کانادا

جاذبه‌های گردشگری تورنتو؛ قسمت اول

با ما جاذبه‌های گردشگری تورنتو را بشناسید

تورنتو را می‌توان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای کانادا دانست. این شهر بسیار مدرن و جالب توجه است و سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر را به خودش جذب می‌کند. علاوه بر این بسیاری از افراد از سراسر دنیا برا تحصیل، کار و زندگی تورنتو را انتخاب می‌کنند. این شهر جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی، طبیعی و نایت لایف بی نظیری دارد و شما در سفر به تورنتو بهترین‌ها را تجربه خواهید کرد. ما در این مطلب به بررسی بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو خواهیم پرداخت و شما را با آنها آشنا می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

کمی از تورنتو بدانیم

تورنتو شهر مرکزی استان انتاریو و یکی از مهمترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. این شهر در واقع بزرگترین شهر کانادا نیز هست و مردم در این شهر اکثراً به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. این شهر توریستی است و سالانه سه میلیون نفر توریست را به خودش جذب می‌کند و از این حیث حرف زیادی در کانادا برای گفتن دارد. تورنتو زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرمی دارد. بسیاری تورنتو را نیویورکِ کانادا می‌دانند. این شهر هتل‌های بسیار خوب با تنوع قیمتی بالا، رستوران‌های متنوع و بی نظیر، موزه‌ها و گالری‌های درجه یک و دیدنی، مراکز خرید بسیار شیک و عالی با فروشگاه‌های برند بی نظیر و مراکز تفریحی خارق العاده‌ای دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

برج سی اِن؛ از جاذبه‌های گردشگری تورنتو

به عنوان نخستین مورد از مهمترین دیدنی‌های تورنتو به شما برج جذاب و زیبای سی اِن (CN Tower) را معرفی می‌کنیم. این برج حدود پانصد و پنجاه متر ارتفاع دارد و پر بازدیدترین برج تورنتو شناخته می‌شود. اگر بلیتی تهیه کنید و به بالای برج بروید، می‌توانید مطمئن باشید که کل تورنتو را زیر پایتان خواهید داشت و با منظره‌ای رو به رو می‌شوید که بسیار شگفت انگیز است. در این برج‌ رستوران‌های بسیار خوبی هم وجود دارد و می‌توانید با پس انداز مقداری از هزینۀ سفر یک وعده شام یا ناهار را در برج سی اِن نوش جان کنید و حسابی از این لحظه لذت ببرید. اگر خواستید این کار را بکیند حتماً به رستوران گردان بروید که طی نوش جان کردن غذا دور تا دور برج را هم ببینید.

جالب اینجاست که در ارتفاعات برج، حتی می‌توانید دریاچۀ انتاریو را هم ببینید و حسابی کیف کنید. حتی اگر در طول روز بروید و هوا صاف باشد در طبقات بالا آبشار نیاگارا هم دیده می‌شود و این اوج شکوهی است که می‌توانید تجربه کنید. یکی از بخش‌های جذاب برج سی اِن تراس شیشه‌ای است که بخش هیجان انگیز ماجرا است. شما در این تراس لباس‌های مخصوص و ایمن می‌پوشید و بر لبۀ یک و نیم متری تراس قرار می گیرید. تصویر این برج را در بالای همین مطلب می بینید.

موزۀ رویال تورنتو؛ از بهترین دیدنی‌های شهر

یکی دیگر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو موزۀ رویال تورنتو (Toronto Royal Museum) است. شما حتی اگر به موزه و بازید از موزه‌ها علاقه‌ای نداشته باشید، مطمئناً از این موزه خوشتان خواهد آمد و بازدید از آن به یکی از بهترین بخش‌های سفرتان تبدیل می‌شود. موزۀ رویال میلیون‌ها اشیای باارزش و بسیار نفیس را گرد آورده و از دیدن آنها نفستان به شماره می‌افتد. اگر به موزه رفتید حتماً پیش از هر کاری نقشۀ موزه را از مسئولان بگیرید و به جاهایی بروید که جزو علاقمندی‌های شما هستند. این موزه از کشورهای مختلف مانند ایران، چین، روم و مصر اشیای باارزشی را نگهداری می‌کند و بهتر است حتماً به بخش مربوط به ایران بروید.

اشیای ایرانی

و اما در بخش مربوط به ایران چه چیزهایی را خواهید دید؟ در واقع باید گفت که این موزه از چهل گالری مختلف تشکیل شده و در دو فضای مختلف فرهنگی و تاریخی قرار خواهید گرفت. برای بازدید از اشیای ایرانی باید به گالری بین الملل بروید و در آنجا می توانید آثار مربوط به دوران قاجار و هخامنشیان را ببینید و چندین نقاشی و سفال ارزشمند از ایران را نظاره گر باشید. در بخش‌های دیگر هم انواع سنگ‌های قیمتی، شهاب سنگ، باقیماندۀ آثار دایناسورها و دیگر چیزهایی را می‌بینید که حسابی شما را به وجد می‌آورند.

مرکز خرید ایتون؛ از بهترین مراکز گردشگری در تورنتو

اگر برای بازدید به شهر یا کشور جدیدی بروید، از مهمترین جاهایی که همه به دنبالش هستند مراکز خرید است. ما در این مطلب یک مرکز خرید و یک بازار بزرگ از تورنتو را به شما معرفی می‌کنیم تا در هر موقعیتی بهترین جاهای تورنتو را انتخاب کرده و با آنها آشنا باشید. مرکز خرید ایتون (Toronto Eaton Center) یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید تورنتو و حتی کانادا محسوب می‌شود. شما در این مرکز خرید فروشگاه‌های بی نظیری از مهمترین و معروف‌ترین برندهای دنیا را خواهید دید و اگر در زمان مناسبی به تورنتو رفته باشید، می‌توانید از حراجی‌های این برندها کمال استفاده را ببرید و کلی کیف کنید.

ساختار مرکز خرید ایتون

بهتر است بدانید که مرکز خرید ایتون یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید محسوب می‌شود و خیلی از گردشگرها و خود ساکنان تورنتو به این مرکز خرید می‌روند. این مرکز هرید فضایی بسیار مدرن و به روز دارد. ایتون سنتر در واقع چهار طبقه دارد و دسترسی راحتی با مترو و دیگر وسایل حمل و نقل شهری دارد. سه طبقۀ اول فضاهای متنوع و وسیع خرید را خواهد داشت و در طبقۀ چهارم بخش اعظمی را پارکنیگ تشکیل می‌دهد. از برندهای معروف موجود در این مرکز خرید می‌توان به گپ، اچ اند ام، اولد نِیوی، ایندیگو لوکس و سیرز اشاره کرد. به علاوه این مرکز خرید رستوران‌ها و فود کورت‌های بسیار خوبی دارد.

بازار سن لارنس؛ از بهترین مارکت‌های تورنتو

به عنوان چهارمین مورد از جاذبه‌های گردشگری تورنتو به بازار سن لارنس (Saint Lawrence Market Toronto) اشاره می‌کنیم که فضای بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی‌ای دارد و شما را ساعت‌ها در خودش نگه می‌دارد. این یعنی جاذبه‌های این بازار خرید اینقدر بالا است که حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید از بازار سن لارنس بیرون بروید. ما برای هر مورد تصویری برای شما گذاشته‌ایم. اما باز هم نام انگلیسی این جاذبه‌های گردشگری تورنتو را برایتان نوشته‌ایم و اگر دوست داشتید عکس‌های بیشتری از آنها ببینید، کافی است اسم انگلیسی را در گوگل وارد کرده و در بخش تصاویر انواع دیگر تصاویر را از زوایای مختلف ببینید.

این بازار یکی از مارکت‌های تاریخی کانادا محسوب می‌شود و بسیار زیبا است. در این بازار خبری از فروشگاه‌های برندهای لباس نیست و شما می‌توانید انواع مواد غذایی بسیار سالم و تازه را تهیه کنید، در این بازار تاریخی قدم بزنید و از زیبایی‌های آن کمال استفاده را ببرید. بعد از این هم می‌توانید به پارک جزیرۀ تورنتو در همان نزدیکی بروید و با خریدهایی که داشتید یه پیک نیک خوب با دوستان و یا خانواده رقم بزنید.

خوبی این فضا دسترسی آسان به انواع وسایل حمل و نقل شهری است و به راحتی و با ارزان‌ترین شرایط به مقصد یا هتل خود خواهید رسید. حالب است بدانید که بازار قدمتی بالغ بر دویست سال دارد و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. در روزهای یکشنبه اشیای باارزشی را در این بازار به فروش می‌رسانند که حکم عتیقه فروشی‌های ایران را دارد. به علاوه فست فودی‌های مارکت بسیار خوب و با کیفیت هستند و نگرانی‌ای بابت غذا نخواهید داشت.  

های پارک؛ از بهترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو

به عنوان آخرین مورد از جاذبه‌های گردشگری تورنتو های پارک (High Park) را به شما معرفی می‌کنیم. این پارک یک بهشت بی نظیر است و شما هر تفریحی که در فضای باز در ذهنتان باشد در این پارک تجربه خواهید کرد. در واقع واژۀ پارک نباید این تصور را در شما ایجاد کند که فقط فضایی سرسبز و محدود را پیش رو خواهید داشت. این پارک حدود چهارصد هکتار وسعت دارد و برای خودش دنیای بسیار بزرگی است و باید یک روز از وقت خود را صرف بازدید و گردشگری از این پارک جذاب بکنید. در واقع ما با جنگلی رو به رو هستیم که در فضای محافظت شده‌ای قرار دارد و تفریحات مختلفی در آن تعبیه شده است. این پارک در جنوب غربی تورنتو واقع شده و دسترسی به آن هم به خوبی میسر می‌شود. بیشتر درختان این پارک درخت گیلاس است و بسیار جذاب است.

تفریحات موجود در های پارک

از جمله اماکن گردشگری های پارک می‌توان به انواع و اقسام امکانات ورزشی، دریاچه، گلخانه‌های بسیار زیبا و جذاب، کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیت با غذاهای لذیذ، مسیرهای پیاده روی، استفاده از فضای مناسب برای پیک ‌نیک و غرفه‌های صنایع دستی اشاره کرد. به علاوه که این پارک یک فضای بازی مخصوص کودکان دارد و شما می‌توانید کودک دلبند خود را در فضای بازی بگذارید و خودتان به تفریحات مخصوص بزرگسالان برسید. این طوری هم شما کمال لذت را می‌برید و هم فرزندتان. اگر به های پارک رفتید حتماً از فضاهای مختلف آن عکس بگیرید و از این هم زیبایی کیف کنید. زیبایی پارک در تابستان به اوج خود می‌رسد و اگر در تابستان به تورنتو بروید از آن کمال لذت را می‌برید و زیبایی‌ها شما را مدهوش می‌کند.

به علاوه می‌توانید انواع حیوانات جذاب و نادر مانند گاو میش کوهان‌ دار، آهو و طاووس را هم ببینید. از دیگر تفریحات موجود در های پارک می‌توان به زمین تنیس، زمین بیس ‌بال و فوتبال اشاره کرد. به علاوه یک استخر رو باز هم در پارک وجود دارد که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. در زمستان‌ اما ورزش‌هایی مانند اسکیت بر روی یخ در پارک دیده می‌شود و همۀ اینها در کنار پیاده روی در فضای زیبای پارک و دوچرخه سواری  به اوج لذت شما منجر خواهد شد. در این پارک رستوران‌های خوبی هم وجود دارد.

مطلب آخر

ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری تورنتو کانادا و خصوصاً جاذبه‌های تفریحی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این کشور بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته که جاذبه‌های گردشگری تورنتو به همین جا ختم نمی‌شود و ده‌ها جاذبۀ گردشگری دیگر در این شهر وجود دارد که در مطالب بعدی به معرفی آنها خواهیم پرداخت. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این کشورها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری پاناما

جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

همچنین بخوانید:

بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری تورنتو؛ قسمت دوم

راهنمای اخذ ویزای کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

وقت سفارت کانادا

نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن