سفارت

چگونه وقت سفارت اسپانیا بگیریم؟

برای دریافت تمامی انواع ویزای شنگن اسپانیا، اخذ وقت سفارت اسپانیا یکی از مقدمات ضروری است و بدون رزرو نوبت به‌هیچ‌عنوان امکان حضور در ساختمان کارگزاری یا سفارت برای ارائه‌ی درخواست صدور ویزا و مدارک لازم برای آن وجود ندارد. پیش از آغاز به کار کارگزاری BLS در تهران، که البته اکنون با عنوان مرکز درخواست ویزای اسپانیا فعالیت می‌کند، متقاضیان باید مدت زیادی را برای دریافت نوبت منتظر می‌ماندند، اما درحال‌حاضر دریافت وقت سفارت یا کارگزاری اسپانیا هم راحت‌تر و هم سریع‌تر از قبل انجام می‌شود.

چرا وقت سفارت اسپانیا بگیریم؟

ارائه‌ی درخواست صدور ویزای شنگن در ایران مستلزم حضور در سفارت یا کارگزاری کشور مورد نظر و تحویل مدارکی‌ست که از متقاضیان مطالبه شده است. اما متقاضیان دریافت ویزای شنگن، چه ویزاهای کوتاه‌مدت و چه ویزاهای بلندمدت، باید پیش از مراجعه‌ی حضوری به دفاتر سفارت یا کارگزاری ابتدا ‌به‌صورت آنلاین از وب‌سایت‌های مراجع صدور ویزای هر کشور، وقت سفارت یا کارگزاری رزرو کنند. بدین‌ترتیب هر متقاضی در روز و ساعت مشخصی به مرکز صدور ویزا مراجعه می‌کند و از ایجاد صف‌های طولانی و اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

درحال‌حاضر برای دریافت وقت سفارت اسپانیا برای ویزاهای کوتاه‌مدت باید از طریق وب‌سایت مرکز درخواست ویزای اسپانیا که قبلاً با عنوان کارگزاری BLS شناخته می‌شد، اقدام شود. متقاضیانی که قصد دریافت ویزاهای بلندمدت، یعنی ویزاهای بالای ۹۰ روز، را دارند باید گرفتن وقت سفارت را از طریق وب‌سایت سفارت اسپانیا پیگیری کنند. توجه داشته باشید که دریافت وقت از مرکز صدور ویزای اسپانیا تنها به‌صورت اینترنتی میسر است و مراجعه‌ی حضوری برای این کار بی‌نتیجه خواهد ماند.

وقت سفارت اسپانیا

چطور وقت سفارت اسپانیا بگیریم؟

برای دریافت وقت سفارت برای ویزاهای کوتاه‌مدتی مثل ویزای توریستی، ترانزیت یا فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت کشور اسپانیا باید ابتدا به وب‌سایت مرکز درخواست ویزای اسپانیا در ایران مراجعه و در این وب‌سایت گزینه‌ی «request appointment» را انتخاب کنید. با این کار فرم آنلاینی برای شما نمایش داده می‌‌شود که در آن از شما خواسته شده نوع خدمت درخواستی، شامل خدمات عادی و ویژه، شماره‌تلفن، ایمیل و کد تایید ایمیل را وارد کنید.

بیشتر بخوانید
وقت سفارت ژاپن

دقت داشته باشید که خدمات ویژه‌ی مرکز درخواست ویزای اسپانیا شامل فضای مجزا در روز مراجعه با پذیرایی و تشریفات است و استفاده از این خدمات به‌معنی صدور سریع‌تر ویزا یا افزایش احتمال موفقیت آن نیست.

بعد از پرکردن فرم اولیه و واردکردن کد تایید ایمیل، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن درمورد موضوعاتی از جمله محافظت اطلاعات شما توضیحاتی ارائه شده و شما برای رفتن به مرحله‌ی بعد باید مفاد آن را بپذیرید و تایید کنید.

بعد از پذیرش توافق، فرم اصلی رزرو وقت سفارت کشور اسپانیا برای شما نمایش داده می‌شود. در این فرم باید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ سفر، نوع ویزای درخواستی، نوع پاسپورت، شماره‌ی پاسپورت و تاریخ انقضای پاسپورت را وارد کنید و علاوه‌براین از تقویم نمایش‌داده‌شده روزی را به‌عنوان وقت سفارت انتخاب نمایید. در این فرم همچنین باید زمان مراجعه‌ی خود به دفتر کارگزاری را که به‌شکل بازه‌های زمانی ۱۵ دقیقه‌ای تعریف شده‌ انتخاب کنید.

بعد از تکمیل فرم و تایید آن باید در روز و ساعت مشخص‌شده همراه با پرینت تاییدیه و مدارک کامل برای اخذ ویزا شنگن اسپانیا به مرکز درخواست ویزای اسپانیا در خیابان پاسداران، مرکز اداری تجاری آرتمیس مراجعه کنید‌.

هزینه‌ی دریافت وقت سفارت اسپانیا چقدر است؟

مرکز درخواست ویزای اسپانیا در تهران برای ارائه‌ی وقت سفارت از متقاضیان پولی دریافت نمی‌کند و دریافت وقت‌سفارت این کشور کاملاً رایگان است. بعضی از شرکت‌های فعال در این زمینه با پرداخت مبالغ نسبتاً زیاد، گرفتن وقت سفارت اسپانیا را تضمین می‌کنند، اما بهتر است پیش از سپردن انجام این کار به این شرکت‌ها خودتان گرفتن وقت سفارت را امتحان کنید، چرا که برای انجام تمامی مراحل این کار تنها به یک کامپیوتر یا دستگاه هوشمند، اینترنت و آشنایی با زبان فارسی احتیاج دارید.

بیشتر بخوانید
وقت سفارت آلمان- آپدیت 2020

اگرچه صدور وقت کارگزاری اسپانیا رایگان است، این کشور برای صدور ویزا برای افراد بالای ۶ سال مبالغی را به عنوان حق صدور ویزا و خدمات کارگزاری دریافت می‌کند‌. هزینه‌ی دریافت ویزای اسپانیا برای افراد بالای ۱۲ سال ۸۰ یورو و برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۴۰ یورو است و علاوه‌براین متقاضیان باید ۱۵ یورو در ازای دریافت خدمات کارگزاری، به‌غیر از خدمات جانبی مثل بیمه‌ی مسافرتی، فتوکپی یا عکس، پرداخت کنند. هزینه‌های دریافت ویزا باید در روز ملاقات نقدی پرداخت شود. بهتر است در این روز پول کافی، به یورو، برای پرداخت هزینه‌های خود و همراهان‌تان همراه داشته باشید، چرا که ورود و خروج مکرر از دفتر کارگزاری و سفارت به‌راحتی میسر نیست.

مدت‌زمان لازم برای دریافت وقت سفارت اسپانیا چقدر است؟

هیچ‌کس نمی‌تواند پاسخی قطعی به این پرسش بدهد. معمولاً در ایامی که تقاضا برای ویزای اسپانیا بیشتر است، تقویم کارگزاری محدودتر است و زمان بیشتری برای دریافت وقت سفارت مورد نیاز است. بااین‌حال معمولاً متقاضیان یک تا دو هفته بعد از اقدام برای دریافت وقت سفارت، یا حتی کمتر، موفق به دریافت نوبت می‌شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت‌سفارت اسپانیا کدام اند؟

چند پاراگراف بالاتر، به چگونگی دریافت وقت کارگزاری اسپانیا اشاره کردیم و همان‌طور که دیدید برای دریافت این نوبت نیاز به داشتن مدرک خاصی جز مشخصات فردی، شماره‌ی مدارک شناسایی، یک شماره‌تلفن و یک ایمیل ندارید. مدارکی مانند وثیقه، پرینت حساب، دعوت‌نامه، مدارک شغلی و کاری و مانند آن‌ها همه مربوط به زمان مراجعه‌ی شما به دفتر کارگزاری یا سفارت در روز رزروشده هستند.

بیشتر بخوانید
وقت سفارت لهستان

چند نکته درباره‌ی وقت کارگزاری اسپانیا

  • تمامی متقاضیان دریافت ویزای اسپانیا باید وقت سفارت جداگانه بگیرند و همه‌ی آن‌ها به‌غیر از کودکان زیر ۱۲ سال باید در روز ملاقات شخصاً حضور داشته باشند.
  • دریافت وقت سفارت به‌هیچ‌وجه به‌معنی دریافت ویزای اسپانیا نیست و گرفتن ویزای اسپانیا منوط به حضور متقاضی در روز تعیین‌شده در مکان کارگزاری، ارائه‌ی مدارک کامل و موفقیت در توجیه علت سفر خود به اسپانیا و داشتن شرایط لازم برای دریافت ویزای شنگن این کشور است.
  • درصورتی‌که موفق نشدید در روز و ساعت رزروشده به مکان کارگزاری یا سفارت مراجعه کنید باید روز و ساعت دیگری را مجدداً رزرو کنید.
  • حداکثر ۳ ماه و حداقل ۱۵ روز قبل از سفر نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنید.
  • در روز ملاقات نمی‌توانید اشیایی مانند تلفن همراه، تبلت یا دوربین همراه داشته باشید و کارگزاری هم موظف به نگهداری از امانات متقاضیان نیست.
  • مبلغ پرداخت‌شده بابت دریافت ویزا قابل استرداد نیستند.
  • درصورت لزوم می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی مخصوص خود در وب‌سایت کارگزاری وقت سفارت را کنسل کنید یا زمان آن را تغییر دهید.

همچنین بخوانید: چطور وقت سفارت فرانسه بگیریم؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن