سفارتسفارت آلمان

وقت سفارت آلمان- آپدیت 2020

همه چیز دربارۀ وقت سفارت آلمان

در این روزها که شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا همه گیر شده است، کمتر کسی به فکر سفرهای تفریحی می‌افتد. اما در این بین هنوز هستند تعداد زیادی از کسانی که به فکر سفرهای طولانی مدت و با هدف اقامت در کشورهای مختلف هستند تا بتوانند آیندۀ روشنی برای خودشان بسازند. در این بین کشور آلمان با شرایط تحصیلی رایگان و نیز بازار شغلی بسیار خوب در چشم بسیاری از این افراد یک موقعیت عالی می‌باشد. همان طور که می‌دانید با هر هدفی که قصد سفر به آلمان را داشته باشید، باید ویزای شینگن آلمان بگیرید. اخذ ویزا مراحل گوناگونی دارد و یکی از آنها اخذ وقت سفارت است. ما در این مطلب همه چیز را دربارۀ وقت سفارت آلمان با هدف اخذ انواع مختلف ویزا به شما خواهیم گفت و به سوالات متداول شما پاسخ می‌دهیم. پس همراه ما باشید.

آیا در دوران کرونا می‌توان وقت سفارت گرفت؟

خب اولین سوالی که ذهن مردم را در این روزها درگیر می‌کند این است که آیا سفارت آلمان با توجه به شیوع ویروس کرونا وقت سفارت می‌دهد یا خیر. باید گفت در ماه‌های اول این کار امکان پذی نبود؛ اما از تاریخ دوازده آگوست متقاضیان می‌توانند از پورتال تعیین وقت سفارت نسبت به اخذ وقت سفارت آلمان اقدام کنند. البته این موضوع برای هر نوع ویزایی جز ویزای گردشگری صادق است و اخذ وقت سفارت برای روادید گردشگری همچنان ممنون و مسدود است. لازم به ذکر است که شما در روز وقت سفارت مصاحبه‌ای انجام نخواهید داد و صرفاً برای انگشت نگاری و احراز هویت و نیز تحویل مدارک به کارگزاری آلمان خواهید رفت. برای این کار فقط باید از طریق آپدیت جدید سایت ویزامتریک اقدام نمایید تا بتوانید وقت سفارت بگیرید.

چگونه باید وقت سفارت آلمان گرفت؟

همان طور که در بخش قبلی اشارۀ مختصری به این قضیه داشتیم، باید به مراجعه به سایت ویزامتریک وقت سفارت بگیرید. اما سایت ویزامتریک چیست؟ این سایت درواقع وبگاه کارگزاری مورد تائید سفارت آلمان است. شما در اولین قدم باید در این سایت یک حساب کاربری باز کنید و در این مرحله نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید. دقت کنید در حال حاضر اگر ویزای توریستی درخواست بدهید، وقت سفارتی برای شما تعیین نمی‌شود. سپس با پیش برد کار امکان تعیین وقت سفارت برای شما فراهم می‌شود. البته امکان انتخاب روز و ساعت اخیراً به گزینه‌ها اضافه شده و قبلاً متقاضی ویزا هیچ نقشی در انتخاب روز و ساعت نداشت. در این مرحله می‌توانید روز و ساعت وقت سفارت خود را رزرو کنید تا در آن تاریخ به دفتر ویزامتریک مراجعه نمایید.

رزرو وقت سفارت آلمان در سایت ویزامتریک چه مراحلی دارد؟

ابتدا بایستی برای هر نفر مبلغ صد و نود هزار تومان را به شماره حسابی که در سایت به شما داده می‌شود واریز کنید. این شماره حساب به نام شرکت رهیاب گذر آرتا می‌باشد و به ازای هر واریز می‌توانید یک وقت سفارت بگیرید. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر متقاضی ویزا برای خانواده هستید، می‌توانید یک وقت گروهی رزرو کنید و تا ده نفر را در یک وقت بگنجانید. بعد از آنکه مبلغ مورد نظر را واریز کردید، باید یک روز صبر کنید و بعد اطلاعات پرداخت خود را در سایت وارد نمایید. در این مرحله برای تکمیل کردن حساب کاربری بایستی اطلاعات فردی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، اطلاعات تماس، اطلاعات محل زندگی و غیره را همراه با ایمیل شخصی خود وارد کنید. در این مرحله دیگر می‌توانید وقت سفارت آلمان را رزرو کنید تا برای ارائۀ مدارک به دفتر ویزامتریک بروید. این نکته را هم در نظر بگیرید که وقت شمنا نباید دورتر از شش ماه آینده باشد.

بعد از انجام این مراحل خواهید دید که تاریخ رزرو شده از سوی شما در سایت ویزامتریک مشخص می‌شود. اگر به هر دلیلی بخواهید تاریخ اولیه را لغو کنید، تا سه روز پیش از وقت سفارت می‌توانید این وقت را کنسل کنید و با پر کردن فرم بازگشت وجه، می‌توانید پولتان را هم پس بگیرید. در واقع اگر تا سه روز قبل از تاریخ رزرو شده اقدام به کنسلی بکنید، پول شما قابل استرداد خواهد بود؛ در غیر این صورت وقت کنسل نمی‌شود و پولی هم برگردانده نمی‌شود. به علاوه اگر بخواهید تاریخ خود را تغییر دهید هم می‌توانید تا سه روز پیش از وقت سفارت این کار را انجام دهید و بدون آنکه مجدداً پولی پرداخت کنید دوباره وقت سفارت بگیرید. دقت کنید که این کار فقط یک بار امکان پذیر است؛ پس بهتر است از همان ابتدا تاریخی را قبول کنید که مطمئن هستید بدون هیچ مشکلی در آن روز و ساعت به دفتر ویزامتریک می‌روید.

ویزامتریک در روز وقت سفارت چه خدماتی ارائه می‌کند؟

خیلی بهتر است که پیش از هر کاری بدانید که ویزامتریک چه خدماتی می‌تواند به شما ارائه کند و شما می‌توانید چه درخواست‌های معقول و شدنی‌ای از کارکنان این دفتر به عنوان کارگزاری رسمی سفارت آلمان داشته باشید. ابتدا این را بدانید که بهتر است از قبل تمامی فرم‌های مورد نیاز را از سایت پرینت بگیرید و با مدارک کامل و لازم در روز وقت سفارت آلمان ظاهر شوید تا هم وقت کمتری از شما گرفته شود، هم هزینۀ کمتری بپردازید و هم زودتر کارتان راه بیفتد. منتهی در این بین هستند افرادی که خودشان نمی‌توانند به تنهایی فرم‌ها را پر کنند و به کمک نیاز دارند. شما می‌توانید به پرداخت ده یورو به دفتر ویزامتریک از یکی از کارکنان این دفتر بخواهید تا فرم‌ها را برای شما پر کند. از طرف دیگر اگر از قبل عکسی نینداخته‌اید که مطمئن باشید مورد تائید سفارت آلمان قرار می گیرد، می‌توانید در دفتر ویزامتریک با پرداخت هشت یورو یک عکس مناسب بیندازید.

از دیگر خدماتی که با پرداخت وجه قابل انجام است، ارسال پاسپورت شما است. همان طور که می‌دانید باید اصل پاسپورت را همراه مدارک تحویل دهید تا مورد بررسی قرار بگیرد. شما با اخذ این خدمات آدرسی را به دفتر ویزامتریک می‌دهید تا وقتی پاسپورت از سفارت آلمان به دفتر ویزامتریک فرستاده شد، آنها فوراً پاسپورتتان را به نشانی مورد نظر شما ارسال کنند. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که شما باید از تمامی مدارک خود یک نسخه کپی تهیه کنید. اگر این کار را نکرده باشید در ویزامتریک حدود سی سنت برای هر صفحه از شما می گیرند و از مدارک شما کپی تهیه می‌کنند. در نهایت هم سرویس اطلاع رسانی از بازگشت پاسپورت شما وجود دارد. این سرویس برای ارسال ایمیل رایگان، برای ارسال مسیج یک یورو و برای تماس با شما سه یورو برای هر بار تماس هزینه دارد.

این دفتر همچنین می‌تواند بیمۀ مسافرتی شما را هم آماده کند. همان طور که می‌دانید یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن آلمان داشتن بیمۀ مسافرتی با حداقل ارزش سی هزار یورو است. اگر از قبل بیمه را آماده نکرده باشید، شرکت با دریفات کارمزد این کار را برایتان انجام می‌دهد. در نهیات اگر بخواهید در دفتر ویزامتریک شما را به صورت اختصاصی ملاقات کنند، کارهایتان را انجام دهند و تمامی خدمات لازم را برایتان لحاظ کنند، می‌توانید با دریفات خدمات ویژه و پرداخت هفتاد و پنج یورو این امکان را برای خودتان فراهم کنید. البته این را بدانید که دریافت این حدمات هیچ تاثیری در روند اخذ ویزا یا جلوتر انداختن وقت سفارت شما ندارد و صرفاً شرایط را برای شما مطلوب‌تر می‌کند.

چطور می‌توان وقت سفارت آلمان فوری گرفت؟

خب این هم یکی از همان اصطلاحاتی است که بسیاری از شرکت‌های مسافرتی به بهانۀ آن از متقاضیان پول بیشتری دریافت می‌کنند و ما اینجا هستیم تا در مجلۀ گردشگری نیلی گشت شما را با این موارد آشنا کنیم. در واقع اگر درخواست ویزاهایی مانند ویزای سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی یا مثلاً ویزای کاری هستید، باید بدانید که وقت سفارت فوری اصلاً به شما تعلق نمی گیرد و اگر کسی به شما این وعده را می‌دهد، صرفاً می‌خواهد پول بیشتری از شما بگیرد. اما اگر ویزایی مانند ویزای درمانی می‌خواهید و مدارک لازم پزشکی از جمله اخذ پذیرش از بیمارستان‌های آلمان را در دست دارید، می‌توانید درخواست وقت سفارت آلمان فوری بدهید تا ظرف یک هفته تا یک ماه وقت سفارت شما مهیا شود و بتوانید زودتر مدارکتان را تحویل دهید.

برای اخذ وقت سفارت آلمان چقدر باید هزینه کرد؟

اخذ وقت سفارت آلمان هزینه‌های مختلفی دارد. برای مثال برای هر نفر حدود چهارصد هزار تومان هزینه باید به ویزامتریک پرداخت شود. از این چهارصد هزار تومان صد و نود هزار تومان در سایت پرداخت می‌شود و مابقی برای خدماتی از جمله بیمۀ مسافتی، ووچر هتل، رزرو بلیت رفت و برگشت و پر کردم فرم درخواست ویزای شینگن پرداخت می‌شود. البته این همۀ هزینه‌ها نیست و شما باید بر حسب نوع ویزایی که درخواست می‌دهید پولی را هم به صندوق ویزامتریک واریز کنید. برای مثال اگر ویزای توریستی می گیرید باید نفری شصت یورو به صندوق ویزامتریک واریز کنید.

در روز وقت سفارت آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارکی که باید در روز وقت سفارت در دست داشته باشید کاملاً با نوع ویزای شما در ارتباط است. شما علاوه بر مدارک واریز وجه مورد نیاز به ویزامتریک، باید مدارکی را هم به آنها تحویل دهید که به دست سفارت آلمان برسانند. از جملۀ این مدارک می‌توان به موارد زیر به عنوان اصلی‌ترین مدارک اشاره کرد:

  • فرم تکمیل شدۀ درخواست ویزا به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • عکس پاسپورتی بدون روتوش با پیش زمینۀ سفید که اخیراً انداخته باشید
  • پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار بعد از تاریخ انقضای ویزا
  • گردش حساب بانکی سه ماه آخر
  • مدارک اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • برگۀ اخذ بیمۀ مسافرتی
  • تاییدیۀ رزرو هتل
  • بلیت رفت و برگشت
  • ارائۀ مدارک شغلی مورد نیاز
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک مربوط به احراز شرایط تاهل

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان چه باید کرد؟

این روزها اخذ ویزای تحصیلی آلمان با توجه به آپشن تحصیل رایگان در این کشور بیش از سایر ویزاها مورد نظر قرار گرفته است و افراد زیادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان اقدام می‌کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان پس از آنکه به صورت آنلاین وقت سفارت گرفتید، مدارک زیر را آماده کنید و در روز وقت سفارت آلمان با این مدارک به کارگزاری ویزامتریک بروید و مدارک را ارائه دهید. در این مرحله چنانچه نیاز به انجام مصاحبه باشد، از شما مصاحبه‌ای به زبان فارسی گرفته میشود و هدفتان از تحصیل در این کشور را خواهند پرسید:

  • فرم تکمیل‌ شدۀ درخواست ویزا
  • گذرنامۀ معتبر
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائۀ مدارک احراز شرایط تاهل
  • عکس پاسپورتی بدون روتوش با پیش زمینۀ سفید که اخیراً انداخته باشید
  • مدرک زبان مورد نیاز با توجه به مقطع و رشتۀ تحصیلی مورد نظر
  • تاییدیۀ پذیرش دانشگاه مقصد در آلمان
  • مدارک تحصیلی مورد نیاز و قبلی به همراه ریز نمرات
  • انگیزه ‌نامۀ تحصیلی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی مورد نیاز

اطلاعات تکمیلی در خصوص اخذ وقت سفارت آلمان

  • نکتۀ اول اینکه اگر از دانشگاهی در آلمان پذیرش گرفته‌اید باید وقت سفارت خود را تا یک سال بعد تعیین کنید؛ در غیر این صورت وقت مصاحبه را از دست می‌دهید و باید یک بار دیگر و یک سال دیگر مجدد تلاش کنید.
  • توجه داشته باشید که در روز وقت سفارت آلمان شما فقط باید به کارگزاری این سفارت یعنی دفتر ویزامتریک مراجعه کنید و در سفارت آلمان هیچ کاری برای شما انجام نمی‌شود.
  • اگر برای بار اول است که برای سفر به کشورهای شینگن درخواست می‌دهید، باید خودتان وارد سیستم اطلاعاتی ویزا شوید و برای ثبت اطلاعات بیومتریک که شامل اثر انگشت و احراز هویت و نیز عکس می‌باشد، اقدام کنید. این اطلاعات شما تا پنج سال قابل دسترسی خواهد بود و بعد از آن دوباره باید تجدید شود.
  • توجه داشته باشید که به هر دلیلی در سفر قبلی‌تان به آلمان جرمی مرتکب شده باشید، تا مدتی اجازۀ سفر مجدد به این کشور را نخواهید داشت.
  • نکتۀ گفته شده در مورد قبلی مربوط به تمامی کشورهای عضو معاهدۀ شینگن می‌شود و در واقع تا مدت مخشخصی اجازۀ سفر به هیچ یک از کشورهای شینگن را نخواهید داشت.
  • اگر یکی از این موارد را داشته باشید نیازی به انگشت نگاری و احراز هویت نخواهید داشت: کودکان زیر دوازده سال، افراد بالای هشتاد سال، کسانی که به دلایل مختلف از جمله بیماری امکان انجام انگشت نگاری ندارند، رئیس جمهور و اعضای کابینه.

مطالب مرتبط:

اخذ ویزای شینگن آلمان

راهنمای تحصیل در آلمان

همه چیز دربارۀ ویزای شینگن

بیشتر بخوانید
وقت سفارت ژاپن
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن