ترکیهجاذبه‌های گردشگری

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا (قسمت دوم)

با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آنتالیا آشنا شوید

آنتالیا یکی از استان‌های کشور ترکیه است که شهرهای مختلفی از جمله خود آنتالیا را در خود جای داده است. این شهر و به عبارت کلی‌تر این استان، پر است از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، طبیعی و توریستی و همین باعث ازدیاد مسافرانی می‌شود که می‌خواهند آنتالیا را از نزدیک ببینند. متاسفانه در سال اخیر با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، بسیاری از سفرها از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو شد. به علاوه بسیاری از گردشگرها و مسافران هم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کردند و همین باعث شد که سفرهای گردشگری کاهش شدیدی پیدا کند. ما در این مطلب جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم تا در اولین فرصت بعد از اتمام پاندمی کرونا به این شهر زیبا بروید و خوش بگذرانید. پس با ما همراه باشید.

کمی از آنتالیا بدانیم

آنتالیا یکی از بزرگترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در کنار دریای مدیترانه و در واقع در قسمت غربی ترکیه قرار گرفته است. این شهر زیبا آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. به این معنا که  در تابستان هوای آنتالیا گرم است و در زمستان هوا به سردی نمی‌رود و فقط بارندگی‌های گاه و بیگاهی رخ می‌دهد. در واقع کسانی که از گرما فراری هستند باید در زمستان به این شهر سفر کنند. باید گفت که بیشتر باران‌ها در پاییز باریده می‌شود و شرایط آب و هوایی زمستان خشک‌تر از پاییز است.  

همچنین…

همچنین شهر آنتالیا را می‌توان مهمترین مرکز گردشگری و توریستی در ترکیه لقب داد که مراکز تفریحی بسیار مدرن و متنوعی دارد و شما را هیجان زده می‌کند. این شهر دارای بلوارهای بسیار زیبایی است که با نخل‌ها و لنگرگاه‌ها زیباییشان دو چندان شده است. به علاوه بخشی از شهر حالت قدیمی خود را حفظ کرده است و به نوعی با رفتن به منطقۀ کاله ایچی انگار در روزگاران قدیم آنتالیا گشت و گذار می‌کنید.

در این منطقه خیابان‌ها کم عرض و پیچ در پیچ است و خانه‌های قدیمی با دیواره‌های قدیمیشان حسابی توجه شما را خودشان جلب می‌کند. شهر زیبای آنتالیا از رشته کوه‌های توروس تا دریای مدیترانه کشیده شده و پر از خطوط ساحلی مختلف با ویژگی‌های متمایز و جذاب است. در ادامه بخش دیگری از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

شهر سیده؛ از جاذبه های گردشگری آنتالیا

اگر به استان آنتالیا سفر کردید، فقط به شهر آنتالیا اکتفا نکنید و حتماً از دیگر شهرهای این استان هم دیدن کنید. یکی از این شهرهای زیبا که در استان قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا شناخته می‌شود، شهر سیده (Side) نام دارد. این شهر یک شهر ساحلی است و در امتداد خطوط ساحلی دریای زیبای مدیترانه جای گرفته است. به همین دلیل است که گردشگران از آن شهر هم به اندازۀ شهر آنتالیا لذت می‌برند؛ چرا که سیده همان ویژگی‌های شهر آنتالیا را دارد و در عین حال خلوت‌تر است.

دیگر ویژگی‌های سیده…

از دیگر ویژگی‌های شهر سیده می‌توان به جاذبه‌های تاریخی بسیار ارزشمند و جذابش اشاره کرد. برای مثال می‌توان به تالار آتنا اشاره کرد. در تصویر بالا هم می‌بینید که سیده جاهای زیادی برای اکتشاف و خوش گذرانی توامان دارد. در واقع باید گفت سیده یکی از شهرهای بندری ترکیه است که از لحاظ اقتصادی هم جزو شهرهای مهم محسوب می‌شود. واژۀ سیده در زبان ترکی به معنای درخت انار است.

از جاذبه‌های گردشگری سیده می‌توان به تئاتر سیده، سواحل زیبا و دلنشین، موزۀ سیده، شهر سلوکیا، مجموعۀ استیت آگورا، شهر سلگ، آبشار ماناوگات، غار دودنسیک، پارک کوپرولو کانیون و تالار آپولو اشاره کرد. به طور کلی سیده شهری با آثار تاریخی و باستانی فراوان، جاذبه‌های گردشگری بی نظیر، مراکز خرید فوق العاده و امکانات شهری مدرن است که در آن خاطرات بی شماری را ثبت خواهید کرد.

شهر فینیکه؛ از دیگر جاذبه‌های استان آنتالیا

قبل از آنکه وارد آنتالیا شویم و از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به عنوان شهر مرکزی استان لذت ببریم، به شهر کوچک دیگری در این استان سر بزنیم تا با جذابیت‌هایش آشنا شویم. در واقع هدف ما این است تا شما بدانید که در سفر به این ستان لازم نیست تمام وقت خودتان را در شهر آنتالیا بگذرانید و دیگر شهرهای این استان هم ظرفیت‌های بالایی برای دیده شدن دارند. یکی از این شهرها شهر فینیکه (Finike) است. شاید برایتان جالب باشد اما یکی از دلایل معروف شدن شهر فینیکه در ترکیه پرتقال‌های ایت شهر است که بسیار خوش طعم و با کیفیت هستند.

 در شهر فینیکه چه می‌بینیم؟

باید گفت یکی از زیباترین صحنه‌هایی که در فینیکه می‌بینید دور نمای ساحل و دریا در کنار باغات پرتفال است که حس بهشت را به شما منتقل می‌کند. در کنار این خصوصۀ اصلی و مهم شهر فینیکه، شما می‌توانید آثار تاریخی شگفت انگیزی در فینیکه ببینید که به دوران آریکاندا و لیمیرا تعلق دارند و جزو آثار باستانی به شمار می‌روند، از مراکز خرید آن دیدن کنید و از بازارهای محلی سوغاتی‌های ناب ترک بخرید، در ساحل قدم بزنید و انواع تفریحات ساحلی را تجربه کنید، از مناظر طبیعی و منحصر به فرد بهره ببرید و در نهایت با مردم خوب و خوش برخورد فینیکه و فرهنگ و آداب و رسومشان آشنا شوید.

ساحل پاترا؛ از دیدنی‌های گردشگری آنتالیا

یکی از زیباترین سواحل که به عنوان جاذبۀ گردشگری آنتالیا شناخته می‌شود ساحل پاترا (Patara Beach) نام دارد. در حقیقت آنتالیا با سواحلش معروف است و سواحل دیگری همچون ساحل بلک و ساحل فاسلیس هم جزو معروفترین‌ها شناخته می‌شوند که ما به معرفی اسمشان در این مطلب بسنده می‌کنیم. خط ساحلی آنتالیا بسیار گسترده است و با توجه به شرایط جغرافیایی مانند نزدیک بودن به صخره‌ها و کوه‌ها یا دوری از منطقۀ کوهستانی شهر شرایطشان با هم متفاوت است.

به علاوه…

به علاوه ساحل پاترا فاصلۀ بسیار کمی با مرکز شهر دارد و همین رفت و آمد به ساحل را برای همه آسان می‌کند. این را هم باید بدانید که همین مزیت باعث می‌شود ساحل پاترا طرفدارهای بیشتری پیدا کرده و در نتیجه کمی شلوغ‌تر باشد. به علاوه اگر می‌خواهید با محیط خلوتتری از شهر رو به رو شوید بهتر است در فصل‌ها کم تردد مانند پاییز و زمستان سفر کنید. این ساحل رنگ آب بسیار جذاب و تیره رنگی دارد و امتداد ساحل به حدود هجده کیلومتر می‌رسد. به علاوه ساحل پاترا یک ساحل ماسه‌ای و شنی است و رنگ ماسه‌اش سفید و منحصر به فرد است. باید بدانید که ساحل پاترا منطقه‌ای برای حفاظت از لاک پشت‌های نایابی است که هر ساله برای تخم گذاری به آنجا سفر می‌کنند؛ به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حمام رومی‌ها؛ از جاذبه‌های شهر زیبای آنتالیا

به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا می‌توان به حمام رومی‌ها (Roman Baths) اشاره کرد. این حمام‌ها بی شک یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر محسوب می‌شوند. جالب اینجاست که محوطۀ اطراف حمام‌ها هم بسیار زیبا است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که روح آدم را تازه می‌کند. در بخش بیرونی حمام‌ها هم موزه‌ای وجود دارد که اشیای با ارزشی در آن نگهداری می‌شود و می‌توانید از آن هم دیدن کنید. اگر می‌خواهید از این حمام‌ها دیدن کنید باید به بخش شرقی شهر سیده بروید. این موزه و حمام‌ها از جمله بهترین و مهمترین مجموعه‌های تاریخی و یا به عبارتی باستانی در ترکیه است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساحل کمر؛ از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا 

به عنوان آخرین مورد از معرفی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در قسمت دوم، ساحل کمر (Kemer) را به شما معرفی می‌کنیم. شاید به جرئت بتوان گفت که ساحل کمر یکی از معروفترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شود و طرفدارهای بسیار زیادی هم دارد. شما می‌توانید تصویر این ساحل را در بالای همین مطلب مشاهده کنید.

همچنین…

ساحل کمر به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این ساحل پاکترین و تمیزترین ساحل کل ترکیه محسوب می‌شود و رسیدگی زیادی به آن انجام می‌شود. این عنوان را هم خود ترکیه به این ساحل نداده و از طرف اتحادیۀ اروپا این نام را گرفته است. یکی از زیباترین لحظات در ساحل کمر تماشای غروب خورشید است که به زیبایی هر چه تمامتر آن را خواهید دید. علاوه بر این انواع و اقسام تفریحات آبی و مکان‌های مناسب برای آفتاب گرفتن هم در این ساحل وجود دارد و شما اصلا دلتان نمی‌خواهد ساحل کمر را ترک کنید.

مطلب پایانی

ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در ترکیه و خصوصاً جاذبه‌های طبیعی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این شهر بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته که جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به همین جا ختم نمی‌شود و ده‌ها جاذبۀ گردشگری دیگر در این شهر وجود دارد که در مطالب دیگر همین سایت به معرفی آنها پرداخته ایم. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این شهرها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا؛ قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

جاذبه‌های گردشگری آنکارا

بیشتر بخوانید
15 تا از منحصربه‌فردترین تفریحات اندونزی
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن