رستوران های خراسان رضوی

بهترین رستوران‌های مشهد

آشنایی با محبوب‌ترین رستوران‌های مشهد

شهر مشهد یکی از پربازدیدترین شهرها در ایران است و بسیاری از مردم با هر میزان از توان مالی از سراسر ایران حداقل یک بار به این شهر رفته و از جاذبه‌های مذهبی و گردشگری آن دیدن کرده‌اند. مشهد یک شهر بزرگ در استان خراسان است و مردم خونگرم، جاذبه‌های تاریخی، اماکن مذهبی، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری و نیز غذاهای خوشمزه همه دست در دست هم داده‌اند تا این شهر را به یک شهر مناسب و مسافرخیز تبدیل کند. یکی از جاذبه‌های هر شهر غذاها محلی آن و کیفیت رستوران‌هایی است که این غذاها را ارائه می‌دهند. اینکه هر شهری در ایران چه غذاهای محلی‌ای دارد و این غذاها را با چه کیفیتی ارائه می‌دهند از یک طرف و اینکه برای ذائقه‌های مختلف چه غذاهایی ارائه می‌دهد و دسترسی به غذاهای بین المللی تا چه میزان است از طرف دیگر اهمیت زیادی دارد تا مسافر یا به عبارتی گردشگر بتواند در آن شهر احساس راحتی کرده و اوقات خوشی را سپری کند. مشهد هم یکی از آن شهرهایی است که تمام ذائقه‌ها را از خود راضی می‌کند و غذاهای مختلفی را در رستوران‌های معروف و محبوبش سرو می‌کند. ما در این مطلب بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌های مشهد را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به این شهر دوس داشتنی بتوانید بهترین و با کیفیت‌ترین غذاها را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

رستوران ارم شاندیز؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

یکی از رستوران‌های بسیار معروف و مشهور در مشهد رستوران ارم شاندیز است که فضایی بسیار توریستی، لوکس و در عین حال دلنشین دارد. در واقع اصلاً نمی‌شود که به مشهد بروید و سری به رستوران ارم شاندیز نزنید. همۀ مسافران داخلی و توریست‌های خارجی حتماً به رستوران ارم شاندیز در مشهد می‌روند و هم زمان با لذت بردن از محیط اطراف و موقعیت مکانی بسیار خاص آن، از غذاهای با کیفیت و خوش طعم هم لذت می‌برند. این رستوران معروف در شاندیز و در نزدیکی میدان دوم ایم منطقه قرار دارد. در این رستوران حتی مکان نشستن شما هم متنوع است و می‌توانید در بخش سنتی رستوران بنشینید و با سیستم کاملاً سنتی از شما پذیرایی شود، می‌توانید در بخش ویژه یا به عبارتی وی آی پی بنشینید تا تمام خدمات به صورت ویژه به شما ارائه شود و می‌توانید در فصل‌هایی مثل بهار و شب‌های تابستان که هوا خوب است، در فضای باز رستوران بنشینید و از محیط و هوای خوب لذت ببرید. معماری داخلی و طراحی داخلی رستوران ارم شاندیز بسیار خاص و منحصر به فرد است. اگر می‌خواهید بهترین کباب‌های مشهد را در محیطی بسیار خاص و لوکس تجربه کنید و یک شب خاطره انگیز برای خودتان بسازید، اینجا همان جایی است که باید بروید.

رستوران باغ زیتون؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

یکی از بهترین رستوران‌های مشهد رستوران باغ زیتون است. این رستوران در مشهد دو شعبه دارد و از مجبوبیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید در این رستوران امکانات اولیه و الزامی مثل امکان رزرو میز برای روز و ساعتی خاص، پارکینگ اختصاصی و سفارش بیرون بر غذا داشته باشید. البته با توجه به اینکه ظرفیت رستوران شصت نفر است، پیشنهاد می‌کنم از قبل میز خودتان را رزرو کنید تا با فضای پر مواجه نشوید و با صبر کردن برای خالی شدن میز حوصله‌تان سر نرود. در این رستوران سر آشپزهای بسیار باتجربه و خبره‌ای مشغول به کار هستند و این را با چشیدن غذاهای رستوران باغ زیتون خواهید فهمید. در این رستوران تنوع غذایی خوبی وجود دارد و انواع غذاهای بین المللی در آن سرو می‌شود. برای همین اگر مهمان خارجی دارید یا می‌خواهید دستتان در انتخاب باز باشد، می‌توانید به این رستوران اعتماد کنید. دکور و تزئین غذا یا به عبارتی گارنیش غذاها در زیتون هم بسیار خارق العاده است و اشتهای شما را حسابی باز می‌کند. از جمله نکاتی که زیتون را معروف کرده و به عبارتی برگ برندۀ این رستوران است، مواد غذایی و مواد اولیۀ بسیار تازه و با کیفیت است. تمامی مواد اولیۀ غذاها ارگانیک بوده و در مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت غذا سفارش دهید و مطمئن شوید که مواد اولیۀ تازه و بسیار با کیفیتی در غذای شما استفاده شده و احتمال مسمومیت غذایی یا غذای مانده خوردن در این رستوران به صفر می‌رسد. از غذاهای ایرانی کباب‌های زیتون و از غذاهای بین الملل غذاهای ایتالیایی آن بسیار معروف است و بهتر است آنها را امتحان کنید.

رستوران پسران کریم؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد که هنوز هم شهرت زیادی دارد و توانسته از سال پنجاه و نه تا کنون محبوبیت و کیفیت خودش را حفظ کند، رستوران پسران کریم مشهد است. این رستوران می‌تواند بهترین غذاهای ایرانی و محلی را برای شما سرو کند و محیط بسیار گرم و دنجی دارد. در واقع بسیاری از ساکنان مشهد رستوران پسران کریم را پاتوق خود می‌دانند و رفت و آمد زیادی در آن دارند. مسافرانی هم که در این رستوران وقت گذرانده‌اند و از غذاهای آن استفاده کرده‌اند معتقدند که کیفیت غذا در این رستوران بسیار خوب است و محیطش آرامش خاصی دارد. ارائۀ خدمات در این رستوران بسیار منظم و دقیق صورت می گیرد و مشکلی بابت خدمات و نظافت نخواهید داشت. این رستوران سه شعبه در مشهد دارد و توانسته از گذشته تا کنون کارش را گسترش دهد. شعبۀ مرکز رستوران پسران کریم مشهد در بلوار سجاد واقع شده است. در این بلوار خیابانی به نان خیابان فرهاد وجود دارد و وقتی وارد خیابان فرهاد می‌شوید، وارد کوچۀ فرهاد بیست و دو شوید و از آنجا بوی غذا شما را مست کرده و به در ورودی رستوران هدایتتان می‌کند. انواع کباب‌ها و چلو ماهیچه در این رستوران بسیار معروف است و بهتر است در بازدید از این رستوران غذاهای کبابی را امتحان کنید. البته یکی از غذاهای پر طرفدار رستوران پسران کریم مشهد همان چلو ماهیچه است و اگر کمی دیر برسید این غذا را تمام می‌کند. بنابراین برای اینکه مجبور نشوید در صف مراجعه کننده‌ها بمانید و صبر کردن شما را از اشتها بیندازد و خسته‌تان کند، بهتر است زودتر راهی شوید و اگر احساس گرسنگی هم نمی‌کنید مطمئن باشید در آن فضا اشتهایتان باز می‌شود. در این صورت می‌توانید تمام غذاها را برای امتحان کردن در اختیار داشته باشید و با خیال راحت بر اساس سلیقه‌تان غذای مورد نظرتان را سفارش دهید.

 رستوران ایتالیایی لیو؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

تا اینجا رستوران‌هایی را به شما معرفی کردیم که غذاهای ایرانی و کباب‌هایشان معروف بود. اگر می‌خواهید در بازدید از مشهد یکی از انواع غذاهای بین المللی را بچشید و به یک رستوران ایتالیایی معروف و با کیفیت بروید، حتماً رستوران ایتالیایی لیو را انتخاب کنید که جزو بهترین رستوران‌های مشهد است و کیفیت غذاهای ایتالیایی آن زبانزد است. این رستوران در بلوار ملاصدرا واقع در بلوار احمد آباد قرار گرفته و محیطی بسیار دنج و آرام دارد؛ طوری که دوست دارید مدتی را آنجا سپری کنید و اصلاً عجله‌ای برای رفتن نخواهید داشت. در این رستوران می‌توانید انواع سوپ‌ها و سالادها را برای پیش غذا انتخاب کنید. بعد از آن هم یکی از انواع غذاهای ایتالیایی را انتخاب کنید و از طعم فوق العادۀ آن لذت ببرید. از آنجایی که این رستوران به صورت ویژه روی غذاهای ایتالیایی تمرکز می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت غذاهای ارائه شده بسیار خوب است. به علاوه شاید برایتان جالب باشد که قیمت گذاری‌ها در رستوران لیو بسیار مناسب است و هزینۀ مازادی از شما دریافت نمی‌شود. این رستوران یک رستوران گردان است و برای شما تجربۀ بی نظیری را رقم می‌زند. از جمله غذاهای معروف رستوران ایتالیایی لیو پیتزاهای ایتالیایی و چیکن پاستا است. خدمات ارائه شده در این رستوران هم زبانزد است و کارکنان آن بسیار مودب و محترم هستند.

رستوران سنتی بابا قدرت؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

دوباره به یکی از رستوران‌های مشهد برگردیم که غذاهای ایرانی سرو می‌کند و بین مردم مشهد بسیار معروف است. این رستوران صرفاً غذاهای سنتی سرو می‌کند و این از نامش پیداست. اما فقط این نیست و داستان به همین جا ختم نمی‌شود. اولین چیزی که در بازدید از این رستوران چشم شما را می گیرد طراحی داخلی و نما  دکوراسیون آن است که با سلیقۀ هر چه تمام‌تر به سبک کاملاً سنتی طراحی شده و حس می‌کنید جای ویژه‌ای قدم گذاشته‌اید. رستوران سنتی بابا قدرت انتهای بازار رضا و در بلوار صدر، میدان هفده شهریور، واقع شده و اگر برای خرید به بازار رضا می‌روید می‌توانید جوری برنامه ریزی کنید که حتماً وعدۀ ناهار یا شام را در رستوران سنتی بابا قدرت میل کنید تا با محیط بسیار جذاب این رستوران و نیز غذاهای با کیفیت وبسبار خوش طعم آن آشنا شوید. بسیاری از مسافران مشهد با امتحان کردن این رستوران مشتری ثابتش می‌شوند و با هر بار سفر به مشهد حداقل یک بار به رستوران سنتی بابا قدرت می‌روند.

رستوران سدروس؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

از دیگر رستوران‌های مشهد که شهرت زیادی دارد و جزو بهترین‌های این شهر شناخته می‌شود رستوران سدروس است. ایت رستوران توانسته اعتماد مردم این شهر و نیز مسافران را به خود جلب کند و با ارائۀ غذاهایی مانند انواع کباب‌ها و نیز غذاهای دریایی مانند ماهی آن هم با کیفیت عالی مشتری‌هایش را افزایش دهد. به همین دلیل است که امروزه این رستوران چهار شعبه در مشهد دارد و با جستجو در گوگل می‌توانید نزدیک‌ترین شعبه به محل اقامتتان را پیدا کنید و به آن شعبه بروید. علاوه بر این می‌توانید از خدمات غذای بیرون بر این رستوران استفاده کنید و اگر به هر دلیلی می‌خواهید در محل اقامتتان یک غذای خوب از یک رستوران درجه یک مشهدی بخورید، می‌توانید با یکی از شعبه‌های آن تماس گرفته، غذایتان را سفارش دهید تا جلوی درب محل اقامت آن را دریافت کنید. البته که بهتر است بدانید معروف‌ترین شعبۀ رستوران سدروس که همان شعبۀ مرکزی باشد در بلوار سازمان آب مشهد واقع شده و می‌توانید یک وعده غذای خوب را در محیط گرم و دوست داشتنی آن میل کنید. این رستوران ته چین‌های معروفی دارد و اگر به این رستوران سر زدید  حتماً از این بخش منو چیزی را سفارش دهید. این رستوران از سال هشتاد و نه افتتاح شده و توانسته در همین مدت کوتاه رضایت و اعتماد مردم را به خودش جلب کند.

رستوران ایتالیایی میلان؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

یکی دیگر از رستوران‌های بسیار خوب و معروف ایتالیایی در مشهد رستوران ایتالیایی میلان مام دارد. این رستوران به خاطر کیفیت بالایی که دارد معروف شده و امروز در لیست  بهترین رستوران‌های مشهد قرار گرفته است. بنابراین اگر می‌خواهید به یک رستوران ایتالیایی بروید و در مشهد طعم غذای بی نظیری را امتحان کنید بهتر است به سجاد شهر و بلوار سجاد بروید و با حضور در یک محیط دلنشین و آرامش بخش یک غذای ایتالیایی بسیار خوش طعم و با کیفیت را سفارش داده و همراه با خانواده یا دوستان و یا حتی تنهایی لذت ببرید. غذاهای معروف این رستوران اسپاگتی، انواع پاستا، لازانیا، میگو و ماهی سالمون است و می‌توانید یک پیش غذای عالی از بشقاب میگو داشته باشید و بعد یکی از غذاهای هیجان انگیز ایتالیایی را انتخاب کنید. برخورد کارکنان این رستوران بسیار محترمانه و خوب است و هر توضیحی بخواهید با صبر و حوصله به شما داده خواهد شد. پیتزاهای ایتالیایی این رستوران با خمیرهای مخصوص غذاهای ایتالیایی درست می‌شود و خمیر را هم خودشان درست می‌کنند. همین باعث می‌شود کیفیت پیتزاها به مراتب بالا برود. در کل اگر اهل غذای ایرانی و کباب نیستید و یا حتی گیاه خوار هستید، می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را در همین رستوران پیدا کنید.

رستوران معین درباری؛ از بهترین رستوران‌های مشهد

بگذارید به عنوان آخرین مورد از معرفی بهترین رستوران‌های مشهد بدون تعارف قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران این شهر را به شما معرفی کنم؛ رستورانی که از سال‌های سال پیش در این شهر افتتاح شده و توانسته با بیش از صد سال تجربه هنوز هم جزو بهترین رستوران‌های مشهد باقی بماند و کیفیت غذای بی نظیری را ارائه کند. این رستوران همان رستوران معین درباری است که سال افتتاح آن به 1280 شمسی برمی گردد. شاید این موضوع برای شما جالب باشد که وارد رستورانی می‌شوید که نسل به نسل از بیشتر از یک قرن پیش در مشهد پایه ریزی شده و هنوز هم بهترین خدمات و غذای ممکن را به مشتریانش می‌دهد. بیشتر مردم با ورود به این رستوران فکر می‌کنند چه آدم‌هایی از گذشته تا به امروز در رستوران معین درباری غذا خورده‌اند و چه کسانی از این به بعد به این رستوران می‌آیند؛ انگار که این رستوران همیشه ثابت است و ما بخشی از تاریخ آن هستیم و این خیلی جالب است. رستوران معین درباری مشهد در زمان حکومت مظفر الدین شاه توسط فردی به نام اصغر معین درباری افتتاح شد و کباب‌های بسیار نابی دارد. این رستوران در خیابان جم و درست رو به روی هتل باختر مشهد قرار دارد و به نظرم باید حتماً سری به آن بزنید.

نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن