ویزای اسپانیاویزای شینگن

ویزای شینگن اسپانیا

انواع ویزای شینگن اسپانیا و روش‌های اخذ آن

کشور اسپانیا یکی از توریستی‌ترین کشورهای اروپا لقب گرفته و معمولاً گردشگرها برای یک سفر تفریحی و پر از هیجان این کشور را انتخاب می‌کنند. از طرفی شرایط زندگی در این کشور چنان متعادل و استاندارد است که بسیاری از ایرانی‌ها و افرادی که در آسیا هستند اسپانیا را یکی از مقاصد مهم خود برای مهاجرت می‌دانند و برای آن برنامه ریزی می‌کنند. این کشور به طبع شرایط طبیعی و جغرافیایی و نیز حاکمیت مستقل و بسیار کارآمدی که دارد، همواره مورد توجه گردشگرها، دانشجوها و متقاضیان مهاجرت به کشورهای پیشرفته بوده است و به همین دلیل اخذ ویزای شینگن اسپانیا از اهمیت زیادی برخوردار است.  ما در این مطلب به بررسی انواع ویزای شینگن اسپانیا می‌پردازیم و روش اخذ این روادید را به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه شوید.

دربارۀ اسپانیا چه می‌دانید؟

کشور اسپانیا در غرب اروپا قرار دارد و با کشورهایی نظیر فرانسه و پرتغال مرز مشترک دارد. به همین دلیل با اخذ ویزای شینگن این کشور می‌توانید سفری به فرانسه هم داشته باشید. این کشور سواحل بی نظیری دارد و مردم خونگرم با زبان اسپانیایی از شما استقبال می‌کنند و بسیار کمک رسان هستند. جالب است بدانید که اسپانیا رتبۀ دوم را در صنعت گردشگری دنیا از آن خود کرده و به یکی از پر رفت و آمدترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. این کشور جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و تفریحی زیادی دارد و هتل‌های لوکس در کنار اقامتگاه‌های ارزان قیمت باعث شده هر کسی با هر بودجه‌ای بتواند از سفر به اسپانیا لذت ببرد. اسپانیا حدود پنجاه میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت این کشور شهر مهم و مشهور مادرید است و گردشگرها از آن دیدن می‌کنند. از دیگر شهرهای مهم اسپانیا می‌توان به بارسلونا ، شهر سویا ، شهر مالاگا ، شهر گرانادا ، شهر والنسیا ، ثاراکوثا ، تولد، سان سبستیان، سگویا، و بیلبائو اشاره کرد. اگر بخواهیم در مورد شرایط آب و هوایی اسپانیا توضیحات بیشتری به شما بدهیم باید گفت که شرایط آب و هویی این کشور با توجه به منطقه و جغرافیای آن متفاوت است. برای مثال در شمال اسپانیا هوا معتدل‌تر و بهتر است و هر چه به قسمت مرکزی، شرقی و جنوبی آن نزدیک شوید آب و هوا گرمتر و مدیترانه‌ای می‌شود. این کشور بهترین آب و هوای خود را در فصل بهار دارد و بسیاری از افراد از گرمای تابستان آن می‌نالند. با این وجود مردم اسپانیا روحیۀ بسیار خوبی دارند و حتی در اوج گرما هم با پوشیدن رنگ‌های شاد، آواز خواندن، رقصیدن و انجام تفریحات آبی خوش می گذرانند. جالب اینجاست که شما می‌توانید علی رغم زندگی در شهرهای بزرگی مثل مادرید و بارسلونا و بهره مندی از امکانات و تجهیزات پیشرفته، با کمترین هزینۀ ممکن زندگی کنید و یک دانشجو با کار پاره وقت می‌تواند از پس یک زندگی ساده در این شهرها بر بیاید و این فوق العاده است. از دانشجوها گفتیم و این موضوع را هم اشاره کنیم که تحصیل در اسپانیا جزو ده مقصد برتر دانشجوهای بین المللی است و از این حیث می‌توانید مطمئن باشید که بهترین دانشگاه‌های دنیا با بهترین اعتبار و کیفیت تدریس در انتظارتان خواهند بود.

با انواع ویزای شینگن اسپانیا آشنا شوید

همان طور که گفتیم کشور اسپانیا نظر همگان را به خودش جلب کرده و برای همین افراد زیادی با اهداف مختلف قصد سفر به این کشور را دارند. ناگفته نماند که ما ایرانی‌ها و بسیاری دیگر از مردم دنیا برای ورود به کشور زیبای اسپانیا نیاز به اخذ ویزای شینگن اسپانیا داریم. اخذ این ویزا بدان معنا است که کشور اسپانیا با بررسی مدارک و دلایل سفر شما به این نتیجه رسیده که ورود شما به این کشور ایرادی ندارد و شما برای مردم اسپانیا خطر یا مشکلی ایجاد نمی‌کنید و هدفی جز هدف سفرتان ندارید. البته چون اسپانیا عضو معاهدۀ شینگن است، شما پس از سفر به این کشور می‌توانید به دیگر کشورهای شیگن هم سفر کنید و اخذ این روادید به منزلۀ اخذ تائیدیه از دیگر کشورهای شینگن هم هست.

حالا می‌رسیم به مرحلۀ اخذ ویزای شینگن اسپانیا. اگر فکر می‌کنید یک نوع روادید برای اسپانیا وجود دارد اشتباه می‌کنید. بسته به هدفی که از سفر به این کشور جذاب و توریستی دارید، نوع ویزایی که می گیرید متفاوت است. محبوب‌ترین و معروف‌ترین ویزای اسپانیا ویزای توریستی یا گردشگری این کشور است. شما با اخذ این نوع ویزا می‌توانید به مدت نود روز یا سه ماه در خاک اسپانیا باشید، درهتل‌ها و اقامتگاه‌های آن بمانید، از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا دیدن کنید، در رستوران‌های خوبش غذا میل کنید و با فرهنگ و مردم این کشور آشنا شوید. با اخذ ویزای گردشگری امکان اشتغال به کار یا تحصیل یا حتی شرکت کردن در دوره‌های کوتاه مدت برای شما وجود ندارد و تنها برای بازدید از کشور این نوع ویزای صادر می‌شود. البته نام دیگر این روادید ویزای نوع C است و اگر کسی آن را به این نام به شما معرفی کرد بدانید که دارد در مورد ویزای توریستی صحبت می‌کند. بعد از آن می‌توان از ویزای بلند مدت اسپانیا به عنوان محبوب‌ترین ویزای شینگن اسپانیا نام برد. کسانی ویزای بلند می گیرند که بخواهند در این کشور به کار یا تحصیل مشغول شوند. این نوع ویزا که همان ویزای نوع D است زیر شاخه‌های مختلفی مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای تجارت، ویزای درمانی و غیره دارد و بسته به هدف شما از سفر به کشور اسپانیا صادر می‌شود. در این نوع ویزا که با اعتبار حداقل شش ماهه صادر می‌شود چنانچه کار یا دورۀ تحصیلی شما بیشتر از زمان انقضای روادید طول کشید، باید یک ماه پیش از پایان انقضای ویزا جهت تمدید آن اقدام کنید و معمولاً با این درخواست موافقت می‌شود. از دیگر انواع ویزای شینگن اسپانیا می‌توان به ویزای تراسفر یا ترانزیت اشاره می‌کنیم که به ویزای نوع A و نوع B هم شناخته می‌شود. چنانچه مقصد شما اسپانیا نباشد و در طول سفر مجبور باشید در فرودگاه‌های این کشور پروازتان را عوض کنید به ویزای ترانسفر فرودگاهی نیاز دارید. در این نوع ویزا شما فقط می‌توانید تا زمان پرواز بعدی در فرودگاه بمانید و اجازۀ خروج نخواهید داشت. اگر هم سفر شما زمینی باشد مجوز اقامت چند روزه به شما داده می‌شود تا بتوانید از خاک این کشور خارج شود. معمولاً این نوع ویزاها به راحتی صادر می‌شوند و اگر مدارکتان کامل باشد مشکلی پیدا نخواهید کرد. 

چرا باید ویزای شینگن اسپانیا بگیریم؟

قبلاً هم در این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که ویزای شینگن اسپانیا به شما این مجوز را می‌دهد که به دیگر کشورهای شینگن و همچنین چند کشور امریکای مرکزی سفر کنید و این موضوع اهمیت زیادی دارد. به علاوه شرایط زندگی و اشتغال در اسپانیا بسیار مناسب است و اگر قصد زندگی در یک کشور همه چیز تمام با آب و هوایی گرم و معتدل را دارید، بهتر است اسپانیا را در اولویت قرار دهید. کشور اسپانیا دانشگاه‌های بسیار خوب و معتبری دارد و برای کسانی که می‌خواهد با ویزای تحصیلی مهاجرت کنند بهترین گزینه است. به علاوه کسانی که عاشق ورزش و فوتبال هستند هم می‌توانند در این کشور حسابی خوش بگذرانند . کشور اسپانیا مرزهای مشترک بسیار مهمی دارد و می‌توانید برای مثال با یک پرواز ارزان قیمت خودتان را به فرانسه برسانید و از جاذبه‌های گردشگری فرانسه هم دیدن کنید. در کل اگر قصد سفر به یکی از کشورهای خوب اروپایی را دارید، می‌توانید اسپانیا را در اولویت بررسی‌های خود بگذارید و برای اخذ ویزای شینگن اسپانیا اقدام کنید. اما اینکه چطور می‌شود چنین اقدامی انجام داد را در بخش زیر خواهید خواند.

چطور ویزای شینگن اسپانیا بگیریم؟

نخستین مرحله برای اخذ روادید شینگن اسپانیا انتخاب نوع ویزای درخواستی است که باید با توجه به هدف شما از سفر انتخاب شود. انتخاب ویزا در این مرحله بسیار مهم است؛ چرا که اگر ویزای درخواستی شما با هدفتان مطابقت نداشته باشد ریجکت خواهید شد و نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. بعد از این مرحله باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن اسپانیا را آماده کنید. این مدارک هم با توجه به نوع ویزا متفاوت هستند. اما به صورت کلی باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشید و به نسبت نوع روادید درخواستی مدارکی را به اینها اضافه کنید:

  • فرم تکمیل شدۀ درخواست ویزای شینگن اسپانیا
  • اصل شناسنامه
  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار از زمان اتمام انقضای ویزای شینگن اسپانیا
  • بیمۀ مسافرتی
  • دو قطعه عکس رنگی با پس زمینۀ سفید که به تازگی انداخته باشید و روتوش نداشته باشید
  • مدارک شغلی: اگر کارمند ارگان دولتی هستید باید آخرین حکم کارگزینی را در اختیار داشته باشید، اگر در شرکت‌های خصوصی کار می‌کنید بایستی آخرین فیش حقوقی را داشته باشید، اگر خودتا شرکت دارید باید روزنامۀ شرکت را ضمیمه کنید و…
  • بلیت رفت و برگشت به اسپانیا
  • ووچر رسمی هتل در این کشور
  • سند مالکیت در صورت وجود
  • دعوت نامه در صورت وجود
  • گردش مالی حساب بانکی در سه ماه گذشته
  • مدارکی دال بر تمکن مالی
  • مدارک اثبات شرایط تاهل

پس از اینکه مدارک خود را آماده کردید، از هر کدام یک نسخه کپی نهیه کنید. بعد از آن مدارک را به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید و از مدارک ترجمه هم تصویری آماده نمایید. در این مرحله می‌وانید با خیال راحت درخواست خودتان را شروع کنید. برای این کار باید به سایت رسمی سفارت اسپانیا بروید و فرم‌های مربوط به درخواست ویزای شینگن اسپانیا را پر کنید. بعد باید به صورت رسمی درخواست خودتان را به شکل آنلاین یا خمان اینترنتی ارسال نمایید. در این مرحله به شما فرصتی داده می‌شود که وقت سفارت بگیرید تا بتوانید مدارک خود را به سفارت تحویل داده و امور انگشت نگاری و احراز هویت را به انجام برسانید. برای حضور در سفارت بایستی به دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی و کوچۀ اول شرقی در تهران بروید. به علاوه بایستی مبلغی را هم برای بررسی مدارک شما به حساب سفارت اسپانیا واریز نمایید. بعد از آنکه مدارکتان را تحویل می‌دهید حدود دو هفته زمان می‌برد تا نتیجه به دست شما برسد. این زمان با توجه به تاریخ درخواست شما ممکن است دیر و زود شود. برای مثال اگر در تابستان، عید نوروز یا کریسمس درخواست دهید ممکن است کمی با تاخیر جواب درخواست اخذ ویزا به شما برسد و برای همین مهم است که زمان بندی درستی داشته باشید. چنانچه با درخواست شما موافقت شد باید برای پیکاپ ویزای شینگن اسپانیا به این سفارت رجوع کنید.

از مهمترین دلایل ریجکت ویزا می‌توان به نداشتن تمکن مالی لازم و دلیل کافی برای بازگشت به ایران اشاره کرد. همان طور که می‌دانید بسیاری از افراد وقتی پایشان به اسپانیا می‌رسد درخواست پناهندگی می‌کنند یا به هر دلیلی از بازگشت سر باز می‌زنند. شما باید دلایل کافی برای بازگشت به ایران داشته باشید تا بتوانید اکسپت بگیرید. برای مثال شغل ثابت و پر درآمد می‌توان یک دلیل خوب باشد. شغلی که در آن استخدام باشید و حقوق و مزایای خوبی به شما تعلق بگیرد و سابقۀ خوبی هم در آن داشته باشید. یا برای مثال اگر تمام اعضای خانواده‌تان در ایران باشند مزیتی برای شما محسوب می‌شود که بخواهید به ایران برگردید. اگر دانشجو باشید و بخواهید در سه ماه تعطیلی سفر کنید، مزیت براش شما محسوب می‌شود و می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما برای ادامه تحصیل به ایران برمی گردید. داشته مستقلات و مال و اموال هم می‌تواند دلیل خوبی برای بازگشت به ایران باشد. اما اگر بیشتر اعضای خانواده‌تان در اسپانیا باشند یا شغل ثابتی در ایران نداشته باشید احتمال اینکه دلبستگی خاصی برای بازگشت نداشته باشید زیاد است و به سختی می‌توانید افسران سفارت اسپانیا را راضی کنید که می‌خواهید به کشور خودتان برگردید. داشتن تجربۀ سفر به اسپانیا یا دیگر کشورهای شینگن و بازگشت هم می‌تواند سابقۀ خوبی برای شما باشد. اما کسانی که تجربۀ اول حضور در کشورهای شینگن را دارند کار سختی پیش رو خواهند داشت. به علاوه تمکن مالی هم بسیار مهم است. اگر نتوانید از لحاظ مالی افسران سفارت را راضی کنید که از پس هزینه‌های سفر از جمله رفت و برگشت، خورد و خوراک، اقامت و نیز رفت و آمد در کشور اسپانیا بر می‌آیید به احتمال خیلی زیادی با ریجکت ویزا رو به رو خواهید شد. به خاطر همین پیچیدگی‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر صرفا قصد گردشگری دارید از تورهای مسافرتی استفاده کنید تا به راحتی ویزا بگیرید.

مطالب مرتبط:

اخذ ویزای شینگن آلمان

اخذ ویزای شینگن فرانسه

اخذ ویزای شینگن اتریش

بیشتر بخوانید
ویزای شینگن ایتالیا
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن