استرالیا

راهنمای سفر به استرالیا

همه چیز دربارۀ سفر به استرالیا

استرالیا را می‌توان یکی از بهترین و پر طرفدارترین مقاصد سفر و گردشگری در سراسر دنیا دانست. این کشور بسیار پهناور و زیبا است و در قاره‌ای مجزا واقع شده و در چند دهۀ اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است؛ به طوری که امروزه می‌توان استرالیا را یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نامید. شما با هر هدفی که به استرالیا سفر می‌کنید، از گردشگری و سفر تفریحی گرفته تا سفر تحصیلی و یا سرمایه گذاری و مهاجرت، بایستی پیش از شروع سفر با شرایط اجتماعی و فرهنگی و نیز هزینه‌های اقامت در استرالیا آشنا شوید تا بتوانید بدون نگرانی و دغدغه سفر خوبی را تجربه کنید. ما در این مطلب به ارائۀ راهنمای جامعه سفر به استرالیا پرداخته‌ایم تا شما را با جزئیات سفر به این کشور جذاب و دیدنی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

مختصری دربارۀ کشور استرالیا

 استرالیا کشوری انگلیسی زبان است و برای رفتن به این کشور باید با ارز دلار استرالیا سفر کنید. یکی از نکاتی که استرالیا به آن معروف شده طبیعت زیبا و گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع آن است. این کشور از لحاظ طبیعی یک کشور همه چیز تمام است و تمام نکات لازم مانند جنگل، حیوانات مختلف، دسترسی به ساحل اقیانوسی، صخره‌های بسیار منحصر به فرد، حیات وحش شگفت انگیز و پارک‌های ملی جذاب را در اختیار دارد. در این صورت باید گفت که سفر به استرالیا می‌توان یک بخش اجتناب ناپذیر داشته باشد و آن گشت و گذار در طبیعت بکر و زیبایش است. اما جذابیت‌های سفر به استرالیا به همین جا ختم نمی‌شود. شهرهای مدرن و جذاب این کشور مانند سیدنی، ملبورن و مندورا سراسر شگفتی و هیجان است و اینقدر مردم استرالیا پر هیجان هستند و زندگی‌شان در دور تند قرار گرفته که یک لحظه هم بیکار نمی‌مانید. به همین خاطر باید گفت که علاوه بر تفریحات در طبیعت، تفریحات شهری و مدرن جذابی هم در شهر منتظر شماست. در فرهنگ استرالیایی غذا جایگاه ویژه‌ای دارد و رفتن به رستوران‌های مختلف و چشیدن طعم غذاهای گوناگون می‌تواند یکی از لذت‌های سفر به استرالیا باشد. می‌توانید با یکی دو ساعت رانندگی از محیط شهری فاصله بگیرید و آخر هفتۀ خودتان را در طبیعت سپری کرده و با یک پیک نیک بی نظیر روحتان را جلا دهید. استرالیا دانشگاه‌های بسیار خوبی هم دارد که مدارکشان اعتبار بین المللی داشته و می‌توانند سرآغاز یک فصل جدید از زندگی شما باشند. شما با تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید و بعد از مدتی درخواست ویزای دائم بدهید. مراکز خرید و مراکز فرهنگی بسیاری در استرالیا نیز هست که می‌تواند برای علاقه مندان به ادب و هنر هر کشور بسیار جذاب باشد. می‌توانید معماری مخصوص استرالیایی را ببینید و آن را نمادی از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور بدانید. استرالیا کشوری بسیار دیدنی و فوق العاده جذاب است و با هر هدفی که به آن بروید می‌تواند سفر به استرالیا را برای شما به یک رویای دست یافتنی و تحقق یافته تبدیل کند. ما در ادامه به بررسی اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این کشور خواهیم پرداخت.

شرایط آب‌ و‌ هوایی در استرالیا

اولین نکته‌ای که باید در سفر به یک شهر یا کشور در نظر بگیرید شرایط آب و هوایی آن است. این نکته کمک زیادی به شما می‌کند تا وسایل مورد نیاز را با خود ببرید و مجبور نشوید که مقصد هزینۀ زیادی برای تهیۀ لباس و وسایل مورد نیاز بکنید. برای مثال اگر مقصد شما جای گرمی باشد و وسایل مورد نیاز را نبرید، هزینۀ زیادی صرف خرید کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی، صندلی و لباس‌های خنک می‌شود و اگر مقصد شما جای سردی باشد و شما در حریان نباشید باید هزینۀ زیادی را صرف خرید پالتو، چتر، چکمه و دیگر موارد بکنید. این موضوع هم هزینه بر می‌شود، هم وقت شما را می گیرد و هم دل نگرانی ایجاد می‌کند. خب باید بدانید که استرالیا شرایط آب و هوایی یکسانی در چهار فصل سال ندارد و با توجه به اینکه دور تا دور آن را اقیانوس گرفته و شرایط طبیعی منحصر به فردی دارد، آب و هوای متنوعی هم شاملش می‌شود. برای مثال تابستان‌های استرالیا گرم است و به دلیل شرایط جوی رطوبت بالایی هم دارد. برعکس زمستان‌های استرالیا گرم و خشک است. البته بخش جنوبی استرالیا کمی خنک‌تر است و اگر برای اقامت به استرالیا می‌روید بهتر است بر بخش جنوبی آن تمرکز کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرایط جوی استرالیا به گونه‌ای است که فصل‌هایش برعکس است. برای مثال ما زمستان را فصل سردی می‌دانیم. اما در اصل ماه‌های زمستانی شرایط آب و هوایی تابستان را در استرالیا دارند و گرم هستند. به علاوه در تابستان شرایط جوی استرالیا زمستانی است و جزو سردترین ماه‌های سال در این کشور محسوب می‌شود. پس حواستان باشد که صرفاً به خاطر اسم فصل‌ها لباس با خودتان نبرید و حتماً هواشناسی استرالیا را چک کنید. شرایط آب وهوایی در بخش‌های مختلف این کشور هم فرق دارد. برای مثال دمای هوا در نزدیکی رشته کوه‌های تاسمانی بسیار سرد است. در بخش جنوبی استرالیا دما معتدل‌تر بود و در سردترین زمان سال بین پنج تا ده درجه بالای صفر خواهد بود. در بخش مرکزی استرالیا دما بسیار بالا است و گاهی در گرم‌ترین فصل سال به پنجاه درجه بالای صفر هم می‌رسد. در بخش‌های مرکزی استرالیا شرایط هوایی بسیار گرم و خشک است و بارندگی به ندرت رخ می‌دهد. اگر دنبال هوایی بارانی در استرالیا هستید باید به شرق این سرزمین بروید که بارندگی و طوفان در آن زیاد است.

زمان مناسب برای سفر به استرالیا

زمان مناسب برای سفر به استرالیا به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر هدف شما از سفر تحصیل در استرالیا است که باید به زمان شروع ترم جدیدتان توجه کنید و عملاً حق انتخاب ندارید. چنانچه برای شرایط کاری یا سرمایه گذاری به این کشور می‌روید باز هم باید به زمانی که با شرکا، سهام داران، همکاران یا کارفرمای شما اعلام می‌کند توجه داشته باشید. اما اگر سفر به استرالیا برای شما یک سفر گردشگری محسوب می‌شود بایستی به شرایط آب و هوایی مقصدتان توجه کنید. اگر می‌خواهید به شمال استرالیا سفر کنید، بهتر است در زمستان بروید؛ چرا که این بخش از کشور تابستان‌های بسیار گرمی دارد و زمستان‌هایش سرد نیست و هوای معتدلی را پیش رو خواهید داشت. بعضی از گردشگران هدف اصلی‌شان در سفر به استرالیا بازدید از دیوارۀ مرجانی این کشور است. در این منطقه شرایط آب و هوایی به صورت کلی بسیار گرم است و در تابستان‌ها گرما به اوج خودش می‌رسد. بنابراین بهترین فصول سال برای بازدید از دیوارۀ مرجانی پاییز و زمستان است. البته در این فصل‌ها تعداد گردشگران بسیار زیاد است و اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید بهار را برای سفر به استرالیا و بازدید از دیوارۀ مرجانی انتخاب کنید. البته که بهار هم گرم است؛ اما همین گرما باعث می‌شود جمعیت کمتری به این بخش از کشور سفر کنند. یکی دیگر از بخش‌های پر طرفدار و محبوب استرالیا ساحل طلایی (Gold Coast) است که شرایط آب و هوایی بسیار معتدلی دارد و در تمام طول سال می‌توانید سفر فوق العاده‌ای به آن داشته باشید. در این منطقه تفریحات دریایی و ساحلی بسیار متنوع است و اگر هم هوا گرم باشد، رطوبت و خنکی آب آن را تعدیل می‌کند. برای اینکه بهترین زمان سفر به ساحل طلایی را انتخاب کنید، می‌توانید در تابستان به آن سفر کنید. اما بهار و پاییز هم لطف خاصی دارد و شرایط هوایی خنک‌تر است. این دیگر به شما بستگی دارد که هوای گرم‌تر را ترجیح می‌دهید یا طالب خنکی هستید.

سفر به استرالیا چه هزینه‌هایی دارد؟

اولین هزینه‌ای که باید برای سفر به استرالیا در نظر بگیرید اخذ ویزای استرالیا است. اخذ ویزای استرالیا هزینه‌بر است. اگر با تور سفر می‌کنید که هزینۀ لازم برای رفت و برگشت، اخذ ویزا و اقامت را یک جا پرداخت کرده و دردسر هماهنگی‌ها را ندارید. در غیر این صورت بایستی به همۀ اینها فکر کنید. نکتۀ بعدی بلیت هوایی رفت و برگشت به استرالیا است که با توجه به نوسان بالای ارز در ایران نمی‌توان رقم ثابتی را برایش در نظر گرفت و باید به صورت روزانه آن را چک کنید. بهتر است پیش از سفر و رفتن به این کشور از نوع اقامت خودتان مطمئن شوید. بسته به هزینه‌ای که می‌خواهید انجام دهید می‌توانید از هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های مختلفی استفاده کنید. اگر بخواهید به مهمان خانه بروید به طور متوسط بین بیست تا چهل دلار برای هر شب اقامت نیاز خواهی داشت. این رقم برای اقامت یک نفر است و اگر برای اتاق دو نفره اقدام کنید به شبی حدود صد  دلار هم خواهد رسید. هتل‌ها به طور متوسط شبی دویست دلار هزینه دارند. البته که اگر یک بک پکر باشید می‌توانید با چادر مسافرتی اطراق کنید و در این صورت هزینۀ شما به شبی حدود بیست دلار کاهش پیدا می‌کند. پس بهتر است پیش از رفتن به استرالیا با توجه به بودجه‌ای که دارید در این زمینه تصمیم گیری کرده و هتل یا مهمان خانه را رزرو کنید تا در استرالیا خیالتان راحت باشد.

نکتۀ بعدی در این زمینه خورد و خوراک است. باید بدانید که هزینۀ خورد و خوراک در استرالیا بالا است و یک وعده غذای ساده حدود بیست دلار هزینه برمی دارد. البته غذاهای حاضری ارزان‌تر هستند و با حدود ده دلار می‌توانید یک وعده غذای حاضری بخورید. فست فود هم حدود پانزده دلار هزینه برمی دارد. گاهی برخی رستوران‌های بین المللی مثل رستوران‌های هندی وعده‌های غذایی ارزانی دارند و با ده دلار می‌توانید یک وعده غذا میل کنید. این به بودجه‌ای که برای خورد و خوراک در نظر می گیرید بستگی دارد. یکی دیگر از موارد اصلی رفت و آمد شهری است. بهتر است برای کاهش هزینه از وسایل نقلیۀ عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده کنید که حدود سه دلار هزینه برمی دارند. به علاوه می‌توانید روزانه بین پنجاه تا صد دلار هزینه کنید و یک ماشین کرایه کنید تا دیگر مجبور نباشید خط مترو یا اتوبوس عوض کنید و خسته شوید. این هزینه بسته به ماشین انتخابی شما متغیر است و ممکن است بالای این رقم هم برسد. اما برای مثال می‌توانید یک ون کرایه کنید و با پرداخت شبی شصت دلار حتی دیگر به مهمان خانه هم نروید و پشت ون استراحت کنید.

می‌رسیم به هزینه‌های جانبی که البته در یک سفر گردشگری جزو ملزومات سفر است. شما در استرالیا تازه وارد هستید و اگر بخواهید دنبال جاهای دیدنی بگردید کلی زمان از دست می‌دهید. برای همین بهترین کار شرکت در تورهای تفریحی است. برای این تورها بین چهارصد تا پانصد دلار هزینه می‌کنید. درست است که نسبت به هزینۀ گردشگری انفرادی بالا است؛ اما اینکه هزینۀ رفت و آمد و خورد و خوراک پرداخت نمی‌کنید و بدون دغدغه جاذبه‌های گردشگری استرالیا را می گردید بسیار ارزشمند است و دیگر دغدغه و مسئولیتی بر گردن شما نیست.

چطور می‌توان در سفر به استرالیا صرفه‌جویی کرد؟

ما در مورد  هزینه‌های جاری و هزینه‌های ثابت سفر به استرالیا صحبت کردیم. اما اینکه چطور می‌توانید در این سفر صرفه جویی کنید بحث جداگانه‌ای است. برای مثال می‌توانید جای خوردن غذا در رستوران‌ها خودتان در خانه غذا بپزید. هرچه کمتر بیرون غذا بخورید و از غذاهای ساده برای وعده‌هایتان استفاده کنید بهتر است. می‌توانید در سفر یک وعده را در یک رستوران خوب غذا بخورید و بقیه را به صورت وعده‌های ساده در مهمان خانه یا ون مسافرتی‌تان بگذرانید و برای خرید مایحتاج خود از سوپرهای محلی و ارزان خرید کنید و سراغ فروشگاه‌های زنجیره‌ای نروید. به علاوه اگر با چند نفر از دوستانتان سفر می‌کنید می‌توانید هزینۀ کرایۀ ماشین را به صورت دونگی پرداخت کنید. در این صورت هزینۀ رفت و آمد برایتان خیلی پایین در می آید و می‌توانید اتاقی هم کرایه کنید. برای تورهای گردشگری شهری هم به اولین تور جذب نشوید و بیشتر بگردید. مطمئن باشید تورهای ارزان‌تری هم پیدا خواهید کرد و می‌توانید این موضوع را با مهمان خانه‌ای که در آن اقامت دارید یا شرکت‌های معتبر گردشگری در استرالیا در میان بگذارید تا بهترین و مناسب‌ترین تور را با قیمت مناسب به شما پیشنهاد دهند. در مورد استفاده از اینترنت هم می‌توانید به برخی از اماکن عمومی بروید که اینترنت رایگان دارند. برای مثال برخی رستوران‌ها اینترنت رایگان ارائه می‌کنند. می‌توانید یک غذای ساده مثل سوپ یا سیب زمینی سرخ شده سفارش دهید و از خدمات اینترنت استفاده کنید. به علاوه می‌توانید به جای خرید آب معدنی و هزینۀ روزانه از آب لوله کشی استفاده کنید. کافی است از محل اقامتتان یک بطری آب با خودتان ببرید تا مجبور به خرید آب معدنی نشوید. می‌دانید که هر بطری آب معدنی در استرالیا حدود سه دلار هزینه دارد و این در دراز مدت هزینۀ بالایی دارد.

از سوی دیگر برخی رویدادها رایگان است و برخی تورها هم رایگان است و می‌توانید در این تورها شرکت کنید و با پیاده روی در شهرهای استرالیا هم از محیط اطراف لذت ببرید و هم با بخش‌های مختلف شهری آشنا شوید. این تورها شما را به جاهای دیدنی و جذاب شهر مثل بازارچه‌ها می‌برند و با شرکت در آنها می‌توانید با کمترین هزینه از فرهنگ و آداب و رسوم استرالیایی‌ها مطلع شوید و تجربۀ ارزشمندی به دست بیاورید. برای مثال می‌توانید حتی قبل از رفتن به استرالیا در تور Sydney Greeters شرکت کرده و آن را رزرو کنید تا یک شهروند استرالیایی به صورت داوطلبانه راهنمای شما شده و شهر را به شما نشان دهد. این برای سیدنی است و قطعاً با جستجو می‌توانید تورهای مشابهی در دیگر شهرهای استرالیا هم پیدا کنید. برخی جاهای دیدنی استرالیا هم رایگان هستند. این را پیش از سفر با جستجو در گوگل پیدا کنید. برای مثال برخی موزه‌ها بازدید رایگان دارند و می‌توانید بدون پرداخت هزینه از بازدید آنها کمال لذت را ببرید.

نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن