جاذبه های گردشگری آفریقامصر

جاذبه‌های گردشگری مصر

با جاذبه‌های گردشگری کشور مصر آشنا شوید

مصر از دیرباز تا کنون تمام چشم‌ها را به خود جلب کرده و دیدنی‌های تاریخی این کشور همه را مبهوت خود می‌سازد. هنوز هم چندین و چند عجایب در کشور مصر وجود دارد که راز ساخت یا پایداری آنها سربسته مانده و تاریخ شناسان و باستان شناسان هنوز در حال تحقیق روی آنها هستند. برای همین پیشنهاد می‌کنیم اگر خواستید به یکی از کشورهای قارۀ افریقا سفر کنید، حتماً مصر را هم در لیست گزینه‌های خود قرار دهید؛ چرا که هم زیبایی‌های شگفت آوری دارد و هم ویزای توریستی زیادی برای این کشور صادر می‌شود. ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری مصر می‌پردازیم و بیشتر جاذبه‌های تاریخی این کشور را به شما معرفی می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

کمی از مصر بدانیم

کشور مصر مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و تفریحی است و فکر نکنید فقط باید بناهای تاریخی را در این کشور ببینید. شما می‌توانید در مصر به سافاری بروید، کویر گردی کنید، قایق سواری و موج سواری را تجربه نمایید و از بودن در کنار رود نیل لذت ببرید. همۀ اینها در کنار اقامتگاه‌ها و هتل‌های بی نظیر مصر و نیز سهولت رفت و آمد برای توریست‌ها باعث می‌شود یک سفر عالی و بی نقص به این کشور داشته باشید.

در کنار تمامی اینها جاذبه‌های تاریخی مصر و مجموعه‌هایی که گاهاً به دو هزار سال پیش برمی گردند باعث می‌شوند شما متحیر و مبهوت شوید.  قاهره پایتخت این کشور بسیار زیبا است. این کشور یکی از کشورهای عربی است که در شمال شرقی افریقا قرار دارد. مصر با کشورهایی نظیر لیبی، اسرائیل، فلسطین و سودان مرز مشترک مشترک دارد. مردم این کشور به زبان عربی نوین صحبت می‌کنند و واحد پولی این کشور پوند مصر است. بیشتر مردم مصر مسلمان هستند و این دین اکثریت مردم را تشکیل می‌دهد. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری مصر بیشتر آشنا می‌شوید.

مردم مصر

مردم مصر در طایفه‌ها و تیره‌های مختلف مانند تیره‌های طواره، ترابین، مزینه،  اولاد سعید، جبالیه، علیقات، صوالحه، تیره‌های تیاهه  و سیاست زندگی می‌کنند. از مهمترین جشن‌های مردم مصر می‌توان به هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه، زادروز پیامبر اسلام،عید فطر و عید قربان است. از جشن‌های ملی هم می‌توان به روز طغیان رود نیل، جشن هفت سالگی کودکان، آغاز سال میلادی و جشن نوروز قبطیان اشاره کرد. با وجودی که مصر کشوری بسیار متمدن است و مردم آن به اصالت خود افتخار می‌کنند، این روزها فرهنگ قدیمی و اصیل مصر در تقابل با فرهنگ غربی دچار تغییر شده و در بسیاری از روابط اجتماعی می‌توان نشانه‌های فرهنگ غربی را در میان مردم جامعه دید.

معبد کرنک؛ از جاذبه‌های گردشگری مصر

یکی از جاذبه‌های پر طرفدار در مصر معبد کرنک (Karnak Temple) می باشد. این معبد در شهر اقصر و در نزدیکی رود نیل قرار دارد و شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در بازدید از این معبد سری هم به رود زیبای نیل بزنید. می‌توان به جرئت اظهار داشت که این معبد بزرگترین مجموعۀ معبد فضای باز در سر تا سر دنیا است. فضای این معبد به حدی بزرگ و وسیع است که شاید لازم باشد چندین و جند ساعت در آن بچرخید تا زیبایی‌های تمام بخش‌ها را ببینید. مجسمه‌های ساخته شده و ستون‌های زیبای معبد کرنک بیشتر از هر چیز مورد توجه توریست‌ها و حتی تاریخ شناسان بوده است.

اهرام جیزه؛ از جاذبه‌های پر طرفدار مصر

شاید مهمترین و معروف‌ترین چیزی که در مورد مصر شنیده باشید اهرام ثلالۀ مصر باشد. ما  در این بخش اهرام جیزه (Pyramids of Giza) را به شما معرفی می‌کنیم که دیدنش برای همۀ گردشگرها جذاب است و همه لحظه شماری می‌کنند تا بتوانند این هرم‌های زیبا و اسرار آمیز را از نزدیک ببینند. در واقع باید گفت که اهرام جیزه آخرین بازماندۀ عجایب هفتگانۀ دنیا است. در این اهرام مقبره‌هایی وجود دارد که فراعنۀ مصر در آنها دفن هستند. نکتۀ مهم نحوۀ ساخت این هرم‌های مرموز و پر پیچ و خم است که در هزاران سال پیش با سنگ ساخته شده و تندیس ابوالهول از آنها محافظت می‌کند. البته که واقعاً هم این تندیس در این همه سال کارش را خوب انجام داده و کسی نتوانسته گزندی به این اهرام وارد کند.

قاهرۀ قدیمی؛ از جاذبه‌های گردشگری مصر

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در مصر که به نام قاهرۀ قدیمی یا قاهرۀ اسلامی شناخته می‌شود بخشی از شهر قاهره پایتخت مصر است که به سبک قدیمی خود باقی مانده و تغییرات در آن انجام نشده است. برای مثال می‌توانید در بازدید از قاهرۀ قدیمی یا اسلامی در کوچه‌ها و پس کوچه‌ها قدم بزنید و مدارس و مساجد زمان‌های دور را ببینید و از بناهایی که از دوران فاطمیون تا سلطنت مملوک ساخته شده‌اند بازدید کنید. یکی از جاذبه‌های بسیار مهم در این بین بازارهای هزار توی جذابی مانند بازار خان الخلیلی است. هنوز هم این بازارها رونق خود را دارند و از مسگری و سفالگری تا کارهای سنتی، ادویه فروشی و عطر فروشی، همه چیز می‌توانید در این بازارهای جذاب پیدا کنید.

شهر اسوان؛ از زیباترین شهرهای مصر

اگر به مصر رفتید حتماً سری هم به شهر زیبا و آرامش بخش اسوان بزنید. قطعاً خواهید دید که شهرهایی مثل اسکندریه و قاهره شهرهای پر رفت و آمد و شلوغ هستند و البته که همین شلوغی باعث ایجاد حس مثبت پویا بودن جامعه می‌شود. اما اگر می‌خواهید در سفر به مصر از جاذبه‌های گردشگری مصر لذت ببرید و در عین حال به جای آرام و دنجی بروید و مدتی را در آرامش لذت ببرید، می‌توانید شهر اسوان را انتخاب کندی. این شخر جزیره‌ای به نام الفانتین دارد که برای تفریحات ساحلی و پیاده روی کنار آب دریا بسیار خوشایند است. به علاوه در جزیره روستاهای مختلف با سبک زندگی متفاوت وجود دارد که شما را بیش از پیش حیرت زده می‌کند. اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقمند هستید، باید بدانید که در این شهر جاذبه‌های تاریخی زیادی هم وجود دارد.

کویر سفید؛ از جاذبه‌های گردشگری مصر

در بخش اول گفتیم که مصر فقط جایی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی نیست و تفریحات زیادی را هم در آن تجربه خواهید کرد. یکی از این جاذبه‌های تفریحی کویر سفید (White Desert)  است. این کویر که به صحرای بیضا هم معروف است ارتفاعات گچی دارد و همین ارتفاعات گچی از دور شبیه برف است. بنابراین وقتی وارد این کویر می‌شوید از طرفی گرمای هوا را دارید و از طرف دیگر حس می‌کنید دور تا دورتان را برف گرفته است و همین حس جالبی به شما می‌دهد. در این کویر می‌توانید به سافاری و دیگر تفریحات کویری بپردازید و حسابی لذت ببرید.

معبد ابو سمبل؛ از دیدنی‌های مصر

اگر دنبال بازدید از جایی هستید که در لیست سازمان جهانی یونسکو قرار دارد و از سوی این سازمان حمایت می‌شود، حتماً باید سری به معبد ابو سمبل (Abu Simbel) بزنید. تصویر این معبد را در بالای همین مطلب می‌بینید. از معروفترین چیزهایی که در مورد این معبد وجود دارد تندیس بزرگی است که بحکم حافظ و نگهبان این معبد را دارد. از دیگر زیبایی‌های این معبد نقاشی‌های روی دیوار آن است که به عنوان بخش تزئینی آن سرشار از زیبایی است و شما را مبهوت خود می‌کند. این معبد را برای آنکه به زیر آب نرود جا به جا کرده‌اند و همین موضوع یکی از دلایل مشهور شدن آن است.

مطلب پایانی

ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری مصرو خصوصاً جاذبه‌های طبیعی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این کشور زیبا و پر از رمز و راز بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این کشورها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار

جاذبه‌های گردشگری پاناما

جاذبه‌های گردشگری برزیل

بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن