دسته‌بندی نشده

راهنمای سفر به پاریس

هر آنچه باید راجع به سفر به پاریس بدانید

در دنیا کسی نیست که اسم شهر پاریس را نشنیده باشد یا دربارۀ زیبایی‌های این شهر افسانه‌ای چیزی نداند. شهر پاریس یکی از زیباترین و معروفترین شهرهای عاشقانه در دنیا است و بیشتر آدم‌ها آرزو دارند یکبار هم که شده به بازدید از این شهر بروند. در کل کشور فرانسه از جمله کشورهای بسیار توریست پذیر است و حقیقتاً هم تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای یک میزبانی تمام عیار را در خودش جای داده است. ما در این مطلب راهنمای سفر به پاریس را در اختیار شما می گذاریم و تمام موارد از جمله هزینهۀ سفر را بررسی می‌کنیم تا اگر این شهر را برای گردشگری انتخاب کردید، به خوبی سفرتان را مدیریت کنید. پس همراه ما باشید.

آب و هوای پاریس

بهتر است پیش از سفر به پاریس اطلاعاتی در مورد شرایط آب و هوایی این شهر جذاب و دوست داشتنی به دست بیاورید و با دید بازتری به آنجا سفر کنید. اولین نکته در مورد پاریس باران‌های گاه و بیگاه و پیش بینی نشدۀ آن است. پس در این سفر همیشه چتر همراهتان ببرید. شهر پاریس آب و هوایی اقیانوسی دارد و این به دلیل آن است که در مسیر بادهایی قرار گرفته که از اقیانوس اطلس می‌وزند. برای همین می‌توان گفت تقریباً در تمام ماه‌های سال پاریس بارندگی دارد؛ البته در برخی ماه‌ها و فصل‌ها بیشتر و در برخی کمتر است. بارش باران باعث می‌شود برف‌های زمستانی ماندگاری نداشته باشند و خیلی زود آب شوند. این را گفتیم تا به خوبی درک کنید باران‌های پاریسی چطور باران‌هایی هستند. متوسط دمای سالانه در پاریس پانزده درجۀ سانتی گراد است و شرایط آب و هوایی در کل معتدل و مرطوب می‌باشد.

چه زمانی برای سفر به پاریس آماده شویم؟

این دیگر به خودتان بستگی دارد که عاشق چه نوع آب و هوایی هستید. برای مثال برخی عاشق سرما و برف هستند و خب ژانویه برایشان بهترین زمان سفر است تا کریسمس و سال نو را در شهر عاشقانۀ پاریس باشند. اما اگر در کل بخواهیم نگاه کنیم بین ماه‌های ژوئن تا آگوست که همان فصل تابستان را در بر می گیرد، هوا در این شهر عالی است و می‌توان آن را بهترین زمان سفر به پاریس دانست. البته باید گفت این ماه‌ها گردشگرهای زیادی به پاریس می‌روند و همه جا بسیار گران است. برای همین اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید یا در محیط خلوت‌تری به دیدن جاذبه‌های گردشگری پاریس بروید، بهتر است فصل پاییز را برای سفر به پاریس انتخاب کنید.

هزینه‌ی اقامت در پاریس به چه میزان است؟

خب قطعاً وقتی به پاریس سفر می‌کنید باید در مورد هزینه‌ها کمی دست و دل باز باشید. اقامت شما هم کاملاً بستگی به بودجۀ شما دارد. ما هتل‌های پنج ستارۀ بی نظیری در پاریس داریم که بهترین خدمات ممکن را ارائه می‌کنند و به جاذبه‌های گردشگری شهر هم بسیار نزدیک هستند. برای همین اگر برایتان هزینه‌ها مشکلی نداشته باشد می‌توانید از این هتل‌های لوکس و بی نظیر برای اقامتتان استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید در جاهای ارزان‌تری باشید باید بخش بعدی را بخوانید.


همان طور که می‌دانید شرایط قیمتی ثابت نیست و با توجه به نرخ بی سامان ارز در ایران قیمت‌ها پایین هم سر به فلک می‌کشند. اما برای کنترل قیمت‌ها می‌توانید هم هاستل‌ها را برای اقامت در نظر بگیرید و هم به هتل‌های ارزان قیمت بروید. هاستل‌ها با توجه به زمان ارائۀ خدمات و همچنین میزان نزدیکی‌شان به جاذبه‌های گردشگری پاریس قیمت‌های متفاوتی دارند و برای مثال اگر بخواهید در یک خوابگاه شش تخته اقامت داشته باشید باید از بیست تا چهل یورو برای هر شب پرداخت کنید. البته در فصل‌های پر تردد مثل تابستان این قیمت تا هشتاد و نود یورو در هر شب هم گران می‌شود و اگر به دنبال سفر ارزان هستید به هیچ عنوان در تابستان سفر نکنید.

و اما برسیم به هتل‌های ارزانی که دو ستاره هستند. این هتل‌ها چند کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارند و باید هر روز زمانی را برای رفت و آمد اختصاص دهید. اما مزیت آنها این است که در خوابگاه اقامت ندارید و به علاوه اتاق مخصوص به خودتان را دارید. برای اقامت در این هتل‌ها باید از پنجاه یورو تا هشتاد یورو به ازای هر شب پرداخت کنید. در این هتل‌های می‌توانید از امکاناتی مانند صبحانه، اینترنت رایگان، تهیوۀ مطبوع و غیره هم بهره مند شوید و به نسبت قیمت خدمات خوبی ارائه می‌کنند. اما باید هزینۀ رفت و آمدتان را هم به هزینۀ اقامت اضافه کنید.

هزینۀ خورد و خوراک در پاریس چگونه است؟

البته که این موضوع هم کاملاً به بودجۀ سفر شما بستگی دارد. اگر برای هزینه کردم مشکلی ندارید با یک جستجوی ساده می‌توانید بهترین رستوران‌های شهر پاریس را پیدا کنید برای مثال رستوران پنج ستارۀ پاچانکا، رستوران اپیکور و رستوران لو گابریل سه رستوران برتر در پاریس هستند که غذاهای بی نظیری در محیطی کاملاً لوکس و دلچسب سرو می‌کنند. اما اگر می‌خواهید هزینۀ کمتری صرف خورد و خوراک کنید می‌توانید به رستوران‌های عادی‌تر بروید و این موضوع با منطقۀ رستوران و زرق و برقش کاملاً مشخص است. برای مثال برای غذا خوردن در یک رستوران معمولی باید حدود پنجاه یورو هزینه کنید.

اما اگر باز هم می‌خواهید صرفه جویی کنید در پاریس امکان پذیر است. خوبی سفر به پاریس این است که هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند در آن اقامت کند و لذت ببرد. برای مثال اگر از مناطق گردشگری فاصله بگیرید حدود ده تا سی درصد در هزینۀ غذایتان صرفه جویی می‌شود. به علاوه می‌توانید از مغازه‌های خیابانی، از اسنک‌ها، ساندویچ‌های مک دونالد و غیره هم استفاده کنید تا در هزینه‌هایتان صرفه جویی شود. برای مثال ساندویچ‌های آماده و اسنک‌ها حدود ده یورو هزینه دارند که بسیار مناسب است. به علاوه می‌توانید مواد غذایی بگیرید و خودتان غذا درست کنید و اینطوری خیلی صرفه جویی می‌شود و می‌توانید با پنجاه تا شصت یورو مواد اولیه برای غذاهای سادۀ یک هفته تان را تهیه کنید.

شرایط و هزینۀ رفت و آمد در پاریس چگونه است؟

یکی دیگر از نکات مهم در سفر پاریس همین شرایط و هزینۀ رفت و آمد است. باید گفت پاریس یکی از استانداردترین و مجهزترین سیستم‌های حمل و نقل شهری در دنیا را دارد و اینقدر دستتان در استفاده از وسایل نقلیۀ شهری باز است که می‌توانید هر آن با هر چه می‌خواهید به هر کجا که می‌خواهید بروید. بهتر است بدانید که در همۀ محله‌های پاریس ایستگاه مترو وجود دارد و استفاده از مترو یکی از به صرفه‌ترین و در عین حال سریعترین راه‌های سفرهای شهری محسوب می‌شود. استفاده از اتوبوس هم حدوداً بلیتی به قیمت دو یورو می‌خواهد و مترو هم بلیت‌هایی با همین رنج قیمتی دارد. به علاوه می‌توانید از کارت‌های ده سفره استفاده کنید که قیمتی کمی از پنج یورو بالاتر است و در عین حال مقرون به صرفه‌تر است.

از دیگر وسایل نقلیۀ عمومی می‌توان به تراموا و قطارهای برون شهری هم اشاره کرد. شما باید برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کارت بلیت یک روزه به قیمت خدود دوزاده یورو بخرید. با این کارت می‌توانید در یک روز هر چقدر می‌خواهید از اتوبوس، تراموا و قطارهای برون شهری استفاده کنید. به علاوه کسانی که کارت پاریس ویزیت می‌خرند برای بسیاری از اماکن دیدنی پاریس تخفیف‌های خوبی می گیرند. پیشنهاد ما این است که اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید از تاکسی استفاده نکنید. چرا که هزینۀ تاکسی برای ورود شش یوروی و به ازای هر کیلومتر مبلغ بالایی اضافه می‌شود و برای کسانی که دنبال صرفه جویی هستند زیاد مناسب نیست. اما ارگ می‌خواهید از تاکسی استفاده کنید، اپلیکیشن اوبر را نصب کنید تا تاکسی مثل اسنپ در ایران دنبالتان بیاید و شما را به مقصد ببرد.

چطور می‌توان هزینه‌های سفر به پاریس را کاهش داد؟

به طور کلی اگر شما در هاستل‌ها یا هتل‌های ارزان قیمت اقامت داشته باشید و غذاهای بسیار ارزان مصرف کنید، با هزینۀ رفت و آمد با اتوبوس یا مترو حدوداً روزی صد تا صد و بیست یورو هزینه خواهید داشت. برای کاهش دیگر هزینه‌هایتان هم ما اینجا پیشنهادهایی داریم. برای مثال اگر به موزه‌های علاقه دارید و می‌خواهید موزه‌های زیادی در پاریس را ببینید، بهتر است از کارت تخفیف موزه استفاده کنید. این کارت‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای برای بازدید از هفتاد موزۀ پاریس را برای شما فراهم می‌کنند. اگر کارت دو روزۀ تخفیف موزه‌ها را بخواهید باید چهل و دو یورو و اگر شش روزۀ آن را بخواهید باید حدود هفتاد یورو پرداخت کنید. اما تخفیف‌هایی که می گیرید این هزینه را جبران می‌کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که موزه‌های ملی پاریس در روزهای یکشنبۀ اول هر ماه بازدید رایگاه دارند و اگر در سفرتان به این روز برخورد کردید به راحتی می‌توانید به صورت رایگان از موزه‌های ملی دیدن کنید.

اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی پاریس را بگردید و نمی‌خواهید وقتتان در صف‌های طولانی بازدیدها تلف شود می‌توانید از پاریس پاس استفاده کنید. هزینۀ این کارت برای دو روز صد و هفده یورو، برای پهار روز صد و هفتاد و سه یورو و برای شش روز دویست و ده یورو است. اما خوبی آن این است که دیگر در صف خرید بلیت نمی‌مانید و کلی در وقت شما صرفه جویی می‌شود.

نکتۀ دیگر اینکه برای صرفه جویی در غذا خوردن در رستوران‌ها بهتر است برای وعدۀ ناهار به رستوران بروید. بیشتر توریست‌ها و مردم پاریس برای وعدۀ شام به رستوران می‌روند و برای همین رستوران‌ها برای وعدۀ ناهار تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه می‌کنند. برای همین می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را در وعدۀ ناهار با قیمت کمتری نیبت به وعدۀ شام میل کنید.

در نهایت هم برای کاهش کلی هزینه‌ها پیشنهاد می‌کنم از کوچ سرفینگ استفاده کنید. در این شهر میزبان‌های زیادی با شور و علاقۀ بسیار حاضر هستند در کوچ سرفینگ میزبانی شما را بر عهده بگیرند و این باعث کاهش بسیار زیاد هزینه‌ها می‌شود. فقط اینکه در این مورد جانب احتیاط را رعایت کنید.

جاذبه‌های گردشگری پاریس

در سفر به پاریس متوجه می‌شوید که جاذبه‌های گردشگری این شهر از آنچه فکر می‌کردید هم بیشتر و هم زیباتر هستند. ما در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم که حتماً باید ببینید. اولین جا و مهمترین جا برج ایفل است. برای خرید بلیت ورودی برج ایفل در تمام ماه‌های سال باید در سفر بمانید. اما وقتی به بالای برج می‌روید و طبقات مختلف آن را بازدید می‌کنید متوجه عظمت و شکوه آن می‌شوید. این برج از اواخر قرن نوزده میلادی تا کنون میلیون‌ها گردشگر را به خود دیده و باعث حیرت آدم‌های زیادی شده است. جالب است بدانید که اوایل ساخت برج ایفل، مخالفان زیادی از زمختی و زشتی آن انتقاد کردند؛ اما بعد از ساخت تحسین همه را برانگیخت و خیلی زود در جهان به شهرت رسید. این برج سیصد و هفت متر ارتفاع دارد. بیشتر گردشگران برای رسیدن به طبقۀ اول از آسانسور استفاده می‌کنند؛ چرا که سیصد و شصت پله دارد. طبقۀ دوم هم در ارتفاع صد و پانزده متری قرار دارد و در این طبقه رستوران‌های خوبی قرار گرفته است.

بعد از آن حتماً سری هم به موزۀ لوور بزنید و از کاخ باشکوه و دیدنی آن و به علاوه آثار بسیار دیدنی و مهمش دیدن کنید. این موزه اوایل قرن بیستم میلادی افتتاخ شده و بیشتر از سی هزار اثر در آن برای نمایش وجود دارد؛ این آثار از قرون وسطا تا قرن نوزده میلادی را تشکیل می‌دهند. این موزه گالری‌های مختلفی دارد و شما باید بر حسب سلیقۀ خود گالری مورد نظرتان را ببینید. آثاری مثل تابلوی مونا لیزا یا لبخند ژکوند و یا آثار ایرانی می‌تواند برایتان جالب باشد.

در سفر به پاریس حتماً سری هم به خیابان شانزه لیزه بزنید. این خیابان در قرن هفده میلادی احداث شد و از آن زمان با وجود باغ‌های تویلری و باغ شانزه لیزه موزۀ هنرهای زیبا معروف شد. امروزه بسیاری از برندهای معروف در این خیابان فروشگاه دارند و گشت و گذار در این مغازه‌ها، خوردن قهوه در کافه‌های خیابان، رفتن به رستوران‌های جذاب آن و بازدید از دیگر جاذبه‌هایش یکی از لذت‌های بودن در پاریس است. در سفر به پاریس و بازدید از خیابان شانزه لیزه حتماً با تا طاق پیروزی پیاده روی‌تان را ادامه دهید. این طاق به افتخار ساربازهای فرانسوی ساخته شده و به دستور ناپلئون بناپارت احداث شده است. بسیاری از گردشگرهای در این شهر با طاق پیروی عکس می‌اندازند و از دیدن زیبا‌های ساخت آن به وجد می‌آیند.

به عنوان آخرین مورد از بایدهای دیدنی در سفر به پاریس به شما باغ لوکزامبورگ را معرفی می‌کنم. این باغ را می‌توان بعد از باغ‌های تویلری مهمترین و معروفترین باغ شهر پاریس دانست. قدمت باغ لوکزامبورگ به قرن هفده میلادی می‌رسد. اما طراحی‌ای که امروزه از این باغ می‌بینید در قرن نوزده به انجام رسیده است. این طراحی به سبک کلاسیک فرانسه به انجام رسیده و بسیار دیدنی است. در روزهای آخر هفته فرانسوی‌ها را می‌بینید که این باغ یا پارک را برای پیک نیک انتخاب می‌کنند و کنار هم از فضای باز و محیط آرامش لذت می‌برند. این پارک حوضچه‌های کوچکی برای بازی بچه‌ها دارند و همه از بزرگتر تا کوچکتر از دیدن مناظر، زمین تنیس، تئاتر لوکزامبورگ و دیگر اماکن جذاب باغ لذت می‌برند.

جاذبه‌های گردشگری پاریس به همین جا ختم نمی‌شود و چندین و چند مکان دیدنی و گردشگری دیگر در این شهر افسانه‌ای وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم از همین الان برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهید و برای بعد از پایان دورۀ کرونا به این شهر زیبا و دوست داشتنی سفر کنید.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به بوداپست

راهنمای سفر به استرالیا

راهنمای سفر به استانبول

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین هتل‌های اصفهان
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن