مسافرت

مردم دنیا در تابستان به کجا سفر می‌کنند؟

شهرهای مناسب دنیا برای سفر در تابستان

درست است که این روزها به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا و خطر سفر کردن به دیگر کشورها، سفرهای خارجی تقریباً لغو شده و بیشتر مردم برای تفریح و وقت گذرانی در تعطیلات به سفرهای داخلی پناه برده‌اند؛ اما شرایط همیشه همین طور نمی‌ماند و با کنترل شیوع ویروس و درمان مبتلایان به زودی شرایط سفرهای خارجی هم به حالت عادی برمی گردد و شما می‌توانید بی دغدغه به هر جایی از دنیا که می‌خواهید سفر کنید و ما هم در آژانس گردشگری نیلی گشت با ارائهٔ خدماتی همچون اجرای تورهای داخلی و خارجی و رزرو هتل شما را همراهی می‌کنیم. اما در حال حاضر و در این مطلب بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در تابستان را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای سفرهای آیندهٔ خود برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک سفر خوب در تابستان چیست؟

همه فصل تابستان را با گرمایش می‌شناسند. سفر در تابستان در ایران با تعطیلات همراه است. بچه‌ها به مدرسه نمی‌روند و همین موضوع دست والدین را برای برنامه ریزی سفرهای مختلف باز می گذارد. به علاوه تابستان در بیشتر شهرهای کشور ما گرمای زیادی دارد و مردم به دنبال شهر خنکی می گردند که بتوانند دمی را در فضای خنک از گرمای شهری دور باشند و لذت ببرند. اگر شهر مقصد نزدیک دریا باشد و ساحل مناسبی داشته باشد که فضای مناسب برای آفتاب گرفتن و تفریحات تابستانی در ساحل را داشته باشد، می‌توان آن را نکتهٔ مثبتی دانست و یک ویژگی خوب در نظر گرفت. فضاهای داخلی مرفهی که تهویهٔ مناسب داشته باشد و سرگرمی‌های متنوعی هم ارائه کند نیز می‌تواند برای گردشگرها حائز اهمیت باشد؛ داشتن فضاهایی مثل انواع مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها، استخرهای روباز و مسقف، شهربازی‌های مسقف و غیره را می‌توان جزو ویژگی‌ها بسیار مهم در شهر مقصد دانست. در ادامه به بررسی محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای سفر در تابستان خواهیم پرداخت.

1.   شهر اویان له بِن در فرانسه؛ مقصد پرطرفدار سفر در تابستان

 یکی از شهرهای پر طرفدار فرانسه در تابستان که هم مردم خودِ این کشور و هم گردشگران دیگر کشورها را به خودش جلب می‌کند، شهر اویان له بن (Évian-les-Bains) در فرانسه است. این شهر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که هر توریستی را به خودش جلب می‌کند. برای مثال می‌تواند در شهر اویان له بن اسپاها یا چشمه‌های آب معدنی بسیار خاص و جذابی را پیدا کنید که علاوه بر آرامشی که به شما می‌دهد، بسیار مفید و پر خاصیت است و بسیاری از دردهای شما را درمان می‌کند. آرامشی که در این شهر منتظر شماست به چشمه‌های آب گرم و آب معدنی ختم نمی‌شود. شهر اویان له بن مثل تکه‌ای از بهشت است که صدای پرنده‌ها و جاری شدن آب شما را مست می‌کند. فقط باید در این شهر به بازدید دریاچهٔ ژنو بروید تا فضایی رویایی را تجربه کنید. به علاوه رفتن کوه چابلس می‌تواند مثل یک شگفتی دیگر باشد. سفر در تابستان به این شهر زیبا بسیار لذتبخش خواهد بود؛ چرا که دمای هوا در اوج گرما به بیست درجهٔ سانتی گراد می‌رسد که بسیار مطلوب و مناسب است. تابستان شهر اویان به بن جذابیت‌ها و زیبایی‌های خارق العاده‌ای دارد که نظر هنرمندان را جلب کرده و الهام بخش آنهاست. ورزش دوستان هم می‌توانند در فضاهای آبی شهر و نیز مناطق کوهستانی آن اوقات خوشی را سپری کنند. سیستم گردشگری شهر اویان له بن هم خیلی مجهز و پیشرفته است و دارا بودن سیستم حمل و نقل شهری مناسب و هتل‌های بسیار خاص در آن این شهر را به یک شهر همه چیز تمام تبدیل کرده است.

2.   ساحل طلایی جنوب در استرالیا؛ مقصد پرطرفدار سفر در تابستان

 بیایید با هم سری به استرالیا بزنیم و سفر در تابستان را در این کشور بررسی کنیم. ساحل طلایی جنوب (South Golden Beach) در استرالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری است و برای اینکه به این جایگاه برسد دولت استرالیا هزینه‌های هنگفتی را متحمل شده و بخش خصوصی هم در آن سنگ تمام گذاشته است. به همین خاطر است که می‌توانید در ساحل طلایی جنوب بهترین هتل‌ها و اماکن اقامتی را همراه با بهترین و پیشرفته‌ترین تسهیلات دریافت کنید. در خصوص تفریح و لذت بردن از سفر دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. اینقدر این شهر متنوع و دلپذیر است که وقت برای گردشگری کم خواهید آورید. نزدیک بودن به اقیانوس باعث می‌شود هوای بسیار خوبی در تابستان در انتظارتان باشد و در گرم‌ترین حالت به هفده درجهٔ سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید که حکم بهشت را دارد. این عبارت بهشتی بودن را در مورد شهرهای بعدی هم خواهید شنید؛ چرا که شهرهایی که در این  مطلب معرفی می‌کنیم همه در تابستان رویایی و پردیس‌گونه هستند. در ساحل می‌توانید قایق کرایه کنید و حسابی گردش کنید. به علاوه با رفتن به پلاتزو ورساچه می‌توانید اوج لذت را از سفرتان ببرید و با امکانات خاصی رو به رو شوید. این مکان تفریحی فضای اقامتی هم دارد و بهتر است پیش از سفر حتماً یکی از اتاق‌ها را رزرو کنید؛ چون طرفدارهای زیادی دارد. در ساحل طلایی جنوب استرالیا می‌توانید سفر لوکس و جذابی هم با کشتی داشته باشید و چه بهتر از آنکه یک شام مجلل و به یاد ماندنی را در این فضای دلچسب میل کنید و کلی خاطره‌های منحصر به فرد بسازید؟ یک نکتهٔ جالب در مورد پلاتزا ورساچه این است که اگر کسی از ایرانی‌ها به خوردن غذای حلال حساس باشد و این موضوع برایش مهم باشد، می‌تواند مطمئن باشد که سرویس‌های غذای حلال در این فضا و در هتلش امکان پذیر است.

3.   شهر صلاله در عمان؛ مقصد پرطرفدار سفر در تابستان

اگر در نظر دارید که با هزینهٔ به مراتب کمتری در تابستان به سفر بروید و کیفیت سفرتان به اندازهٔ کشورهای اروپایی و دیگر بخش‌های دنیا باشد و علاوه بر اینها سفری رویایی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً به شهر صلاله (Salalah) در عمان بروید تا با یک شگفتی بی نظیر آشنا شوید و سفری به یاد ماندنی و خاص داشته باشید که با هیچ سفر دیگری قابل قیاس نخواهد بود. فاصلهٔ کشور عمان با ایران خیلی کم است و در مرز دریایی ما در دریای خلیج فارس قرار دارد. برای همین هزینهٔ بلیت و رفت و برگشت شما بسیار کمتر از دیگر شهرهای این مطلب خواهد شد. شهر صلاله در مرز اقیانوس هند قرار گرفته و شرایط آب و هوایی مطلوبی دارد؛ به طوری که در گرم ترین ماه‌های سال که معمولاً مرداد و تیر است، دمای هوا به بیشینهٔ بیست و شش درجهٔ سانتی گراد بالای صفر می‌رسد. همان طور که در تصویر می‌بینید فضاهای سرسبز و بکر صلالهخاص و نفس گیر هستند و گردشگرانی که برای اولین بار به بازدید از این شهر می‌روند خیلی شگفت زده شده و دهانشان از تعجب دیدن این همه زیبایی باز می‌ماند. هتل‌های بسیار خوبی هم در این شهر احداث شده که به صنعت گردشگری کمک کرده و اقامت در این شهر را برای گردشگرها راحت کرده است. برخی از این هتل‌ها چشم انداز دریا را پیش رویشان دارند و اقامتتان هم با زیبایی همراه خواهد بود. اماکن تاریخی ارزشمندی هم در این شهر وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با یک تیر دو نشان بزنید.

4.   شهر مادیرا در پرتغال؛ مقصد پرطرفدار سفر در تابستان

مگر می‌شود حرف از زیبایی و سفر در تابستان و ماجراجویی‌های رویایی زد و از کشور زیبای پرتغال نشنید؟ شهر مادیرا (Madeira) در پرتغال یکی از شهرهایی است که در فصل تابستان طرفدارهای زیادی دارد و گردشگران زیادی به این شهر خاص سفر می‌کنند. این شهر کوه‌های آتشفشانی زیادی نسبت به مساحتش دارد و می‌توان آن را شهری توام با هیجان و آرامش دانست. شهر مادیرا خیلی سرسبز و زیباست و سواحل بسیار جذاب و بکری دارد که با خنکی هوای موجود می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای شما باشد. از خنکی هوا گفتیم و بگذارید به شما اعلام کنم که به خاطر همجواری با آب و ارتفاعات شهر، در مرداد ماه بیشینهٔ هوا به بیست و چهار درجهٔ سانتی گراد می‌رسد که می‌تواند هوای بسیار خنکی را ایجاد کند و شما را از گرمای تابستان نجات دهد. این در مورد روز مادیرا است و شب‌ها هوا اینقدر خنک می‌شود که می‌توانید با خیالی آسوده در ساحل قدم بزنید و لذت ببرید. و اما بشنوید از کوه‌های مادیرا که می‌تواند تصویری جالب و منحصر به فرد از کوهنوردی را برایتان مهیا کند. تصور کنید که در مسیری با پله‌های چوبی و مشخص شده در حالی به سمت بالا حرکت می‌کنید که ابرها زیر پای شما هستند و منظرهٔ بدیع و بی نهایت خاصی را پیش رویتان می‌بیند و حس می‌کنید واقعاً در مسیر رسیدن به بهشت هستید. در دامنهٔ این کوه‌های زیبا هم می‌توانید با سافاری هیجان مخصوصی را تجربه کنید. البته برای کسانی که حرفه‌ای‌تر هستند موتورسواری در دامنهٔ کوه‌ها هم امکان پذیر است. از ورزش‌های آبی و شنا کردن در کنار حیوانات دریایی بی آزاری مثل دلفین‌ها هم برایتان بگویم تا بدانید در این شهر هر چه بخواهید امکان پذیر خواهد شد. هتل‌های این شهر هم بی نظیر هستند و اگر شانس بیاورید و اتاق رو به دریا داشته باشید، طلوع و غروب خورشید شما را از فرط لذت مجنون خواهد کرد.

5.   شهر كوپنهاگن در دانمارک؛ مقصد پرطرفدار سفر در تابستان

 شهر کوپنهاگن (Copenhagen) در دانمارک را هم می‌توان جزو شهرهای پر طرفدار و محبوب برای سفر در تابستان دانست. این شهر در فصل تابستان گردشگران زیادی دارد؛ توریست‌هایی که برای فرار از گرمای شهر یا کشور خود دست به سفر زده‌اند تا هم در محیط خنکی باشند و هم تعطیلات خود را در یکی از زیباترین و بهترین شهرهای اروپایی بگذرانند. حتی بسیاری از خود دانمارکی‌ها هم برای تعطیلات به این شهر می‌آیند و این نشان از جاذبهٔ گردشگری بالای آن دارد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر از دید گردشگرها این است که تمامی مردم شهر کوپنهاگن به زبان انگلیسی مسلط هستند و همین راه را برای ارتباط گرفتن توریست‌ها با مردم محلی و رفع سوال‌هایی که دارند باز کرده است. به علاوه این شهر بسیار امن است و آمار دزدی از مسافران در آن بسیار پایین و در حد ناچیزی است که حس آرامش آنها را افزایش می‌دهد. زیبایی‌های شهر کوپنهاگن اینقدر زیاد است که در وصف نمی گنجد. اگر دنبال یک محیط زیبا و آرامش بخش هستید که با دمای هوای عالی در تابستان (بیشترین حد در مرداد ماه هجده درجه بالای صفر) میزبان شما بوده و بهترین هتل‌ها و مراکز تفریحی را برایتان آماده کند، مقصد بسیار خوبی را انتخاب کرده‌اید. به علاوه این شهر یک شهر تاریخی است و می‌توانید مراکز تاریخی و باستانی بسیار مهمی را در آن ببینید و وسعت دید شما در آن افزایش پیدا خواهد کرد. سواحل موجود در شهر هم حس آرامشی که منتظرش هستید را به شما می‌بخشند و با سخاوتی که دارند شما را در آغوش می‌کشند.

6.   روستای ماسوله در ایران؛ مقصد پرطرفدار سفر در تابستان

بیایید زیبایی‌های کشور خودمان را هم از یاد نبریم. با اینکه ایران یک کشور کویری است و تابستان‌های آن در بسیاری از شهرها گرم و گاهاً طاقت فرسا است، برخی از روستاها و شهرهای آن چنان برای گذران وقت در تابستان مناسب هستند که رقابت عجیبی با شهرهای مهم دیگر کشورهای دنیا دارند. بنابراین اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های سفرهای خارجی بر بیایید و با این حال دوست دارید یک تابستان فوق العاده را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً به شهر رشت و روستای زیبا و بکر ماسوله (Masuleh) بروید و از این همه زیبایی با کمترین هزینه بهره ببرید. این روستا مرکز مهمی در گردشگری ایران محسوب می‌شود و از داخل و خارج ایران گردشگرهای زیادی برای بازدید آن می‌روند. این روستا در عین زیبایی تاریخی هم هست و گذر از مارپیچ‌های آن شما را به دل تاریخ می‌کشاند. هوای بسیار مطبوع، تابستان‌های خنک و دلپذیر، شب‌های زیبا و رویایی، هوای خوش رایحه و سرشار از بوی گل‌ها، طبیعتی سرسبز و بکر، نزدیکی به دریا و موارد دیگر یاعث می‌شود سفر خاطره انگیزی به ماسوله داشته باشید که همیشه در ذهنتان بماند. با رفتن به این روستا حتماً از مغازه‌های محلی با بافت سنتی و تاریخی دیدن کرده و از آنها خرید کنید. در همان نزدیکی آبشار لارچشمه منتظر شماست تا سفرتان را تکمیل کرده و جذابیت بیشتری به این روستا ببخشد.

ما در آژانس گردشگری نیلی گشت امیدواریم شرایط به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا هر چه زودتر بر طرف شده و شما هم وطنان عزیز بتوانید با خیالی آسوده به سفر بروید و اوقات خوشی را برای خود و اعضای خانواده‌تان بسازید؛ چرا که سفر کردن راهی برای رهایی از فشارهای زندگی و باز نمودن دریچه‌های جدیدی از امید و جهانبینی به سوی ماست. شما مسافر گرامی می‌توانید در وبسایت نیلی گشت اطلاعات مفیدی را در مورد تورهای مسافرتی، بهترین هتل های ایران و جهان، جاذبه های گردشگری شهرهای و کشورهای مختلف، بهترین غذاهای دنیا و شکم گردی، بهترین و جذاب ترین رستوران های دنیا و راهنمای تحصیل و سفر به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید
راهنمای سفر به استانبول
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن