سفارتسفارت لهستان

وقت سفارت لهستان

همه چیز در مورد وقت سفارت لهستان

لهستان یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ شینگن است و برای سفر به این کشور جذاب و پیشرفته باید ویزای شینگن لهستان را داشته باشید. همان طور که می‌دانید به موجب ویزای شینگن می‌توانید نه تنها در کشور مقصد، که در دیگر کشورهای عضو اتحادیه هم حضور پیدا کرده و سفر کنید. و البته اگر کشور شینگنی شما را در لیست سیاه خود قرار دهد، شما دیگر نمی‌توانید به هیچ یک از این کشورها سفر داشته باشید. برای اخذ ویزای شینگن لهستان باید مقدماتی را طی کنید تا بتوانید مدارکتان را به افسران سفارت لهستان تحویل دهید. مدارک شما مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه به شما ابلاغ شود. یکی از این مراحل اخذ وقت سفارت است. ما در این مطلب تمامی اطلاعات مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت لهستان را به شما خواهیم گفت. پس همراه ما باشید.

کمی از لهستان بدانیم

لهستان را می‌توان کشوری بسیار قدرتمند دانست که ششمین کشور مهم اقتصادی در اتحادیۀ اروپا به شمار می‌رود، در چند دهۀ اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و می‌توان آن را مکانی امن برای زندگی، کار و تحصیل و همچنین فضایی جذاب و دیدنی برای گردشگری دانست. اول از همه باید به فرهنگ غنی مردم لهستان اشاره کرد. مردمی که سرانۀ مطالعۀ بسیار بالایی دارند، در این دنیای پر هرج و مرج امروزی بسیار آرام و بی دغدغه زندگی می‌کنند، طرفدار صلح و آزادی هستند، همه به زبان انگلیسی مسلط هستند و با مردم غیر بومی خیلی خوب برخورد می‌کنند و به علاوه اهمیت بسیار زیادی برای خانواده قائل هستند.

شرایط آب و هوایی

همۀ اینها باعث شده لهستان کشوری سراسر امنیت و آرامش باشد و مردمش در خوشی و لذت روزگار بگذرانند. شرایط آب و هوایی این کشور هم با مردمش خو گرفته و بسیار جذاب و آرامش بخش است. شما در سه فصل اول سال یعنی بهار، تابستان و پاییز چیزی جز طراوت، هوای خوش و پاک و گرمای مطلوبی که به هیچ وجه آزاردهنده نیست نخواهید دید. زمستان هم زیبایی‌های خودش را دارد، هوا سرد می‌شود و بارش برف زیبایی را شاهد خواهید بود. به طور کلی آب و هوای لهستان بسیار مطلوب است.

به علاوه…

پایتخت این کشور ورشو است. لهستان با کشورهایی نظیر آلمان، اسلوواکی، روسیه، فنلاند، سوئد، جمهوری چک و اوکراین مرز مشترک دارد و موقعیت جغرافیایی آن بی نظیر است. این کشور حدود چهل میلیون نفر جمعیت دارد که بیشترشان در رفاه اجتماعی بسیار خوبی زندگی می‌کنند. تورم در لهستان بسیار پایین است و مردم فرصت زندگی کردن در آسایش را دارند. واحد پول این کشور زلوتی است. به طور کلی لهستان کشوری بسیار جذاب برای مقصد گردشگری و مهاجرتی است. ما در ادامه به مهمترین ویزاها و وقت سفارتشان می‌پردازیم.

وقت سفارت لهستان؛ ویزای گردشگری

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید پر طرفدارترین ویزایی که سفارت لهستان در سراسر دنیا صادر می‌کند همین ویزای گردشگری است. سالانه هزاران نفر از شهرهای مختلف لهستان دیدن می‌کنند و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور لذت می‌برند. البته در سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا سفرهای گردشگری لغو شده‌اند و لهستان هم از این قاعده مستثنا نماند. برای آنکه بتوانید برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور ویزا بگیرید باید مراحلی را طی کنید.

ابتدا…

ابتدا باید وارد سایت سفارت لهستان شوید و مدارک لازم برای اخذ ویزای گردشگری یا همان توریستی را جستجو کنید. این مدارک برای این است که نشان دهد شما واجد شرایط رفت و برگشت به لهستان هستید، قصد ماندن و پناهندگی در این کشور را ندارید و توان مالی لازم برای اقامت و هزینه‌های دیگر را هم خواهید داشت.

از جمله مدارک مورد نیاز عبارت است از:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی به عنوان مدارک هویتی
  • گذرنامه به حداقل شش ماه اعتبار از زمان انقضای ویزا به همراه گذرنامه‌های قبلی
  • عکسی رنگی با پیش زمینۀ سفید که اخیراً انداخته باشید و روتوش نداشته باشد
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • اثبات تمکن مالی با مدارکی مانند گردش مالی سه ماه اخیر (این گردش مالی باید در سربرگ انگلیسی بانک باشد و مهر و امضای مدیر شعبه را داشته باشد)
  • سند ملک یا مستغلات برای اثبات دلیلی برای بازگشت و یا تمکن مالی
  • گواهی اشتغال به کار برای اثبات دلیلی برای بازگشت
  • بیمه نامۀ مسافرتی به ارزش حداقل سی هزار یورو
  • ووچر هتل برای نشان دادن محل اقامت
  • بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • دعوتنامه در صورت وجود

اطلاعات مهم در مورد مدارک

باید گفت که اول از همه باید تمامی مدارک به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند. در مرحلۀ بعدی باید از همۀ مدارک یک نسخه کپی داشته باشید و در روز وقت سفارت ابتدا اصل مدارک را تحویل داده و بعد از رویت شدن کپی مدارکی را که می‌خواهند تحویل دهید.

نکتۀ بعدی این است که سعی کنید مدارک کاملی ارائه کنید و در این زمینه حتماً با مشاوران حاذقی مشورت نمایید. چرا که هر گونه نقص پرونده باعث رد درخواست شما خواهد شد و این با توجه به هزینه‌های درخواست ویزا و زمانی که از شما می گیرد اصلاً به صلاح شما نیست.

 وقت سفارت لهستان؛ ویزای تجاری

از دیگر ویزاهایی که با توجه به شرایط رو به پیشرفت لهستان مورد توجه است ویزای کاری و تجاری است. به ویزای تجاری ویزای سرمایه گذاری هم گفته می‌شود. برای اخذ این ویزا که جزو ویزاهای راحت الوصول است، فقط کافی است دو ویژگی داشته باشید: اول اینکه سرمایۀ قابل توجهی برای کارآفرینی یا ساخت و ساز مهمی ارائه دهید و دوم اینکه برنامه ریزی دقیقی برای انجام کار مورد نیاز می‌باشد. هر چه در زمینۀ سرمایه گذاری سابقۀ بیشتری داشته باشید، بهتر مورد پذیرش قرار خواهید گرفت. برای همین بهتر است تا می‌توانید رزومۀ کاری گردآوری کنید. برای مثال اگر کارخانه دار هستید، بهتر است کلیۀ مدارک را گردآوری کنید تا نشان دهید در این کار حرفه‌ای هستید و هدفمند خواهید بود.

وقت سفارت لهستان؛ ویزای کاری

از آن جایی که لهستان در سال‌های اخیر در زمینۀ اشتغال زایی و اقتصاد پیشرفت قابل توجهی داشته است، به نیروی کار نیاز دارد و همین امر باعث شده ویزای کاری جزو مهمترین ویزاهای چند سال اخیر برای این کشور شمرده شود. هر چند اخذ ویزای کاری برای ایرانی‌ها کار بسیار سختی است. برای این کار شما باید از یک کارفرمای لهستانی دعوتنامه دریافت کرده باشید. برای اخذ این دعوتنامه می‌توانید از آگهی‌های کاریابی آنلاین مخصوص لهستان استفاده کنید و تقاضای خود را ارسال نمایید.

 برای وقت سفارت لهستان باید با کجا در ارتباط باشیم؟

اگر بار اولی است که برای اخذ ویزای شینگن اقدام می‌کنید، بهتر است امور خود را به شرکت‌های معتبری بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهند. در این صورت یک وکالتنامه تنظیم می‌کنید تا آنها به کار شما رسیدگی کنند و فقط در روز وقت سفارت به مدارک بررسی شده و آماده به سفارت لهستان می‌روید تا مدارک را تحویل داده و امور احراز هویت و انگشت نگاری را به انجام برسانید.

اما اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، اول باید مدارک مورد نیاز را گردآوری کرده، به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید و بعد برای اخذ وقت سفارت به سایت سفارت لهستان بروید. در این سایت عضو خواهید شد، مدارک مورد نیاز را آپلود خواهید کرد و بعد برای امور احراز هویت به شما وقت داده می‌شود تا در روز و ساعت معین در دفتر سفارت حاضر شوید.

اطلاعات مورد نیاز

و در روز وقت سفارت در سفارت لهستان واقع در تهران، خیابان قنبری، خیابان نلسون ماندلا، خیابان پیروزی ، پلاک دو حضور پیدا خواهید کرد تا امور انگشت نگاری و احراز هویت و در صورت نیاز مصاحبه را انجام دهید. از دیگر اطلاعات مفید در مورد سفارت لهستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شماره تلفن سفارت لهستان عبارت است از: 02188787262
  • نشانی وبسایت سفارت لهستان در تهران عبارت است از: tehran.msz.gov.pl
  • شمارۀ فکس سفارت لهستان عبارت است از: 02188788774
  • ایمیل سفارت لهستان در تهران عبارت است از: amb.sekretariat@msz.gov

ساعت‌های کاری سفارت لهستان در تهران

دانستن ساعت‌های کاری سفارت می‌تواند شما را از بروز خطاهای احتمالی دور نگه دارد. سفارت لهستان در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت نه صبح تا یک بعد از ظهر فعالیت دارد. پس روزهای جمعه و شنبه به سفارت لهستان مراجعه نکنید؛ چرا که در این روزها سفارت تعطیل است. به علاوه اگر می‌خواهید مدارک خودتان را تحویل بدهید، باید از ساعت ده صبح به بعد به سفارت مراجعه کنید. بنا براین وقت سفارت لهستان روز مشخصی است و شما می‌توانید از ساعت ده تا دوازده آن روز به سفارت مراجعه کنید.

اخذ وقت سفارت لهستان چقدر هزینه دارد؟

هزینۀ که بایستی برای اخذ وقت سفارت لهستان پرداخت کنید با توجه به سن شما و نوع ویزای درخواستی‌تان متغیر است. برای مثال بزرگسال‌ها باید هشت و پنج یورو برای اخذ ویزای شینگن لهستان پرداخت کنند و کودکان بین شش تا دوازده سال برای اخذ همین ویزا باید سی و پنج یورو پرداخت نمایند. افراد زیر شش سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند. این پرداخت باید از طریق حساب‌های بین المللی و به صورت آنلاین انجام شود و رسید پرداخت را در مدارک به سفارت تحویل دهید.

برای اخذ وقت سفارت لهستان باید به چه نکاتی دقت کرد؟

در روز مورد نظر باید برای رفتن به سفارت لهستان نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • یادتان باشد که همۀ مدارک مورد نیاز را آماده کنید، در پوشه‌ای بگذارید و به همراه یک نسخه کپی از همۀ مدارک همراه خود ببرید.
  • لباس‌های آراسته بپوشید و سعی کنید لباس رسمی بر تن داشته باشید. از هر گونه رفتار غیر متعارف هم بپرهیزید.
  • اگر مصاحبه دارید سعی کنید خونسرد باشید و اصل صداقت را پیشه کنید.
  • به هیچ عنوان مدرک سازی نکنید؛ چرا که در صورت برملا شدن قضیه از سفر به تمامی کشورهای شینگن منع خواهید شد.
  • از به همراه داشتن وسایل الکترونیکی مانند ساعت دیجیتال، موبایل و غیره بپرهیزید.
  • از به همراه داشتن وسایل اشتعال زا مانند اسپری، فندک و غیره بپرهیزید.
  • سر وقت حاضر شوید و به هیچ عنوان تاخیر نکنید.

نکات تکمیلی

به علاوه برای بالا بردن شانس خود در اخذ ویزای لهستان بهتر است پیش از حضور در سفارت لهستان از کمل بودن پرونده مطمئن باشید و مدارکتان به گونه‌ای باشد که دو مورد تضمین بازگشت ب ایران و تمکن مالی در آن مشهود باشد. چنانچه افسر پرونده اینطور استنباط کند که شما قصد بازگشت به ایران را ندارید، بدون معطلی ویزای شما ریجکت می‌شود. پس بهتر است برای اثبات هدف خود از مدارک پشتوانه استفاده کنید. این مدارک عبارتند از:

  • اثبات هدف از سفر که می‌تواند یکی از موارد دیدار با اقوام و دوستان، سفر تجاری، سفر برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی یا سفر برای انجام ماموریتی رسمی باشد
  • اثبات داشتن محل اقامت با ووچر هتل، تائیدیۀ تامین محل اقامت توسط ارگانی خاص یا فرد دعوت کننده
  • مدارکی دال بر توانایی مالی بیشتر از آنچه مورد نیاز است
  • اثبات اینکه شما پیش از تاریخ انقضای ویزا به ایران برمی گردید از طریق تاریخ بلیت برگشت و یا پایان مرخصی کاری شما در ایران پیش از سررسید روادید.
  • مدارکی برای اثبات ثبات شرایط اقتصادی و خانوادگی متقاضی در ایران و داشتن وابستگی‌های لازم برای بازگشت. این موضوع برای کارمندان با حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و دفترچۀ بیمه، برای تاجران با گواهی تجارت، برای سهام داران و صاحبان مشاغل با ارائۀ مدارک شرکت، برای هنرمندان با مدارک عضویت در صنف مورد نظر و برای مستمری بگیرها ارائۀ فیش حقوقی قابل اثبات خواهد بود

کلام آخر

اگر نخستین باری است که برای سفر به دیگر کشورها اقدام می‌کنید، بهتر است برای سهولت در سفر و داشتن نگرانی کمتر برای اخذ ویزا، وقت سفارت، رزرو هتل و دیگر موارد، از تورهای معتبر استفاده کنید. تورهای معتبر با توجه به بودجۀ شما بهترین مکان اقامتی را برایتان رزرو می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشید جاذبه‌های گردشگری مقصد را به شما نشان می‌دهند و از همه مهمتر فقط مدارک مورد نیاز را از شما می گیرند و تمام امور اخذ ویزا را خودشان پیش می‌برند.

مطالب مرتبط:

وقت سفارت سوئد

وقت سفارت تایلند

وقت سفارت ژاپن

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن