رستوران های اصفهانرستوران و کافه

معرفی بهترین رستوران‌های اصفهان

بهترین رستوران‌های اصفهان را بشناسید

اصفهان یکی از شهرهای مهم در ایران است که از نظر گردشگری توانسته توریست‌های زیادی را به سمت خودش بکشاند. این شهر زیبا با اماکن تاریخی بسیار ارزشمند، جاذبه‌های طبیعی زیبا، مردمانی دوست داشتنی و همچنین امکانات گردشگری خوب مانند هتل‌ها، خدمات شهری، حمل و نقل و نیز رستوران‌های خوب توانسته رضایت کامل گردشگرها را جلب کند و هر کسی با هر بودجه‌ای که دارد بهترین خاطرات را از شهر اصفهان داشته باشد. ما در همین سایت راجع به بهترین هتل‌های اصفهان هم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دادیم و اگر قصد سفر به اصهان را دارید، می‌توانید آن مطلب را هم مطالعه کنید. اما امروز و در این مطلب به بررسی چندتا از بهترین رستوران‌های اصفهان می‌پردازیم تا بتوانید در این شهر لذیذترین غذاها را میل کنید و لذت ببرید.

رستوران شهرزاد؛ یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان

شاید بتوان رستوران شهرزاد را یکی از خاطره انگیزترین، جذاب‌ترین، قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های اصفهان دانست. کسانی که از قدیم الایام در اصفهان رفت و آمد دارند به خوبی می‌دانند که رستوران شهرزاد زمان زیادی است که در این شهر افتتاح شده و از همان زمان تا کنون بهترین کیفیت ممکن را برای مشتریانش فراهم کرده است. در اصل همین کیفیت و اصالت رستوران شهرزاد است که باعث شده مشتریان ثابتی داشته باشد و تعریف‌های انجام شده گردشگران را هم به سمت این رستوران بکشاند. در رستوران شهرزاد انواع غذاهای ایرانی سرو می‌شود و این در حالی است که محیط رستوران هم سبک کاملاً ایرانی و سنتی دارد.

به محض ورود به این رستوران با دیدن پارچه‌های سفید روی میزها که حکم سفره‌ای زیبا را دارند، پنجره‌های رنگی و کاشی کاری‌های دیدنی حس و حال خوبی از محیط خواهید گرفت. نقاشی‌های دیواری این رستوران به دوران قاجار اشاره دارند و شما را برای چند لحظه یمخکوب خواهند کرد. به علاوه از دیگر مزیت رستوران شهرزاد نزدیکی آن به جاذبه‌های گردشگری اصفهان همچون پل خواجو و زاینده رود است و شما می‌توانید بعد از بازدید از زاینده رود یک وعده ناهار یا شام مفصل را در این رستوران نوش جان کنید. برای رفتن به رستوران شهرزاد کافی است به خیابان عباس آباد در اصفهان بروید و به راحتی آن را پیدا می‌کنید. حواستان باشد که این رستوران تا ده و نیم شب باز است و اگر برای شام می‌روید، بهتر از زودتر آنجا حاضر شوید.

رستوران خوان گستر؛ از بهترین‌های اصفهان

رستوران خوان گستر یک رستوران تک شعبه نیست و در حقیقت باید آن را یک مجموعه رستوران بسیار عالی و خوش نام در این شهر دانست که توانسته با سیاست‌های درست کاری به یکی از بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌های اصفهان تبدیل شود. در حال حاضر این رستوران دو شعبۀ مهم در اصفهان دارد که یکی در سیتی سنتر و دیگری در هتل جلفا است. محیط این رستوران بسیار شیک و مجلل است و می‌توان آن را دارای فضایی کاملاً متفاوت با رستوران شهرزاد دانست. به علاوه با موسیقی آرام و دلنواز و طراحی معماری جذاب همه چیز برای آرامش بخشیدن و کمک به مشتری برای لذت بردن از غذا طراحی شده است.

در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و کباب‌ها سرو می‌شود و می‌توانید از تزئیات و دکور غذا هم لذت ببرید. به علاوه کسانی که با غذاهای گوشتی میانۀ خوبی ندارند و به نوعی گیاهخوار هستند می‌توانند در این رستوران منوی خوبی از غذاهای گیاهی دریافت کنند. رستوران خوان گستر دارای بخش سلف سرویس نیز هست و می‌توانید این غذاهای گیاهی را به همراه انواع سالادها در این بخش تهیه کنید. برای رفتن به شعبۀ هتل جلفا باید به خیابان حکیم نظامی در اصفهان بروید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اصفهان حتماً اینجا را امتحان کنید.

رستوران بریانی اعظم؛ از بهترین رستوران‌های اصفهان

یکی دیگر از رستوران‌هایی که در اصفهان بسیار به نام و معروف است و چندین شعبه دارد رستوران بریانی اعظم است. این رستوران دارای سه شعبه در این شهر زیبا است و می‌توانی به یکی از این سه شعبه در چهار باغ عباسی واقع در دروازه دولت، خیابان مسجد سید و خیابان کمال اسماعیل بروید. نکته اینجاست که در این رستوران صرفاً بریان سرو می‌شود و کسانی که دوست دارند در یک رستوران با کیفیت و بی نظیر غذای اصیل اصفهانی را میل کنند و طعم آن را بچشند، می‌توانند با خیال راحت به بریانی اعظم بروند. این رستوران عالی فضای بزرگی ندارد؛ اما مشتریان زیادی دارد و برای آنکه زیاد در صف معطل نشوید باید زود راه بیفتید.

اما بریان چیست؟ بریان یا همان به اصطلاح بریانی یک کباب بسیار چرب است که با گوشت چرخ کرده و چربی و ادویه‌های مخصوص درست می‌شود. بهتر است بدانید که در اصفهان بریانی‌ها رستوران‌هایی هستند که صرفاً کباب بریان سرو می‌کنند و اگر به رستورانی رفتید که در لیست غذایی خود بریان را هم گذاشته بود، مطمئن باشید کیفیت خوبی ندارد و سعی کنید از آنجا بریان نخرید. این غذای سنتی آداب و روش پخت مخصوص به خودش را دارد و باید بسیار حرفه‌ای طبخ شود. به همین دلیل است که بریانی اعظم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران جارچی باشی؛ از جذاب‌ترین رستوران‌های نصف جهان

اگر در بین رستوران‌های اصفهان دنبال یک جای بسیار خاص و منحصر به فرد با بافتی تاریخی و غذاهایی بی نظیر و عالی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً در سفرتان به این شهر دوست داشتنی یک وعده را به رستوران جارچی باشی اختصاص دهید. این رستوران فضایی دارد که برایتان بسیار جالب و دیدنی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که رستوران جارچی باشی در حمامی احداث شده که قدمت چهارصد ساله دارد و این اهمیت و ارزش فراوانی دارد. وقتی روی تخت می‌نشینید و منتظر هستید غذایتان سرو شود، می‌توانید به اطراف نگاه کنید و با دیدن کاشی کاری‌ها و زیبایی‌های این محیط حسابیلذت ببرید.

جالب اینجاست که این حمام با همان ویژگی‌های چهارصد سال پیش بازسازی شده و شما واقعاً در دل تاریخ قرار می گیرد. به علاوه فواره‌هایی در این فضا تعبیه شده و صدای آب آرامش بسیار خوبی به شما می‌دهد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌شود. به علاوه اینکه هر شب موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود و با همراهی صدای آب، موسیقی سنتی، فضای سنتی و یک غذای عالی واقعاً شب بی نظیری را تجربه خواهید کرد و برایتان به یادگار باقی خواهد ماند. برای رفتن به این رستوران جذاب و منحصر به فرد باید به خیابان حکیم واقع در خیابان سپه در اصفهان بروید و با ورود به کوچۀ هفتم یا همان کوچۀ باغ قلندرها فضای بسیار جالب آن را پیدا خواهید کرد. این رستوران در اصفهان بسیار معروف است و به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

رستوران آرک؛ از بهترین رستوران‌های اصفهان

برای کسانی که دوست دارند در فضای باز و دلنشینی یک غذای عالی میل کنند و چند ساعتی با دوستان یا خانواده وقت بگذرانند و معاشرت کنند، رستوران آرک می‌تواند بهترین گزینۀ ممکن در این شهر باشد. شاید به همین خاطر است که این رستوران اینقدر محبوب شده و توانسته در مدت کوتاهی در لیست بهترین رستوران‌های اصفهان قرار بگیرد. این رستوران در لوکیشن بسیار خوبی در اصفهان قرار دارد و به نوعی منطقۀ خوب و لوکسی را انتخاب کرده است. برای رفتن به رستوران آرک کافی است به کلیسای معروف وانک در جلفا بروید و آن را در همان حوالی پیدا کنید. در واقع می‌توانید بعد از بازدید از کلیسای وانک یک وعده غذای عالی در یک فضای عالی میل کنید.

با اینکه منطقۀ رستوران آرک بسیار خاص و خوب است، از طراحی مدرن در آن استفاده نشده و ترجیح داده‌اند از طراحی بسیار سنتی و دلنشین استفاده کنید. شما برای میل کردن غذا هم می‌توانید به فضای داخلی بروید و هم می‌توانید زیر چترهای بسیار بزرگ و زیبای آن در فضای بیرونی بنشینید و از محیط لذت ببرید. در این رستوران گردشگران غیر ایرانی زیادی می‌بینید؛ چرا که همه چیز برای ارائۀ بهترین سرویس ممکن طراحی شده است. البته این را بدانید که رستوران آرک جزو گران‌ترین و در عین حال بهترین رستوران‌های اصفهان است و باید حتماً حواستان به موضوع قیمت‌ها باشد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، مدیترانه‌ای و گیاهی سرو می‌شود و با هر سلیقه‌ای به آرک بروید با رضایت آنجا را ترک خواهید کرد.

ما در ادامه به یک مغازۀ فروش دسر و دو رستوران برای سرو فست فود اشاره می‌کنیم تا تمام سلایق را پوشش داده باشیم. پس با ما همراه باشید.

فرنی حافظ؛ از بهترین‌های سرو دسر در اصفهان

خیلی از افراد هستند که طرفدار غذا نیست و به نوعی خیلی غذاخور نیستند؛ اما تا دلتان بخواهد اهل خوردن شیرینی جات و چیزهای شیرین هستند. ما برای این افراد فرنی حافظ در اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم تا در سفرشان به این شهر زیبا و دلپذیر خاطرۀ خوبی از خوردن چیزهای دسری و شیرین داشته باشند. به علاوه کسانی که علاقۀ متوسطی به شیرینی جات دارند هم طرفدار فرنی حافظ می‌شوند. در این مغازه فقط فرنی سرو می‌شود و باید گفت این یکی از مهمترین دسرها در منوی مردم اصفهان است که به روش خاص و منحصر به فردی تهیه و سرو می‌کنند و همه عاشق آن می‌شوند. فرنی‌های حافظ طعم و مدل‌های متنوعی دارد و می‌توانید نوع مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. در حالت کلی فرنی و دوغ فیل که ترکیبی از دوغ و گوش فیل است و البته خورش ماست جزو دسرهای مورد علاقۀ اصفهانی‌ها است و از هر چه بگذرند از این سه دسر نمی گذرند. اینجا همان جایی است که می‌توانید یکی از دسرهای مورد علاقۀ مردم اصفهان را بپشید و لذت ببرید.

کافه رستوران هرمس؛ از بهترین رستوران‌های اصفهان

تصویری که می‌بیند مربوط به بخش کافۀ هرمس است و رستوران آن را هم با همین سبک در نظر بگیرید. وقتی بحث از فرنگی می‌شود ما معمولاً یک رستوران اسپرت و کاملاً جمع و جور را در ذهن داریم و بیشتر به فست فود فکر می‌کنیم. اما دوستداران غذای ایتالیایی می‌توانند در اصفهان کافه رستوران هرمس را به عنوان یکی از مجلل‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های ایتالیاییی در این شهر امتحان کنند. این رستوران به سبک کاملاً مدرن ساخته شده و وقت و هزینۀ بسیار زیادی برای طراحی داخلی آن صرف شده است. مشهورترین غذای کافه رستوران هرمس استیک‌های بی نظیر آن است و پیشنهاد می‌کنم در سفر به اصفهان حتماً یک سر به این رستوران عالی بزنید.

علاوه بر استیک‌های بی نظیر در این رستوران انواع غذاهای ایتالیایی هم سرو می‌شود و مسافران غیر ایرانی از حضور در این رستوران و خوردن غذاهای ایتالیایی که طعمی بسیار مشابه با طعم غذاهای اصیل ایتالیا را دارند لذت می‌برند و برای همین در هرمس مشتریان خارجی به اندازۀ ایرانی‌ها زیاد هستند. محل قرارگیری و در واقع لوکیشن این رستوران هم حرف ندارد و درست در کوچۀ کلیسای وانک واقع در جلفا و خیابان نظر میانی است. در اینجا شما می‌توانید برای هزینۀ کمتر از کافه بهره مند شوید تا بهترین و کامل‌ترین منوی کافه در اختیارتان قرار بگیرد.

 فست فود آرابو؛ از بهترین‌های اصفهان

اگر هم در اصفهان دلتان هوس یک فست فود بی نظیر و با کیفیت را کرد یا کلاً اهل فست فود هستید و میانۀ خوبی با کباب‌ها ندارید، حتماً در سفر به اصفهان به فست فود آرابو بروید. این فست فود هم در منطقۀ بی نظیر و عالی جلفا و در همان کوچۀ کلیسای وانک قرار دارد و می‌توانید در آن حوالی رستوران‌های خوبی پیدا کنید. با اینکه در اینجا فقط فست فود سرو می‌شود محبوبیت و شلوغی زیاد آن باعث شده در لیست بهترین رستوران‌های اصفهان قرار بگیرد. البته که رستوران آرابو فضای بزرگی ندارد و بیشتر از هر چیزی کیفیت غذاهای آن موجب محبوبیت آن شده است. در این رستوران می‌توانید لذیذترین و خاطره انگیزترین ساندویچ‌های عمرتان را نوش جان کنید. به علاوه اینکه برای تنوع هم که شده بهتر است یک وعده از غذاهایتان را در طول سفر به اصفهان به خوردن غذای سریع یا همان فست فود اختصاص دهید.

مطالب مرتبط:

بهترین رستوران‌های شیراز

بهترین رستوران‌های مشهد

بهترین رستوران‌های تهران

بیشتر بخوانید
بهترین رستوران‌های زنجان
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن