مجله گردشگری نیلی گشت

جاذبه‌های گردشگری برزیل-بخش اول

جاذبه‌های گردشگری برزیل را با ما بشناسید

ایرانی‌ها کشور برزیل را با فوتبالش می‌شناسند. این کشور تیم‌های بسیار خوب فوتبالی و فوتبالیست‌های موفقی دارد و مردم ایران و خصوصاً جنوبی‌های عزیز ما به همین دلیل علاقۀ خاصی به برزیل دارند. اما باید بدانید که کشور نه تنها در زمینۀ ورزش و فوتبال که در زمینۀ گردشگری و صنعت توریسم هم در سال‌های اخیر به خوبی عمل کرده و توانسته توریست‌های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کند و البته خدماتی هم که به گردشگرها ارائه می‌دهد باعث می‌شود سفرشان لذتبخش، خاطره انگیز و منحصر به فرد باشد. برزیل طبیعت بکر و زیبایی دارد و جاذبه‌های طبیعی از مهمترین مشخصۀ این کشور است. این کشور شادترین مردم دنیا را دارد که با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی باز هم همیشه از رنگ‌های شاد در لباس و تزئیاتشان استفاده می‌کنند، تعداد زیادی جشن دارند و در جشن‌ها پایکوبی می‌کنند، می‌رقصند و لذت می‌برند و به طور کلی یکی از ویژگی‌های مهم مردم برزیل شاد بودن، رنگ و جشن است. پایتخت برزیل برزیالیا بوده و همراه ریو دژانیرو دو شهر مهم برزیل را تشکیل می‌دهند. ما در این مطلب شما را با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل آشنا می‌کنیم تا سفری مجازی به این کشور زیبا و سرسبز داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

سواحل کوپاکابانا؛ از جاذبه‌های گردشگری برزیل  

کشور برزیل هم جنگل‌های نابی دارد و هم سواحلش به شادترین و متنوع‌ترین سواحل دنیا معروف هستند و این دو ویژگی طبیعی آن را تکمیل کرده است. یکی از مهم‌ترین سواحل برزیل، سواحل کوپاکابانا (Copacabana Beach) است. این سواحل بسیار زیبا، مجهز و دوست داشتنی هستند و هر آنچه از یک ساحل جذاب و مفرح در ذهن دارید را در این سواحل خواهید دید. تنوع تفریحات آبی، امکان آفتاب گرفتن، رستوران‌های و کافه‌های در دسترس، هتل‌هایی در نزدیکی ساحل برای رفت و آمد آسان و غیره. سواحل کوپاکابانا یکی از برترین سواحل دنیا لقب گرفته‌اند و حتی در اطراف این سواحل می‌توانید به مراکز خرید مختلف و بارهای ساحلی بسیار جذاب هم دسترسی داشته باشید. در همین سواحل به کوه کورکووادو و همچنین ساحل ایپانما هم دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از زیبا و جذابیت آنها هم کمال لذت را ببرید. این سواحل بسیار معروف هستند و اگر در تعطیلات به برزیل بروید شاید چند سلبریتی هم در این حوالی ببینید که در پلاژهای خصوصی در حال آفتاب گرفتن هستند.

کلیسای جامع برزیلی؛ از جاذبه‌های گردشگری برزیل  

یکی از جاذبه‌های تاریخی برزیل، کلیسای جامعه برزیلی (Cathedral of Brasilia) است که نمای بسیار خاص و عجیبی دارد که معمولاً در طراحی کلیساها نخواهید دید. این کلیسا متعلق به دهۀ هفتاد قرن بیست میلادی است و در طراحی و اجرای آن وقت و هنر زیادی به کار رفته است. اگر به برزیل رفتید حتماً به این کلیسا سر بزنید و از نما و طراحی آن کمال استفاده را ببرید. می‌توانید عکس‌های جالبی هم از این کلیسا بیندازید و چند ساعت بازدید خوب و شگفت انگیز داشته باشید. یکی از بخش‌های مهم و پر بازدید این کلیسا بخش داخلی آن است که مجسمه‌های زیبای فرشته و نمای سقفی جذابی دارد. در این سقف چند فرشته به زیبایی از آن آویزان هستند و نمای با شکوهی را ایجاد کرده‌اند. وارد کلیسا که می‌شوید نمای این فرشته‌ها به علاوۀ موسیقی خاصی که پخش می‌شود چنان آرامشی به شما می‌دهد که دوست دارید مدت‌ها در آن بمانید.  

جنگل‌های آمازون؛ از جاذبه‌های گردشگری برزیل

دیگر همه می‌دانند که یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل جنگل‌های آمازون (Amazon rainforest) است. جنگل‌های آمازون را می‌توان بی شک یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های طبیعی در سراسر دنیا دانست. زیبایی طبیعت در این جنگل‌ها در وصف نمی گنجد و رنگ‌هایی را در آن می‌بینید که حتی نمی‌توانید برایشان اسم بگذارید. بخش زیادی از جنگل‌های آمازون در برزیل قرار دارد و اینکه یک رودخانۀ زیبا هم از آن می گذرد باعث چند برابر شدن جاذبه و زیبایی جنگل‌های آمازون شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بیست درصد اکسیژن زمین را همین جنگل‌ها تامین می‌کنند. البته متاسفانه انسان دست به تخریب بخش‌هایی از این جنگل زده و برای همین است که بومی‌های ساکن حوالی آمازون رغبتی به حضور انسان‌ها و به طور کلی توریست‌ها در این منطقه ندارند. با این وجود سالانه چندین هزار نفر به بازدید از جنگل‌های آمازون در برزیل می‌روند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت قانون حفاظت از محیط زیست از این مناظر طبیعی شگفت انگیز کمال لذت را می‌برند.

مجسمۀ مسیح منجی؛ از جاذبه‌های گردشگری برزیل  

دوباره سری به جاذبه‌های تاریخی برزیل بزنیم. مجسمۀ مسیح منجی   (Christ the Redeemer) را می‌توان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل دانست. این مجسمه جزو مشهورترین مجسمه‌های دنیا است و بایستی برای دیدن آن به یکی از دو شهر مهم برزیل یعنی ریو دژانیرو بروید. در واقع می‌توان گفت که مجسمۀ مسیح منجی سمبلی برای برزیل است و ساخت آن چیزی حدود نه سال به طول انجامیده است. برای اینکه بتوانید از این مجسمه دیدن کنید باید به پارک ملی برزیل در شهر ریو دژانیرو بروید و البته که نمی‌توانید از نزدیک شاهد آن باشید؛ چرا که مسجمۀ مسیح منجی در ارتفاع هفتصد متری از زمین ساخته شده و نمای بسیار شگفت انگیزی از دوردست دارد. البته مردم می‌توانند به آن نزدیک شوند و تا پایین پایۀ آن بروند؛ اما برای انجام این کار باید ارتفاع زیادی را از کوه بالا بروند. برای تسهیل راه کسانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند و به مجسمه برسند پله‌هایی روی سراشیبی ایجاد کرده‌اند تا بالا آمدن از آن راحت باشد و خیلی از گردشگرها این سختی را به جان می‌خرند تا از نزدیک مجسمۀ مسیح منجی را ببینند.

کوهستان کله قند؛ از جاذبه‌های گردشگری برزیل    

در همان شهر ریو دژانیرو بمانید و به کوهستان کله قند بروید تا یک جاذبۀ طبیعی دیگر را در برزیل ببیند و حیرت زده شوید. این جاذبه به کوهستان کله قند (Sugarloaf Mountain) معروف است و در همان حوالی مجسمۀ مسیح منجی قرار دارد. شاید اگر به عکس نگاه کنید متوجه دلیل نام گذاری آن بشوید. در تمام محیط کوهستانی آن منطقه فقط یک صخره است که ارتفاعی بالغ بر حدود چهارصد متر دارد و از بقیه بلند است. دیگر کوه‌ها و صخره‌های منطقه کم ارتفاع هستند و همین موضوع این صخره را معروف کرده است. این صخره تله کابین دارد و با سوار شدن بر این تله کابین مناظری را زیر پای خود خواهید دید که حتی در فیلم‌ها هم ندیده‌اید و همین موضوع تاثیر فوق العاده‌ای بر روح و روان شما دارد. به علاوه چندین رستوران و مغازه هم در آن اطراف وجود دارد و می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و در آخر با خوردن یک غذای مفصل روزتان را جشن بگیرید. چشم اندازی که محیط اطراف کوهستان کله قند به شما نشان می‌دهد چنان خاص و جذاب است که دهانتان باز می‌ماند و واقعاً نمی‌توانید چیزی در وصف آن بگویید.

استادیوم ماراکانا؛ از جاذبه‌های گردشگری برزیل

از آنجایی که به ورزش فوتبال برزیلی علاقه دارید، یک جاذبۀ ورزشی هم به شما معرفی می‌کنم و آن استادیوم ماراکانا (Maracana Stadium) در ریو دژانیرو است. این استادیوم دولتی در اواسط قرن بیستم میلادی ساخته شده و هدف آن ایجاد یک محیط استاندارد و جذاب برای مسابقات جام جهانی فوتبال بوده است. در این استادیوم مسابقات بسیار مهمی برگزار شده و علاوه بر مسابقات فوتبالی می‌توان این استادیوم را جایی دانست که مراسم، کنسرت‌ها و جشن‌های زیادی در آن برگزار می‌شود و اگر شانس بیاورید می‌توانید در زمان حضورتان در برزیل در یکی از این جشن‌ها شرکت کنید تا معنی واقعی جشن را متوجه شوید. البته استادیوم ماراکانا دو بار در قرن بیست و یک بازسازی شد و امروزه گنجایش آن بالغ از هفتاد و نه هزار نفر است. این استادیوم بزرگترین استادیوم برزیل و دومین استادیوم بزرگ امریکای جنوبی است. البته در همین استادیوم موزه‌ای ایجاد شده که ماکت‌ها، لباس‌ها و وسایل ورزشی اسطوره‌های فوتبال را در آن بازسازی کرده‌اند و تاریخ فوتبال برزیل را به روایت تصویر در معرض نمایش گذاشته‌اند. بنابراین حتی اگر فوتبالی نیستید هم از بازدید از این استادیوم لذت خواهید برد.

در برزیل کجا اقامت کنیم؟

حضور در برزیل و بازدید از جاذبه‌های گردشگری برزیل یکی از آرزوهای گردشگران بین المللی است. منتهی مسئلۀ اقامت هم موضوع بسیار حائز اهمیتی است. از آنجایی که بیشتر جاذبه‌های گردشگری نام برده شده در این مطلب به شهر بزرگ ریو دژانیرو تعلق دارند، ما چند دو مهم در این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا با یک اقامت دلنشین و دلچسب یکی از بهترین سفرهای خود را در برزیل تجربه کنید.

هتل سانتا ترزا؛ از بهترین هتل‌های ریو دژانیرو

یکی از بهترین هتل‌های شهر هتب سانتا ترزا (Santa Teresa Rio Hotel) است که از اواسط قرن نوزده میلادی افتتاح شده و با سیستم مدرن و به روزی که دارد مدام در حال ارتقا و به روز رسانی است و امروزه به یک هتل پنج ستاره و بی نظیر در برزیل تبدیل شده است. محل قرارگیری هتل بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و در بخش تاریخی و فرهنگی شهر واقع شده است.  از این هتل راه کوتاهی تا دریاچۀ گوانابرا دارید و طراحی داخل هتل هم بسیار بی نظیر است. اگر جزو آن دسته از آدم‌ها هستید که از حضور در جاهای شلوغ خوشتان نمی‌آید، می‌توانید در همین هتل اقامت کنید تا با اساتفاده از خدمات آن در محیطی خصوصی‌تر استراحت کنید و آفتاب بگیرید. این هتل فاصلۀ بسیار کمی هم تا کتابخانۀ ملی ریو دژانیرو دارد و در کل فضای داخلی و بیرونی هتل بسیار خاص و دلچسب است. رستوران هتل سانتا ترزا بسیار مجهز است و تنوع غذایی بی نظیری دارد. اگر می‌خواهید به این هتل بروید بهتر است چند روز قبل از سفر اتاقتان را رزرو کنید تا در آرامش کامل و در بهترین وجه اقامت داشته باشید. این هتل به طور کلی چهل و چهار اتاق دارد و در صدد گسترش فضایش نیست؛ بلکه تمام تلاش مسئولان هتل این است که خدماتشان را در همین چهل و چهار اتاق بالا ببرند. البته که اگر در ریو جلسۀ کاری مهمی داشته باشید می‌توانید در اتاق جلسات و کنفرانس هتل این کار را انجام دهید. هتل سانتا ترزا مرکز تجاری مستقلی هم دارد که به صورت شبانه روزی آمادۀ خدمات رسانی است. می‌توانید از خدمات لیموزین شهری استفاده کنید تا شما را در بهترین حالت ممکن در شهر بگردانند و حس ملکه یا پادشاه بودن را برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

هتل پرامینید پارادایسو؛ از بهترین هتل‌های ریو دژانیرو

دومین هتل خوبی که برای اقامت در شهر ریو دژانیرو به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بدون دغدغه به بازدید از جاذبه‌های گردشگری برزیل بپردازید و از رفاه و آسایش اقامت و استراحت خودتان مطمئن باشید هتل پرامینید پارادایسو (Promenade Paradiso Rio Hotel) است. این هتل نسبت به هتل قبلی بزرگتر بوده و صد و چهل و نه اتاق دارد. نکتۀ جالب در خصوص این هتل نزدیکی آن به ساحل است و اگر دوست دارید با ده دقیقه پیاده روی خودتان را به ساحل برسانید بهتر است این هتل را برای اقامت انتخاب کنید. هتل پرامینید پارادایسو استخر بسیار بزرگ و مجهزی دارد و می‌توانید در این هتل حسابی خوش بگذرانید. در کل چیزی که این هتل را منحصر به فرد می‌کند بیشتر موقعیت جغرافیایی آن است که در آن واحد به ساحل، فرودگاه سانتوس دومونت و فرودگاه بین المللی گلائو نزدیک است. این هتل دو اتاق کنفرانس دارد که برای جلسات کاری بی نظیر هستند و باید از قبل اتاق منفرانس را رزرو کنید. در این هتل هم مرکز تجاری مجزا و بیست و چهار ساعته وجود دارد و امکاناتی مانند استخر، سونا، جکوزی، خدمات ارزی، خشکشویی، اینترنت رایگان، رستوران بی نظیر با تنوع غذایی بالا، باشگاه ورزشی و غیره در آن با تمامی امکانات وجود دارد. پرسنل این هتل به چند زبان زندۀ دنیا تسلط دارند و بهترین خدمات رسانی ممکن را ارائه می‌دهند. این هتل در حال حاضر چهار ستاره است و البته با امکانات جدیدی که در حال آماده سازی دارد، به زودی به یک هتل پنج ستاره تبدیل می‌شود.

کشور برزیل سرزمینی زیبا و همه چیز تمام است و جاذبه‌های گردشگری برزیل می‌توانند رویای یک سفر بی نظیر و رویایی را برای شما به حقیقت تبدیل کنند. این کشور جاذبه‌های طبیعی بی نظیر، اماکن و سازه‌های تاریخی منحصر به فرد و مراکز تفریحی خارق العاده‌ای دارد و مردمش بسیار خونگرم و مهربان هستند. در این کشور می‌توانید تعطیلات خاصی را همراه با جشن و پایکوبی و شگفتی سپری کنید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.