سفارت

چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

دریافت وقت سفارت یکی از مراحل اولیه و از الزامات اخذ ویزا برای تقریباً تمامی کشورهایی است که برای ورود به آن‌ها باید از پیش نسبت به دریافت ویزا اقدام کرد و این درباره‌ی دریافت ویزای آمریکا هم صادق است. دریافت وقت سفارت کشورهایی که در ایران سفارت‌خانه، کنسولگری یا کارگزاری دارند نسبت به کشورهایی که فاقد چنین مراکزی هستند اقدامی به‌مراتب آسان‌تر و ارزان‌تر است. دریافت وقت سفارت و ویزای کشورهایی مانند آمریکا که در ایران سفارت‌خانه ندارند مستلزم سفر به یک کشور خارجی و مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا در آن کشور است. با توجه به روال کار طولانی‌تر و هزینه‌ی بیشتر دریافت وقت سفارت و ویزای این کشور بهتر است پیش از هر اقدامی اطلاعات کامل را درباره‌ی این پروسه به‌دست آورید. در ادامه به راهنمای دریافت وقت سفارت آمریکا خواهیم پرداخت و پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد گرفتن ویزای آمریکا را – به‌ویژه برای اولین بار – دارید تا پایان با ما همراه باشید.

وقت سفارت آمریکا چیست؟

برای دریافت ویزای آمریکا لازم است متقاضی شخصاً به سفارت یا کنسولگری این کشور مراجعه کند و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای این کشور را به مسئولان صدور ویزا ارائه دهد. مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا به‌منظور ارائه‌ی درخواست صدور ویزا و تحویل مدارک تنها در صورتی مسیر است که متقاضی ابتدا از بین نوبت‌هایی که سفارت آمریکا به متقاضیان می‌دهد یکی را انتخاب و رزرو کرده باشد.

درواقع منظور از وقت سفارت آمریکا نوبت رزروشده برای مراجعه به سفارت این کشور برای تحویل فرم درخواست ویزای این کشور و مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای آمریکاست.

وقت سفارت آمریکا

نحوه‌ی دریافت وقت سفارت آمریکا

همان‌طور که اشاره کردیم آمریکا سفارت‌خانه، کنسولگری یا کارگزاری‌ای در ایران ندارد و درنتیجه متقاضیان دریافت ویزای این کشور چاره‌ای جز مراجعه به مراکز صدور ویزای آمریکا در کشورهای دیگر ندارند‌. ایرانیان ساکن در ایران می‌توانند وقت سفارت و تقاضای صدور ویزای آمریکا را به سفارت یا کنسولگری این کشور در هر کشور دیگری بدهند، اما از آن‌جا که کنسولگری‌های آمریکا در آنکارای ترکیه، ایروانِ ارمنستان و دبیِ امارات متحده عربی کارشناسان آشنا به‌زبان فارسی و آشنا با پرونده‌های متقاضیان ایرانی دارند، معمولاً ایرانی‌ها برای دریافت ویزای آمریکا به سفارت‌خانه یا کنسولگری آمریکا در این شهرها مراجعه می‌کنند. فاصله‌ی کم این سه کشور با ایران و امکان سفر بدون ویزا یا با دریافت راحت ویزا هم از جمله دیگر مزایای مراجعه به آن‌ها جهت اقدام برای گرفتن ویزای آمریکا است.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت فرانسه بگیریم؟

همان‌طور که گفتیم، شهروندان ایرانی می‌توانند به سفارت یا کنسولگری آمریکا در هر کشور دیگری مراجعه کنند، اما درصورتی‌که با زبان انگلیسی و یا زبان آن کشور آشنا نباشید به زمان بیشتری برای دریافت ویزای آمریکا نیاز پیدا خواهید کرد و مشکلات احتمالی بیشتری پیش‌روی‌تان قرار دارد.

برای دریافت وقت سفارت آمریکا باید ابتدا با مراجعه به وب‌سایت کنسولگری الکترونیک درخواست ویزای آمریکا فرم مطابق با نوع ویزای درخواستی خود را دریافت و پر کنید. متقاضیان دریافت ویزاهای کوتاه‌مدت و غیرمهاجرتی، باید فرم DS-160 و متقاضیان دریافت ویزاهای مهاجرتی باید فرم های دسته‌ی IMMIGRANT را تکمیل کنند.

بعد از تکمیل این فرم‌ها به متقاضی یک کد تأییدیه داده می‌شود که داشتن این کد هنگام تکمیل فرم درخواست وقت سفارت الزامی است.

بعد از دریافت فرم تأییدیه باید به وب‌سایت سفارت مجازی آمریکا در ایران وارد شوید و در درجه‌ی اول مشخص کنید که قصد دارید از کدام کشور برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کنید.

بعد از تعیین کشور واسطه از شما خواسته می‌شود که علت اقدام برای دریافت وقت سفارت را مشخص کنید. شما باید گزینه‌ی «من فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی ایالات متحده (DS-160) را تکمیل کرده‌ام و باید درخواست ویزا بدهم» را انتخاب کنید. در ادامه فرمی نمایش داده می‌شود که در آن باید علاوه‌بر مشخصات فردی، شماره‌ی پاسپورت و شماره‌ی تأییدیه‌ی فرم قبلی، نوع ویزای درخواستی خود را مشخص و سپس اطلاعات فرم را تأیید کنید. بعد از این مرحله شما باید با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی هزینه‌ی انگشت‌نگاری را پرداخت کنید و بعد از آن وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن تقویم نوبت‌های خالی سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشوری که پیش‌تر انتخاب کرده‌اید نمایش داده شده‌اند و شما می‌توانید یکی از این نوبت‌ها را انتخاب و رزرو کنید.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت هلند بگیریم؟

مدت‌زمان دریافت وقت سفارت آمریکا

بعد از پرداخت هزینه‌ی دریافت وقت سفارت و انگشت‌نگاری تقویمی برای شما نشان داده می‌شود که در آن امکان انتخاب یک نوبت را با توجه به شرایط خود دارید. این‌که نزدیک‌‌ترین وقت به روز اقدام برای دریافت وقت سفارت چه روزی‌ست بستگی به شرایط سفارت یا کنسولگری کشور موردنظر شما دارد و نمی‌توان آن را به‌صورت قطعی مشخص کرد. درصورتی‌که زمانی که به آن نیاز دارید در تقویم خالی نیست، ممکن است بتوانید با مراجعه‌ی مکرر یک نوبت نزدیک آن را پیدا کنید، چرا که این تقویم همواره درحال آپدیت‌شدن است و از آن‌جا که هر متقاضی می‌تواند تا ۵ بار بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی تاریخ ملاقات خود را تغییر دهد، امکان خالی‌شدن تاریخ و زمان مدنظر شما وجود دارد.

هزینه‌ی دریافت وقت سفارت آمریکا

هزینه‌ای که باید برای دریافت وقت سفارت آمریکا پرداخت کنید بستگی به عواملی مانند نوع ویزای درخواستی، ملیت شما و چند فاکتور دیگر دارد، اما درحال‌حاضر این هزینه برای بیشتر ویزاهای رایج به ازای هر نفر ۱۶۰ دلار است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت نوبت سفارت آمریکا

برای دریافت وقت سفارت آمریکا به شماره‌ی تأییدیه فرم درخواست ویزا، مثلاً فرم DS-160، کارت اعتباری بین‌المللی برای پرداخت هزینه‌ها، اسکن صفحه‌ی اول پاسپورت و اسکن عکس با ابعاد و شرایط استاندارد دارید. سایر مدارک از جمله مدارک تحصیلی و شغلی، وثیقه، گواهی اعتبار بانکی، دعوت‌نامه و مانند آن‌ها باید در روز ملاقات به مسئولان صدور ویزای آمریکا در سفارت یا کنسولگری کشور واسطه‌ای که قبلاً رزرو و انتخاب کرده‌اید تحویل دهید.

وقت سفارت آمریکا

چند نکته‌ی مهم درباره‌ی وقت سفارت کشور آمریکا

  • بعد از ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ی دریافت وقت سفارت تا یک سال از همان روز فرصت انتخاب وقت سفارت را دارید.
  • هزینه‌‌ای که برای دریافت وقت سفارت پرداخت می‌کنید قابل استرداد نیست.
  • درصورتی‌که بخواهید وقت سفارت خود را از یک کنسولگری به کنسولگری دیگر تغییر دهید باید بار دیگر هزینه‌ی دریافت وقت سفارت را پرداخت کنید‌.
  • امکان تعویض وقت سفارت حتی یک روز مانده به وقت مراجعه تا ۵ بار برای هر متقاضی وجود دارد. بعد از پنجمین بار برای تغییر تاریخ ملاقات باید هزینه‌ی مجدد درخواست وقت سفارت پرداخت شود.
  • امکان دریافت وقت سفارت گروهی تنها برای ۱۰ نفر وجود دارد و این گروه باید یا اعضای یک خانواده باشند یا هدف تقریباً واحدی برای سفر به آمریکا داشته باشند.
  • امکان دریافت وقت فوری سفارت آمریکا، حتی با پرداخت مبلغ اضافه، وجود ندارد و ادعای شرکت‌هایی که با چنین وعده‌ای مبالغ نسبتاً بالایی را از مراجعان خود دریافت می‌کنند مورد تأیید سفارت مجازی آمریکا نیست.
  • بعد از تحویل مدارک باید بار دیگر به سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنید تا پاسپورت‌تان را تحویل بگیرید یا به‌اصطلاح پیکاپ کنید. باتوجه به این‌که انجام این کار توسط نماینده‌ی متقاضی میسر است بیشتر متقاضیان پیکاپ ویزای آمریکا را به شرکت‌های گردشگری می‌سپارند و بدین‌ترتیب در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی می‌کنند‌.
بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت اسپانیا بگیریم؟

همچنین بخوانید: راهنمای دریافت وقت سفارت کانادا

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن