راهنمای سفرراهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر به گوا

همه چیز دربارۀ سفر به گوا

اگر در مورد هند تحقیق و بررسی کوچکی انجام داده باشید، به خوبی می‌دانید که در این کشور سواحل معروف گوا جزو زیباترین و محبوب‌ترین سواحل آسیا و حتی یکی از بهترین سواحل گردشگری دنیا می‌باشند. هر ساله هزاران گردشگر برای گذراندن تعطیلات به سواحل گوا در هند می‌روند و از طبیعت زیبای آن به علاوۀ امکاناتی که برای توریست‌ها فراهم است استفاده می‌کنند. کسانی که به دنبال تفریحات آبی هستند و می‌خواهند در ساحل حسابی خوش بگذرانند و به آرامش هم برسند، این مکان را انتخاب می‌کنند. برای سفر به گوا بایستی ویزای هندوستان را در دست داشته باشید. ما در این مطلب راهنمای سفر به گوا را به شما ارائه می‌کنیم و اطلاعات کاملی را در مورد سفر به این سواحل دوست داشتنی در اختیار شما می گذاریم. پس همراه ما باشید.

توضیحاتی در مورد گوا

شهر گوا در بخش غربی هندوستان قرار گرفته و با شهرهایی نظیر ماهار اشتارا و کارانتاکا مرز مشترک دارد. این شهر همگام با دهلی و بمبئی یکی از پر بازدیدترین شهرهای هند است و به همین دلیل امکانات زیادی هم برای گردشگران در آن فراهم آمده است. شهر گوا یکی از شهرهای بسیار قدیمی و کهن هند است و تاریخ احداث آن به قرن سوم پیش از میلاد مسیح برمی گردد. این شهر در دوران مختلف تحت حکومت افراد مختلف بوده است و در آخر در اواسط قرن بیستم میلادی بود که از استعمار خارج شد و ادارۀ آن به دست هندی‌ها افتاد. طبق آخرین سرشماری‌ها یک میلیون و پانصد و هشتاد نفر در این شهر زندگی می‌کنند. شما می‌توانید با پرواز از دهلی یا بمبمئی به فرودگاه بودالیم برسید و به راحتی به این شهر سفر کنید. لهجۀ مردم در این شهر کونکانی است؛ اما به دلیل رفت و آمد گردشگر و استعمار در گذشته زبان انگلیسی را هم بلد هستند. برای خرید در این شهر باید روپیه خرج کنید و بهتر است پول هندوستان را به همراه داشته باشید؛ البته صرافی‌ها هم می‌توانند دلار شما را به روپیه تبدیل کنند. بهتر است از اختلاف ساعت آن با تهران هم به شما بگوییم که حدود دو ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شرایط آب و هوایی

بهتر است پیش از هر کاری از شرایط آب و هوایی این شهر بدانیم تا در سفر به گوا دچار غافلگیری نشویم. خب باید بدانید که شهر گوا یک شهر گرم و مرطوب است و در بیشتر ماه‌های سال هوا گرم و معتدل و به طبع شرجی‌ای دارد. اگر به گرمای زیادی علاقه‌ای ندارید باید بدانید که خرداد ماه در این شهر هوا بسیار گرم است و بهتر است برنامه ریزی در این ماه را فراموش کنید. اما از آن جایی که این شهر ساحلی است با انجام تفریحات ساحلی می‌توانید گرمای آن را به محیطی لذت بخش تبدیل کنید و حسابی از آن لذت ببرید.

برای سفر به گوا چه فصلی را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید در شرایطی به گوا سفر کنید که آب و هوا در خنک‌ترین حالت باشد و بتوانید در گرمای کمتری با خیال آسوده از محیط لذت ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل‌های پاییز و زمستان به گوا سفر کنید؛ چرا که بهار و تابستان در این شهر بسیار گرم است. البته در این دو فصل باز فروردین و اردیبهشت و همچنین شهریور به مراتب آب و هوای بهتری دارد؛ اما ماه‌های خرداد، تیر و مرداد بسیار گرم و شرجی هستند و بهتر است در این ماه‌ها فکر سفر به گوا را از ذهنتان بیرون کنید. به عنوان بهترین ماه دی و بهمن را به شما معرفی می‌کنیم که نسبت به پاییز جمعیت کمتری به گوا سفر می‌کنند، آب و هوا بسیار مطلوب است، هزینه‌های سفر برایتان ارزان‌تر است و در کل شرایط برایتان ایده آل خواهد بود.

آیا باید در گوا نگران خطر باشیم؟

خب اگر تجربۀ سفر به هند را داشته باشید می‌دانید که در شهرهای بزرگ هند مانند دهلی یا بمبئی باید بسیار مراقب وسایلتان باشید و در خیابان حواستان باشد که کسی جیبتان را نزند. خب همان طور که می‌دانید جمعیت فقیر هند زیاد است و نرخ بیکاری در این کشور بالا است و همین باعث می‌شود مردم به بزه روی بیاورند. اما شهر گوا نسبت به شهرهای بزرگ هند از امنیت بیشتری برخوردار است و می‌توانید با خیال راحت‌تری سفر کنید. با این حال به شما پیشنهاد می‌کنیم در خیابان‌ها تنها نباشید، از ساعت نه شب به بعد در خیابان‌ها حضور پیدا نکنید، همۀ پول‌هایتان را بیرون از هتل نبرید و در یک جا قرار ندهید، اگر دچار سرقت شدید حتماً موضوع را به پلیس بگویید و سعی کنید خودتان از اموالتان محافظت کنید. اگر شما جانب احتیاط را رعایت کنید و حواستان به اصول ایمنی باشد، مطمئن باشید در سفر به گوا مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و در امنیت هستید.

سفر به گوا چقدر هزینه دارد؟

هزینۀ سفر به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. در حالت کلی از آن جایی که سفر به گوا سفر به یک شهر ساحلی است، هزینۀ کمی ندارد و باید از قبل پشتوانۀ مالی خوبی را داشته باشید تا بتوانید از سفر کمال لذت را ببرید. البته اگر سفر شما با تور همراه باشد می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی زیادی انجام دهید. به علاوه هتل‌های موجود در شهر گوا تنوع قیمتی نسبتاً خوبی دارند و می‌توانید با یک انتخاب درست با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین جا را برای اقامت در نظر بگیرید. ما در ادامه به بررسی دو مورد از هتل‌های بسیار خوب می‌پردازیم که می‌توانید اقامت فوق العاده‌ای در آنها داشته باشید.

دو مورد از بهترین هتل‌های گوا

اگر می‌خواهید در سفر به گوا اقامتی فوق العاده داشته باشید و همه جور امکانات و خدمات رفاهی برای شما مهیا باشد، پیشنهاد می‌کنیم در هتل پنج ستارۀ دونا سیلیویا اقامت داشته باشید و اتاقتان را در این هتل رزرو کنید. این هتل مناظر و چشم انداز بسیار جذابی از درختان و نخل‌های شگفت انگیز دارد و می‌توانید هر روز صبح با نگاه کردن به بیرون حس کنید در بهشت هستید. تهویۀ مطبوع در این هتل باعث می‌شود در اوج گرما هم استراحت عالی‌ای داشته باشید. از جمله امکانات این هتل می‌توان به  طراحی بسیار شیک و مدرن، رستورانی عالی با غذاهای با کیفیت و بی نظیر، زمین تنیس، سالن بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی، پذیرش بیست و چهار ساعته و غیره اشاره کرد.

از دیگر هتل‌های بسیار با کیفیت اما چهار ستاره در گوا می‌توان به هتل هریتج اشاره کرد. این هتل در سواحل جنوبی شهر گوا قرار دارد و با وجود امکاناتی نظیر اسپا و چشمۀ آب گرم مصنوعی، استخر، سونا و جکوزی، موسیقی زنده و رستوران‌های بی نظیر، برنامه‌های تناسب اندام و سالن ورزشی، یوگا و غیره جزو بهترین‌های گوا شمرده می‌شود. این هتل تنها بیست دقیقا با فرودگاه شهر فاصله دارد و می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای مسافران باشد.

دیگر هزینه‌های سفر به گوا؛ هزینۀ خورد و خوراک

از دیگر هزینه‌های سفر به گوا می‌توان به هزینۀ خورد و خوراک اشاره کرد. اینکه در هندوستان رستوران‌های خوبی را برای چشیدن غذاهای متنوع و خوش طعم هندی انتخاب کنید و بشناسید تاثیر بسیار زیادی دارد. البته اگر بخواهید هزینۀ غذایتان را کم کنید نباید تمام وعده‌ها را در رستوران بگذرانید؛ چرا که یک وعده غذای خوب در گوا حدود دویست و پنجاه روپیه هزینه برمی دارد. برای کاهش هزینه می‌توانید از مک دونالد یا غذاهای خیابانی استقاده کنید. اما اگر بخواهید یک یا دو وعدۀ خوب نوش جان کنید باید حدود دو هزار و پانصد روپیه برای رستوران کنار بگذارید.

دو مورد از رستوران‌های خوب در سفر به گوا

به عنوان اولین مورد از بهترین رستوران‌های گوا می‌توان به رستوران تالاسا اشاره کرد. این رستوران تنوع غذایی بسیار عالی‌ای دارد و می‌توانید انواع غذاهای هندی، مدیترانه‌ای و یونانی را در آن نوش جان کنید. به علاوه اگر در گوا می‌خواهید یک دورهمی خیلی خوب با دوستان یا خانواده داشته باشید یا احیاناً با کسی قرار دارید، محیط این رستوران می‌تواند برایتان بسیار مناسب باشد. رفتار کارکنان رستوران هم بسیار مودبانه است و کیفیت غذاها باعث می‌شود از غذایتان کمال رضایت را داشته باشید.

از دیگر رستوران‌های خوب در گوا می‌توان به رستوران گوویت فلو اشاره کرد. این رستوران هم تنوع غذایی فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند برای یک وعده‌ای که شما برای تفریح برای خودتان در نظر گرفته‌اید بی نظیر باشد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای بین المللی، غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی را با توجه به سلیقه‌تان نوش جان کنید و لذت ببرید. این رستوران اینترنت رایگان دارد، می‌توانید با خیالی راحت کودکتان را با امکانات کودکی که رستوران دارد به همراه ببرید و از کیفیت غذاها متعجب شوید.

دیگر هزینه‌های سفر به گوا؛ هزینۀ رفت و آمد

از دیگر هزینه‌های مهم در سفر به گوا برنامه ریزی برای رفت و آمد است. این شهر یک شهر بسیار مدرن نیست و قاعدتاً وسایل حمل و نقل پیشرفته‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. اما شما می‌توانید با ساده‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل در گوا رفت و آمد کنید، نیازهایتان را بر طرف کنید و لذت هم ببرید. به علاوه اینکه گوا یک شهر ساحلی است و فقط کافی است در نزدیکی ساحل قرار بگیرید و بعد از آن دیگر دلیلی برای رفت و آمد ثانویه باقی نمی‌ماند. بسیاری از هتل‌ها در این شهر هم در نزدیکی ساحل قرار دارند و همین باعث می‌شود رفت و آمد شما به صفر برسد.

یکی از وسیله‌های ارزان و کاربردی در گوا دوچرخه است که می‌توانید با پرداخت روزانه چهل تا صد روپیه آن را کرایه کنید. دوچرخه هم فال است و هم تماشا و در هوای گوا بسیار می‌چسبد. به علاوه اگر مایل هستید در طول مسیر رفت و آمد از کولر استفاده کنید می‌توانید یک ماشین کرایه کنید و به راحتی در شهر بگردید. برای کرایۀ ماشین روزانه بین هزار تا چهار هزار و پانصد روپیه باید پرداخت کنید. به علاوه اینکه هم می‌توانید از هتل‌تان ماشین کرایه کنید و هم از سایت‌های قانونی شهر. از دیگر وسایل حمل و نقل می‌توان به اتوبوس اشاره کرد که در این شهر بسیار جذاب هستند. اتوبوس‌های گوا لیدر انگلیسی دارند و با نشان دادن جاهای مختلف شهر در واقع هم توری در شهر برای شما برگزار می‌کنند و هم می‌توانید در مقصد خودتان پیاده شوید. این اتوبوس‌ها روزانه برای یک گردش شهری سیصد روپیه می گیرند. به علاوه می‌توانید از قایق هم استفاده کنید تا هم به گشت و گذار بروید و هم مقصدتان را تغییر دهید. تاکسی هم که در هر شهری در دسترس است و می‌توانید با پرداخت حدود دویست روپیه به صورت متوسط با تاکسی رفت و آمد کنید.

از تفریحات سفر به گوا؛ خرید

درست است که مهمترین تفریحات گوا تفریحات آبی است و شما این تفریحات را به وفور و به تنوع در سواحل زیبای شهر دارید. اما خرید کردن در مراکز خرید این شهر هم جذابیت‌های خودش را دارد. یکی از جاهایی که در خرید حسابی از آن لذت می‌برید بیگ بازار یا همان بازار بزرگ است. در اینجا هر چه بخواهید فراهم است و می‌توانید کلی خرید خوب و ارزان انجام دهید و اجناس با کیفیتی بخرید. بازار آنجونا هم یکی دیگر از بازارهای مهم و بزرگ گوا است و از خرید کردن در آن حسابی لذت خواهید برد. اگر بخواهید به مراکز خرید در این شهر بروید می‌توانید مرکز خرید گوا یا مرکز خرید اورسانز را انتخاب کنید. دسترسی به این مراکز خرید بسیار راحت است و فقط کافی است امش را بگویید تا همه شما را راهنمایی کنند. از دیگر مراکز خرید گوا می‌توان به مرکز خرید شهناز، مرکز خرید پاپیولار و مرکز خرید کانکونکار اشاره کرد.

نکات مهم در سفر به گوا

اگر در این سفر هر جا به مشکل برخوردید حتماً از پلیس محلی کمک بخواهید و آنها را امین‌ترین افراد اطرافتان بدانید و به هر کسی اعتماد نکنید. به علاوه چنانچه مشکلی از لحاظ سلامتی برایتان پیش آمد، خیالتان راحت باشد که بیمه دارید. پس با خاطری آسوده به مراکز معتبر درمانی مانند بیمارستان تخصصی مانیپال، کلینیک چاندسی یا بیمارستان پای بروید.

در این شهر جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود و می‌توانید چنانچه در وقت مناسبی به گوا سفر کرده‌اید با حضور در جشنواره‌های شاد و پر انرژی هنید حسابی خوش بگذرانید. از جمله جشنواره‌هایی که در گوا برگزار می‌شود می‌توان به جشنوارۀ هولی اشاره کرد که جشنی از رنگ‌های و آب بر پا می‌شود. تاریخ برگزاری آن دوم مارس است. کارناوال شادی گوا یکی دیگر از جشنواره‌ها در ماه مارس است و باز هم جشنی رنگارنگ و شاد است. به علاوه کریسمس در گوا بسیار پر شور و هیجان است و حسابی در دسامبر خوش می گذرانید.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به تایلند

بیشتر بخوانید
راهنمای سفر به نخجوان
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن