سفارتسفارت ژاپن

وقت سفارت ژاپن

همه چیز دربارۀ وقت سفارت ژاپن

کشور ژاپن از دیرباز مورد توجه ما ایرانی‌ها بوده است؛ کشوری باستانی و کهن با رسومی تغییر ناپذیر و مردمی بسیار سخت کوش که با تلاش فراوان توانسته‌اند اعتبار کشورشان را در سرتاسر دنیا بالا ببرند و یکی از کشورهای معتبر و پیشرفته در دنیا قلمداد شود. این کشور افسانه‌های زیادی را با خودش به همراه دارد، جاذبه‌های بسیار زیادی آن این کشور را یکی از مهمترین قطب‌های توریستی آسیا کرده است و همین چیزها باعث شده سالانه هزاران هزار نفر از ژاپن دیدن کنند. البته که مسافران ژاپن فقط قصد گردشگری ندارند. این کشور دانشگاه‌های معتبری دارد، فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی را در اختیار دارد و بازار کار پر رونقی هم دارد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا با اهداف و آرزوهای مختلف راهی ژاپن می‌شوند. برای سفر به ژاپن به ویزای این کشور نیاز دارید و برای اخذ ویزا باید مراحلی از جمله وقت سفارت ژاپن را طی کنید. ما در این مطلب همه چیز را در مورد وقت سفارت ژاپن در اختیار شما می گذاریم و اطلاعات بسیار مفیدی به شما خواهید داد. پس با ما همراه باشید.

کمی از ژاپن بدانیم

ژاپن کشوری مجمع الجزایری است که از همه طرف با آب محصور شده است. این کشور در طول تاریخ با مشکلات و حملات بسیار زیادی رو به رو بوده است، جنگ‌های زیادی را به خود دیده، اراضی زیادی را از دست داده تا امروز به شرایط کنونی رسیده تا یکی از قدرت‌های جهان و سومین قدرت جهان از لحاظ تولید ناخالص باشد. کشور ژاپن بیش از صد و بیست و شش میلیون نفر جمعیت دارد و از این بین فقط سیزده میلیون نفر آن در توکیو، پایتخت ژاپن زندگی می‌کنند. توکیو شهری بسیار بزرگ، شلوغ و پر هیاهو و البته بسیار گران است.

در مورد آب و هوای ژاپن باید گفت که این کشور نقشه‌ای کشیده دارد و برای همین در هر نقطۀ آن شرایط آب و هوایی فرق می‌کند؛ برای مثال در شمال ژاپن زمستان‌ها بسیار سرد و برفی و در جنوب این کشور تابستان‌ها گرم و معتدل است. به طور کلی ژاپن یک کشور چهار فصل است. به علاوه با توجه به جزیره‌ای بودن آن خوردن انواع غذاهای دریایی در این کشور رونق زیادی دارد. مردم ژاپن سرشان گرم زندگی خودشان است، درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌شوند و اگر به این کشور سفر کنید بهتر است ابزار و تجهیزات لازم را همراه ببرید تا مجبور نباشید از مردم ژاپن درخواست کمک کنید؛ چرا که آنها درگیری‌های خودشان را دارند و شاید نتوانند برای مدت طولانی از شما پذیرایی کنند.

برای اخذ وقت سفارت ژاپن چه باید کرد؟

شرایط اخذ وقت سفارت ژاپن با دیگر کشورها تفاوت چندانی ندارد و اگر پیش از این مراحل اخذ ویزا برای دیگر کشورها را طی کرده باشید، باید بگوییم مراحل اخذ ویزای ژاپن هم مشابه است. در اولین مرحله شما باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید و این مدارک باید با توجه به نوع ویزای درخواستی شما و مطالباتی که سفارت ژاپن با توجه به آن ویزای خاص در نظر دارد جمع آوری شود. بنابراین لیست مدارک را حتماً از سایت سفارت ژاپن و بر مبنای مطالبات آنها تهیه کنید.

بعد از این مرحله باید در وقت سفارت ژاپن که در مورد روز و ساعت آن در بخشهای بعدی توضیح میدهیم، در سفارت این کشور حضور داشته باشید و امور مربوطه را به انجام برسانید. در این باره نگرانی به خودتان راه ندهید؛ چرا که مسئولان سفارت می‌توانند به زبان فارسی حرف بزنند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. بعد از آن افسران سفارت مدارک شما را بررسی می‌کنند و اگر نقص پرونده یا مشکل دیگری وجود نداشته باشد، با درخواست ویزای شما موافقت می‌کنند و می‌توانید برای پیکاپ ویزای ژاپن به سفارت بروید.

برای حضور در سفارت ژاپن به چه مدارکی نیاز داریم؟

وقتی بحث از مدارک برای سفر به ژاپن پیش می‌آید، دو دسته مدارک در ذهن ما جای می گیرد. نخست مدارکی که ما باید به سفارت تحویل تحویل دهیم تا بر اساس آن صلاحیت ما را برای اخذ یا عدم اخذ ویزای این کشور تشخیص دهند و دوم مدارکی که برای حضور در سفارت ژاپن باید در دست داشته باشیم تا اجازۀ حضور و ارائۀ مدارک دستۀ اول را به ما بدهند. همان طور که گفتیم برای دستۀ اول حتماً با توجه به نوع ویزای درخواستی به سایت سفارت این کشور مراجعه کنید تا لیست جامعی را به دست آورید. اما به طور خلاصه باید مدارک زیر را برای تمامی انواع ویزا آماده کنید:

  • پاسپورت متقاضی ویزای ژاپن با حداقل شش ماه اعتبار
  • پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود
  • فرم تکمیل شدۀ درخواست ویزای ژاپن
  • یک قطعه عکس رنگی با پیش زمینۀ سفید که طی شش ماه اخیر انداخته باشید و روتوش نداشته باشد
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی درخواست ویزا به همراه کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • برنامه سفر دقیق به همراه تاریخ ورود و خروج
  • ووچر هتل
  • گواهی اشتغال به کار
  • گردش حساب بانکی سه ماه اخیر با مهر و امضای بانک و در سربرگ انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی با حداقل هفتاد میلیون تومان موجودی
  • بیمه نامۀ مسافرتی
  • بلیت رفت و برگشت
  • رسید پرداخت مبلغ مورد نظر برای رسیدگی به پرونده

حواستان باشد که تمامی مدارک باید به صورت رسمی به انگلیسی ترجمه شوند و مهر دادگستری داشته باشند و این مدارک انگلیسی در سه ماه اخیر صادر شده باشند. شما باید مدارک فارسی را به همراه ترجمۀ رسمی و یک نسخه کپی از همۀ مدارک تحویل سفارت دهید.

برای وقت سفارت ژاپن باید با کجا در ارتباط باشیم؟

در بخش قبلی هم این توضیح ارائه شد که برای اخذ ویزای ژاپن شما ناگزیر به گذراندن مراحلی هستید. شما با گردآوری مدارک، واریز مبلغ مورد نیاز و ارائۀ مدارک در روز وقت سفارت شرایطی را فراهم می‌کنید که افسران سفارت ژاپن مدارک شما و نیز هدفتان از سفر به این کشور را بررسی کنند و در مورد صلاحیت شما برای ورود به ژاپن تصمیم گیری کنند. پس شما باید مدارکتان را آماده کنید و سپس برای پاسخ گرفتن در مورد سوالات خود از سایت سفارت و یا شماره تلفن 02122660710 استفاده کنید و در صورت نیاز آنچه لازم است را با شماره فکس 02122660747 به سفارت ارسال نمایید.

و اما در روز مورد نظرتان که با عنوان وقت سفارت مشخص میشود، به سفارت ژاپن واقع در تهران، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162 حضور پیدا خواهید کرد تا مدارک را تحویل داده و در صورت نیاز مصاحبه انجام دهید. از دیگر اطلاعات مفید در مورد سفارت ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این بین داشتن اطلاعات دقیق در مورد ساعات کاری این سفارت می‌تواند از بروز هر مشکلی جلوگیری کند؛ چرا که همل متقاضیان سفر به ژاپن در تهران ساکن نیستند و با این حال برای انجام امو وقت سفارت مجبور هستند به تهران بیایند و اگر در ساعت و روزهای کاری این سفارت دچار مشکل شوند، ممکن است دردسر برایشان ایجاد شود.

به همین دلیل ما در اینجا به ساعات و روزهای کاری سفارت ژاپن هم اشاره می‌کنیم. این سفارت از روز یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده و از ساعت دوازده و چهل و پنج دقیقه تا پنج بعد از ظهر آمادۀ ارائۀ خدمات است. بنابراین در روزهای جمعه و شنبه سفارت ژاپن به کل تعطیل می‌باشد.

همچنین ساعات کاری برای امور مختلف هم متفاوت است. برای مثال اگر می‌خواهید مدارکتان را تحویل دهید، باید در روز دلخواه و از ساعت هشت و نیم تا ده و نیم در سفارت حاضر باشید. نکتۀ مهم این است که برای ارائۀ مدارک به سفارت ژاپن نیازی نیست از قبل وقت رزرو کنید و در این ساعت و روزهای کاری سفارت هر موقع مایل بودید می‌توانید به سفارت مراجعه کنید و مدارکتان را تحویل دهید. همچنین برای دریافت پاسپورتتان از سفارت همه روز به جز روزهای جمعه و شنبه از ساعت سه تا چهار بعد از ظهر باید مراجعه نمایید. همچمنین برای پاسخگویی تلفنی باید از ساعت یک تا سه بعد از ظهر تماس بگیرید. شما بعد از ساعت کاری سفارت در صورت تماس با شماره 0212266710 به تلفن گویا متصل خواهید شد. این تلفن گویا به سه زیان ژاپنی، فارسی و انگلیسی هستند.

اخذ وقت سفارت ژاپن چقدر هزینه دارد؟

سفر به ژاپن از ابتدای اقدام برای اخذ ویزا تا زمانی که پرواز برگشتتان به ایران به زمین می‌نشیند برای شما هزینه خواهد داشت. پیش از سفر هزینه‌های اخذ ویزا، بلیت رفت و برگشت، رزرو هتل و غیره و در طول سفر هزینۀ رفت و آمد، خورد و خوراک و خرید از جمله هزینه‌های مهم هستند. شما برای آنکه بتوانید به این کشور سفر کنید، نخستی باید پولی را برای اثبات تمکن مالی بلوکه نگه دارید. بعد هم باید پولی بابت وقت سفارت ژاپن پرداخت کنید که سیصد و نود و پنج هزار تومان است. در همین حین برای اخذ ویزا به خرید بلیت رفت و برگشت و ووچر هتل هم نیاز است و همۀ اینها را می‌توان از جمله هزینه‌های اخذ وقت سفارت ژاپن دانست. البته که انواع ویزا هزینه‌های متفاوتی هم دارد و نکات گفته شده صرفاً بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

وقتی گفتیم هزینه‌ها به نوع ویزای شما بستگی دارد باید به این نکته توجه کنید که مثلاً برای ویزای توریستی شما می‌توانید ویزای سینگل، دبل یا مولتی بگیرید. با ویزای سینگل شما فقط یک بار می‌توانید در طول دورۀ ویزا از خاک ژاپن خارج شوید و با اولین خروج ویزایتان باطل می‌شود. با ویزای دبل این امکان دو بار برای شما مهیا می‌شود و ویزای مولتی تعداد دفعات دلخواه را برای شما به ارمغان می‌آورد و البته ویزای مولتی  و دبل متاسفانه برای ایرانی‌ها صادر نمی‌شود. اما نکته اینجاست که درخواست هر کدام از اینها هزینۀ مخصوص به خودش را دارد.

صدور ویزای ژاپن چقدر طول می‌کشد؟

خب این زمان به دو بخش تقسیم می‌شود، زمانی که شما باید برای گردآوری مدارک مورد نیاز بگذارید و زمانی که مدارک را به سفارت ژاپن تحویل می‌دهید و منتظر نتیجه هستید. گردآوری مدارک با توجه به نوع ویزای درخواستی شما زمان متفاوتی را می‌طلبد. برای مثال برای ویزای تحصیلی شما باید تمامی مدارک قبلی به همراه ریزنمرات را گردآوری کنید و این ممکن است کمی دوندگی داشته باشد. اما بعد از تحویل مدارک به سفارت بین هفت تا چهارده روز کاری زمان می‌برد تا افسران سفارت مدارک شما را بررسی کرده و نسبت به درخواست شما تصمیم گیری کنند. بعد از اعلام نتیجه، چنانچه درخواست ویزای شما مورد تائید بود، باید گذرنامۀ خود را همراه با ویزای الصاق شده بر آن تحویل بگیرید و بعد از آن می‌توانید در اولین پرواز به ژاپن بروید و از این کشور زیبا لذت ببرید.

از انواع ویزای ژاپن می‌توان به ویزای توریستی بدون نیاز به دعوت نامه، ویزای تجاری، ویزای بازدید از اقوام، ویزای دیدار با دوستان، ویزای شرکت در کنفرانس و ویزای شرکت در مسابقات ورزشی اشاره کرد. با این حال متداول‌ترین ویزا جهت درخواست از سوی ایرانی‌ها ویزای توریستی است. شما می‌توانید با اخذ ویزای توریستی به این کشور جذاب بروید، نوع زندگی، فرهنگ مردم، شرایط دانشگاه‌ها و محیط‌های شغلی را بررسی کنید و اگر دوست داشتید بعد از بازگشت نسبت به اخذ ویزاهایی اقدام کنید که می‌توانند منجر به اقامت دائم شما در ژاپن شوند.

ویزای ژاپن ویزای بسیار معتبری است و اگر ویزای این کشور را بگیرید، می‌توانید امتیازی در پاسپورتتان داشته باشید که به شما در اخذ ویزای دیگر کشورها کمک زیادی می‌کند. این را در نظر داشته باشید که اگر ویزایتان ریجکت شد، سفارت ژاپن هیچ توضیحی برای دلیل این ریجکی نمی‌دهد و شما شش ماه بعد می‌توانید همان نوع ویزا را مجدداً درخواست کنید. برای همین پیشنهاد می‌کنیم قبل از ارائۀ مدارک با مشاوران حاذقی مشورت کنید.

اگر نخستین باری است که برای سفر به دیگر کشورها اقدام می‌کنید، بهتر است برای سهولت در سفر و داشتن نگرانی کمتر برای اخذ ویزا، وقت سفارت، رزرو هتل و دیگر موارد، از تورهای معتبر استفاده کنید. تورهای معتبر با توجه به بودجۀ شما بهترین مکان اقامتی را برایتان رزرو می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشید جاذبه‌های گردشگری مقصد را به شما نشان می‌دهند و از همه مهمتر فقط مدارک مورد نیاز را از شما می گیرند و تمام امور اخذ ویزا را خودشان پیش می‌برند.

مطالب مرتبط:

وقت سفارت تایلند

وقت سفارت آلمان

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت فرانسه بگیریم؟
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن