سفارتسفارت هلند

چگونه وقت سفارت هلند بگیریم؟

ارائه‌ی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شنگن هلند مستلزم دراختیارداشتن وقت ملاقات با مسئولان صدور ویزای شنگن این کشور در سفارت یا کارگزاری آن است. بنابراین می‌توان دریافت وقت سفارت هلند را یکی از نخستین گام‌ها برای اخذ ویزای این کشور به‌حساب آورد. تقاضای متعدد ایرانیان برای دریافت ویزای شنگن هلند باعث شد سفارت این کشور انجام امور مربوط به ویزاهای کوتاه‌مدت را به کارگزاری رسمی خود در تهران بسپارد. به‌این‌ترتیب متقاضیان دریافت ویزای شنگن هلند با مشکل تجمع مقابل سفارت این کشور برای ارائه‌ی مدارک خود مواجه نیستند. خوشبختانه روند دریافت وقت سفارت هلند به‌صورتی‌ست که تقریباً همه‌ی متقاضیان می‌توانند خود برای آن اقدام کنند. در این نوشته به چگونگی اخذ وقت کارگزاری هلند می‌پردازیم و به نکات مهمی که باید مورد توجه قرار دهید اشاره می‌کنیم.

چرا وقت سفارت هلند بگیریم؟

متقاضی دریافت هر نوع ویزایی برای ورود به کشور هلند که باشید باید مدارک مورد نیاز برای دریافت آن ویزا را به مسئولان صدور ویزای این کشور ارائه دهید، چرا که بدون این مدارک احتمال صدور ویزای شنگن هلند برای‌تان تقریباً صفر است. برای ارائه‌ی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شنگن هلند نیازی به مراجعه به سفارت این کشور در تهران و تقاضا برای ورود ندارید و درواقع با چنین اقداماتی موفق به کسب اجازه برای ورود به سفارت نخواهید شد.

درحال‌حاضر تمامی متقاضیان دریافت ویزای شنگن هلند باید بسته به نوع ویزای خود پیش از مراجعه به سفارت یا کارگزاری این کشور به‌صورت اینترنتی وقت رزرو کنند و تنها در روز و ساعت رزروشده می‌توانند برای ارائه‌ی مدارک وارد سفارت یا کارگزاری شوند.

آمستردام هلند
خانه‌های زیبای آمستردام

چطور وقت سفارت هلند بگیریم؟

برای دریافت وقت‌سفارت یا کارگزاری هلند باید ابتدا مشخص کنید که آیا نیازی به دریافت ویزای شنگن دارید یا خیر و در درجه‌ی بعد باید نوع ویزای متناسب با هدف‌تان از سفر به این کشور را تعیین کنید. تعیین درست نوع ویزای درخواستی اهمیت بسیاری دارد، پس حتماً پیش از هر گونه اقدامی برای دریافت وقت‌سفارت راهنماهای ارائه‌شده در وب‌سایت‌های سفارت و کارگزاری هلند را مطالعه و با افراد مطلع در این زمینه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید
راهنمای اخذ ویزا شینگن جمهوری چک 2020

درصورتی‌که ویزایی که باید برای دریافت آن اقدام کنید کوتاه‌مدت، یعنی زیر ۹۰ روز است باید مدارک خود را به کارگزاری رسمی کشور هلند در ایران یعنی شرکت vfs ارائه کنید و بنابراین باید برای رزرو نوبت ملاقات به وب‌سایت این کارگزاری مراجعه کنید. چنان‌چه ویزای درخواستی شما بلندمدت است باید گرفتن وقت و ارائه‌ی مدارک را از طریق سفارت هلند و وب‌سایت آن پیگیری کنید.

اگر متقاضی دریافت ویزای کوتاه‌مدت هلند هستید باید ایمیلی به appt.netherlands@vfshelpline.com بزنید و در آن تمامی مواردی که در تصویر زیر می‌بینید را قید کنید.

وقت سفارت هلند

مسئولان vfs هلند ایمیل‌های متقاضیان را بررسی می‌کنند و چنانچه تمامی اطلاعات درخواست‌شده در آن ذکر شده باشند برای هر متقاضی یک وقت ملاقات رزرو و یک ایمیل تاییدیه ارسال می‌کند. شما باید از این ایمیل تاییدیه پرینت بگیرید و در روز و ساعت مشخص‌شده با دردست‌داشتن آن و سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شنگن هلند به مرکز کارگزاری سفارت هلند در تهران در میدان هروی مراجعه کنید.

دقت داشته باشید که درصورتی‌که در ایمیل‌تان شامل تمامی اطلاعات تصویر نباشد به احتمال بسیار زیاد برای‌تان ایمیل تاییدیه ارسال نخواهد شد. در ضمن برای دریافت وقت سفارت می‌توانید از ۶ ماه پیش از سفرتان اقدام کنید و پیشنهاد ما این است که حدود ۳ ماه مانده به سفر وقت کارگزاری هلند را رزرو کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای بلندمدت هلند باید نسبت به دریافت وقت‌سفارت این کشور اقدام کنید، نه کارگزاری. البته درحال‌حاضر به‌علت شیوع بیماری کرونا عملکرد سفارت هلند از حالت عادی خارج شده  و در شرایط فعلی بهتر است درصورت نیاز به دریافت ویزای بلندمدت این کشور ابتدا از طریق شماره‌تلفن اختصاص‌داده‌شده برای عموم از چگونگی عملکرد این سفارت در دوران کرونا اطلاع پیدا کنید ‌

بیشتر بخوانید
وقت سفارت ژاپن

مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت هلند

همان‌طور که اشاره کردیم برای دریافت وقت کارگزاری هلند تنها باید ایمیلی شامل اطلاعات درخواست‌شده به آدرسی که اعلام کردیم ارسال کنید، بنابراین در این مرحله نیازی به مدرک خاصی ندارید.

وقت سفارت هلند

زمان دریافت وقت‌سفارت هلند

یکی از موارد موجود در فرمی که باید به‌صورت ایمیل برای کارگزاری هلند ارسال کنید زمانی‌ست که ترجیح می‌دهید در آن تاریخ برای ملاقات به دفتر کارگزاری بروید‌. بهتر است تاریخی را برای روز ملاقات انتخاب کنید که مطمئن باشید در آن تاریخ می‌توانید در دفتر کارگزاری حضور پیدا کنید. دقت داشته باشید که وقت کارگزاری شما زمانی قطعی می‌شود که ایمیل تأیید از سوی کارگزاری برای شما ارسال شود.

البته توجه کنید که تاریخ ملاقات لزوماً همان تاریخ ترجیحی شما نخواهد بود، به‌ویژه در ایامی که مراجعه به کارگزاری زیاد است. در ایام شلوغ ممکن است دریافت وقت سفارت حتی به یک ماه بعد از ثبت نام هم موکول شود. براساس اطلاعات درج‌شده در وب‌سایت رسمی کارگزاری هلند دریافت وقت کارگزاری حداقل ۱۵ روز زمان می‌برد.

هزینه‌ی دریافت وقت‌سفارت هلند

یکی از مهم‌ترین نکات در رزرو وقت کارگزاری هلند این است که سفارت این کشور با تسهیل روند دریافت وقت‌سفارت امکان رزرو نوبت را برای همه‌ی متقاضیان فراهم آورد. رزرو وقت کارگزاری هلند رایگان است و مبالغی که بعضی از شرکت‌ها به‌عنوان هزینه‌ی اخذ وقت سفارت یا کارگزاری هلند طلب می‌کنند تنها دستمزد آن‌ها برای ارسال ایمیل درخواست نوبت، دریافت تاییدیه و ارائه‌ی آن به شما است. هرگز به ادعای افرادی که خود را کارمند ‌‌vfs هلند معرفی می‌کنند و با وعده‌ی دریافت سریع‌تر وقت‌سفارت از متقاضیان مبالغ بالایی طلب می‌کنند اعتماد نکنید.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

وقت سفارت هلند

چند نکته‌ی مهم در دریافت وقت کارگزاری هلند

۱- با توجه به این‌که درصد بالایی از متقاضیان بعد از دریافت نوبت در روز تعیین‌شده به مکان کارگزاری مراجعه نمی‌کنند سفارت هلند تصمیم گرفته با وضع قانونی سخت‌گیرانه از این رفتار که باعث اتلاف وقت دیگر متقاضیان می‌شود جلوگیری کند. متقاضیانی که با ارسال ایمیل وقت سفارت می‌گیرند درصورت عدم مراجعه به دفتر کارگزاری تا سه ماه امکان دریافت وقت سفارت را نخواهد داشت.

۲- یکی از مواردی که باید در ایمیل درخواست وقت سفارت مشخص شود نوع ویزای درخواستی است. از آن‌جا که محدودیت سه‌ماهه برای دریافت وقت سفارت برای متقاضیانی که فرم درخواست وقت سفارت را برای ویزای اشتباه ارسال کرده‌اند هم برقرار است پیشنهاد می‌شود در انتخاب نوع ویزای درخواستی دقت کافی داشته باشید و درصورت لزوم با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید.

۳- همراه‌داشتن پرینت ایمیل تاییدیه در روز مراجعه به کارگزاری الزامی‌ست.

۴- تمامی متقاضیان دریافت ویزای هلند باید وقت سفارت رزرو کنند و همه در روز ملاقات شخصاً در دفتر کارگزاری حاضر باشند.

۵- کارگزاری هلند یا vfs هلند در تهران، میدان هروی، مرکز خرید هروی واقع شده است و یکشنبه تا پنجشنبه‌ی هر هفته از ساعت نه تا شانزده مدارک متقاضیان دریافت ویزا در دریافت می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن