ویزای اتریشویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن اتریش

آخرین اخبار و اطلاعات در مورد ویزای شینگن اتریش

سفر به کشورهای اروپایی و بازدید از این کشورها با اهداف مختلف همیشه در چند دهۀ اخیر دغدغۀ ما ایرانی‌ها بوده است. خیلی از جوانان ایرانی به فکر مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌تر و بی دردسر هستند تا بتواندد برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند، برخی برای داشتن دورۀ تحصیلی آرام و استاندارد با مدارک معتبر می‌جنگند، بعضی‌ها می‌خواهند در یک کشور پیشرفته کار کنند و در آمدی داشته باشند که با ارزش ارز استاندارد در دنیا همگام باشد و برخی دیگر صرفا جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری قصد سفر دارند. البته دلایل سفر به همین جا ختم نمی‌شود و موارد مختلفی برای سفر به کشورهای اروپایی وجود دارد. اما نکتۀ مهم در تمامی این موارد داشتن شرایط لازم برای سفر است؛ به نوعی شما باید مجوز سفر را داشته باشید. یکی از مهمترین مدارک برای سفر داشتن ویزا است. ویزا نشان می‌دهد کشور مقصد شرایط شما را بررسی کرده و شما واجد شرایط ورود به این کشور هستید. حدود بیست و شش کشور اروپایی امروزه جزو معاهدۀ شینگن هستند و بر همین اساس برای ورود به هر کدام از این کشورها باید ویزای شینگن بگیرید. اتریش هم یکی از کشورهای عضو معاهدۀ شینگن است. ما در این مطلب به بررسی شرایط اخذ ویزای شینگن اتریش می‌پردازیم و انواع مختلف این ویزا را به شما معرفی می‌کنیم. پس همراه با باشید.

از کشور اتریش چه می‌دانید؟

کشور اتریش یکی از مهمترین و امن‌ترین کشورهای اروپایی است و با کشورهای آلمان، سوئیس، ایتالیا و چک مرز مشترک دارد. این کشور سرزمینی نه چندان بزرگ با جمعیت اندکی است و با این وجود توانسته اقتصاد بسیار پویا و فعالی داشته باشد و زیر سایۀ این اقتصاد مردم اتریش در کمال آرامش و راحتی زندگی می‌کنند. این کشور پایتختی به نام وین دارد که از قدیم تا امروز مرکز موسیقی و هنر بوده است. وین را می‌توان یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای اتریش دانست. از جمله بخش‌های طبیعی و معروف اتریش می‌توان به داشتن بخش بزرگی از رشته کوه‌های آلپ اشاره کرد که ما از کودکی با نامشان خاطرات زیادی داریم. اتریش شرایط آب و هوایی بسیار معتدل و خوبی دارد. البته که شرایط آب و هوایی در شهرهای و مناطق مختلف کمی با هم متفاوت است. برای مثال بخش جنوبی اتریش آب و هوای گرمتری دارد و بخش شمالی این کشور بارندگی بیشتر و زمستانهای سردتری دارد. در غرب اتریش شرایط هوایی کمی معتدل‌تر است و گرما و سرمای بیش از اندازه معمولاً در این بخش دیده نمی‌شود. اتریش را می‌توان یکی از کشورهای ثروتمند دنیا دانست و برای همین مردم این کشور از رفاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار هستند و متناسب با تلاشی که برای پیشرفت در کار و تحصیلشان می‌کشند، نتایج بسیار خوبی را شاهد هستند. به همین دلیل معمولاً درصد کسانی که از اتریش به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند خیلی پایین است.

کشور اتریش یکی از بیست و شش کشوری است که بر معاهدۀ شینگن پایبند است. بر اسا این معاهده شرایط و قوانین صدور ویزا بین این کشورها یکسان است و بر یک اساس صادر می‌شود؛ به همین دلیل اگر شخصی موفق به اخذ ویزا از یکی از آنها بکند، می‌تواند با همان روادید به دیگر کشورهای عضو معاهده هم سفر کند. برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی اگر شخصی در لیست سیاه یکی از کشورها شینگن قرار گرفت و اجازۀ رفت و آمد به آن کشور از او سلب شد، دیگر نمی‌تواند وارد بیست و پنج کشور دیگر هم بشود. البته در بخشی از این معاهده آمده است که مردم این بیست و شش کشور می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا و به صورت کاملاً مختار به دیگر کشورهای شینگن سفر کنند و فقط باید پاسپورت خود را در اختیار داشته باشند. ویزای شینگن اتریش انواع مختلفی دارد که ما در بخش بعدی آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع ویزای شینگن اتریش

انواع ویزای شینگن به طور کلی به هدف شما از سفر به کشورهای عضو معاهدۀ شینگن بستگی دارد. اگر می‌خواهید ویزای اتریش را در دست بگیرید، اول باید ببینید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. آیا می‌خواهید برای استفاده از خدمات پزشکی و درمانی آن به اتریش سفر کنید؟ در این صورت باید ویزای درمانی بگیرید. یا مثلا اگر در دانشگاهی در اتریش پذیرش گرفته‌اید و می‌خواهید برای ادامه تحصیل به این کشور بروید، حتماً باید ویزای تحصیلی بگیرید. نکته اینکه اگر هدف شما از سفر با نوع ویزایتان مطابقت نداشته باشد، نمی‌توانید موفق به اخذ ویزای شینگن اتریش شوید و اگر یک درصد هم ویزا بگیرید، نمی‌توانید هدفتان را به اجرا بگذارید. برای مثال اگر ویزای تحصیلی بگیرید، به هیچ عنوان نمی‌توانید در این کشور مشغول کار تمام وقت شوید. پس این موضوع انتخاب نوع ویزای درخواستی اهمیت زیادی دارد. پس به این بخش و معرفی انواع ویزای اتریش خوب دقت کنید.

ویزای گردشگری اتریش

یکی از متداول‌ترین و پر طرفدارترین ویزاهای شینگن اتریش ویزای گردشگری یا توریستی است؛ به همین دلیل ما این نوع ویزا را با دقت و ریزبینی بیشتری به شما معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید یکی از دوستانتان را در این کشور ببینید یا می‌خواهید با جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا شوید و از یک سفر لوکس در این کشور لذت ببرید، باید این نوع ویزا را تهیه کنید. شاید در ایران درصد کمی از مردم این کار را بکنند، اما در سراسر جهان توریست‌های زیادی اتریش را مقصد گردشگری خودشان قرار می‌دهند و اتفاقاً هزینۀ چندان زیادی هم برایشان ندارد. با اخذ این ویزا می‌توانید نود روز در اتریش به گردشگری بپردازید و البته در این سه ماه می‌توانید به دیگر کشورهای شینگن هم سفر کنید؛ البته مقصد اولیۀ شما باید اتریش باشد. از اتریش با کشورهای هم مرز مثل ایتالیا و آلمان آشنا می‌شوید و می‌توانید به آنها هم سفر کنید. این ویزا در سه دستۀ سینگل اینتری یا یک بار ورود، دبل اینتری یا دو بار ورود و مولتی اینتری یا چند بار ورود در اختیار شما قرار می گیرد و همان طور که از نامشان مشخص است، با ویزای سینگل اینتری شما فقط یک بار می‌توانید به اتریش ورود و خروج داشته باشید، با ویزای دبل اینتری دو بار می‌توانید این کار را انجام دهید و با ویزای مولتی اینتری می‌توانید هر چند بار که بخواهید از این کشور خارج شده و دوباره وارد شوید. البته که با توجه به شرایط سیاسی امروز در ایران، فقط ویزای سینگل اینتری صادر می‌شود و مهلت استفاده از این نوع ویزا یک ماه است. با این حال اگر پیش از این تجربۀ سفر به کشورهای شینگن را داشته باشید، شاید بتوانید اعتبار ویزایتان را افزایش دهید. به طور کلی این روزها صدور ویزا برای ایرانی‌ها با شرایط ویژه و سختگیری‌های زیادی همراه است و مواردی مانند تجربۀ سفر در گذشته، شرایط سنی و کامل بودن مدارک برای افسران سفارت اهمیت زیادی دارد. از مدارک صحبت شد و خوب است اشاره‌ای هم به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن اتریش از نوع توریستی بیندازیم. از جمله مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی می‌توان به مدارک زیر اشاره کرد:

  • فرم تکمیل‌ شدۀ درخواست ویزای شینگن اتریش
  • اصل شناسنامۀ متقاضی
  • پاسپورت معتبر با حداقل چهار ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس رنگی با پیش زمینۀ سفید و بدون روتوش که اخیراً انداخته باشید
  • مدارک معتبر و قابل استناد اشتغال به کار
  • مدارک مستدل تمکن مالی
  • پرینت گردش حساب بانکی در سه ماه گذشته
  • بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو  یا ووچر هتل
  • بیمۀ مسافرتی با پوشش حداقل سی هزار یورو
  • سند ملکی اختیاری جهت اثبات شرایط مالی و دلیل کافی برای بازگشت
  • مدارک اثبات شرایط تاهل

چطور باید ویزای گردشگری اتریش را در دست بگیریم؟

شما این روزها برای درخوسات ویزای شینگن اتریش باید کارهایتان را نه با سفارت این کشور که با کارگزاری وی اف اس گلوبال هماهنگ کنید. دفتر این کارگزاری در تهران است. شما مدارک خود را به این کارگزاری تحویل می‌دهید و تمام مراحل را زا طریق کارگزاری هماهنگ می‌کنید. کارگزاری در تماس مستقیم با سفارت خواهد بود و به عنوان واسط بین شما و سفارت عمل می‌کند و در واقع این تنها راه اخذ ویزای شینگن اتریش در نوع کوتاه مدت است و برای ویزای  بلند مدت باید با سفارت اتریش هماهنگ باشید.

اولین مرحله این است که از طریق سایت سفارت اتریش مدارک مورد نیاز برای نوع ویزای درخواستی خود را آماده و جمع آوری کنید و تمامی مدارک را به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه نمایید. به علاوه یک فرم درخواست ویزا وجود دارد که آن را باید با دقت پر کنید. هر گونه مغایرت بین اطلاعات وارد شده در فرم و اطلاعات اخذ شده از مدارک باعث ریجکت ویزای شما می‌شود. در مرحلۀ بعدی باید درخواست وقت سفارت خود را به آدرس ایمیل appointmentaustria@vfshelpline.com ارسال کنید و در این ایمیل اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، شمارۀ پاسپورت به همراه تاریخ انقضا، شمارۀ تماس، تاریخ سفر، نوع ویزای درخواستی، پیوست کپی پاسپورت، تاریخ دقیق تولد، پیوست کپی دعوتنامه در صورت وجود و اعلامیۀ مسئولیت الکترونیکی را درج نمایید. اطلاعات شما به کارگزاری ارسال می‌شود و کارگزاری برای شما وقت ملاقات تعیین می‌کند. دقت کنید که درخواست وقت سفارت اتریش را بایستی از یکماه تا سه ماه پیش از تاریخ سفرتان ارسال کنید و پیش از آن رد خواهد شد. بعد از آن باید در روز و تاریخ تعیین شده به کارگزاری وی اف اس گلوبال در تهران بروید و کلیۀ مدارکتان را هم با خودتان ببرید. اگر تجربۀ سفر به اتریش را پیش از این نداشته‌اید یا آخرین باری که اتریش بوده‌اید به پنج سال پیش یا بیشتر برمی گردد، در این روز باید انگشت نگاری و احراز هویت هم انجام دهید. بعد از این مراحل می‌توانید درخواست ویزای شینگن اتریش خود را از طریق وبسایت وی اف اس گلوبال پیگیری کنید. طی این دوران مدارک شما به سفارت اتریش فرستاده می‌شود، بررسی شده و همراه با پاسپورت به کارگزاری بازگردانده می‌شود و می‌توانید آن را تحویل بگیرید. شما بایستی به عنوان یک بزرگسال هشتاد یورو بابت هزینۀ بررسی مدارک ارسال کنید. نکته اینکه افراد زیر دوازده سال چهل یورو پرداخت خواهند کرد. البته بیست و پنج یورو هم باید به کارگزاری بابت خدمات ارائه شده پرداخت کنید.

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش برای کسانی صادر می‌شود که قصد ادامۀ تحصیل در این کشور را داشته باشند و از یکی از کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور پذیرش تحصیلی گرفته باشند. این نوع ویزا، ویزای بلند مدت است و می‌توانید با آن بیش از نود روز در خاک اتریش بمانید. باید بدانید که این کشور یکی از بهترین کشورهای اروپا است که می‌توانید برای تحصیل انتخاب کنید. البته اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها هم کار راحتی نیست. به همین دلیل حتماً شرایط اخذ پذیرش را بررسی کرده و نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید برای اخذ ویزای شینگن اتریش از نوع روادید تحصیلی اقدام نمایید. به عبارت دیگر اگر نامۀ پذیرش را نداشته باشید به هیج عنوان نمی‌توانید ویزای تحصیلی بگیرید. با اخذ این نوع ویزا می‌توانید شش ماه در خاک اتریش بمانید و این ویزا از نوع مولتی است؛ البته بسته به زمان و دورۀ تحصیل ویزای شما به راحتی تمدید می‌شود. بعد از پایان دورۀ تحصیل زمانی را به شما فرصت می‌دهند تا دنبال کار مناسبی بگردید. اگر موفق شده و وارد بازار کار در اتریش بشوید، ویزای شما به ویزای کاری تغییر پیدا می‌کند که در بخش بعدی توضیحات بیشتری ارائه می‌کنیم.

ویزای کاری اتریش

ویزای کاری هم بعد از تحصیل در اتریش حاصل می‌شود و هم اگر در ایران باشید و شرکتی در اتریش دعوتنامۀ کاری برای شما بفرستد، شما می‌توانید برای اخذ ویزای کاری اتریش اقدام کنید. شرکت مربوطه باید دلایل محکمی بیاورد که چرا فقط شما باید این کار را به عهده بگیرید و چرا نیروی موجود در اتریش توان انجام این کار را ندرند؛ در واقع اگر دلایل قوی و مستدل نباشد ویزای شما ریجکت می‌شود. این نوع ویزا هم بلند مدت است و می‌توانید آن را تمدید کنید. این نوع ویزا اگر بعد از تحصیل در اتریش نباشد بسیار سخت صادر می‌شود و قوانین پیچیده‌ای دارد. علاوه بر دعوتنامۀ کاری به آگهی شغلی هم نیاز است. شرکت باید یک آگهی شغلی بزند و اگر کسی در اتحادیۀ اروپا دعوت به کار نشود یا درخوسات واجد شرایط بودن ندهد، شرکت می‌تواند از فردی خارج از اتحادیه دعوت به کار بکند. معمولاً چنین شرایطی به ندرت اتفاق می‌افتد و کمتر پیش می‌آید که شرکت چنین تلاش‌هایی را برای جذب نیروی کار انجام دهد. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم شرایط کاری را برای سفر به اتریش مد نظر قرار ندهید و این کار را با اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی شروع کنید. در این صورت راحتتر وارد بازار کار می‌شوید. بعد از ورود به بازار کار می‌توانید برای اخذ اقامت دائم در اتریش اقدام کنید و کارت اقامتتان را دریافت کنید.

برای اخذ ویزای شینگن اتریش باید بازۀ زمانی دو تا سه هفته را بعد از گردآوری مدارک مورد نیاز در نظر داشته باشید. در این مدت افسر سفارت اتریش مدارک شما را بررسی می‌کند و نتیجه به اطلاع شما می‌رسد. بهتر است بعد از گردآوری مدارک حدود یک و ماه نیم پیش از زمان سفر اقدام به اخذ ویزا نمایید. توجه داشته باشید که گردآوری و ترجمۀ مدارک هم زمان مخصوص به خودش را می‌طلبد و بایستی تمامی کارها را به موقع انجام دهید.

اگر تمامی کارها را آن طوری که سفارت می‌طلبد انجام دهید و مدارک مورد نیاز را به درستی آماده کنید اکسپت ویزاتان را می گیرد. اما اگر مواردی را رعایت نکنید ویزای شما ریجکت می‌شود. برای مثال اگر مدارک و شرایط زندگی شما طوری باشد که افسر شک کند که شما واقعاً قصد بازگشت به ایران را دارید یا نه، بلافاصله ویزایتان مردود می‌شود. این یکی از دلایل مهم رد ویزای شینگن اتریش و دیگر کشورهای اروپایی است. برای مثال اگر هیچکس را در ایران نداشته باشید، اگر شغلی در ایران نداشته باشید و نیاز به مرخصی گرفتن نباشد، اگر خانه یا ملکی در ایران نداشته باشید یا همۀ اعضای خانواده‌تان در اتریش باشند و شما اینجا تنها باشید، احتمال می‌رود که برنگردید و همین باعث ریجکت ویزای شما می‌شود پس حواستان باشد که مدارک لازم و مستدل برای لزوم برگشت به ایران را در مدارکتان لحاظ کنید. نکتۀ بعدی داشتن برنامۀ سفر یا همان پلن است. اگر بتوانید برنامۀ سفر خوبی ارائه کنید به احتمال زیاد با ریجکت ویزا رو به رو نمی‌شود. به همین دلیل به کسانی که قصد گردشگری دارند توصیه می‌شود با تورهای مسافرتی به سفر بروند تا بی دردسر ویزای شینگن اتریش را در دست بگیرند. از دیگر عوامل مهم داشتن تمکن مالی است و این جزو مهمترین‌ها محسوب می‌شود. اگر تمکن مالی لازم را نداشته باشید، بی شک ویزایتان ریجکت می‌شود. این موضوع اهمیت زیادی دارد که بتوانید از پس هزینه‌های سفر و دیگر هزینه‌های احتمالی بر بیایید. به شما توصیه می‌شود در این زمینه حتما با مشاوران متخصص در ارتباط باشید تا پرونده‌ای بدون نقص به سفارت تحویل دهید و بدون دردسر ویزای شینگن اتریش را تحویل بگیرید.

مطالب مرتبط:

اخذ ویزای شینگن آلمان

اخذ ویزای شینگن فرانسه

بیشتر بخوانید
همه چیز در مورد ویزای اوکراین
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن