مجله گردشگری نیلی گشت

جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

با زیبا‌یی‌ها و دیدنی‌های آرژانتین آشنا شوید

سفر به کشورهای جدید و تجربۀ فضاها، فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و غذاهای جدید می‌تواند برای هر گردشگری جذاب و دوست داشتنی باشد. پس اگر یک گردشگری حقیقی یا مجازی هستید و می‌خواهید به جای جدیدی سفر کنید، ما به شما کشور زیبا و پر از شگفتنی آرژانتین را معرفی می‌کنیم که کمتر کسی از کشورهای آسیایی توجهی به آن دارد و با این وجود، کشوری است پر از جاذبه و تفریحات جذاب. از جاذبه‌های طبیعی و طبیعت منحصر به فرد تا فضاهای شهری مدرن، هتل‌های درجه یک، خدمات گردشگری بی نظیر و سیستم حمل و نقل مناسب، آرژانتین همه چیز را برای یک سفر تفریحی در اختیار شما می گذارد. ما در این مطلب مهمترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین را به شما معرفی می‌کنیم تا با این کشور و دیدنی‌های آن آشنا شوید. پس همراه ما باشید.

کمی از آرژانتین بدانید

کشور آرژانتین در امریکای جنوبی واقع شده و با کشورهایی نظیر بولیوی، شیلی، برزیل، اوروگوئه و پاراگوئه مرز مشترک دارد. این کشور در امریکای جنوبی دومین کشور وسیع شمرده می‌شود و در دنیا هم جزو ده کشور پهناور است. پایتخت آرژانتین بوینوس آیرس می‌باشد که از معروفیت بالایی برخوردار است. واحد پول آرژانتین پزو است. این کشور جمعیتی بالغ بر چهل و پنج میلیون نفر دارد و در سال‌های اخیر شرایط زندگی در آرژانتین بسیار بهبود یافته و رشد داشته است.

مردم آرژانتین

مردم آرژانتین انسانهایی بسیار سختکوش هستند و شاید همین باعث شده امروزه آرژانتین یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا شود و سطح رفاه اجتماعی در این کشور به شدت بالا برود. این مردم بیشترشان اصالتاً اسپانیایی و ایتالیایی هستند. البته در سال‌های اخیر مهاجرت مردم از امریکای لاتین به آرژانتین هم بسیار زیاد بوده است. مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و بیشترشان مسیحی هستند. با این حال باید گفت آرژانتین بزرگترین جامعۀ یهودی را هم در خودش جای داده و همین نشان از روشنفکری مردم آرژانتین دارد که می‌توانند هر نژاد و آیینی را بی قید و شرط بپذیرند.

شرایط آب و هوایی

برای صحبت در مورد آب و هوای آرژانتین باید این کشور را به صورت فرضی به سه بخش شمالی، میانی و جنوبی تقسیم کنیم. بخش شمالی آرژانتین کلاً آب و هوای گرم و خشکی دارد و حتی در زمستان‌ها فقط از گرما کاسته می‌شود و هوا همچنان خشک است. بخش میانی تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های سرد با بارش‌های اندک دارد. و بخش جنوبی تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد با بارش‌های گستردۀ برف را دارد. پس اگر برای بازدید از جاذبه‌های آرژانتین به این کشور سفر می‌کنید، به توجه به اینکه کدام بخش از کشور می‌روید، باید لباس مناسب همراه خود داشته باشید. در ادامه به معرفی جاذبه‌های این کشور خواهیم پرداخت.

یخچال‌های طبیعی پریتو مورنو؛ از جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

خب بگذارید برای شروع به جنوب غرب این کشور زیبا و پهناور برویم و با گشت و گذار در پارک ملی دیدنی و پر هیجان لوس گلاسیارز به یخچال‌های طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier) سر بزنیم. در واقع این پارک ملی در نزدیکی شهر اِل کالافات واقع شده و با پرسیدن از افراد محلی به راحتی می‌توانید پارک ملی را پیدا کنید. بعد هم در پارک ملی با استفاده از نقشه‌های راهنما و همچنین پرس و جو از کارکنان پارک به این یخچال می‌رسید.

همیشه تصور ما از یخچال جایی در دل کوه و غار است؛ اما همان طور که در تصویر می‌بینید، اینجا با چیزی بسسیار گسترده‌تر و در واقع شگفت انگیزتر رو به رو هستیم. این فقط تصویر است و اگر تصور کنید در آنجا هستید و با چنین منظرۀ با شکوهی رو به رو می‌شوید، مطمئن باشید از دیدن این همه زیبایی هوش از سرتان خواهد رفت. یخچال پریتو مورنو یکی از عجایب دنیا است؛ چرا که با توجه به گرمای زمین و همچنین آرژانتین انتظار می‌رود رفته رفته از حجم یخچال کم شود؛ این در حالی است که این یخچال هر سال دو متر ارتفاع می‌ گیرد و بزرگتر هم می‌شود!

از سوی دیگر…

از سوی دیگر باید گفت که تمام این حجم آب شیرین است و می‌توان نتیجه گرفت این یخچال یکی از بزرگترین ذخایر آب شیرین دنیا است که در آرژانتین قرار دارد و جزو مهمترین و ارزشمندترین ذخایر طبیعی به شمار می‌رود که هم حکم سندی بر ادامۀ حیات را دارد و هم جزو مهمترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین به شمار می‌رود. جالب اینجاست که در هر فصلی که به آرژانتین سفر کنید، گاهی برخی از تکه‌های یخ به دلیل گرما و یا سنگینی از یخچال جدا می‌شوند و با شکوه بسیار زیادی در آب می‌افتند. برای همین اگر شانس بیاورید از نزدیک شاهد این رویداد هیجان انگیز و زیبا خواهید بود.

آبشارهای ایگواسو؛ از دیدنی‌های این کشور زیبا

از دیگر شاهکارهای طبیعی در آرژانتین می‌توان به آبشارهای ایگواسو (Iguazu Falls) اشاره کرد. برای اینکه بتوانید به این آبشارهای زیبا برسید اول از همه باید سفری به شمال شرق آرژانتین و استان میسیونس داشته باشید. در این استان یک پارک ملی به تام ایگواسو وجود دارد و آبشارها هم در همین پارک ملی قرار دارند. حالا از شما می‌خواهیم اول خوب به تصویر و مسیر پیاده روی گردشگرها دقت کنید. بعد چشمانتان را ببندید و خودتان را در این فضا تصور کنید. آ ن هم وقتی خورشید در حال تابیدن است و در عین حال باد یا نسیم خنکی از سوی آبشارها به شما می‌وزد.

در واقع باید گفت که آبشارهای ایگواسو یکی از شاهکارهای طبیعت در سراسر دنیا هستند و بسیار منحصر به فرد می‌باشند. البته این را هم باید گفت که دولن آرژانتین با ایجاد دسترسی بسیار خوب و ساخت شرایط لازم برای بازدید هر چه بهتر از این آبشارها نقش بسیار مهمی در معرفی آنها به جهان بازی کرده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این آبشارها یکی از عجایب هفتگانۀ دنیا به شمار می‌روند. در ضمن آبشارهای ایگواسو در مرز بین آرژانتین و بزیل قرار دارند و از سوی به این کشور و از سوی دیگر به جنگل‌های برزیل دسترسی دارند و اگر احیاناً به برزیل سفر کردید هم می‌توانید آنها را ببینید. مطمئن باشید که در این پارک ملی عکس‌های بی نظیری خواهید انداخت.

پارک کلی ناهول هواپی؛ از جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

هنوز در آرژانتین هستیم و هنوز محو زیبایی‌های طبیعی در این کشوریم. این بار سفری به غرب آرژانتین خواهیم داشت و به استان نئوکن می‌رویم تا یکی از بی نظیرترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا و آرژانتین را به چشم ببینید. خوبی سفر مجازی همین است که شما در یک چشم بر هم زدن از جایی به جای دیگر می‌روید و می‌توانید در مدت کوتاهی لذت زیادی ببرید و اطلاعات زیادی هم کسب کنید. پس به شما پیشنهاد می‌کنم به دیگر صفحات مجلۀ مسافرتی و گردشگری نیلی گشت هم سر بزنید و با جاذبه‌های ایران و جهان، هتل‌ها، رستوران‌ها، شرایط اخذ ویزا و وقت سفارت و دیگر اطلاعات مهم و جذاب در مورد سفر داخلی و خارجی آشنا شوید.

برگردیم به موضوع پارک ملی ناهول هواپی (Nahuel Huapi National Park) که جزو زیباترین و محسورکننده ترین جاذبه‌های آرژانتین به شمار می‌رود. در این پارک ملی جاذبه‌های زیادی خواهید دید و ما مهمترین انها را در این بخش به شما معرفی می‌کنیم. برای اینکه به این پارک کلی برسید باید به منطقۀ باریلوپه در پاتاگونیا بروید. در این منطقه شاهد جذاب‌ترین دریاچه‌ها در اندازه‌های مختلف خواهید بود. به علاوه آتشفشان‌های بسیار دیدنی و زیبایی در این منطقه هستند که البته همه خاموش هستند اما زیبایی خارق العاده‌ای دارند.

همچنین…

همچنین وقتی به پارک ملی رسیدید، به حیات وحش و گونه‌های گیاهی و حیوانی موجود در فضاهای حفاظت شده دقت کنید. با این کار بسیار لذت می‌برید و چیزهایی را می‌بینید که شاید تا کنون ندیده باشید. در این پارک حتماً به قلۀ ترونادور بروید. البته لازم نیست مسیر را پیاده روی کنید؛ چرا که با تله کابین به بالای کوه می‌رسید. اما منظره‌ای که در انتظار شما است بی نظیر است و شما را مدهوش می‌کند. این پارک اینقدر جاذبه و دیدنی‌های مختلف دارد که با یک روز کارتان آنجا تمام نمی‌شود. برای همین می‌توانید در کمپ‌ها و اقامتگاه‌های پارک بمانید و چند روز خودتان را به دست طبیعت بسپارید. بعد از بازدید از پارک ملی سری هم به فضای شهری باریلوچه بزنید و حتماً از شکلات‌های معروفش امتحان کنید.

کوبرادا دو هوماهاکا؛ از جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

بیایید این بار به شمال آرژانتین برویم تا با هم ثابت کنیم حتی در گرمترین و خشک‌ترین شهرها و فضاهای آرژانتین هم زیبایی‌های خارق العاده‌ای وجود دارد که روح شما را لمس می‌کند و باعث می‌شود خدا را شکر کنید که توانستید از این کشور زیبا دیدن کنید. برای بازدید از این جاذبۀ طبیعی و همچنین شهری باید به استان جوجوی برویم. در این استان روستایی به نام کوچوان قرار دارد که اصلاً یک روستای توریستی شمرده می‌شود؛ چرا که تعداد زیادی گردشگر هر ساله به این روستا می‌روند. البته در سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا گردشگری در آرژانتین تقریباً به صفر رسید و مانند هر کشور دیگری سلامت در این کشور بر پول و سرمایه ارجح بود.

این روستا در نزدیکی دره‌ای بسیار جذاب است که تصویرش را در بالا می‌بینید. دره‌ای رنگارنگ و جذاب با تپه‌های بسیار دیدنی که هنوز از دید زمین شناسی جای سوال زیادی دارد. در واقع دره‌ و تپه‌ها کوبرادا دو هوماهاکا (Quebrada de Humahuaca) در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و جزو مهمترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین به شمار می‌رود. به علاوه روستای کنار این دره هم خالی از شگفتی نیست و می‌توانید از گذرگاه‌های آن عبور کنید، با مردم آن حرف بزنید و از فرهنگ و آداب و رسوم‌شان بپرسید و از جاذبه‌های تاریخی آن دیدن کنید.

جاذبه‌های تاریخی

گفتیم جاذبه‌های تاریخی این روستا و لازم شد یکی از مهمترین جاذبه‌های آن را به شما معرفی کنیم. در روستانی کوچوان و در نزدیکی کوبرادا دو هوماهاکا مسیری تجاری به نام کامینو اینکا وجود دارد که در گذشته مسیری برای خرید و فروش و تبادل کالا بوده است. این مسیر قدمتی به درازای ده هزار سال دارد و می‌تواند شما را به دورۀ بسیار متفاوتی از جهان امروز ببرد. در واقع این مسیر از ده هزار سال پیش تا کنون توسط مردم آرژانتین به خوبی حفظ شده و امروزه گردشگران زیادی برای بازدید از آن می‌رود.

جنگل سبز باریلوچه؛ از جاذبه‌های گردشگری این کشور

به عنوان آخرین مورد از معرفی جاذبه‌های گردشگری آرژانتین جنگل سبز باریلوچه (Bariloche Myrtle Forest) را به شما معرفی می‌کنیم و مطمئن هستیم از آشنا شدن با این جاذبۀ طبیعی و زیبا بسیار لذت خواهید برد. شاید برایتان سوال باشد که در جایی که همه جای دنیا می‌شود جنگل گردی کرد و این چیز عجیب و خاصی نیست، چرا باید جنگل سبز باریلوچه جزو مهمترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین بر شمرده شود؟ باید در جواب گفت که این جنگل شبیه جنگل‌های اسرار آمیز فیلم‌ها است و همین باعث معروفیت آن شده است.

اما چرا؟ دلیلش ریشه‌های بسیار عجیب درختان و بدنۀ عجیب آنها است که باعث شده این جنگل شهرت زیادی در سر تا سر دنیا به دست آورد. بیشتر توریست‌هایی که از این جنگل دیدن می‌کنند می گویند حس می‌کنند وارد صحنه‌های فیلم‌هایی مانند هری پاتر شده‌اند و هر لحظه منتظر یک اتفاق جادویی هستند. برای رفتن به این جنگل و بازدید از آن باید به شهر آنگوستورا و پارک ملی ناهول هواپی بروید.

مطلب پایانی

ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری آرژانتین و خصوصاً جاذبه‌های طبیعی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این کشور بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این کشورها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج

جاذبه‌های گردشگری پاناما

جاذبه‌های گردشگری برزیل