و نیز قسمت بعدی از معرفی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا سواحل مختلف این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به این شهر زیبا بتوانید انتخاب‌های درستی از سواحل داشته باشید. یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین سواحل که جزو جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به شمار می‌رود، ساحل کنییالتی (Konyaaltı) می‌باشد. این ساحل درست در میان کوه‌های بیدگلرالی و صخره‌های همان حوالی قرار گرفته و موقعیت بی نظیر آن آب و هوایی جذابی را برایش ساخته است.

جذابیت ساحل  کنییالتی  برای چیست؟

باید گفت دقیقاٌ همین قرار گیری در میان کوه‌های بسیار بلند و سر سبز است که محیط اطراف ساحل کنییالتی را در این حد زیبا و دلفریب ساخته است. ساحلی را تصور کنید که میان درختان سرسبز و دریای مدیترانه قرار گرفته و انواع تفریحات ساحلی و دریایی را در خود دارد. در واقع به حدی به امکانات و نظافت این سواحل رسیدگی می‌شود که شما می‌توانید در محیطی بسیار تمیز و زیبا هر تفریح ساحلی‌ای را که مد نظر دارید انجام دهید و لذت ببرید. در اینجا هم کافه رستوران‌های بی نظیری وجود دارد که می‌توانید غذاهای محلی یا دریایی را در آنها نوش جان کنید و با دسری خوشمزه روزتان را به پایان برسانید.

پارک ملی کاراتپه؛ از دیدنی‌های گردشگری آنتالیا

از جمله جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا که می‌توان آن را گل سرسبد جاذبه‌های طبیعی این شهر دانست، می‌توان به پارک ملی کاراتپه (National Park Kartepe) اشاره کرد. در زبان ترکی کاراتپه به معنی تپۀ سیاه است و که اسم از آنجا می‌آید که این تپه قلمرو رفت و آمد بسیاری از سربازان بوده است. برخی دیگر می‌ گویند دلیل نامگذاری این تپه وجود تعداد بی شماری درخت است که رویش را پوشانده‌اند. به هر روی یکی از زیباترین جاهایی که می‌توانید در سفر به آنتالیا ببینید، همین پارک کلی کاراتپه است. شما می توانید تصویر این پارک ملی را در بالای همین مطلب ببینید.

در پارک ملی کاراتپه چه می‌بینیم؟

بگذارید پیش از پاسخ دادن به این سوال کمی راجع به تاریخچۀ این تپه براتان بگوییم. در پارک ملی کاراتپه تخته سنگ‌های بسیار عظیم و حکاکی شده‌ای را خواهید که منقش به خطوط باستانی هستند و این نشان از تمدن و اصالت کشور ترکیه دارد. به علاوه بخش‌های تاریخی این تپه شامل بازمانده‌های محل اقامت آسیتاوادا به عنوان یکی از پادشاهان معروف باستانی و نیز کتیبه‌هایی از اقوام فنیقی و هیتی نشان می‌دهد که در گذشته افراد زیادی در این پارک ملی زندگی می‌کرده‌اند و اتفاقات جذابی در آن در جریان بوده است. شما می‌توانید به بازدید از این اماکن به علاوۀ جنگل‌های بی نظیرش بپردازید. دیدن تندیس‌ها و مجسمه‌های کهن هم خالی از لطف نخواهد بود. همچنین در این پارک ملی قلعه‌ای به نام تپراک کاله وجود دارد که امروزه بقایای آن مورد حفاظت قرار گرفته و می‌توانید از آنها هم بازدید کنید.

تجربۀ کشتی‌های تفریحی کروز؛ از تفریحات جذاب آنتالیا

شاید به جرئت بتوان گفت که تجربۀ سفر تفریحی کروز در کشتی‌های لوکس و بر دریای مدیترانه می‌تواند به نوعی بهترین بخش سفر شما در بازدید از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را رقم بزند. البته که برای این سفر و تجربۀ گشت و گذار در کشتی تفریحی باید پول زیادی خرج کنید؛ اما باید بدانید که واقعاً ارزشش را دارد و این تجربه با هیچ تجربۀ دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. در واقع کشتی‌های تفریحی کروز در آنتالیا بسیار پر طرفدار هستند و افراد زیادی ترجیح می‌دهند هزینۀ دیگر بخش‌های گردشگری را نپردازند و در عوض این یکی را تجربه کنند.

آنچه در این گشت و گذارهای تفریحی تجربه خواهید کرد…

آنچه در این سفرهای دریایی تجربه خواهید کرد شامل تجربۀ حضور در لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی، داشتن نمای بسیار چشمگیر و منحصر به فرد از دریای مدیترانه، گشت و گذار در آب های آزاد، داشتن برنامه‌های تفریحی بسیار متنوع درون کشتی و خدمات رفاهی بی نظیر است. البته اگر این کشتی‌ها را با تور سوار شوید هزینۀ آن بسیار ارزانتر حساب می‌شود. شما می‌توانید غذای خود را در عرشۀ کشتی نوش جان کنید و طلوع و غروب خورشید را روی کشتی تجربه کنید.

پلاژهای آنتالیا؛ از جاذبه‌های گردشگری این شهر

ما در قسمت دوم از معرفی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا اطلاعات بیشتری در مورد سواحل مختلف این شهر به شما خواهیم داد. اما باید بدانید که پلاژها و سواحل آنتالیا جزو بی نظیرترین پلاژهایی هستند که می‌توانید در عمرتان تجربه کنید. باید گفت که بیشتر مساحل حاشیه‌ای آنتالیا را سواحل در بر گرفته‌اند و برای همین تنوع سواحل در این شهر بسیار بالا است.  از جمله شناخته شده‌ترین سواحل آنتالیا می‌توان به سواحل تکیراوا، قاش، کوملوجا، فینیکه و دمره اشاره کرد که امکانات گردشگری بسیار خوب و عالی‌ای دارند و پلاژهای آنها بسیار عالی و مجهز است. در واقع گردشگران از حضور در این سواحل رضایت صد در صدی دارند.  از جمله بهترین پلاژها می‌توان به پلاژهایی در نزدیکی محلۀ قاضی پاشا با نام‌های بلک، لارا، کنوو و کارپوکالدیزان اشاره کرد.

مطلب پایانی

ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در ترکیه و خصوصاً جاذبه‌های طبیعی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این شهر بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته که جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به همین جا ختم نمی‌شود و ده‌ها جاذبۀ گردشگری دیگر در این شهر وجود دارد که در مطالب دیگر همین سایت به معرفی آنها پرداخته ایم. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این شهرها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

جاذبه‌های گردشگری آنکارا

بیشتر بخوانید
زیباترین شهرهای کمترشناخته‌شده‌ی ترکیه | از ترابزون تا آدانا
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن