ترکیهراهنمای سفر

راهنمای سفر به آنتالیا

بررسی راهنمای سفر به آنتالیا

شهر آنتالیا را می‌توان بی شک یکی از مهمترین شهرهای گردشگری در ترکیه دانست. آنتالیا با داشتن سواحل بی نظیر، محیط توریستی، هتل‌های مدرن، تنوع تفریحات و همچنین امکانات شهری و توریستی توانسته است تا در چند سال اخیر به مهمترین جاذبۀ گردشگری ترکیه تبدیل شود و انتخاب اول توریست‌ها باشد. این شهر همچنین جاذبه‌های تاریخی و باستانی فراوانی دارد. ما در همین سایت جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را در دو قسمت بررسی کرده‌ایم و شما می‌توانید با کلیک بر لینک‌های این دو مطلب در انتهای همین صفحه با جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آشنا شوید. ما در این مطلب به بررسی مطالب مهم در سفر به آنتالیا می‌پردازیم تا سفر خود را بدون هیچ مشکلی تجربه کنید و حسابی لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

با آنتالیا بیشتر آشنا شویم

قبل از آنکه موارد بسیار مهمی در مورد شرایط سفر به آنتالیا به شما بگوییم، بهتر دیدیم تا اطلاعات مفیدی در مورد این شهر به شما بدهیم تا با آن آشنا شوید و در سفر به آنتالیا با دید بازتری به دیدن جاذبه‌های گردشگری بپردازید. باید گفت که شهر آنتالیا به عنوان مهمترین شهر استان آنتالیا شمرده می‌شود.

این شهر در منطقۀ مدیترانه و در واقع در بخش غربی ترکیه قرار دارد. برای آنکه با موقعیت شهری آن بیشتر آشنا شوید، باید بگوییم که این شهر از شما با شهر بوردور، از شرق با شهر سریک، از غرب با شهر کورکوتلی و از جنوب با شهر کمر مرز مشترک دارد. البته که بهش جنوب و جنوب شرقی بیشتر توسط دریای مدیترانه پوشیده شده و شهر کمر در بخش جنوب غربی واقع شده است.

دیگر اطلاعات مهم در مورد شهر آنتالیا

طبق آخرین آمارهای گرفته شده، حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر در شهر آنتالیا زندگی می‌کنند که نسبت به مساحتش بسیار معقول است.  همان طور که واضح است مردم در این شهر به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و با واحد پولی لیر سر و کار دارند. اگر بخواهید شرایط زمانی را با تهران مقایسه کنید، باید بدانید که آنتالیا حدود یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است؛ به این معنی که اگر در تهران ساعت ده صبح باشد، در آنتالیا ساعت هشت و نیم است. این شهر ترکیبی از بافت سنتی و مدرن را در خود دارد و بسته به میزان پولی که در اختیار دارید، می‌توانید اماکن اقامتی و شرایط گردشگری متنوعی را انتخاب کنید. در ادامه به موضوعات مهمتری در مورد سفر به آنتالیا می‌پردازیم.

شرایط آب و هوایی در آنتالیا چگونه است؟

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد سفر به هر جایی از جمله سفر به آنتالیا مطرح است، پرس و جو در مورد شرایط آب و هوایی است. باید گفت که آنتالیا شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. این بدان معناست که تابستان‌های گرم و خشکی دارد. پاییز پر بارش‌ترین زمان این شهر خواهد بود. زمستان‌های آنتالیا بسیار معتدل است و بارش‌های گاه و بی گاه دارد. این بدان دلیل است که حجم گرما از سمت دریای مدیترانه اجازۀ سرد شدن به شهر را نمی‌دهد.

بهارهای آنتالیا هم گرم است؛ اما به گرمی تابستان نیست. به همین دلیل می‌توان گفت که اگر دوست دارید آب و هوا برای آفتاب گرفتن عالی باشد، می‌توانید تابستان‌های این شهر را تجربه کنید و اگر به دنبال خلوت بودن هستید تا در آرامش جاذبه‌های گردشگری را بگردید، باید در زمستان سفر کنید. البته که زمستان قیمت‌ها هم ارزان‌تر است.

شرایط امنیتی در سفر به آنتالیا چگونه است؟

خب اگر بخواهید در مورد امنیت صحبت کنید موضوع کمی پیچیده می‌شود. امنیت در بعضی شهرها و کشورها صفر و صد است و در برخی دیگر بسیار نسبی است. برای مثال کشور سوئیس کشور بسیار امنی است و در مقابل کشور مکزیک اصلاً جای امنی نیست. اما در مورد ترکیه باید شهرهایش را با هم مقایسه کرد. برای مثال آنتالیا در مقابل شهری مثل استانبول بسیار امن‌تر است. اما در مقایسه با دیگر شهرهایی که گردشگر و مهاجر کمتری به خود می‌بینند نیاز به احتیاط بیشتری دارد.

پس می‌توان گفت که برای سفر به آنتالیا خاطر جمع باشید؛ اما احتیاط‌های لازم را هم انجام دهید. برای مثال تمام پولتان را در کیفتان نگذارید، از کوله پشتی یا کیف‌های کمری استفاده کنید و در مکان‌های شلوغ تجمع نکنید. به علاوه برای رسیدن به مقصد حتماً از تاکسی یا دیگر وسایل نقلیۀ عمومی استفاده کنید و برای آدرس گرفتن به کسی پول ندهید.

هزینۀ اقامت در آنتالیا چگونه است؟

چیزی که در مورد سفر به آنتالیا جزو ویژگی‌های خوب این شهر محسوب می‌شود، هزینۀ سفر است. مهم نیست چقدر پول در جیبتان دارید؛ آنتالیا انواع اماکن اقامتی با شرایط مالی مختلفی دارد و می‌توانید بر حسب بودجه‌ای که دارید از هتل‌های درجه یک و پنج ستاره گرفته تا مهمان‌خانه‌های تمیز و ارزان قیمت، یکی را برای خودتان انتخاب کنید. ما در بخش زیر چند هتل بسیار عالی در آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر خواستید هزینۀ بالایی انجام دهید، این کار را در جایی بکنید که ارزش هزینه کردن داشته باشد.

معرفی چند هتل خوب در آنتالیا

هتل باروت لارا؛ از بهترین هتل‌های آنتالیا

یکی از بهترین هتل‌ها در سفر به آنتالیا هتل باروت لارا (Barut Lara) است. این هتل بسیار زیبا چشم انداز بسیار جذابی به دریای زیبای مدیترانه دارد و همین باعث می‌شود مسافران از لحظه لحظۀ اقامتشان در هتل لذت ببرند. به علاوه اتاق‌های بزرگ و دارای بالکن این هتل به شما این امکان را می‌دهد که اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان داشته باشید. از امکانات رفاهی این هتل می‌توان به اینترنت پر سرعت، استخر، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی و تناسب اندام، چند سالن کنفرانس و جلسات کاری که البته باید از قبل رزرو کنید، سرویس خشکویی و واکس، اتوشویی، لباسشویی، سرویس اتاق بیست و چهار ساعته، انبار نگهداری از چمدان، دستگاه خود پرداز در محوطۀ هتل، رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک و مرکز خرید بسیار عالی و منحصر به فرد اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید صبحانه‌تان را در اتاقتان میل کنید و از منظرۀ پیش رو لذت ببرید.

هتل کنکورد؛ از هتل‌های خوب آنتالیا

اگر می‌خواهید در سفر به آنتالیا هزینۀ زیادی برای اقامت پرداخت کنید و در یک هتل پنج ستاره و عالی اقامت داشته باشید، بهتر است به هتل کنکورد (Concorde De Luxe Resort) فکر کنید. این هتل در نزدیکی ساحل لار قرار دارد که جزو بهداشتی‌ترین و پاکیزه‌ترین سواحل شهر آنتالیا محسوب می‌شود. هتل کنکورد هم از این قاعده مستثنا نیست و به دلیل داشتن امکانات بسیار متنوع و فضایی بی عیب و نقص همواره مورد توجه گردشگران خاص بوده است.

از جمله امکانات این هتل می‌توان اینترنت رایگان، دسترسی رایگان به کافی نت با کلیۀ امکانات مانند کامپیوتر، لپ تاپ دستگاه پرینت، دستگاه فکس و کپی و غیره، امکان برگزاری تورهای شهری با هدف نشان دادن جاذبه‌های گردشگری و توریستی آنتالیا به مسافران، سرویس اتوشویی و خشکشویی، دستگاه خودپرداز در محوطۀ هتل، صندوق امانات، ارائۀ روزنامۀ رایگان، سونا، جکوزی، استخر، مرکز آب درمانی و ماساژ، مرکز تناسب اندام، کافه و رستوان درجه یک را نام برد. به علاوه کارکنان هتل کنکورد در آنتالیا بسیار کاربلد و محترم هستند و هر کاری از دستشان بر بیاید برای راحتی و ارائۀ خدمات هر چه بیشتر به شما انجام می‌دهند.

هزینۀ خورد و خوراک در سفر به آنتالیا چگونه است؟

همان طور که در مورد هزینۀ اقامت خیال شما را راحت کردیم که تنوع قیمت اماکن اقامتی در آنتالیا بسیار بالا است و با هر بودجه‌ای می‌توانید در این شهر اقامت داشته باشید، به شما می گوییم که در سفر به آنتالیا نگران هزینۀ غذایتان هم نباشید. در واقع یکی از دلایلی که این شهر را شهر شمارۀ یک سفرهای گردشگری کرده است همین نکته می‌باشد که هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند از آنتالیا کمال لذت را ببرد.

از رستوران‌های بسیار با کیفیت و درجه یک با قیمت‌های سرسام آور گرفته تا کیوسک‌‌های غذا فروشی با غذاهای خوشمزه و ارزان، شما می‌توانید در هر کوچه و خیابانی جایی برای غذا خوردن پیدا کنید و لذت ببرید. اما اگر می‌خواهید قیمت‌ها را بسنجید و برای جیبتان برنامه ریزی کنید، باید گفت که حداقل هزینه‌ای که برای یک وعده غذا در ارزان‌ترین رستوران‌ها می‌پردازید نوزده لیر است. البته که غذاهای فست و همچمنین خیابانی ارزانتر هم هستند. ما در ادامه دو مورد از بهترین رستوران‌های شهر آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران آلپ پاشا؛ از بهترین رستوران‌های شهر

یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا که بهترین غذاهای ترکی و بین المللی را ارائه می‌کند همین رستوران آلپ پاشا (Alp Pasa Restaurant) است. در اینجا می‌توانید معنی واقعی کیفیت را در ترکیه متوجه شوید و با پرداخت هزینه‌ای به نسبت بالا بهترین و با کیفیت‌ترین غذاها را میل کنید. یکی از چیزهایی که این رستوران را متمایز می‌کند دیزاین غذاها و برخورد پرسنل با مشتریان است. به علاوه اینکه محیط رستوران بسیار خاص است و در تابستان‌ها میز و صندلی دور استخر چیده می‌شود یا در تراس سرو می گردد.

رستوران توپجو کباب؛ از معروفترین رستوران‌های آنتالیا 

از دیگر رستوران‌های بسیار عالی در سفر به آنتالیا می‌توان به رستوران توپچه کباب (Topcu Kebap) اشاره کرد که جزو شناخته شده‌ترین رستوران‌های شهر است و اگر بخواهید کباب ترکی‌های بی نظیری میل کنید، حتماً باید به آنجا سر بزنید. محیط این رستوران بسیار سرزنده است و کارکنان در کمال ادب هر آنچه بخواهید را در کمترین زمان ممکن مهیا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر زیبا حتماً یک وعده از غذایتان را در توپچه کباب میل کنید.

شرایط رفت و آمد شهری در آنتالیا چگونه است؟

اگر بودجۀ زیادی برای سفر به آنتالیا ندارید، اصلاً نگران هزینۀ رفت و آمد نباشید؛ چرا که وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا بسیار متنوع هستند و همه جا هم در دسترس خواهند بود. شما می‌توانید از تاکسی، دولموش، مینی بوس، اتوبوس و موارد دیگر برای رفت و آمدتان استفاده کنید. به علاوه می‌توانید در صورت رفت و آمد زیاد، بلیت ماهانه تهیه کنید تا هزینۀ کمتری بپردازید. اگر هم می‌خواهید راحتتر باشید، بهتر است ماشین کرایه کنید.

تنوع تفریحات در سفر به آنتالیا چگونه است؟

باید گفت اینجا همان جایی است که هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند کمال استفاده و لذت را ببرد. شما می‌توانید انواع تفریحات و ورزش‌های آبی را در سواحل بی نظیر آنتالیا تجربه کنید، از دیدن طلوع و غروب خورشید کمال لذت را ببرید، از جاذبه‌های تاریخی و باستانی و انواع موزه‌هایش بهره مند شوید، از جاذبه‌های طبیعی و پارک ملی آن تجربه‌های بی نظیری کسب کنید. به علاوه می‌توانید در بازارهای خرید و مراکز خرید آن بچرخید و خرید کنید و احساس شادی کنید. در مراکز تفریحی آن هیجان را تجربه کنید. به کنسرت بروید و خوش بگذرانید. در رستوران‌های بی نظیرش غذاهای متنوعی بخورید و با مردم محلی گفت و گو کنید.

مطلب پایانی

ما در این مطلب به بررسی اطلاعات مرتبط با گردشگری در شهر زیبای آنتالیا در ترکیه و خصوصاً موارد اقامتی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این شهر بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته که در همین سایت به جاذبه‌های گردشگری آنتالیا هم پرداخته‌ایم و ده‌ها جاذبۀ گردشگری در این شهر را در مطالب دیگر همین سایت به شما معرفی کرده ایم. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این شهرها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

جاذبه‌های گردشگری آنکارا

بیشتر بخوانید
راهنمای سفر به آنتالیا
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن