سفارتسفارت انگلیس

وقت سفارت انگلیس

چگونگی اخذ وقت سفارت انگلیس

کشور انگلستان یکی از مقاصد اصلی سفر در سراسر دنیا به شما می‌رود؛ داشتن زبان انگلیسی به عنوان زبان مقصد که راه ارتباطی را آسان می‌کند، جاذبه‌های گردشگری دیدنی، امکانات بسیار پیشرفته در شهرها، دانشگاه‌های بسیار معتبر، فرصت‌های شغلی بی نظیر، داشتن واحد ارزی معتبر در سراسر دنیا، مردمی که سرشان به کار خودشان است، برگزاری فستیوال‌ها و کنسرت‌های بی نظیر و مواردی از این قبیل باعث شده است که تقاضا برای سفر به انگلیس بالا برود. برای سفر به این کشور باید ویزای انگلیس را در دست داشته باشید. همان طور که می‌دانید یکی از مراحل مهم در گرفتن روادید وقت سفارت کشور مقصد است. ما در این مطلب اطلاعات مهمی در مورد وقت سفارت انگلیس را در اختیار شما می گذاریم تا با مدارک مورد نیاز و هزینۀ آن آشنا شوید. پس با ما همراه شوید.

وقت سفارت چیست؟

اموری که افراد متقاضی اخذ ویزا در وقت سفارت کشورهای مختلف انجام می‌دهند با هم متفاوت است. به طور منظور از وقت سفارت روز و ساعت تعیین شده‌ای است که فرد متقاضی در تاریخ و ساعت مشخص به همراه مدارکش به سفارت کشور مقصد یا کارگزاری‌های سفارت مربوطه می‌رود، مدارک را تحویل می‌دهد، امور انگشت نگاری و احراز هویت را به انجام می‌رساند، در صورت نیاز مصاحبه‌ای انجام می‌دهد و مراحل تقاضای اخذ روادید را به اتمام می‌رساند. به عبارتی بعد از وقت سفارت کار شما تمام می‌شود و بایستی منتظر جواب سفارت بعد از بررسی مدارکتان باشید. در مورد وقت سفارت انگلیس شما می‌توانید از هر سه کشور ایران، ترکیه و امارات اقدام نمایید. بعضی داوطلبان ترجیح می‌دهند در کشورهای همسایه امور وقت سفارت انگلیس را انجام دهند؛ اما به واقع این موضوع تاثیری بر روند پروندۀ شما ندارد. ما در ادامه به بررسی اخذ وقت سفارت انگلیس در هر سه کشور خواهیم پرداخت.

وقت سفارت انگلیس در تهران

برای آنکه در ایران وقت سفارت داشته باشید باید حتماً به تهران بیایید. همان طور که می‌دانید انگلیس در ایران سفارت ندارد و شما برای آنکه امور ویزای انگلیس خود را پیگیری کنید باید به کارگزاری  VFS در تهران بروید. این کارگزاری مسئول مستقیم امور اخذ ویزای انگلیس در ایران است. با حضور در این کارگزاری مدارک مورد نیازتان را تحویل می‌دهید. در این مدارک باید رسید پرداخت مبلغ مورد نیاز به حساب سفارت انگلیس هم وجود داشته باشد. این را بدانید که مصاحبه‌ای هم در کار نخواهد بود. مسئولان این کارگزاری مدارک شما به سفارت انگلیس می‌رسانند، افسران سفارت آنها را بررسی می‌کنند و نتیجه را به اطلاع شما می‌رسانند. در واقع کارگزاری فقط حکم یک واسطه را دارد و هیچ تاثیر منفی یا مثبتی روی پروندۀ شما نخواهد گذاشت. از جمله مهمترین مزیت‌های اقدام به اخذ وقت سفارت انگلیس در ایران صرف هزینۀ بسیار پایین است. همان طور که می‌دانید با توجه به شرایط اخیر اقتصادی در ایران و بالا بودن هزینۀ سفر، داشتن سفر چند روزه به ترکیه یا امارات و انجام امور وقت سفارت در این کشورها هزینۀ بالایی خواهد داشت. حال آنکه در ایران با صرف وقت و هزینۀ پایین این کار را انجام می‌دهید و نیازی به مرخصی گرفتن چند روزه ندارید.

 وقت سفارت انگلیس در آنکارا

یکی از کشورهایی که می‌توانید برای وقت سفارت انگلیس به آن مراجعه کنید ترکیه است و در این کشور می‌توانید به شهر آنکارا یعنی پایتخت ترکیه بروید و امور وقت سفر انگلستان را به انجام برسانید. البته این کار در استانبول هم میسر است و بنا بر صلاحدید خود یکی را انتخاب می‌کنید. البته که مزیت‌های این دو مرکز متفاوت است و اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه از خدمات مختلف و اضافی سفارت انگلیس برخوردار شوید، به مزیت‌ها و امکانات هر مرکز دقت کنید و نسبت به آنها انتخاب نمایید. برای اخذ وقت سفارت در آنکارا یا استانبول باید به ترکیه سفر کنید، به صورت حضوری و شخصاً به سفارت مراجعه نمایید، مدارکتان را ارائه دهید و با گرفتن برگۀ خروج به ایران برگردید. البته می‌توانید جوری هماهنگ کنید که حداکثر دو روز در ترکیه بمانید و با اولین پرواز به ایران برگردید. این دو روز هم جزو قوانین سفارت انگلیس است و تنها با این شرایط به شما برگۀ خروج می‌دهند.

وقت سفارت انگلیس در دبی و ابوظبی

گفتیم یک دیگر از کشورهایی که می‌توانید برای اخذ وقت سفارت انگلیس در آن اقدام کنید امارات است. در این کشور دو شهر دبی و ابوظبی کار شما را راه می‌اندازند و می‌توانید در یکی از این شهرها برای این کار اقدام نمایید. مسلماً ابوظبی سفارت خلوت‌تری دارد و با سرعت بیشتری کارتان راه می‌افتد. در ترکیه شما باید به مدت دو روز می‌ماندید تا امور خروجتان انجام شود. حال آنکه در امارات باید دو هفته بمانید و این شرایط هزینۀ سفر را برایتان کمی سخت می‌کند. برای همین بسیاری از افرادی که می‌خواهند در خارج از ایران برای وقت سفارت اقدام کنند، ترکیه را ترجیح می‌دهند. در امارات بعد از اقامت دو هفته ای به شما برگۀ خروج می‌دهند و می‌توانید خارج شوید. ترجیح بر این است که سفرتان را تا زمان دریافت نتیجه که بازۀ سه هفته‌ای دارد ادامه دهید تا پیکاپ ویزای انگلیس را انجام دهید و در صورت گرفتن اکسپت کار را یکسره کنید. البته سفارت انگلیس در امارات مزیت‌ها و سرویس‌های ویژه‌ای دارد و یکی از این سرویس‌ها امکان خروج از امارات زودتر از موعد مقرر است. اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید در امارات از مزایای خوبی برخوردار شوید و در اسرع وقت هم به ایران باز گردید.

چرا افراد وقت سفارت انگلیس در تهران را ترجیح نمی‌دهند؟

یکی از دلایل مهم ترجیح دیگر کشورها به اخذ وقت سفارت انگلیس ازدحام جمعیت و شلوغی مراجعات است. برای این موضوع باید وقت زیادی در نوبت باشیم و وقت سفارت برای چندین و چند روز یا حتی ماه دیگر صادر می‌شود. برای همین کسانی که برای گرفتن ویزای انگلیس عجله دارند لاجرم از دیگر کشورها اقدام می‌کنند. برای مثال کسی که پذیرش تحصیل در انگلیس گرفته یا برای هر دلیل دیگری فرصت کمی دارد باید حتماً به ترکیه یا امارات برود؛ چرا که در ایران سرویس وقت سفارت فوری وجود ندارد و باید در نوبت بمانید. برخی دیگر هم معتقد هستند اقدام از ایران تاثیر منفی در بررسی پرونده دارد؛ حال آنکه چنین نیست و ایرانی بودن شما و پاسپورت ایرانی داشتن نشان از مبدا تقاضا است و محل وقت سفارت تاثیری در این بین ندارد. در حالت کلی سفارت انگلیس برای ایرانی‌ها سختگیری زیادی دارد و به سختی ویزا صادر می‌کند و باید همه چیزتان بی نقص باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای ویزای انگلیس پرونده‌تان را با یک متخصص امور ویزا بررسی کنید و از وکیل امور اخذ ویزا کمک بگیرید.

برای گرفتن ویزای انگلیس به چه مدارکی نیاز داریم؟

منظور از مدارک مورد نیاز دو چیز است. دستۀ اول مدارکی است که در روز وقت سفارت برای حضور در کارگزاری یا سفارت انگلیس در دست داشته باشید و دستۀ دوم مدارکی است که به سفارت تحویل می‌دهید. در مورد دستۀ اول باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • پرینت صفحۀ اول پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • دعوتنامه از انگلیس در صورت وجود و همچنین مدارک هویتی

در مورد دستۀ دوم و مدارک تحویلی باید به نوع ویزای درخواستی خود توجه داشته باشید. اما به طور کلی باید مدارک زیر را برای هر نوع ویزایی در اختیار داشته باشید. همۀ این مدارک باید به صورت رسمی به زبان انگلیسی هم ترجمه شده باشند و از هر مدرک باید یک نسخه کپی داشته باشید.

  • فرم تکمیل شدۀ درخواست ویزای انگلیس
  • اصل شناسنامه
  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار از زمان اتمام انقضای ویزای انگلیس
  • بیمۀ مسافرتی
  • دو قطعه عکس رنگی با پس زمینۀ سفید که به تازگی انداخته باشید و روتوش نداشته باشید
  • مدارک شغلی مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی و وابستگی به ایران در مورد بازگشت
  • بلیت رفت و برگشت به انگلیس
  • ووچر رسمی هتل در این کشور
  • سند مالکیت در صورت وجود
  • دعوت نامه در صورت وجود
  • گردش مالی حساب بانکی در سه ماه گذشته
  • مدارکی دال بر تمکن مالی
  • مدارک اثبات شرایط تاهل

امور وقت سفارت چقدر طول می‌کشد؟

امور وقت سفارت انگلیس در دو مرحله است. مرحلۀ اول وقتی است که شما برای تعیین وقت سفارت تلاش می‌کنید. این موضوع بسته به نوع وقت سفارت درخواستی و کشوری که در آن اقدام می‌کنید متفاوت است. برای مثال اگر وقت سفارت عادی را مد نظر داشته باشید، باید بین یک تا سه ماه منتظر بمانید و در نوبت باشید تا نوبتتان برسد. اگر وقت سفارت فوری را انتخاب کنید در کمتر از یک ماه می‌توانید وقت سفارت بگیرید. این موضوع به هزینه‌ای بستگی دارد که پرداخت می‌کنید. به علاوه اگر داوطلب وقت سفارت فوری باشید باید در کشورهای همسایه اقدام کنید؛ چرا که ایران وقت سفارت فوری ندارد. به علاوه شرایط نوبت دهی در ایران با توجه به حجم بالای تقاضا کار زمان بری هم هست.

از سوی دیگر بعد از وقت سفارت هم باید منتظر بمانید تا پرونده‌ها بررسی شده و نتیجه ابلاغ شود. اینکه چه زمانی برای اخذ ویزا اقدام می‌کنید رابطۀ مستقیمی با این مقوله دارد. اگر در دوران تعطیلات کریسمس یا نوروز باشد، حجم تقاضا بالاتر است و به طبع بررسی پرونده‌ها زمان بیشتری می‌برد. اگر در زمان‌های خلوت‌تر اقدام کنید زودتر به نتیجه می‌رسید. البته در این بین سرویس‌های ویژه‌ای هم وجود دارد که می‌توانند به کار شما سرعت بدهند. ما در بخش بعدی به این سرویس‌ها می‌پردازیم.

منظور از سرویس‌های ویژۀ سفارت انگلیس چیست؟

اگر به فکر هزینه‌هایتان هستید و نمی‌خواهید پول زیادی هزینه کنید، بهتر است به فکر استفاده از سرویس‌های ویژۀ سفارت انگلیس نباشید؛ چرا که این سرویس‌ها همه مستلزم پرداخت هزینه هستند و این هزینه‌ها از دویست پوند پایین‌تر نمی‌آید. اما اگر شرایط مالی خوبی دارید و به دنبال کیفیت بهتر هستید تا در شرایط بهتر و سرعت بالاتری امور ویزای انگلیس‌تان را سپری کنید، این سرویس‌ها برایتان مفید و جالب خواهند بود. الته این را هم در نظر داشته باشید که این سرویس‌ها صرفاً امور مراحل اخذ ویزا را راحت‌تر می‌کنند و هیچ تاثیری بر نتیجۀ آن ندارند؛ یعنی این امکان وجود دارد که از سرویس‌های ویژه استفاده کنید و در نهایت با ریجکت ویزا رو به رو شوید و از سویی از هیچ خدماتی استفاده نکنید و ویزای شما اکسپت شود.

یکی از سرویس‌های ویژۀ سفارت انگلیس سرویس Priority نام دارد. این واژه در انگلیسی به معنی اولویت است. با استفاده از این سرویس شما و پرونده‌تان در اولویت خواهید بود و کارتان در زمان کوتاهی انجام می‌شود. منظور از زمان کوتاه بازۀ بین پنج تا هشت روزه است. برای استفاده از این سرویس باید دویست و دوازده پوند بپردازید و آن را در سایت سفارت انگلیس به صورت نقدی خریداری کنید. این سرویس برای کسانی که نیاز به اخذ فوری ویزای انگلیس دارند بسیار کارآمد است.

سرویس ویژۀ بعدی Super Priority نام دارد و همان اولویت بندی با شرایط ویژه است. در حالت اولویت عادی شما یک هفته‌ای جواب وقت سفارت را می گرفتید؛ حال آنکه در این حال ظرف بیست و چهار ساعت امور وقت سفارت شما انجام می‌شود و نتیجه به دستتان می‌رسد. این خدمات ششصد پوند برای شما هزینه برمی‌دارد و فقط هم در امارات امکان انجام چنین سرویسی وجود دارد.

آخرین سرویس ویژه‌ای که به شما معرفی می‌کنیم Passport Pass Back است. برای استفاده از این سرویس دویست و بیست پوند می‌پردازید تا بعد از انجام امور انگشت نگاری و احراز هویت در سفارت بتوانید پاسپورتتان را تحویل بگیرید و به راحتی به ایران یا هر جای دیگری که می‌خواهید سفر کنید. در این حالت دیگر نیاز نیست دو هفته در امارات بمانید و حدود بیست روز بعد هم نتیجۀ درخواست ویزا از طریق ایمیل به دست شما می‌رسد. چنانچه اکسپت گرفته باشید به سفارت برمی گردید، پاسپورت را تحویل می‌دهید تا ویزای شما در آن الصاق شود.

مطالب مرتبط:

راهنمای تحصیل در انگلیس

بیشتر بخوانید
وقت سفارت آلمان- آپدیت 2020
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن