راهنمای سفرراهنمای سفر به مالزی

راهنمای سفر به مالزی

همه چیز دربارۀ سفر به مالزی

مالزی یکی از کشورهای آسیایی بسیار مهم است که در چند دهۀ اخیر پیشرفت‌های فوق العاده‌ای داشته و جزو بهترین کشورهای گردشگری بوده است. این کشور همچنین دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد و در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه دارد. به همین دلیل افراد زیادی با هدف گردشگری و نیز تحصیل در این کشور به مالزی سفر می‌کنند. مالزی کشور با طبیعتی بکر و زیبا است و کسانی که به کشورهای آسیایی علاقه دارند اما دوست دارند در محیطی سرسبز، مدرن و با فرهنگ نزدیک به ایران سفر کنند، مالزی را ترجیح می‌دهند. شما برای سفر به مالزی نیاز به داشتن اطلاعاتی دارید تا در این سفر دجار مشکل یا ابهامی نشوید و بتوانید با شناخت قبلی از مراکز مهم و هزینه‌های سفر، کمال لذت را ببرید. ما در این مطلب راهنمای سفر به مالزی را به همراه اطلاعات جامعی در اختیار شما می گذاریم تا سفر آرامی را تجربه کنید. پس همراه ما باشید.

توضیحاتی دربارۀ مالزی

مالزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که در دو بخش قرار گرفته و این دو بخش با دریای چین از همه جدا شده‌اند. این کشور در زمینۀ تحصیلی حرف زیادی برای گفتن دارد و می‌توانید برای ادامۀ تحصیل در آسیا مالزی را یکی از کشورهای درجه یک و مهم لیست در نظر بگیرید. همچنین این کشور مناظر طبیعی و گردشگری بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد. سواحل مالزی در کنار جنگل‌های انبوه و بکر این کشور موقعیت طبیعی بسیار زیبا و چشم نوازی را به وجود آورده و شما می‌توانید لذت زیادی از مالزی ببرید. واحد پول در مالزی رینگیت است؛ البته که اگر دلار یا یورو داشته باشید هم می‌توانید به راحتی پول خود را در صرافی‌ها به ارز مورد نظرتان تبدیل کنید. ساعت این کشور حدود چهار ساعت و نیم از ایران جلوتر است و این یعنی وقتی در ایران ساعت دوازده ظهر باشد در مالزی ساعت چهار و نیم بعد از ظهر است. از مهمترین فرودگاه‌های این کشور می‌توان به فرودگاه کوالالامپور، فرودگاه سیمپانگ، فرودگاه باکلالان و فرودگاه لاواسش اشاره کرد. مالزی تاریخ پر تنشی نداشته است و همیشه در یک ثبات نسبی بوده است؛ با این حال در چند دهۀ اخیر توانسته با تلاش و پشتکار رشد قابل توجهی داشته باشد و به یکی از مراکز مهم تحصیل و اشتغال در آسیا تبدیل شود.

شرایط آب و هوایی

برای آنکه بتوانید شرایط آب و هوایی یک کشور را بسنجید باید موقعیت جغرافیایی آن کشور را بررسی کنید. خب همان طور که می‌دانید مالزی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و همین باعث می‌شود شرایط آب و هوایی در این کشور استوایی باشد. اما شرایط آب و هوایی استوایی چگونه است؟ باید گفت شما در بیشتر فصول سال هوای گرم و مرطوب را شاهد خواهید بود. شاید حالا دلیل وجود جنگل‌های انبوه در این کشور را متوجه شوید؛ چرا که آب و هوای مالزی بسیار گلخانه‌ای است و رطوبت هوا باعث رشد گونه‌های مختلف گیاهی می‌شود. پس شما در بیشتر ماه‌های سال باران را خواهید داشت و خورشید هم در مالزی دوست انسان‌ها است.

برای سفر به مالزی چه فصلی را انتخاب کنیم؟

این موضوع به شما بستگی دارد که ترجیح می‌دهید بیشتر در رطوبت باشید یا گرما. اگر دوست دارید باران کمتری را تجربه کنید تا اوقات خوشی را در ساحل بگذرانید و از شدت رطوبت هوا کاسته شود، باید فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر به مالزی انتخاب کنید؛ چرا که در این فصل‌ها رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند، باران کمتری را شاهد هستید، هوا گرم است و می‌توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید و مواردی از این قبیل را تجربه کنید. اما اگر دلتان می‌خواهد در گرما نباشید و رطوبت هوا کمتر حالت شرجی به خودش بگیرد، بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید. چرا که در این فصل فستیوال‌های متعدد و جذابی در مالزی برگزار می‌شود، هوا بارانی است و گرمای هوا به کمترین حالت خود می‌رسد و کمتر هوای شرجی را تجربه می‌کنید.

آیا باید در مالزی نگران خطر باشیم؟

مالزی کشوری امن است و نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین تخمین زده شده است. بنابراین نیاز نیست نگران باشید و احساس خطر کنید. اما این را بدانید که این کشور یک کشور گردشگری است و مسافران زیادی در آن و خصوصاً در شهرهای بزرگش رفت و آمد می‌کنند و همین امر باعث تحریک جیب برها و کیف زن‌ها می‌شود. این یک موضوع همه جایی است و در هر جایی از دنیا چه امریکا، چه کشورهای اروپایی و چه برای مثال تهران یا استانبول هم بروید که پر رفت و آمد هستند، همین مشکل را پیش رو خواهید داشت. بنابراین بهتر است کیف‌های کوله‌ای بیندازید و حسابی از وسایلتان محافظت کنید تا دچار سرقت نشوید و اگر هم این اتفاق برایتان افتاد، حتماً با پلیس در میان بگذارید تا مشکل را برایتان حل کنند.

سفر به مالزی چقدر هزینه دارد؟

یکی از مهمترین هزینه‌های هر سفری اقامت در آن شهر یا کشور است. اینکه هر مکان اقامتی چقدر هزینه دارد و چه امکاناتی ارائه می‌دهد اهمیت فوق العاده‌ای دارد. مالزی از جمله کشورهایی است تنوع اماکن اقامتی با قیمت‌های متنوع وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین مکان متناسب با آن را پیدا کنید. اگر هم می‌خواهید در زمینۀ هزینۀ اقامت صرفه جویی بیشتری انجام دهید، بهتر است با تورهای مسافرتی سفر به مالزی را تجربه کنید. مالزی هتل‌ها و مسافرخانه‌های بسیاری دارد و در شهرهای بزرگ قطعاً هزینه‌ها بالاتر است و هرچه به مرکز شهر نزدیکتر باشید، قاعدتاً باید هزینۀ بیشتری بپردازید. اگر مشکلی بابت هزینۀ اقامتی ندارید ما در بخش زیر دو مورد از بهترین هتل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا سفر خاطره انگیزی داشته باشید.

دو مورد از بهترین هتل‌های مالزی

البته که نمی‌توان برای یک کشور بهترین هتل‌ها را در این حد محدود کرد و در واقع ما دو مورد از بهترین و معروف‌ترین هتل‌های شهر بزرگ و پر طرفدار مالزی یعنی کوالالامپور را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از معروفترین هتل‌های مالزی هتل مندرین اورینتال در کوالالامپور است. این هتل پنج ستاره و بسیار لوکس یک مکان عالی برای اقامت افرادی است که می‌خواهند خدمات تمام و کمالی در هتل دریافت کنند. البته این را هم در نظر داشته باشید که در کل مالزی کشور گرانی نیست و گران‌ترین هتل‌ها در مالزی نسبت به مشابه آنها در کشورهای گرانی مثل امارات در آسیا قیمت مناسبی دارند. این هتل بسیار مجهز است و یکی از مشخصه‌های آن حمام مرمر هتل است.

از دیگر هتل‌های معروف در این کشور می‌توان به هتل شانگری لا در کوالالامپور اشاره کرد. این هتل پنج ستاره و همه چیز تمام در نزدیکی پارک معروف کِی اِل سی سی و برج دو قلوی پتروناس قرار دارد و موقعیت قرارگیری آن فوق العاده‌ است. از جمله امکانات این هتل می‌توان به  طراحی بسیار شیک و لوکس، رستورانی عالی با غذاهای با کیفیت و بی نظیر و همچنین متنوع، استخر، سونا و جکوزی، پذیرش بیست و چهار ساعته، صندوق امانات، تور گردشگری، امکان خرید بلیت در هتل، صرافی داخل هتل و دیگر موارد اشاره کرد.

دیگر هزینه‌های سفر به مالزی؛ هزینۀ خورد و خوراک

از دیگر هزینه‌های سفر به مالزی آگاهی از هزینه‌های خورد و خوراک در این کشور زیبا و دیدنی است. هزینۀ غذا در کشور مالزی خیلی بالا نیست و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین غذای ممکن را دریافت کنید. برای مثال در یک رستوران ارزان قیمت حدود ده رینگیت برای یک وعده غذا هزینه می‌کنید و این هزینه در رستوران‌های درجه یک مالزی به حدود صد تا صد و پنجاه رینگیت خواهد بود. برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید از فست فود مانند غذاهای مک دونالد و یا غذاهای خیابانی استفاده کنید. غذاهای خیابانی در مالزی بسیار معروف هستند و طعم فوق العاده‌ای هم دارند. اگر دنبال تجربۀ بهترین غذاهای ممکن در مالزی هستید بخش زیر را بخوانید.

دو مورد از رستوران‌های خوب در سفر به مالزی

در این بخش هم مثل بخش معرفی هتل به شما می گوییم که معرفی بهترین هتل‌های کل کشور مالزی کار چندان راحتی نیست و به یک مطلب مفصل و جداگانه نیاز دارد. به همین دلیل ما دو مورد از رستوران‌های خوب شهر پر طرفدار کوالالامپور را به شما معرفی می‌کنیم و بهتر است بودجه‌ای را برای صرف یک وعده غذای عالی در یکی از این رستوران‌ها کنار بگذارید. یکی از بهترین رستوران‌های مالزی رستوران خانۀ استیک در کوالالامپور است. در این رستوران می‌توانید بهترین استیک‌های عمرتان را نوش جان کنید و از طعم بی نظیر غذاها و کیفیت عالی آنها لذت ببرید.

از دیگر رستوران‌های خوب در کوالالامپور به شما یک رستوران ایرانی معرفی می‌کنیم که اگر در این سفر هوس غذاهای ایرانی کردید، بدانید باید به کجا بروید، رستوران بیژن در شهر کوالالامپور یکی از بهترین‌ها است که فضای داخلی و طراحی بی نظیری دارد و می‌توانید بهترین کباب‌ها و غذاهای ایرانی را در این رستوران میل کنید. البته رستورانی به نام نایب هم در این شهر وجود دارد که کباب‌های بی نظیری را سرو می‌کند و در میان اهالی مالزی هم بسیار پر طرفدار است.

دیگر هزینه‌های سفر به مالزی؛ هزینۀ رفت و آمد

در مورد هزینۀ رفت و آمد به عنوان سومین مورد از اصلی‌ترین هزینه‌های سفر به مالزی باید گفت یکی از مهمترین بخش‌ها هزینۀ خرید بلیت رفت و برگشت به مالزی است. بهتر است بلیت‌تان را از یک شرکت هواپیمایی معتبر تهیه کنید و امنیت سفرتان را در نظر بگیرید. به علاوه بازهم برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از تورهای خوب استفاده کنید تا علاوه بر تامین امنیت، بتوانید هزینۀ کمتری بپردازید. بعد از مورد خرید بلیت برای سفر به مالزی بایستی به هزینۀ رفت و آمد در این کشور توجه کنید. مالزی کشور پیشرفته‌ای است و وسایل حمل و نقل عمومی متنوع و بسیار خوبی دارد. اگر موردی بابت هزینه کردن ندارید، بهتر است یک ماشین کرایه کنید و با استفاده از گوگل مپ به مقصد مورد نظرتان بروید. اگر مشکل گواهینامه هم دارید می‌توانید ماشین با راننده کرایه کنید. در غیر این صورت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو یا تاکسی استفاده کنید. استفاده از اتوبوس در مالزی بسیار متداول است و اتوبوس‌ها بسیار سریع و تمیز هستند و برنامۀ دقیقی دارند. به علاوه برای تاکسی می‌توانید در بدو ورود سه رینگیت پرداخت کنید و بعد به ازای هر کیلومتر دو رینگیت باید بپردازید.

از تفریحات سفر به مالزی؛ خرید

یکی از بهترین تفریحات در مالزی گشت و گذار در مراکز خرید شهرهای بزرگ مانند کوالالامپور است. شما در این مراکز خرید تنوع بسیار زیادی را می‌بینید. می‌توانید از برندهای معتبر جهانی پوشاک بسیار خوبی خریداری کنید و از سوی دیگر می‌توانید لباس‌های با کیفیت را با کمترین میزان قیمت از فروشگاه‌های مالزی تهیه کنید. گشت و گذار در این فروشگاه‌ها لذت زیادی دارد و تنوع محصولات شما را شگفت زده می‌کند. از جمله مراکز خرید بسیار عالی می‌توان به محلۀ بوتیک بینتانگ در کوالالامپور اشاره کرد. در این محله تنوع بسیار زیادی را شاهد خواهید بود و می‌توانید خریدهای فوق العاده‌ای انجام دهید.

از دیگر مراکز خرید می‌توانید مرکز خرید مید وَلِی را به شما معرفی کنیم. این مرکز خرید هم در کوالالامپور قرار دارد و بسیار منحصر به فرد و دوست داشتنی است. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوار در این شهر یکی دیگر از فروشگاه‌های عالی و بی نقص است که حتی گشت و گذار در آن و ویندو شاپینگ می‌تواند برایتان اوقات خوشی را بسازد. مرکز خرید سوریا کِی اِل سی سی هم که در بخش هتل‌ها اشاره‌ای به آن داشتیم یکی دیگر از بهترین مراکز خرید است که می‌توانید با خیالی راحت از کیفیت محصولات خرید بی نظیری داشته باشید.

نکات مهم در سفر به مالزی

در نظر داشته باشید که در این کشور آب لوله کشی صرفاً برای شستشو مورد استفاده قرار می گیرد و هرگز نباید برای آشامیدن از آن استفاده کرد. برای همین سعی کنید هر جا که می‌روید یک بطری آب معدنی در دستتان باشد تا از آن استفاده کنید. به علاوه اگر در فصول گرم به مالزی می‌روید حتماً آب زیاد بنوشید که دچار دی هیدراته نشوید. باید گفت در بازار گردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری به هیچ عنوان وسایل گران قیمت همراه خودتان نبرید و اگر می‌توانید پول خود را در چند جای مختلف مانند کیف کمری، کیف کوله و جیب بگذارید تا اگر در بخشی دچار جیب بری یا سرقت شدید، تمام پولتان از دستتان نرفته باشد و بتوانید خودتان را مدیریت کنید.

در کشور مالزی از نوشیدن الکل در خیابان خودداری کنید، قرص‌های روان گردان به همراه نداشته باشید و مواد اعتیاد زا در دسترس نداشته باشید. چرا که این موارد در مالزی جرم محسوب می‌شود. بهترین مراکز تفریحی برای داشتن اوقاتی خوش و لذت بخش جزیرۀ بانگا رایا، کاسا دل مار لنکاوی، تانجانگ رهو، آب گرم و اسپای وستین لنکاوی، مرکز تفریجی لنکاوی، دانا لنکاوی و داتای لنکاوی است. شما می‌توانید این اسامی را در گوگل سرچ کنید و اگر برایتان جذاب بودند حتماً در لیست بازدیدهایتان بگذارید. در این بین اگر دچار مشکل جسمانی شدید، اصلاً نگران نباشید. چرا که برای سفر الزاماً باید بیمۀ مسافرتی داشته باشید. برای همین همراه با بیمۀ مسافرتی به بهترین مراکز درمانی مانند بیمارستان پرینس کورت در کوالالامپور یا بیمارستان گلنیگلز در خیابان نایپر بروید و بهترین خدمات درمانی ممکن را دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به تفلیس

بیشتر بخوانید
راهنمای سفر به آنتالیا
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن