جاذبه‌های گردشگری

معرفی پارک ملی لیک دیستریکت در انگلیس

با هم از پارک ملی لیک دیستریکت دیدن کنیم

بی شک انگلیس یکی از دیدنی‌ترین کشورهای اروپایی انگلیس و یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین شهرهای دنیا هم لندن است. اگر سری به تاریخچهٔ شکل گیری انگلیس و تمدن این کشور بیاندازید متوجه می‌شوید که این شهر پر از آثار و اماکن تاریخی جذاب است و اگر از سوی دیگر به پیشرفت تکنولوژی در انگلستان بپردازید، متوجه می‌شوید که کلی جای هیجان انگیز و تفریحات مدرن در این کشور منتظر شماست تا با سفری گردشگری به این سرزمین، خاطران منحصر به فردی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. در واقع لندن یکی از پر طرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است و در واقع برای دیدن جاهای مختلف شهر وقت هم کم می‌آورید. انگلیس به دلیل شرایط جغرافیایی و موقعیتی که دارد، آب و هوای معتدل و بارانی داشته و همین باعث ایجاد طبیعت بکری شده است که بسیار چشم نواز بوده و نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. یکی از این مناظر طبیعی و بسیار زیبای لندن پارک ملی لیک دیستریکت است. ما در این مطلب پارک ملی دیستریکت را به شما معرفی می‌کنیم و با هم بازدیدی مجازی به این فضای زیبا و چشم‌نواز خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

فضای عمومی پارک ملی دیستریکت چگونه است؟

در واقع امکان ندارد که به لندن سفر کنید و از کسی نشانی این پارک ملی را بخواهید و آن فرد نام این پارک را نشنیده باشد. پارک ملی لیک دیستریکت (Lake District National Park) اینقدر معروف است که در لندن همه آن را می‌شناسند و همه بر این باور هستند که یکی از زیباترین و دل چسب‌ترین فضاهای طبیعی این کلان شهر مشهور است. در واقع برای اینکه به واقعیت این ادعا پی ببرید، باید اعلام کنم که سالانه میلیون‌ها گردشگر از این پارک دیدن کرده و اذعان می‌کنند که یکی از زیباترین جاهایی بوده که تاکنون دیده‌اند. این پارک علاوه بر زیبایی مساحت زیادی هم دارد و شلوغی و ازدحام جمعیت را متوجه نخواهید شد. این پارک ملی با مساحتی بیش از یک هکتار می‌تواند شما را در خودش غرق کند. برای همین حتماً هنگام ورود نقشه را از مسئولان پارک بگیرید و همراه خود داشته باشید. به علاوه می‌توانید ویژگی‌های عصر مدرن هم در پارک ملی لیک دیستریکت دیده می‌شود؛ چرا که این پارک اواسط قرن بیست میلادی افتتاح شد و به همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید که با یک پارک قدیمی با المان‌های تاریخی رو به رو نخواهید شد و شرایط پارک شما را به وجد می‌آورد.

از اطلاعات عمومی دیگری که می‌توانید در مورد پارک ملی لیک دیستریکت بدانید این است که در سال 2017 میلادی به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسید و این خود سندی بر اهمیت این پارک ملی است. جالب است بدانید که مرتفع‌ترین کوه انگلستان هم در دل این پارک قرار گرفته است. همچنین دو رود مهم این کشور به نام واست واتر و ویندرمییِر نیز در این پارک قرار دارد و به نوعی گشت و گذار در این پارک ملی بخش‌های مهم زیادی از انگلستان را برای شما نمایان خواهد کرد. علاوه بر این دو رود مهم دریاچه‌هایی هم در این پارک به صورت مصنوعی ساخته شده و همین فضاهای آبی شرایط جوی پارک ملی لیک دیستریکت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و فضاسازی بسیار خاصی را در آن ایجاد کرده است. نکتهٔ جالب دیگر اینکه کلبه‌ها و خانه‌هایی در این پارک وجود دارد که متعلق به نویسنده‌ها و شاعران مطرح انگلیس بوده و می‌توانید از آنها هم دیدن کنید. برای مثال خانه‌ای در آن وجود دارد که متعلق به شاعر معروف قرن نوزدهی انگلیس، ویلیام وردز ورث است که نمایندهٔ اصلی مکتب رمانیتک بوده است. شما برای ورود به این خانه‌ها بایستی بلیت ورودی تهیه کنید.

شرایط جوی پارک ملی لیک دیستریکت چگونه است؟

نه تنها شرایط جوی پارک ملی لیک دیستریکت، که شرایط جوی و آب و هوایی انگلستان و خصوصاً لندن کاملاً پیش بینی‌نشده و اتفاقی است و نمی‌توانید با اطمینان بدانید که روز بعد هوا چگونه خواهد بود. انگلیسی‌ها همیشه یک چتر و یک کلاه آفتابی دم در خانه‌شان دارند تا در صورت نیاز به هر کدام، ٱن را در دسترس داشته باشند. برای همین خودتان را برای بدترین موقعیت که یک باران شدید باشد آماده کنید و راهی پارک ملی شوید. برای همین پیشنهاد می‌شود که با لباس مناسب و مخصوص باران به پارک ملی بروید. به علاوه سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها نیاز به کفش مناسب دارد. پس این موارد را رعایت کنید تا در همهٔ بخش‌های پارک لذت ببرید و به مشکلی بر نخورید.

اهمیت پارک ملی لیک دیستریکت برای مردم انگلیس چگونه است؟

این پارک اهمیت زیادی برای مردم انگلیس دارد؛ چرا که الهام بخش شاعران و نویسندگان بزرگی در این کشور بوده است. خیلی از شاعران و نویسندگان قرن نوزدهمی یا حتی قبل از آنها با حضور در این فضا و مانوس شدن با طبیعت دست به خلق آثار ماندگاری زده‌اند که هنوز که هنوز است مردم آنها را برای خودشان زمزمه می‌کنند و غرق لذت می‌شوند.افراد بسیار مطرحی مثل جان راسکین که تاثیر بسیار زیادی بر جامعهٔ خودش گذاشته است. شاید خود شما هم با دیدن این فضای طبیعی اینقدر احساس خلاقیت کنید که ذهنتان باز شود و بتوانید ایدهٔ جدیدی در زمینهٔ کاری خود پیدا کنید؛ چرا که فضای این پارک ملی بسیار افسونگر و جادویی است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنم برای دیدن جاهای مختلف پارک عجله نکنید و سعی کنید برای مدتی در جایی بنشینید و بی دغدغه به اطرافتان نگاه کنید و از زیبایی‌ها لذت ببرید. این پارک بخش‌های سرسبز مختلفی دارد؛ از بخش جنگلی با درختان بسیار متنوع و زیبا گرفته تا بخش‌های زراعی که محصولات مختلفی در آنها کشت می‌شود. از لحاظ گونه‌های جانوری هم باید گفت که منتظر اتفاق‌های خوبی باشید. کوچ و پرواز پرنده‌ها و انواع جانوران زیبا مثل گوزن را می‌توانید در این فضا ببینید و گونه‌های گیاهی متنوعی هم در این محیط رشد می‌کنند که اگر به این موضوع علاقمند باشید لذت زیادی می‌برید. این پارک اهمیت زیادی هم برای دولت انگلیس دارد؛ چرا که هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ گردشگری برای آنها مهم است. برای همین از ابتدای اففتاح تاکنون در حفاظت کامل دولت قرار گرفته و تلاش زیادی انجام شده تا اماکن تاریخی و میراث گذشتگان را حفظ کنند. به علاوه با از بین رفتن فضاهای طبیعی برای صنعت چوب بری و دامپروری هم برخورد می‌کنند تا از استفادهٔ بی رویه از این فضاها جلوگیری شود. با توجه به شرایط حال حاضر پارک ملی لیک دیستریکت باید گفت که این دولت موفق عمل کرده و توانسته پارک ملی را سالم و حفاظت شده نگه دارد. این موضوع در رضایت مردم انگلیس از شرایط پارک ملی هم کاملاً مشهود است و بازدید کننده‌ها می‌توانند با رعایت قوانین موجود در پارک به گشت و گذار بپردازند و اوقات خوشی را برای خودشان بسازند.

بیشتر بخوانید
15 تا از منحصربه‌فردترین تفریحات اندونزی
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن