جاذبه های گردشگری آفریقاساحل عاج

جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج

با نیلی گشت جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج را بشناسید

کشور ساحل عاج یکی از جاذبه‌های بسیار ارزشمند و جذاب افریقا است و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور رفته و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت می‌برند. البته که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا سفرهای گردشگری به مراتب کاهش پیدا کرده و در بسیاری از کشورها به صفر رسیده است. با این حال کسانی که به آشنا شدن با جاهای جدید دنیا علاقه دارند متوقف نشده‌اند و با استفاده از امکاناتی که اینترنت برایشان فراهم کرده خودشان را به روز نگه داشته و با کشورهای و شهرهای مورد علاقه‌شان آشنا می‌شوند. هدف ما هم از این مطلب همین است. بسیاری از گردشگران ایرانی دوست دارند به ساحل عاج رفته و از آن دیدن کنند؛ اما به دلیل شیوع ویروس کووید 19 و همچنین شرایط متزلزل بازار ارز موفق به انجام این کار نمی‌شوند. ما در این مطلب جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج و شهرهای دیدنی این سرزمین را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در یک سفر مجازی با دیدنی‌های این کشور آشنا شوید. پس با ما همراه شوید.

کمی راجع به ساحل عاج بدانیم

پیش از آنکه به معرفی مکان‌های دیدنی این کشور بپردازیم بهتر است نگاه دقیق‌تری به آن بیندازیم و از نزدیک با آن آشنا شویم. کشور ساحل عاج (Ivory Coast) به طور دقیق جزو کشورهای غرب افریقا است. پایتخت این کشور یاموسوکرو بوده و به طور کلی آب و هوای گرمسیری دارد. مردم در ساحل عاج به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و این برای گردشگران کمی عجیب است. البته که لهجۀ مخصوص به خودشان را دارند. اما به طور کلی دلیل اینکه مردم به فرانسه صحبت می‌کنند این است که ساحل عاج مدت‌ها مستعمرۀ فرانسه بوده است. این کشور در بخش‌های به صورت دشت است و در دیگر بخش‌ها ارتفاعات خوبی مانند قلۀ نیمبا دارد. واحد پول این کشور فرانک است و جمعیت اندکی بالغ بر بیست و شش میلیون نفر دارد. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج آشنا می‌شوید.

شهر آبیجان؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این شهر در گذشته پایتخت ساحل عاج بوده و بعدها پایتخت به یاموسوکرو تغییر پیدا کرده است. شهر آبیجان یکی از زیباترین ودیدنی‌ترین شهرهای ساحل عاج است و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوانی دارد؛ از جنگل‌های بارانی و بسیار زیبا گرفته تا ساحلی دوست داشتنی و بکر و کرانه‌های چشمگیر و جذاب اقیانوس اطلس. این شهر یکی از مهم‌ترین و اصیل‌ترین شهرهای ساحل عاج است و اگر به این کشور سفر کردید، حتماً آبیجان را در اولویت‌ها خود قرار دهید.

 کلیسای سنت پاول؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

اگر به شهر آبیجان رفتید حتما از کلیسای سنت پاول هم دیدن کنید. درست است که شهر آبیجان طبیعت بکر و زیبایی دارد و به همین خاطر معروف شده است؛ اما جاذبه‌های شهری آن هم بسیار دیدنی است و ما هم در این سفر مجازی سری به این کلیسا می‌زنیم. این کلیسا یکی از مدرن‌ترین کلیساهای شهر آبیجان بوده و مشخصۀ اصلی آن یک صلیب بسیار بزرگ است. این کلیسا به سبک معمای زیگورات ساخته شده و حالت هرمی دارد. در واقع می‌توان گفت که کلیسای سنت پاول نه تنها یکی از مهمترین کلیساهای آبیجان و ساحل عاج است، که در کل افریقا شهرت دارد و به نوعی با ظرفیت سه هزار و پانصد نفری به دومین کلیسای بزرگ افریقا شهرت پیدا کرده است. اما چرا سنت پاول؟ باید بدانید که برج این کلیسا در واقع سمبلی برای سنت پاول است و برای همین کلیسا را اینگونه نامگذاری کرده‌اند. یکی از نکات جالب در این کلیسا راهرویی به نام راهروی زمزمه است. به این شکل که اگر کسی این سمت دیوار راهرو چیزی را زمزمه کند، فردی که آن سوی دیوار است به راحتی صدایش را خواهد شنید.

پارک ملی بانکو؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

هنوز در شهر آبیجان هستیم و داریم از یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر دیدن می‌کنیم که یک فضای طبیعی بسیار جالب و دیدنی است. بله، این مکان همان پارک ملی بانکوی معروف است. از جاذبه‌های این پارک ملی وجود گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری و تنوع در این موضوع است. بخش پوشش گیاهی این پارک چنان جذاب و گیرا است که هوش از سر گردشگران می‌برد و درختان انبوهی دارد که بیشتر فضای پارک ملی را به خود اختصاص داده و بی نهاست زیبا هستند. شما می‌توانید در بخش مخصوص پیاده روی پارک قدم بزنید و صدای پرنده‌ها شما را همراهی کند و به نوعی بهشت را پیش رویتان ببینید. این پاک ملی یکی از بهترین فضاهای آبیجان برای تفریح و گشت و گذار در دل طبیعت است.

شهر یاموسوکرو؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

دومین شهر مهم ساحل عاج پایتخت فعلی این کشور یعنی یاموسوکرو است. در واقع آبیجان پایتخت سابق و یاموسوکرو پایتخت فعلی این کشور است و هر دو شهر اهمیت تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارند. شهر یاموسوکرو نه تنها از بعد صنعت گردشگری مهم تلقی می‌شود که اهمیت استراتژیک و سیاسی هم دارد. آب و هوای این شهر هم مثل آبیجان گرم و شرجی است و البته میزان بارندگی در آن از آبیجان کمتر است. بنابراین بهتر است در فصل‌های خنک به این شهر بروید تا گرما اذیتتان نکند. از جمله مواردی که گردشگران به محض ورود به یاموسوکرو می‌بینند و برایشان جالب می‌آید معماری شهری آن است. معماری شهر یاموسوکرو تلفیق زیبایی از آثار قدیمی باقی مانده از استعمار فرانسه و سازه‌های مدرن و جدید است. این شهر هم ارتفاعات بسیار خوبی دارد و در ارتفاعات هوا بسیار تمیز است و حس می‌کنید در حال نفس کشیدن در اکسیژن خالص هستید. در این شهر یک مجسد اعظم وجود دارد که شهرت زیادی پیدا کرده و جدا از امکان عبادت مسلمان‌های افریقایی در این مسجد و نیز دیدگاه مذهبی، بنای آن اهمیت معماری و تاریخی بسیار زیادی دارد. از دیگر بناهای جذاب و دیدنی در این شهر می‌توان به کاخ ریاست جمهوری در آن اشاره کرد. شما به عنوان گردشگر می‌توانید از بخش‌هایی از این کاخ دیدن کنید و البته نمی‌توانید وارد بخش‌های داخلی آن شوید. فضای بیرونی کاخ بسیار خاص طراحی شده و بازدید از تمساح‌ها در دریاچۀ فضای باز کاخ بسیار دیدنی و جالب است. این کاخ شش طبقه برای بسیاری از توریست‌ها جذاب بوده و عکس‌های خوبی با پیش زمینۀ کاخ می‌اندازند. فضاهای طبیعی شهر هم بسیار جذاب و دیدنی هستند و شرایط اقامت در این پایتخت هم بسیار مطلوب است. به طور کلی می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید که اقامت اولیه‌تان در این شهر باشد و بعد از آشنایی با سبک زندگی و مردم ساحل عاج به دیگر شهرها سفر کنید.

کلیسای بانوی صلح؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

در شهر یاموسوکرو هستیم و می‌خواهیم به اولین جاذبۀ گردشگری آن سر بزنیم. بهتر است شروع گشت و گذار را با کلیسای بانوی صلح انجام دهید که طراحی بسیار هیجان انگیزی دارد و اگر پیش از این به ایتالیا سفر کرده باشید، می‌توانید شباهت‌های زیادی بین طراحی این کلیسا با طراحی کلیسای سنت پیتر در شهر رم پیدا کنید. بیشتر بخش‌های کلیسای بانوی صلح از سنگ مرمر و شیشه‌های رنگی ساخته شده و یکی از موارد قابل توجه بزرگی این کلیسا است. شاید برایتان حالب توجه و کمی شگفت آور باشد که این کلیسا هفت هزار ظرفیت برای نشستن و حدود هزار نفر ظرفیت برای ایستادن دارد. شما با رفتن به مرکز شهر می‌توانید به راحتی این کلیسا را پیدا کرده و از آن بازدید کنید.

شهر لاهو؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

آخرین شهری که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم و می‌توانید با گشت و گذار در آن خاطرات خوبی را در ساحل عاج برای خودتان بسازید شهر لاهو نام دارد. شهر لاهو یک شهر پر هیجان و دیدنی است و اگر به این شهر رفتید حتما به پارک ملی آسانیی سر بزنید و از محیط پر هیجان و جذاب آن لذت ببرید. این پارک گروه خاصی از حیوانات عظیم الجثه را در خود دارد و بازدید از حیواناتی مثل بوفالو شما را با هیجان می‌آورد. در خلال بازدید خود می‌توانید به کافه‌های پارک بروید و خودتان را به یک نوشیدنی دعوت کرده و خستگی در کنید. بعد هم می‌توانید در نهایت به رستوران‌های پارک ملی بروید و از غذاهای خوشمزه و محلی ساحل عاج میل کنید و خاطرۀ خوبی برای خودتان بسازید. این شهر و این پارک ملی فضاهای بسیار ناب و بکری دارد و می‌توانید عکس‌های خوبی در آن بیندازید.

باغ گیاه شناسی؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

باز هم ساحل عاج و باز هم طبیعت بکر و زیبا. بیایید در ادامه به باغ گیاهشناسی ساحل عاج بروید و از طیف گستردۀ حیوانات و گیاهان این باغ لذت ببریم، در فضاهای دل انگیز آن گردش کنیم و با انواه گونه‌های خاص حیوانات و گیاهان افریقایی آشنا شویم. گیاهان افریقا بسیار متنوع و چشم نواز هستند و می‌توانید چیزهای جدیدی ببینید.

پارک ملی تای؛ از جاذبه‌های دیدنی ساحل عاج

به عنوان آخرین مورد به سراغ پارک ملی تای در ساحل عاج می‌روید تا بزرگترین جنگل بارانی غرب افریقا را به چشم ببینیم و از دیدن مناظر بکر و خاص آن غرق حیرت و شگفتی شویم. در این پارک کلی با صحنه‌هایی از طبیعت مواجه خواهید شد که هوش از سرتان می‌برد و رنگ‌هایی را در دل طبیعت می‌بینید که حتی نمی‌توانید برایشان اسم انتخاب کنید. گونه‌های خاص از پرندگان در پارک ملی تای زندگی می‌کنند که در هیچ کجای دیگری از دنیا نمی‌توانید آنها را پیدا کنید و تنوع زیستی و گیاهی چنان در این منطقه بالا است که به شماره نمی‌آید. بازدید از کشور ساحل عاج و بهره مندی از زیبایی‌های طبیعی آن، گشت و گذار در شهر، آشنایی با سبک زندگی مردم این کشور و چشیدن مزۀ غذاهای بینظیر آنها می‌توانید دریچۀ جدیدی از گردشگری و توریسم را به رویتان باز کند. اگر به این کشور علاقمند شدید می‌توانید با یک جستجوی ساده  به راحتی عکس‌های بیشتری از آن ببینید.

بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری مصر
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن