سفارتسفارت تایلند

وقت سفارت تایلند

راهنمای جامع اخذ وقت سفارت تایلند

کشور تایلند یکی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای آسیایی شمرده می‌شود و صنعت گردشگری در این کشور در چند دهۀ اخیر رشد باورنکردنی و قابل توجهی داشته است. تایلند از آن دسته کشورها است که طبیعت بکر و منحصر به فردش هوش از سر می‌برد و گشت و گذار در جنگل‌ها و اماکن دیدنی آن شما را به تعجب وا می‌دارد. در سال‌های اخیر به دلیل جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا، بناهای دیدنی و خارق العاده، آزادی‌های مطلق در این کشور، سهل الوصول بودن، سهولت در اخذ ویزای توریستی و نیز هزینۀ مناسب سفر، متقاضیان بسیار زیادی از ایران برای سفر به تایلند شکل گرفته‌اند. یکی از مراحل گرفتن ویزای تایلند اخذ وقت سفارت تایلند است. ما در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد گرفتن وقت سفارت تایلند در اختیار شما می گذاریم و موارد مهمی مانند هزینۀ آن را نیز مطرح می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

کمی از تایلند بدانیم

تایلند در آسیای شرقی واقع شده و با کشورهایی مانند مالزی و لائوس مرز مشترک دارد. این کشور طبیعت بسیار زیبا و بکر، جنگل‌های انبوه، جزیره‌های دیدنی، سواحل مرجانی جذاب، امکانات اقامتی و رفاهی بی نظیر برای مسافران و غیره را در اختیار دارد و همین باعث رضایت صد در صدی مسافران در بازدید از این کشور شده است. تایلند آب و هوای گرم و مرطوب دارد و بهتر است در فصل زمستان و بهار به تایلند بروید تا از بارش‌های بی امان پاییز و گرمای زیادی تابستان در امان بمانید.

برای اخذ وقت سفارت تایلند چه باید کرد؟

همان طور که می‌دانید ما برای سفر به بیشتر کشورهای دنیا جز چند کشور معدود، باید ویزا تهیه کنیم و عملاً گذرنامۀ ما اعتباری برای ورود به کشورهای دیگر ندارد. تایلند هم از این قاعده مستثنا نیست و برای ورود به تایلند باید اول از همه به فکر اخذ ویزای تایلند باشید. اگر تجربۀ سفر به کشورهای اروپایی، استرالیا یا کانادا را داشته باشید، باید بگویم خیالتان راحت باشد که برای اخذ وقت سفارت تایلند و در کل روادید این کشور، دردسرهای ویزای شینگن یا دیگر ویزاها را نخواهید داشت و این ویزا بسیار سهل الوصول است. ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی تایلند را گردآوری کنید و بعد با یک تماس ساده با سفارت تایلند می‌توانید وقت سفارت خود را تنظیم کنید. این وقت از اهمیت بالایی برخوردار است و لغو وقت سفارت تایلند دردسرهای خودش را دارد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم در تعیین وقت دقت کنید تا حتماً بی برو و برگرد در همان روز و ساعت به سفارت تایلند بروید. شما با تحویل مدارک در روز وقت سفارت کار خود را به پایان می‌رسانید و بعد از بررسی جواب ویزا به شما اطلاع رسانی می‌شود. در ادامه به مدارک مورد نیاز و دیگر موارد خواهیم پرداخت.

برای حضور در سفارت تایلند به چه مدارکی نیاز داریم؟

گفتیم که برای اخذ وقت سفارت تایلند نخست باید مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی در این کشور را آماده کنید و بعد می‌توانید امور اخذ وقت سفارت تایلند را پیش بگیرید. مدارک لازم برای اخذ ویزای تایلند به شرح زیر است:

  • اصل و کپی بليت رفت و برگشت که به تائید شرکت‌های هواپیمایی تایلندی رسیده باشد
  • عکس تمام رخ و رنگی با پیش زمینۀ سفید که اخیراً انداخته باشید و بدون عینک باشد
  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار از زمان پایان اعتبار ویزا
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به عنوان مدارک هویتی به همراه کپی
  • فرم تکمیل شدۀ درخواست صدور ویزای تایلند به صورت تایپ شده که باید از سایت سفارت تایلند دانلود کنید
  • رسید پرداخت مبلغ مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست ویزای شما
  • ووچر رسمی هتل در تایلند
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • بیمه نامۀ مسافرتی

برای وقت سفارت تایلند باید با کجا در ارتباط باشیم؟

همان طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، اخذ ویزای تایلند منوط به گذراندن مراحلی است و یکی از مهمترین مراحل در سفارت تایلند اتفاق می‌افتد؛ جایی که شما باید مدارک خود را تحویل دهید تا افسران سفارت دلیل سفر و شرایط شما را بررسی کنند و اگر مغایرتی با قوانین آنها نداشت، تائیدیۀ درخواست ویزای شما را بدهند و بتوانید با ویزای تایلند که بر پاسپورت شما الصاق می‌شود، به این کشور زیبا سفر کنید. پس ابتدا باید مدارک را آماده کنید و بعد برای اخذ وقت سفارت تایلند و تحویل مدارک باید با این سفارت تماس حاصل فرمایید. شمارۀ تماس با سفارت تایلند 02177531433 و شمارۀ فکس به این سفارت در صورت نیاز 02177532022 می‌باشد. بعد از آنکه مدارک خودتان را آماده کردید با سفارت تایلند تماس بگیرید و وقت سفارت بگیرید.

و اما در روز و ساعت تعیین شده باید در سفارت تایلند واقع در تهران، بهارستان، رو به روی بیمارستان طرفه، کوچۀ استقلال، پلاک حضور داشته باشید. در این سفارت مدارک شما را می گیرند و برای بررسی به افسران مربوطه می‌دهند. از دیگر اطلاعات مورد نیاز در مورد سفارت تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کد پستی سفارت تایلند عبارت است از 1131
  • صندوق پستی سفارت تایلند عبارت است از 1131713811
  • نشانی ایمیل برای ارسال درخواست‌ها و مدارک مورد نیاز در هماهنگی با مسئولان آن عبارت است از info@thaiembassy-tehran.org
  • نشانی وبسایت سفارت تایلند در تهران برای دانلود برگه‌های مورد نیاز و امرو مربوطه عبارت است از thaiembassy-tehran.org
  • نام کامل سفیر تایلند در تهران نیز کالایانا ویپاتی پومی پراتس می‌باشد

نکتۀ مهم در این زمینه آگاهی کامل از شرایط کاری سفارت تایلند در ایران است. بسیاری از متقاضیان سفر به تایلند از شهرهای دیگر ایران بوده و در تهران ساکن نیستند؛ برای همین بهتر است با شرایط کاری این سفارت آشنا شوید تا در صورت لزوم در وقت و روز مناسب به تهران بیایید و وقت و پولتان به هدر نرود. گفتنی است که این سفارت روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و هرگز روز شنبه را با این دید که اول هفته به کارهایتان برسید و یا جمعه را با این دید که سفارت‌ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند، برای رفتن به سفارت تایلند انتخاب نکنید.

این سفارت روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و از روز یکشنبه تا پنج شنبه و از ساعت هشت و نیم صبح تا یازده صبح آمادۀ پاسخگویی به سوالات شما و کمک به شما است. اگر برای اخذ ویزا می‌خواهید به سفارت بروید، از روز یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت یک و نیم تا چهار و نیم بعد از ظهر می‌توانید مراجعه کنید و اگر صبح بروید کار شما انجام نخواهد شد.

اخذ وقت سفارت تایلند چقدر هزینه دارد؟

نه تنها وقت سفارت این کشور، که اخذ ویزای تایلند هم مانند دیگر کشورها هزینه‌های مخصوص به خودش را دارد. شما علاوه بر پولی که باید برای اثبات تمکن مالی کنار می گذارید، هزینۀ رفت و آمد هوایی به این کشور، اقامت در تایلند، خورد وخوراک و رفت و آمدهایتان در مقصد را در نظر بگیرید. از همۀ اینها که عبور کنیم باید حواستان به پاسپورتتان باشد که تاریخ انقضای درستی داشته باشد و اگر این طور نباشد، باید هزینه‌ای را هم برای تمدید پاسپورت در نظر بگیرید. و اما در مورد ویزای تایلند و هزینه‌های آن باید گفت که انواع ویزای توریستی تایلند هزینه‌های متفاوتی دارد.

برای مثال اگر بخواهید ویزای سینگل یا یک بار ورود بگیرید، لازم است سی و پنج یورو برای درخواست ویزا به حساب سفارت تایلند واریز کنید، اگر بخواهید ویزای دبل یا دو بار ورود بگیرید و باید هفتاد یورو به حساب این سفارت واریز نمایید. اینها مربوط به ویزای توریستی می‌باشد. گفتنی است در ویزای سینگل شما فقط یک بار می‌توانید از مرز تایلند خارج شوید و اگر بخواهید دوباره در طول انقضای ویزا به تایلند بروید، امکان ندارد و به محض اولین خروج ویزاتان باطل می‌شود. این در حالی است که ویزای دبل دو بار امکان ورود و خروج در طول اعتبار ویزا را برای شما فراهم می‌کند.

و اما در مورد دیگر انواع ویزای تایلند و هزینه‌های آنها باید گفت اگر ویزای سینگل تجاری یا تحصیلی بخواهید، باید شصت یورو پرداخت کنید، اگر ویزای دبل تحصیلی یا تجاری را مد نظر قرار دهید، باید صد و چهل یورو به حساب سفارت واریز کنید، ویزای ترانسفر فرودگاهی یا زمینی هم تنها بیست و پنج یورو هزینه دارد و باید بیست و پنج یورو هم بابت تائید مدارک و بررسی مدارک در هر کدام از انواع ویزا پرداخت کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که این مبالغ صرفاً جهت بررسی مدارک شما واریز می‌شود، قابل بازگشت نیست، تضمینی برای تائیدیۀ مدارک و صدور ویزا ایجاد نمی‌کند و فقط بخشی از هزینه‌های سفر شما به تایلند است. برای آگاهی از هزینه‌های سفر به این کشور به راهنمای سفر به تایلند مراجعه کنید.

نکاتی در مورد پاسپورت شما

درست است که پاسپورت شما اعتبار کافی برای سفر بدون نیاز به صدور ویزا را ندارد، اما همین پاسپورت مهمترین مدرک هویتی بین المللی شما است و باید نکاتی را در این زمینه بدانید. نخست اینکه دقت کنید هیچ کدام از صفحات گذرنامه مخدوش یا پاره نباشند. در این صورت حتماً باید پاسپورت را عوض کنید. به علاوه پاسپورت حتماً باید حداقل یک صفحۀ خالی و سفید داشته باشد تا ویزا بدان الصاق شود. برای سفر به هر کشوری پاسپورت شما باید تا شش ماه بعد از پایان انقضای ویزا اعتبار داشته باشد و این موضوع شامل تایلند هم می‌شود.

از دیگر نکات مهم در مورد پاسپورت باید به این نکته اشاره کرد که اگر قبلاً به تایلند سفر کرده‌اید و اکنون مهر یا نوشته‌های مشکوکی در گذرنامه‌تان می بینید، حتماً پیش از درخواست ویزای جدید مراتب را با سفارت تایلند در میان بگذارید و مشکل را حل کنید. به علاوه تاریخ بیست و نه فوریه یکی از تاریخ‌های مهم و چالش برانگیز در زمینۀ گذرنامه است. اگر تاریخ صدور پاسپورت، تاریخ انقضای آن یا حتی تاریخ تولد شما در این روز باشد، باید تعیین شود که این تاریخ در سال کبیسه بوده است یا نه. به عناون مورد آخر باید گفت که اگر در گذرنامۀ شما مهری دال بر اخراج دارید، حتماً پیش از درخواست ویزای جدید از سفارت تایلند کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صدور ویزای تایلند چقدر طول می‌کشد؟

خب باید گفت که شما باید زمانی را پیش از اخذ وقت سفارت تایلند به جمع آوری مدارک لازم اختصاص دهید. اگر ویزای شما توریستی است، که مدارک گفته شده در این مطلب مهمترین مدارک هستند و اگر ویزای غیر توریستی دارید، حتماً با توجه به نوع ویزای درخواستی، مدارک را آماده کنید. بعد از گردآوری مدارک لازم وقت سفارت را تعیین می‌کنید و اینجا هم زمانی از شما گرفته می‌شود. اما بعد از رفتن به سفارت و ارائۀ مدارک باید بدانید که بین هفت تا ده روز کاری زمان می‌برد تا مدارک شما بررسی شود. البته اگر بخواهید ویزای فوری و یک ماهه بگیرید، باید هزینۀ مجزایی بپردازید و بررسی مدارک و اعلام نتیجه بیسن سه تا چهار روز کاری زمان می‌برد. بعد از اعلام نتیجه، چنانچه درخواست ویزای شما مورد تائید بود، باید گذرنامۀ خود را تحویل سفارت تایلند دهید تا ویزا را بر آن الصاق کنند و بعد از آن می‌توانید در اولین پرواز به تایلند بروید و از این کشور زیبا لذت ببرید.

اگر نخستین باری است که برای سفر به دیگر کشورها اقدام می‌کنید، بهتر است برای سهولت در سفر و داشتن نگرانی کمتر برای اخذ ویزا، وقت سفارت، رزرو هتل و دیگر موارد، از تورهای معتبر استفاده کنید. تورهای معتبر با توجه به بودجۀ شما بهترین مکان اقامتی را برایتان رزرو می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشید جاذبه‌های گردشگری مقصد را به شما نشان می‌دهند و از همه مهمتر فقط مدارک مورد نیاز را از شما می گیرند و تمام امور اخذ ویزا را خودشان پیش می‌برند.

مطالب مرتبط:

وقت سفارت انگلیس

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت هلند

بیشتر بخوانید
وقت سفارت انگلیس
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن