راهنمای سفرراهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

با ما همه چیز را دربارۀ سفر به تایلند بدانید

تایلند یکی از کشورهای بسیار زیبا و دیدنی در جنوب شرق آسیا است که می‌توان یه جرئت آن را یکی از محبوبترین و پر بازدیدترین کشورها از سوی مسافران و گردشگران ایرانی دانست. البته تایلند نه تنها ایرانی‌ها، که مردم دیگر کشورها را با طبیعت بکر و بی نظیر، غذاهای خاص و منحصر به فرد و خدمات بسیار عالی در زمینۀ اقامت، حمل و نقل و رستوران‌ها به خودش جذب کرده و در چند سال اخیر رشد قابل توجهی در صنعت گردشگری داشته است. اما در این کشور نکات بسیار زیادی وجود دارد که بهتر است قبل از سفر بدانید تا در تایلند دچار مشکل نشوید. ما در این مطلب راهنمای سفر به تایلند را در اختیار شما می گذاریم تا با هزینۀ سفر، رستوران‌ها و هتل‌های خوب و نیز بایدها و نبایدهای آن آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

توضیحاتی در مورد تایلند

طبق روال همیشه پیش از آنکه در مورد سفر به تایلند و نکات مهم بگوییم سری به کشور مقصد می‌زنیم تا با شرایط جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و اطلاعات عمومی در مورد آن آشنا شویم. تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده و با کشورهایی نظیر مالزی و لائوس همسایه است. مردم در این کشور به زبان تایلندی صحبت می‌کنند و کمی هم انگلیسی می‌دانند و می‌توانید با کمی دانش از زبان انگلیسی کارتاه را راه بیندازید. واحد پول تایلند بات تایلند است. این کشور حدود هفتاد میلیون نفر جمعیت دارد و رفاه نسبی در آن حکمفرما است.

شرایط آب و هوایی

شرایط کلی آب و هوایی تایلند گرم و مرطوب است. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور بر روی زمین گرما در کشور از حداقل بیست و نه درجه تا حداکثر سی و چهار درجه می‌رسد. در عین حال نزدیکی آن به دریا باعث می‌شود بیشتر فصل‌های سال بارش داشته باشند و همین است که از ماه خرداد تا اواخر آبان آب و هوای تایلند بارانی است. این باران بعد از آبان ماه رفته رفته کم می‌شود تا به بهمن می‌رسد. از بهمن تا خرداد سال آینده شرایط جوی خشک است و بارانی دیده نمی‌شود. در همین شرایط جوی گرما هم به حدکاثر می‌رسد. بنابراین در جایی که ما در ایران سرما و بارش باران و برف را داریم، در تایلند هوا گرم و خشک است.

برای سفر به تایلند چه فصلی را انتخاب کنیم؟

با توجه به نکات گفته شده در بخش قبلی بهتر است در فصل یا ماهی سفر کنید که دما و رطوبت در پایین‌ترین حد خودشان باشند. برای مثال اگر در ماه مهر به تایلند می‌روید، با توجه به بارش زیاد و دمای بیست درجه شاهد رطوبت بالایی خواهید بود. همین موضوع در تابستان به نوع دیگری است و با خشکی هوا و دمای بالا، گرما بسیار زیاد و گاهی آزار دهنده می‌شود. برای همین پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به تایلند از اواسط ماه آبان تا اوایل فروردین ماه را انتخاب کنید که دمای هوا و بارش در تعادل نسبی قرار دارند.

آیا در تایلند باید نگران خطر باشیم؟

در سفر به کشورهای دیگر و خصوصاً به کشورهایی که گردشگران زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند، داشتن اطلاعات در مورد امنیت آن کشور بسیار مهم است. کشور تایلند در چند سال اخیر به کشوری توریستی تبدیل شده و هر ساله هزاران نفر در آن رفت و آمد می‌کنند. همین باعث جلب توجه سود جویانی می‌شود که از حواس پرتی و بی تجربگی گردشگران سو استفاده می‌کنند. البته این فقط مختص تایلند نیست و در همۀ کشورهای توریستی اوضاع به همین منوال است. برای پیشگیری از هر گونه مشکل مانند جیب بری، سرقت و غیره بهتر است وسایل خودتان را نه به صورت کیف دستی یا دوشی، که به شکل کیف کمری یا کوله پشتی با زیپ‌های قفل دار همراه خودتان ببرید. همچنین بهتر است که پولتان را در یک جیب یا کیف نگذارید و همۀ پولتان را از اقامتگاه به خیابان نبرید. در مورد وسایل نقلیه هم نکات مهمی وجود دارد که در بخش حمل و نقل به آنها اشاره می‌کنیم.

سفر به تایلند چقدر هزینه دارد؟

هزینۀ سفر به تایلند نسبت به بسیاری از کشورها پایین‌تر است و یکی از دلایل اشتیاق ایرانی‌ها برای سفر به این کشور همین هزینۀ پایین است. اما همان طور که می‌دانید سفر به یک شهر یا کشور هزینه‌های مختلفی دارد. یکی از مهمترین و پر خرج‌ترین هزینه‌ها هزینۀ اقامت در کشور یا شهر مقصد است. نکتۀ مثبت در مورد سفر به تایلند این است که این کشور هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار زیادی با شرایط قیمتی متنوع دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید هتل یا اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب کرده و اتاقتان را رزرو کنید. ما هم در بخش زیر دو مورد از بهترین هتل‌هایی را که می‌توانید انتخاب کنید به شما معرفی می‌کنیم.

دو مورد از بهترین هتل‌های تایلند

یکی از شهرهای پر بازدید در تایلند بانکوک است. در این شهر می‌توانید از میان تمام هتل‌ها و مسافرخانه‌ها هتل پنج ستارۀ پنینسولا را انتخاب کنید. این هتل طراحی معماری بسیار جذابی دارد، خدمات بسیار متنوع و خوبی ارائه می‌کند و لوکیشن آن به گونه‌ای است که شما کاملاً به جاذبه‌های گردشگری بانکوک دسترسی دارید. به علاوه می‌توانید در همین شهر هتل لبوا ات استیت را تاور را انتخاب کنید. اینجا هم یک هتل پنج ستاره را پیش رو داریم که سوئیت‌های بسیار جذابی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و امکانات رفاهی فوق العاده‌ای دارد.

دیگر هزینه‌های سفر به تایلند؛ هزینۀ خورد و خوراک

از دیگر هزینه‌های مهم می‌توان به هزینۀ خورد و خوراک و رفتن به رستوران اشاره کرد. باید بدانید که در سفر به تایلند باید برای هر وعده غذا حدود سیصد بات پرداخت کنید. منوی غذاهای ارزان قیمت هم البته برای شما موجود است. برای مثال اگر بخواهید از مک دونالد خرید کنید بین صد تا دویست بات هر وعده غذا را می‌خرید. البته می‌توانید از غذاهای خیابانی هم استفاده کنید. آنها قیمت بسیار پایینی دارند؛ اما از آنجایی که تایلند کشور گرمی است، امکان خراب شدن مواد غذایی در غذاهای خیابانی بالا است و پیشنهاد می‌کنیم غذاهایتان را در جای مطمئنی بخورید تا دچار مسمومیت غذایی یا مواردی از این قبیل نشوید. به علاوه اینکه در سفر به تایلند بهتر است بدانید چه غذایی را انتخاب کنید. این کشور غذاهایی دارد که ممکن است با ذائقۀ شما جور در نیاید. برای همین ما در این بخش چند مورد از غذاهای خوشمزۀ تایلند را به شما معرفی می‌کنیم که دوستشان خواهید داشت.

چند مورد از غذاهای خوشمزه در سفر به تایلند

شما می‌توانید غذاهایی را در تایلند نوش جان کنید که با ذائقۀ ما ایرانی‌ها هم جور در می‌آید و می‌توانید از خوردنشان لذت ببرید. برای مثال کاری میگو یک غذاها عالی برای دوستداران غذای تند است. در این غذا از برنج، ریحان، میگو، سس کاری، سبزیجات و کلی فلفل استفاده می‌شود. پد تای هم یکی دیگر از غذاهای خوشمزه است که می‌توانید در آن مواد غذایی همچون مرغ یا میگو، برنج و نودل، سبزیجات و تخم مرغ را پیدا کنید. تام یانگ یونگ هم یک غذای تند و خوشمزه است. این غذا یک سوپ تند و خوشمزه با قارچ و میگو است. اگر باز هم نتوانستید با غذاهیا تایلند ارتباط برقرار کنید در شهر تایلند به رستوران شاتر بروید. این رستوران برای یک ایرانی است و انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند.

دیگر هزینه‌های سفر به تایلند؛ رفت و آمد

از دیگر مواردی که در هزینه‌های شما تاثیر می گذارند می‌توان به سیستم حمل و نقل شهری در سفر به تایلند اشاره کرد. این نکته را در مورد صرفه جویی در هزینه‌ها به یاد داشته باشید که برای استفاده از تاکسی در تایلند باید حسابی دقت کنید. تاکسی‌های این کشور طولانی‌ترین مسیر را تا مقصد انتخاب می‌کنند که پول بیشتری از شما بگیرند. برای همین پیش از سوار شدن در مورد قیمت رسیدن به مقصد با راننده صحبت کنید و به توافق برسید تا بعداً دچار مشکل نشوید. در مورد اتوبوس‌ها هم با توجه به ازدحام حمعیت مراقب وسایل و پولتان باشید تا چیزی از شما ندزدند.

و اما برسیم به هزینۀ استفاده از این وسایل نقلیه. اگر بخواهید ارزان‌ترین وسیلۀ نقلیه را سوار شوید، بهتر است مثل ایران اتوبوس را انتخاب کنید. اتوبوس‌های تایلند سیستم تهویۀ مطبوع دارند و کولرشان دائم در هوای گرم روشن است. به همین دلیل هم در دسترس است و هم شرایط مساعدی دارد. در تایلند سه چرخه‌هایی به اسم توک توک وجود دارند که اگر بخواهید مسافت کوتاهی را طی کنید بسیار در دستری و ارزان هستند و سوار شدن آنها لذتبهش است. حداقل هزینۀ توک توک سی بات است.

به علاوه در این شهر تاکسی‌های موتوری هم وجود دارد که برای فرار از ترافیک شهری بسیار کاربردی هستند. اگر می‌خواهید آنها را از موتوری‌های معمولی تشخیص دهید، باید به جلیقۀ آنها دقت کنید. در این مورد هم مثل تاکسی‌های سواری در مورد هزینه‌ها به توافق برسید و بعد سوار شوید. در لیست تاکسی‌ها تاکسی‌های آبی را هم اضافه کنیم. این تاکسی‌های شخصی از صبح تا شب در بانکوک روی رودخانه هستند. به علاوه تاکسی‌های هوایی هم مسافران را جا به جا می‌کنند و نمای زیبایی هم از شهر بانکوک ایجاد می‌نمایند. استفاده از تاکسی آبی و هوایی هزینۀ بالایی دارد.

تایلند از جمله کشورهایی است که وسایل حمل و نقل متنوعی دارد. به عنوان آخرین بخش معرفی اسکای ترین و مترو را به شما معرفی می‌کنیم. اسکای ترین یا همان قطار هوایی در بانکوک دو خط دارد و از شش صبح تا نیمه شب فعال است. اگر ترافیک سنگین باشد و شما هم عجله داشته باشید، می‌تواند گزینۀ مناسبی برایتان باشد. مترو هم در شهر بانکوک و دیگر شهرهای تایلند بسیار محبوب است و با هجده ایستگاه در بانکوک و فعالیت از شش صبح تا نیمه شب می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد.

آشنایی به جشنواره‌های تایلند

در سفر به تایلند می‌توانید منتظر سفری شاد و روحیه بخش باشید. در این سفر انواع جشنواره‌ها را تجربه خواهید کرد و هر زمان از سال که به این کشور شاد و پر انرژی بروید، حداقل یک جشنواره را پیش رو خواهید داشت. شما می‌توانید آخرین هفتۀ ماه جولای به جفستیوال ارواح بروید، در ماه نوامبر جشنوارۀ لانترن را تجربه کنید و به علاوه به جشنوارۀ میمون‌های لوبوری بروید، در ماه اکتبر در جشنوارۀ گیاهخواری شرکت کنید، در ماه دسامبر از جشنوارۀ موسیقی واندر فروت را ببینید و در کل حسابی خوش بگذرانید. از دیگر جشنواره‌های تایلند میتوان به جشنوارۀ شمع، جشن سال نوی چینی و جشنوارۀ راکت اشاره کرد.

هر آنچه باید در مورد سفر به تایلند بدانید

ما در این بخش بایدها و نبایدهای سفر به تایلند را به شما می گوییم. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، در سفر به تایلند باید مراقب وسایل خودتان باشید. بهتر است به هیچ عنوان وسایل گران قیمت با خودتان نبرید؛ مگر اینکه در هتل‌های لوکسی باشید که صندوق امانات یا گاو صندوق دارند و خیالتان راحت است. این کشور کشور بسیار گرمی است و بهتر است در هر فصلی که می‌روید، لباس‌های خنک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و موارد اینچنینی را همراه ببرید. به علاوه بخشی از جاذبه‌های گردشگری تایلند معابد است. چند دست لباس پوشیده و مناسب ببرید تا اجازۀ بازدید از آنها به شما داده شود. به علاوه یادتان باشد که هنگام ورود کفشتان را در آورید.

تایلند مثل خیلی از کشورهای دیگر انعام در رستوران یا کافه را جزو روال عادی می‌داند و بهتر است این نکته را فراموش نکنید. نکتۀ مهم اینکه در بدو ورود حتماً اسپری دفع حشرات بگیرید و استفاده کنید تا حشرات شما را نیش نزنند. در مورد راننده‌های تاکسی در تایلند زیاد گفتیم. این را هم بگوییم برای انکه مسیر را طولانی‌تر کنند گاهی به دروغ می گویند مقصد گردشگری شما بسته است و به جای آن پیشنهاد می‌کنند به جایی دورتر بروید. حرفشان را جدی نگیرید و بگویید شما را به مقصد خودتان ببرند. برای اینکه گول نخورید یک نقشه و دسترسی به اینترنت برای شما ضروری است. در مورد اینترنت در بخش آخر توضیح می‌دهیم.

نکتۀ دیگر در مورد آب آشامیدنی است. توجه کنید که آب لوله کشی در تایلند آشامیدنی نیست و حتماً آب معدنی خریداری کنید. در بعضی رستوران‌ها هم آب را با پارچ سرو می‌کنند. این آب‌ها تصفیه شده است و جای نگرانی نیست. مورد دیگر را دربارۀ اقامت در تایلند به شما بگوییم. شاید فکر کنید با اقامت در هتل‌های سه ستاره در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید؛ در صورتی که تفاوت قیمتی هتل‌های سه ستاره با هتل‌های چهار یا پنج ستاره زیاد نیست. به علاوه اینکه خدمات این هتل‌ها افتضاح است. پس بهتر است در یک هتل مناسب و خوب اقامت داشته باشید.

در مغازه‌های تایلند مثل ایرانِ قدیم بهتر است چانه بزنید! چانه زنی تخفیف زیادی را برایتان به همراه می‌آورد. و نکتۀ آخر اینکه همان طور که قبلاً گفتیم دقت کنید کجا غذا می‌خورید که دچار مشکل نشوید. در بخش بعدی به اینترنت در تایلند می‌پردازیم.

در سفر به تایلند چطور به اینترنت دسترسی داشته باشیم؟

اینترنت در تایلند بسیار در دسترس است و سرعت رضایت بخشی هم دارد. اگر در هتل اقامت دارید، قاعدتاً در لابی و اماکن عمومی هتل و در بعضی موارد در اتاق‌ها اینترنت رایگان در دسترس شما قرار می گیرد. به علاوه اینکه می‌توانید وارد اماکنی ماننده کافه‌ها شوید تا به اینترنت رایگان دسترسی پیدا کنید. به علاوه می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی یک سیم کارت محلی بخرید. در این صورت می‌توانید با پرداخت پول به اینرنت وصل شوید و همه جا به اینترنت دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به آنتالیا

بیشتر بخوانید
راهنمای سفر به نخجوان
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن