جاذبه‌های گردشگری آمریکای شمالیکانادا

10 تا از بهترین شهرهای توریستی کانادا | از اتاوا تا کلگری

کانادا کشوری بزرگ و کم‌جمعیت با جاذبه‌های گردشگری فراوان است که به سبب شهرهای دیدنی‌ای که دارد همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب‌می‌کند. شهرهای منحصربه‌فرد و جذاب این کشور دارای هر دو بافت مدرن و تاریخی هستند. با سفر به کانادا با طیف وسیعی از دیدنی‌ها مواجه‌می‌شوید که می‌توانید بر حسب سلیقه‌‌تان بهترین‌های‌شان را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به دومین کشور بزرگ جهان سفر کنید، در ادامه‌ی این نوشتار از مجله‌ی گردشگری نیلی‌گشت با ما همراه‌باشید تا با هم مروری بر بهترین شهرهای توریستی کانادا داشته باشیم.

بهترین شهرهای توریستی کانادا

1- تورنتو

بهترین شهرهای توریستی کانادا

میلیون‌ها بازدیدکننده همه ساله از شهر تورنتو بازدید می‌کنند و از همین‌رو این شهر رتبه‌ی بیست و نهم را در رتبه‌بندی پربازدیدترین شهرهای جهان به خود اختصاص داده‌است. دور از انتظار است کسی به کانادا سفر کند و از جاذبه‌های توریستی تورنتو دیدن‌نکند. تورنتو شهری هیجان‌انگیز است که در آن هرگز احساس خستگی نخواهیدکرد.

در این شهر می‌توانید از موزه‌های مختلفی دیدن کنید و یا به گالری‌های هنری متنوعی بروید. برای آسایش اقامت شما نیز هتل‌ها و رستوران‌های درجه‌یک خدمات عالی ارائه‌می‌دهند. اگر به تورنتو رفتید مشاهده‌ی تالار مشاهیر هاکی روی یخ را از دست ندهید. در این مکان جام استنلی و بسیاری آثار ارزشمند هاکی وجود دارند.

جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو، یکی از رویدادهای بزرگی است که در این شهر برگزار ‌می‌دهند. در این زمان، تورنتو میزبان خیل گسترده‌ای از هنرمندان و هنردوستان از سراسر جهان است.

برج CN که به عنوان سومین برج بلند جهان شناخته‌می‌شود و یکی از نمادهای اصلی کاناداست در این شهر قراردارد. تورنتو در میان شهرهای توریستی کانادا از نظر گردشگران شهری با دیدنی‌های خاص و منحصربه‌فرد است. شایان ذکر است با یک ساعت رانندگی از این شهر می‌توانید به آبشارها و تنگه نیاگارا برسید. قطعا لذتِ دیدن آبشار نیاگارا که دومین آبشار طبیعی پربازدید جهان است را هرگز فراموش نخواهیدکرد.

2- کبک

بهترین شهرهای توریستی کانادا
بهترین شهرهای توریستی کانادا

کبک قدیمی‌ترین شهر شمالی قاره آمریکاست که در جوار رودخانه سنت لارنس واقع‌شده و همچنان بافت قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده‌است. این منطقه‌ی فوق‌العاده خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ای دارد که می‌توانید روی آن‌ها قدم بزنید و همزمان از معماری تاریخی قرن هفدهم و هجدهم در ساختمان‌های مجاور، لذت‌ببرید. این شهر با قدمتی که از سال 1608 دارد، در حال حاضر یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است.

هتل عمارت باشکوه فرونتناک که در بافت قدیمی کبک واقع شده و امروزه یکی از پر متقاضی‌ترین اقامتگاه‌های آمریکای شمالی محسوب می‌شود، نماد شهر کبک است. این شهر که به احسن وجه روی دماغه‌ی الماس آرمیده، دارای کلیساهای بزرگ، کافه‌های خیابانی و چشم‌اندازی سنتی و دوست‌داشتنی است.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

افزون بر این، یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر ارگ کبک است که شامل بزرگ‌ترین قلعه‌ی بریتانیایی و یک موزه‌ی جذاب و دیدنی فعال می‌باشد.

گرچه بیشتر گردشگران جذب بخش‌های قدیمی شهر می‌شوند، اما در این شهر محله‌های مدرن با رستوران‌ها، مغازه‌ها و نایت‌کلاب‌های امروزی نیز وجود دارند.

3- ونکوور

بهترین شهرهای توریستی کانادا

ونکوور شهری رویایی در میان شهرهای توریستی کانادا است که در آن تلاقی اقیانوس با کوه‌ها منظره‌ای استثنائی آفریده‌است. این شهر برای آرامش و ریلکسیشن یک شهر ایده‌آل است. در شهر ونکوور متنوع‌ترین جاذبه‌های گردشگری را خواهید دید. این شهر همچنین سرزمین عجائب خوراکی‌ها و غذاهاست که علت آن هم تنوع بالای فرهنگ و ترکیب فرهنگ‌های مختلف جهانی در این منطقه است. ونکوور به آکواریوم شگفت‌انگیزی که دارد معروف است. این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آمریکای شمالی است.

موزه مردم شناسی در این شهر، تاریخچه زندگی مردم در ونکوور را به خوبی به نمایش گذاشته است. اگر شیفته‌ی گشت‌و‌گذار در طبیعت هستید، حتما سری هم به پل معلق اسکای پایلت بزنید. این پل خارق‌العاده دارای چشم‌اندازی 360 درجه از زیبایی‌های خیره‌کننده‌ی طبیعی در کوهستان است. جالب است بدانید روزنامه نیویورک تایمز به ونکوور لقب “شهر کوهستاتی مان هاتان” را داده است.

پارک‌های زیبای این منطقه را فراموش نکنید. از میان پارک‌های زیادی که این شهر را آراسته‌اند، پارک‌های ملکه الیزابت و استنلی، چون نگینی در شهر می‌درخشند. اگر از تفریحات ساحلی لذت می‌برید، این شهر برای تعطیلات شما بهترین انتخاب است؛ چرا که شهر بندری ونکوور 8 ساحل عمومی دارد.

4- اتاوا

اوتاوا کانادا

چهارمین شهر بزرگ کانادا، پایتخت آن، یعنی شهر اتاوا است. این شهر زیبا در امتداد رودخانه اتاوا واقع شده و دارای آب‌وهوایی مرطوب و 4 فصل است. اگر می‌خواهید مناظر طبیعی و دلربای اتاوا را ببینید از شهریور تا آبان به این شهر سفر کنید؛ چرا که پائیز آن حقیقتاً دیدنی است. البته تابستان فصل قایق‌رانی در این شهر است. کانال Rideau تابستان‌ها میزبان قایق‌رانان زیادی از سراسر جهان است؛ علاوه بر این در زمستان نیز تفریحات زمستانی برای گردشگران مهیاست. اسکی روی یخ در فضای باز در اتاوا به‌گونه‌ای برگزار می‌گردد که در جهان کم‌نظیر است.

در اتاوا موزه‌های بسیار برجسته‌ای قراردارند که تاریخ کانادا را به نمایش می‌گذارند. برخی از موزه‌های مهم که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید عبارت اند از:

  • موزه طبیعت کانادا
  • نگارخانه ملی کانادا
  • موزه جنگ کانادا
بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری تورنتو؛ قسمت دوم

5- کلگری

کلگری کانادا

یکی از پرآوازه‌ترین شهرهای توریستی کانادا کلگری است که در میان دشت‌های سرسبز کانادایی واقع شده‌است. جشنواره کلگری استمپید که طی آن ده شبانه‌روز مسابقات گاوچرانی و جشن‌های فرهنگی کابویی و سنتی اجرامی‌شود، رویدادی است که میزبان آن شهر کلگری است.

کلگری امروزه یکی از کلان‌شهرهای کانادا به‌شمارمی‌رود. در واقع پس از سال 1900 که در نزدیکی این منطقه نفت پیداشد، شهر رونق بیشتری گرفت. کلگری دروازه‌ای است برای ورود به کوه‌های راکی، پارک ملی بنف و پارک ملی جسپر. باغ‌وحش کلگری نیز یکی از باغ‌وحش‌های معروف است که خانه حدود ۹۰۰ حیوان از گونه‌های مختلف است.

اگر به کلگری رفتید، حتما به دهکده Hertage park historical village هم سری بزنید تا از نزدیک شاهد فرهنگ اصیل و قدیمی کانادایی در سال‌های 1860 تا 1950 باشید. علاوه‌براین در بخش جنوبی این شهر محلی باستانی به نام Head’Smashed-In Buffalo Jump واقع‌شده‌است که دیدنی‌های منحصربه‌فردی را به بازدیدکنندگان ارائه خواهد کرد.

6- ویکتوریا

بهترین شهرهای توریستی کانادا
بهترین شهرهای توریستی کانادا

شهر ویکتوریا یک مقصد توریستی جذاب در میان شهرهای توریستی کانادا است که به “باغ شهر” معروف است. این شهر برای علاقمندان به فضای باز شهری استثنائی است. ویکتوریا شهر محبوب بازنشستگان است، چرا که آب‌وهوایی بسیار خوب دارد و کیفیت زندگی در آن‌ بسیار بالاست. در واقع از لحاظ کیفیت زندگی، شهر ویکتوریا رتبه بیستم را به‌ خود اختصاص‌داده‌است.

اقیانوس و طبیعت بکر ویکتوریا، حال و هوایی آرام و رویایی را به شما هدیه می‌کنند؛ البته علاوه بر ریلکسیشن در ساحل می‌توانید در این شهر آثار خارق‌العاده‌ای نظیر مجسمه ملکه ویکتوریا، ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا، کلیسای جامع مسیح و بسیاری دیدنی‌های دیگر را مشاهده‌کنید.

در شهر ویکتوریا می‌توانید شاهد پرسه‌زدن آزادانه‌ی طاووس‌های زیبا و رنگارنگ در پارک‌های عمومی باشید. به خاطر داشته‌باشید که در طی سفرتان به ویکتوریا سری هم به هتل امپراتوری باشکوه فرمونت که نماد شهر ویکتوریاست بزنید تا هنر معماری قرن نوزدهم را از نزدیک ببینید.

7- وایت هورس

بهترین شهرهای توریستی کانادا
بهترین شهرهای توریستی کانادا

وایت هورس شهری کوچک است ولی برای گردشگران خاطراتی فراموش‌نشدنی رقم خواهدزد. این شهر برای افرادی که به حیات‌وحش علاقمندند بسیار دوست‌داشتنی است، چرا که زیستگاه حیوانات فراوانی است.این شهر که در کناره‌های رودخانه یوکان قراردارد، طبیعتی خیره‌کننده را به طبیعت‌دوستان هدیه‌می‌کند.

در وایت هورس منطقه حفاظت‌شده‌ی حیات‌وحش یوکان واقع شده که حیوانات بومی در آن حضوردارند. در این منطقه می‌توان کاری‌بو (گوزن آمریکای شمالی) و گوسفند دال را مشاهده کرد و در حیات‌وحش کانادا به کاوش پرداخت.

8- ادمونتون

ادمونتون

در نواحی شمالی البرتا شهر ادمونتون قرار دارد که یکی دیگر از شهرهای توریستی کاناداست. در این شهر مکان‌ها و ابنیه‌ی تاریخی زیادی هستند که نباید بازدید از آن‌ها را از قلم انداخت. موزه‌ی تاریخ زنده‌ی کانادا نیز در ادمونتون قراردارد. این موزه در واقع، پارک قلعه ادمونتون است که از سال 1759 تا 1920 تاریخ این منطقه را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری تورنتو؛ قسمت اول

پارک ملی جزیره‌ی الک را هم نباید فراموش‌کرد. این پارک برای دوست‌داران حیات‌وحش دیدنی‌های جذابی دارد. بیسون‌های آمریکایی یا همان گاومیش‌های آمریکایی در این منطقه به صورت حفاظت شده زندگی می‌کنند.

9- سنت جان

بزرگترین شهر نیوبرانزویک، که در امتداد رودخانه‌ی سنت جان قراردارد، شهر سنت جان است. این شهر یکی از تماشایی‌ترین شهرهای توریستی کانادا است و همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. جالب است بدانید شهر سنت جان قدیمی‌ترین شهر در قاره آمریکای شمالی‌ست.

این شهر محبوب که در میان نیوفاندلند و لابرادور واقع‌شده، ساحلی حیرت‌انگیز دارد که می‌توانید در آن گونه‌های مختلف وال‌ها مثل وال‌های مینک، گوژپشت و آبفام را ببینید. البته به‌خاطر داشته باشید که به دهکده‌ی تاریخی ماهیگیری یعنی کیدی ویدی نیز سری بزنید و از دیدنی‌های قدیمی آن لذت ببرید.

10- گودریچ

شهر گودریچ شهری زیباست که دارای پارک‌های رویایی و باغ‌های گل افسانه‌ای است. پس از اینکه به این شهر سفر کنید و زیبایی‌های آن را ببینید، درخواهید یافت که چرا ملکه الیزابت دوم این شهر را به عنوان زیباترین شهر کانادا برگزیده‌است. این شهر که برروی صخره واقع شده به دریاچه‌ی Huron مشرف است و دارای سواحل زیبایی است. چشم‌انداز این سواحل، تابلویی از طبیعت آرام و دوست‌داشتنی این شهر را به شما نشان خواهد داد که مسحورکننده است.

طراحی شهر گودریچ به گونه‌ای است که مرکز آن در یک هشت ضلعی واقع شده است. در این شهر رویدادهای مرتبط با موسیقی زنده نیز به طور مرتب برگزار می‌شوند.

سخن آخر

کانادا کشوری زیبا با شهرهایی متنوع است که هر کدام جاذبه‌های گردشگری گوناگونی دارند. در این نوشتار به معرفی مختصر ۱۰ شهر از بهترین شهرهای توریستی کانادا پرداختیم و دیدیم که هر کدام از ویژگی‌های خاص و دیدنی‌های منحصربه‌فردی برخوردار‌بودند. امیدواریم اگر قصد سفر به کانادا و گشت‌و‌گذار در شهرهای زیبای آن را دارید، این نوشتار از مجله‌ی گردشگری نیلی گشت برای شما مفید بوده‌باشد.

در آخر از شما دعوت می‌کنم مقاله‌ی انواع ویزای کانادا را مطالعه کنید.

 

همچنین بخوانید:

ویزای کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

وقت سفارت کانادا

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن