دسته‌بندی نشده

سفر به شهرهای ایران بعد از دوران کرونا

بعد از دوران کرونا به کدامیک  از شهرهای ایران سفر کنیم؟

حدود یک سال از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا می گذرد و در این مدت مردم در سر تا سر دنیا دجار فشارهای روحی و اقتصادی زیادی بوده‌اند. بسیاری از کار بیکار شده‌اند، برخی به دورکاری روی آورده‌اند، برخی از دوری خانواده و دوستان ناراحت و افسرده شدند و برخی از نبود در جمع احساس تنهایی کردند. در این شرایط راه‌های سفر هم به روی همه بسته شد و همه مجبور به خانه نشینی شدند تا با سلامت خود و دیگران بازی نکنند. اما این دوران همین شکل باقی نمی‌ماند و به زودی با واکسینه شدن همۀ مردم می‌توان پایان دوران کرونا را جشن گرفت و چه جشنی بهتر از سفر رفتن؟ ما در این مطلب بهترین شهرهای ایران برای سفر تابستانی بعد از پایان دوران کرونا را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با یک برنامه ریزی دقیق سفر لذتبخشی داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

چرا سفر در تابستان؟

اگر همه چیز خوب پیش برود و ما بتوانیم تا تابستان سال آینده ویروس کرونا را در ایران ریشه کن کنیم، نبود محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی مدارس، تعطیلی دانشگاه‌ها، شرایط آب و هوایی و دیگر عوامل دست به دست هم خواهند داد تا شما به یک سف دلچسب بروید و به دور از ترس‌ها و اضطراب‌های دوران کرونا نفس راحتی بکشید و با دوستان و اقوام دورهمی خوبی داشته باشید. در چنین شرایطی انتخاب یک مقصد مناسب از میان شهرهای ایران کار مهمی است؛ جایی که در تابستان آب و هوای خوبی داشته باشد، اماکن گردشگری و طبیعی‌اش با روحیۀ شما سازگار باشد و بتوانید در آنجا احساس امنیت و آرامش کنید. در ادامه چند مورد از بهترین شهرهای ایران برای سفر بعد از دوران کرونا را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسوله و ماسال در گیلان؛ از روستاهای خنک و توریستی

یکی از زیباترین و خنکترین بخش‌های شمالی ایران ماسوله است. این روستای بسیار ارزشمند و تاریخی را می‌توان یکی از توریستی‌ترین بخش‌های گیلان دانست که طی سال گذشته متاسفانه خیلی هم خلوت نبوده و افرادی که جان خود و دیگران را بازیچۀ تفریحشان قرار دادند، به این روستا سفرهایی داشته‌اند. با این حال باز هم ماسوله رکورد خلوت‌ترین اوقات خود را در سال پیش ثبت کرد. این روستای زیبا در دامنۀ کوه بنا شده و در تابستان آب و هوایی بسیار خوب و خنک دارد. گاهی اوقات مه روستان را می گیرد و این برای شما خیلی جذاب خواهد بود. ماسوله در شصت کیلومتری شهر رشت، سی و شش کیلومتری فومن و بیست کیلومتری ماکلوان قرار دارد. این روستا نه تنها خوش آب و هوا است، که آثار تاریخی زیادی هم دارد و به نوعی ناخواسته در آن کوهنوردی هم می‌کنید.

و اما ماسال…

طی سال‌های اخیر شهر ماسال و ارتفاعات آن بسیار پر طرفدار شده و مردم زیادی از سرتاسر دنیا برای اقامت و یا بازدید از ماسال راهی شمال ایران می‌شدند. امسال این سفرها بسیار کم بود. اما بعد از دوران کرونا یکی از شهرهای ایران که حتماً باید ببینید، همین شهر ماسال است که طبیعت بی نظیر و شاهکاری دارد. از جملۀ این مناطق دیدنی می‌توان به ییلاق اولسبلنگاه اشاره کرد که در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد و شما چیزی جز ابر و طبیعت بکر پیش رویتان نمی‌بینید. این شهر جنگل‌های بسیار جذابی دارد که برای رسیدن به ارتفاعات باید از دل آنها عبور کنید. اگر بخواهید می‌توانید کلبه یا خانه‌ای در آنجا اجاره کنید و چند روزی بمانید.

شهر فیروزکوه؛ از بهترین شهرهای ایران برای سفر

اگر در تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید خیلی از خانه‌تان دور نشوید و در حوالی تهران جایی جذاب، خنک و دوست داشتنی برای اقامت پیدا کنید و چند روزی را دور از هیاهوی شهری سپری نمایید، به شما فیروزکوه را پیشنهاد می‌کنیم. اینجا در فاصلۀ حدوداً دو ساعته از تهران قرار دارد و به دلیل موقعیت کوهستانی آب و هوای بسیار خنک و لذتبخشی دارد. در این شهر بسیار کوچک می‌توانید آب و هوای تمیزی را به ریه‌هایتان برسانید، از جاذبه‌های تاریخی بسیار ارزشمند مانند گورستان‌ها و قلعه‌های قدیمی و کاروانسراها دیدن کنید، در رستوران‌هایش غذای محلی درجه یک و بی نظیر نوش جان کنید و از طبیعت آن کمال استفاده را ببرید.

تبریز؛ از بهترین شهرها برای سفرهای بعد از کرونا

باز هم به شمال ایران برمی گردیم؛ اما بگذارید فعلا کمی دور شویم و به شهر زیبا، متمدن، کهن و جذاب تبریز برویم و به شما ثابت کنیم که برای سفرهای بعد از کرونا تبریز می‌تواند یک انتخاب بی نظیر و عالی باشد. این شهر یکی از مهمترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و از حیث شرایط اقتصادی یکی از بهترین جاهای ایران است. به عبارتی در تبریز مردم چنان متحد هستند و به هم کمک می‌کنند که عملاً کمتر می‌شنویم که شرایط اقتصادی ناگواری برای کسی در این شهر پیش بیاید.

از لحاظ آب و هوایی هم باید گفت تبریز یکی از بهترین شهرهای این کشور دوست داشتنی است و آب هوای متعدل و خنکی دارد؛ تا حدی که بسیاری از خانه‌ها کولر نصب نمی‌کنند! این شهر جاذبه‌های تاریخی فراوان مانند موزۀ آذربایجان، موزۀ استاد شهریار، بازار سنتی تبریز، مسجد کبود و غیره را هم در دل خود دارد. به علاوه خوردن غذاهای لذیذ تبریزی، رفتن به دامن طبیعت این شهر زیبا و گشت و گذار در کوچه و بازارش به شما لذت زیادی می‌دهد.

اردبیل؛ از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

از تبریز گفتیم و بهتر است همین جا سری هم به شهر زیبا و دیدنی اردبیل بزنیم. این شهر جزو شهرهای مرزی ایران محسوب می‌شود و با کشور آذربایجان مرز مشترک دارد. اردبیل را می‌توان جزو سردترین شهرهای ایران دانست. در زمستان هوا در این شهر بسیار سرد می‌شود و حتماً باید مراقب خودتان باشید. اما تابستان این شهر به یکی از بهترین و خوش آب و هواترین شهرهای سرزمین‌مان ایران تبدیل می‌شود و می‌توانید در آن حسابی لذت ببرید.

اردبیل جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی دارد و مردمش بسیار ساده دل و مهربان و مهمان‌نواز هستند. در این شهر از جاذبه‌های تاریخی همچون خانۀ تاریخی ارشادی، پل یئدی گز، مسجد جامع اردبیل، محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان، سالن شش هزار نفری جهان پهلوان رضازاده، مجسمۀشاه اسماعیل، میدان جانبازان و گرمابه‌های دوره‌های قبل از صفویه و قاجاریه دیدن کنید، غذاهای تبریزی نوش جان کنید و از طبیعت لذت ببرید.

سرعین؛ از شهرهای اردبیل

اگر گذرتان به اردبیل خورد حتماً به سرعین هم سر بزنید. این روزها فقط آش سرعین بین مردم معروف شده است؛ اما باید بدانید که این شهر آب و هوای خنک و بسیار خوبی در تابستان دارد، چشمه‌های آب گرم معروفی دارد که برای آرامش و درمان بسیار موثر هستند، بناهای تاریخی جذابی در این شهر خواهید دید، کباب‌ها و آش‌های منحصر به فردی در آن خواهید خورد و با رفتن به دل طبیعت حسابی لذت خواهید برد.

شهر کرد؛ از بهترین شهرهای ایران برای سفر

شاید وقتی بحث از سفر تابستانی می‌شود مردم فقط به شمال ایران فکر کنند؛ حال آنکه در چنین شرایطی باید ترافیک رفت و برگشت و شلوغی بی اندازۀ سواحل شمالی و هزینه‌های گزافی را به جان بخرند. این در حالی است که شهرهای دیگری هم در ایران هست که می‌توان آنها را جایگزین بسیار ارزشمندی برای سفرهای تابستانی دانست. تا اینجا سه شهر تبریز، اردبیل و سرعین را به شما معرفی کردیم و اکنون می‌خواهیم چهار محال و بختیاری یا همان شهرکرد را به شما معرفی کنیم. این شهر مقصدی بسیار عالی و جذاب برای تابستان است. به عبارت دیگر یکی از بهترین جاهایی در ایران که می‌توانید برای سفرهای تابستانی انتخاب کنید، شهر کرد است. اینجا آب و هوای بی نظیری دارد، مردم بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند، غذاهای محلی بی نظیری دارد و از همه مهمتر آب و هوای آن درجه یک است.

زنجان؛ یکی از زیباترین شهرهای منتخب سفر

شهر زنجان هم به نسبت جزو شهرهای نزدیک و در عین حال بی نظیر به شمار می‌آید. اگر ساکن کرج و تهران هستید، می‌توانید در مدت کوتاهی به زنجان برسید و تقریباً همان زمان سفر تا شمال کشور را از شما می گیرد. در واقع اگر می‌خواهید به تبریز بروید، می‌توانید میانۀ راه سری هم به زنجان بزنید. زنجان یکی از خنک‌ترین شهرهای تابستانی ایران است. این شهر طبیعت بکر و زیبایی دارد و به علاوه جاذبه‌های تاریخی آن نظیر موزۀ مردان نمکی، بنای رختشوی خانه، بازار سنتی زنجان که طولانی‌ترین بازار مسقف ایران است و نیز گنبد سلطانیه که در میراث جهانی به ثبت رسیده شما را مبهوت می‌کند. اگر به زنجان رفتید غذاهای زنجانی و سوغاتی‌های این شهر را هم فراموش نکنید.

همدان؛ از قدیمی‌ترین شهرهای ایران

یکی از مهمترین شهرهای ایران که جزو تاریخی‌ترین و کهن‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود شهر همدان است. این شهر زیبا و تاریخی در تابستان آب و هوای بسیار خنک و دلچسبی دارد، مردمش با روی باز از شما استقبال می‌کنند و می‌توانید با خیال راحت از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن دیدن کنید و لذت ببرید. غار معروف علیصدر در همین شهر قرار دارد و این شهر خاستگاه بسیار از شعرا و متفکران ایرانی بوده است.

آلاشت در مازندران؛ از بهترین شهرهای مسافرتی

به عنوان آخرین مورد از معرفی بهترین شهرهای ایران برای سفرهای بعد از دوران کرونا، آلاشت مازندران را به شما معرفی می‌کنیم. این شهر مردمان بسیار خوبی دارد که همه با لهجۀ خاص آلاشت به گویش مازنی با هم صحبت می‌کنند. مردم این شهر بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و از بودن با آنها حسابی لذت می‌برید. شما می‌توانید نمایی از طبیعت آلاشت را در تصویر بالای همین مطلب ببینید.

این شهر جاهای تاریخی بسیار جذابی مانند موزۀ آلاشت دارد؛ اما آنچه آن را معروف کرده فقط آب و هوای بسیار خوش و دوست داشتنی در تابستان و نیز طبیعت بکر و زیبای آن است. به علاوه آلاشت آبشارهای بسیار معروفی هم دارد. از مهمترین این آبشارها می‌توان به آبشار نارم در سی و پنج کیلومتری جنوب غربی آلاشت نام برد. همچنین یک روستای معروف به نام سوادکوه هم در نزدیکی آلاشت وجود دارد که طبیعت زیبایی دارد و مردم با اجارۀ خانه در این روستا از طبیعت کال استفاده را می‌برند.

مطلب آخر:

ایران کشوری بسیار زیبا و تاریخی است. شما با گشت و گذار در شهرهای مختلف ایران با سبک فرهنگی مردم مختلفی آشنا می‌شوید و آثار مختلف و متنوعی را از سراسر ایران می‌بینید. در واقع ایران جزو کشورهایی است که تنوع اقلیم و فرهنگ بسیار بالایی دارد و با سفر به هر شهر آن می‌توانید کلی تجربۀ جدید کسب کنید. در شهرهای مختلف ایران چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد؛ از رفتن به بازارهای مختلف با سبک و معماری گوناگون، خوردن غذاهای متنوع ایرانی و بین المللی در رستوران‌ها گرفته تا بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و آشنایی با اقوام و مردمان مختلف.

به علاوه سفر به شهرهای ایران نیاز به درآمد بسیار بالایی ندارد و هر کسی با هر بودجه‌ای که دارد می‌تواند محل اقامت مناسب خود را پیدا کند، در رستوران‌های متنوع با قیمت‌های متنوع غذا میل کند و به نسبت بودجه‌ای که دارد تفریح کند. اما نکته اینجاست که بایستی تا پایان دوران کرونا برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس بایستی سفرهای خود را به حداقل برسانیم و بعد از این دوران می‌توانیم حسابی با خیال راحت شهرهای ایران را بگردیم.

مطالب مرتبط:

تهرانگردی؛ از تفریحات بسیار مهیج

جاذبه‌های گردشگری اصفهان

جاذبه‌های گردشگری اردبیل

بیشتر بخوانید
صنعت گردشگری در تاریک‌ترین ساعات تاریخی خود | کدام صنعت بیشترین ضرر را از کرونا دید؟
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن