راهنمای سفرراهنمای سفر به مسکو

راهنمای سفر به روسیه

آنچه باید برای سفر به روسیه بدانید

کشور روسیه را می‌توان بی شک یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین کشورهای دنیا دانست. این کشور با تاریخ پر فراز و نشیب و سهم مهمی که در تغییر دیدگاه‌های فلسفی، ادبی، اجتماعی و سیاسی داشته یکی از کشورهای مهم و قابل توجه است و در کنار همۀ اینها آثار تاریخی که در آن بر جای مانده و به علاوه فرهنگ منحر به فرد مردم این سرزمین باعث می‌شود گردشگران زیادی از سراسر دنیا به روسیه بروند. به علاوه با پیشرفت‌های بسیار زیادی که روسیه در مسیر علم و دانش داشته است، به یکی از کشورهای قدرتمند و پیشرفته در دنیا تبدیل شده و با داشتن بهترین دانشگاه‌ها با رنکینگ‌های جهانی بی نظیر و همچنین شرایط شغلی بسیار خوب، هر جوانی را به این فکر می‌اندازد که با تحصیل در روسیه یا سرمایه گذاری در این کشور بتواند اقامت دائم آن را بگیرد. مهم نیست با چه رویکردی به روسیه نگاه می‌کنید؛ اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید اطلاعات جامعی از آن به دست بیاورید. ما در این مطلب راهنمای سفر به روسیه را به شما ارائه می‌کنیم و اطلاعات مهمی را به شما خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

توضیحاتی دربارۀ روسیه

کشور روسیه در شمال آسیا و اروپا دور واقع شده است و با دریای خزر، دریای سیاه، دریای بالتیک و نیز نروژ، فنلاند، استونی ،لتونی، لیتوانی، لهستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان و کرۀ شمالی مرز مشترک دارد. دلیل اینهمه همسایه در اطراف روسیه پهناور بودن آن است. باید گفت روسیه حدود هفده هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن به چیزی حدود صد و چهل و شش میلیون نفر می‌رسد. پایتخت این کشور مسکو است و با این حال شهرهای مهم دیگری نظیر سن پترزبورگ یا کازان را دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. واحد پول روسیه روبل است و اگر با خودتان دلار، یورو یا پوند هم داشته باشید می‌توانید از صرافی‌ها ارز متناسب تهیه کنید. زمان در این کشور حدود نیم ساعت از ایران عقب‌تر است؛ یعنی اگر در ایران ساعت دوازده و نیم باشد، در روسیه ساعت دوازده است.

شرایط آب و هوایی

با توجه به محل قرار گیری روسیه و جغرافیای آن و نیز پهناور بودن این کشور، نمی‌توان یک مختصات ثابت را برای آب و هوای سرتاسر این سرزمین ارائه داد. برخی بخش‌های روسیه آب و هوای بسیار بسیار سردی دارد و می‌توان گفت در زمستان مردم آن مناطق یخبندان را تجربه می‌کنند. از سوی دیگر در برخی شهرها آب و هوا مساعدتر است و شرایط زندگی نزدیکی بیشتری به حالت نرمال جهانی دارد. هرچند که در مناطق بسیار سرد هم امکانات و خدمات رفاهی چنان برقرار است که اگر فقط به زندگی در آن مناطق عادت کنید، دیگر برایتان سخت نخواهد بود. به طور کلی شرایط آب و هوایی روسیه بین مثبت و منفی سی و هفت درجۀ سانتی گراد در جاهای مختلف کشور متغیر است.

برای سفر به روسیه چه فصلی را انتخاب کنیم؟

همان طور که اشاره شد، روسیه به طور کلی یک کشور سردسیر است و در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان هوا بسیار سرد می‌شود و شاید اگر برای بار اول به این کشور می‌روید، نه لباس‌های مناسبی برای این هوا داشته باشید و نه بتوانید این میزان از سرما را تحمل کنید و مجبور شوید بیشتر وقتتان را در هتل بمانید. برای همین می‌توان گفت برای افرادی که بار اول است به روسیه می‌روند بهترین فصل سفر تابستان است که روسیه در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد. البته که روسیه در فصل بهار هم بسیار دیدنی است. با این حال اگر دنیال حراجی‌های بزرگ هستید، می‌خواهید کریسمس در روسیه را تجربه کنید، دلتان می‌خواهد این کشور خالی از گردشگر باشد تا در محیطی خلوت جاذبه‌های گردشگری را بگردید و هزینۀ سفرتان هم کمتر بشود، چاره‌ای ندارید جز اینکه لباس‌های بسیار بسیار گرم تهیه کنید و در پاییز و اوایل زمستان به این کشور بروید.

آیا باید در روسیه نگران خطر باشیم؟

باید گفت یکی از امن‌ترین سفرهای عمرتان را در روسیه تجربه خواهید کرد. مردم روسیه بسیار اخلاق مدار هستند و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. به شما توصیه می‌کنیم با نبردن وسایل ارزشمند و پر زرق و برق به همراه خودتان، نظر افراد سودجو را جلب نکنید و همین کافی است تا سفری ایمن و بی دغدغه داشته باشید. به علاوه پلیس‌های روسیه بسیار دقیق و منظبط هستند و هیچ خطایی از چشمشان پنهان نمی‌ماند. برای همین هر گاه به هر مشکلی برخوردید سریع به پلیس گزارش کنید تا شما را همراهی کنند و مشکل را رفع نمایند.

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

یکی از مهمترین بخش‌های هزینۀ شما در صورتی که فصل سرد را برای سفر انتخاب کرده باشید، خرید لباس‌های بسیار گرم است. روسیه تا منفی سی و هفت درجه می‌تواند سرد باشد و با یک کاپشن یا شال گردن نمی‌توانید خودتان را گرم کنید و حتماً باید لباس‌های خیلی گرمی بپوشید. اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم، اقامت در روسیه می‌تواند یکی از هزینه‌های مهم شما را رقم بزند. در روسیه تنوع هتل‌های مختلف در قیمت‌های متنوع و خدمات متنوع وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، یکی از هتل‌های متناسب را انتخاب کنید. البته اگر پولتان به هتل نمی‌رسد هم نگران نباشید، چرا که هاستل‌های خوب و مناسبی هم در این کشور وجود دارد که شما را به خوابی آرام و امکاناتی مکفی دعوت می‌کنند. با این حال اگر مشکل مالی ندارید و می‌خواهید در بهترین هتل‌های روسیه اقامت کنید، ما دو مورد را به شما معرفی می‌کنیم.

دو مورد از بهترین هتل‌های روسیه

یکی از بهترین و معروفترین هتل‌های روسیه هتل هالیدِی در مسکو است. این هتل پنج ستاره می‌تواند برای شما بهشتی در دل روسیه باشد. اگر در زمستان و پاییز به این کشور سفر می‌کنید، سرما را پشت درهای هتل می گذارید و وارد می‌شوید و هتل خودرویی را در اختیار شما قرار می دهد تا به هر جایی که دوست دارید بروید؛ چرا که در فصل سرما نمی‌توانید پیاده روی کنید و همه جا به شدت لیز است. از جمله خدمات رفاهی و امکانات هتل هالیدی می‌توان به طراحی داخلی بسیار مجلل و زیبا، رستوران‌هایی بی نظیر با غذاهای با کیفیت و متنوع، استخر، سونا و جکوزی،  سالن ورزشی، پذیرش بیست و چهار ساعته، صندوق امانات، تور گردشگری، امکان خرید بلیت در هتل، صرافی داخل هتل و دیگر موارد اشاره کرد.

یکی دیگر از هتل‌های بسیار معروف این بار در شهر زیبای سن پترزبورگ هتل قصر ترزینی است. این هتل هم پنج ستاره و بسیار شگفت آور است؛ می گوییم شگفت آور چون که معماری این هتل به اوایل قرن هجده میلادی برمی گردد. در واقع این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های شهر است که حدود هفت سال پیش مجدداً بازسازی شد، امکانات بسیار جدید و پیشرفته‌ای به آن اضافه شد و با عنوان یک هتل پنج ستاره روی کار آمد. در این هتل می‌توانید از معماری داخلی و نیز بخش‌های تاریخی دیدن کنید، از غذاهای روسی سرو شده در آن لذت ببرید و اقامت بی نظیری داشته باشید.

دیگر هزینه‌های سفر به روسیه؛ هزینۀ خورد و خوراک

بخش دیگری از هزینه‌های سفر به روسیه را خورد و خوراک در این کشور در بر می گیرد. یک وعده غذای معمولی در یک رستوران معمولی حدود هفتصد تا هزار روبل هزینه برمی دارد و برای همین بهتر است با توجه به بودجه‌ای که دارید حواستان به پول خرج کردن و رستوران رفتنتان باشد. اگر می‌خواهید غذاهای روسی را امتحان کنید ما چند مورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید سوپ بورش را به عنوان پیش غذا میل کنید که حاوی گوشت گاو و انواع سبزیجات است. برای غذای اصلی می‌توانید پاستیلای کولومنا را انتخاب کنید که یک خوراک بسیار خوش طعم روسی است و برای پیش غذا می‌توانید چاک چاک یا بلینی را امتحان کنید. اگر دنبال رستوران‌های خوبی در روسیه هستید، ادامۀ مطلب را بخوانید.

دو مورد از رستوران‌های خوب در سفر به روسیه

اگر در سن پترزبورگ هستید و می‌خواهید یک رستوران عالی را امتحان کنید، به رستوران لوروپا بروید. این رستوران بسیار لوکس و شیک است، همیشه موسیقی زنده در آن پخش می‌شود و کیفیت غذاهای آن بسیار عالی و مثال زدنی است. تنوع غذایی در این رستوران بی نظیر است و می‌توانید با هر سلیقه‌ای که دارید بهترین غذا را انتخاب کنید. به علاوه کارکنان رستوران به شما کمک می‌کنند که بفهمید غذاها حاوی چه موادی هستند. البته هزینۀ غذا خوردن در این رستوران بسیار بالا است؛ اما به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد.

رستوران دیگری که به شما معرفی می‌کنیم در شهر مسکو، پایتخت روسیه، قرار دارد و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها و معروفترین رستوران‌های مسکو دانست. نام این رستوران بابی دازلر است. کیفیت غذاهای این رستوران بی نظیر است، مشتری‌های ثابت فراوانی دارد، غذاها را با دیزاین‌های بسیار جذابی سرو می‌کند، کارکنان مودب و کارآزمودۀ آن بهترین سرویس را به شما ارائه می‌کنند و می‌توانید در محیطی بی نظیر از غذایتان لذت ببرید.

دیگر هزینه‌های سفر به روسیه؛ هزینۀ رفت و آمد

سیستم حمل و نقل در روسیه بسیار متنوع و عالی است و می‌توانید از روش‌های مختلف خودتان را به مقصد برسانید. در این کشور می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های برقی، مونوریل، تاکسی، دوچرخۀ عمومی، مونوریل و غیره استفاده کنید. بهترین و سریع‌ترین روش حمل و نقل استفاده از مترو است که برای مثال در شهر مسکو دوازده منطقه را پوشش می‌دهد یا مثلا در شهر سن پترزبورگ پنج منطقه در دسترس مترو قرار دارد. شما می‌توانید با توجه به فصلی که در آن سفر می‌کنید روش حمل و نقل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

از تفریحات سفر به روسیه؛ خرید

اگر قرار است سفر به روسیه را تجربه کنید، باید بدانید که یکی از بهترین تجربه‌های شما در فروشگاه‌های این کشور اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید در دوستۀ بسیار بزرگ خرید در روسیه را تجربه کنید. یک دسته مغازه‌هایی است که می‌توانید اجناس بسیار با کیفیتی را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنید و در دستۀ دوم فروشگاه‌هایی که بهترین برندها در آن هستند و می‌توانید خریدهای ویژه و لوکسی داشته باشید. فروشگاه‌های روسیه از ساعت نه صبح تا هفت شب باز هستند؛ البته فروشگاه‌های مواد غذایی به صورت بیست و چهار ساعته خدمات رسانی می‌کنند.

از جمله فضاهایی که می‌توانید خرید فوق العاده‌ای در آنها داشته باشید می‌توان به بازار ایزمایلوفسکی اشاره کرد که به اصطلاح از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می‌شود و می‌توانید یک روزتان را صرف گشت و گذار و خرید در این بازار بکنید. این بازار در مسکو قرار دارد. از دیگر فروشگاه‌های مسکو می‌توان به مرکز خرید اوروپتسکی اشاره کرد. این مرکز خرید بسیار جذاب و دیدنی است و مغازه‌ها و فروشگاه‌های زیادی دارد و خدمات زیادی اراه می‌کند. همچنین در مسکو می‌توانید پاساژ پتروسکی را هم تجربه کنید. اگر به سن پترزبورگ رفتید می‌توانید به مرکز خرید بولشوای گوستینی بروید و از یک خرید جانانه لذت ببرید، در مرکز خرید لنینگراد هاوس بروید و از گشت و گذار در آن حسابی کیف کنید و با رفتن به مرکز خرید آپراکسین یک خرید عالی را تجربه کنید.

نکات مهم در سفر به روسیه

روسیه کشوری است که تنوع آب و هوایی بالایی دارد و دمای هوا در هر فصل به شدت تغییر می‌کند. برای همین سعی کنید تحقیقات زیادی در مورد آب و هوای این کشور در زمان سفر خوود داشته باشید و لباس‌های مناسبی همراه خودتان ببرید؛ در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. برای مثال در نظر داشته باشید که حتی در تابستان در روسیه بارندگی خواهید داشت و برای همین سعی کنید در سفر به روسیه بردن چتر را هرگز فراموش نکنید و فکر نکنید در فصول گرم هوا خشک است.

در مورد هزینه‌ها هم حسابی حواستان به بودجه‌تان باشد و از قبل همه چیز را بررسی کنید تا به مشکل بر نخورید؛ چرا که مسکو و سن پترزبورگ شهرهای گرانی هستند و اقامت و خورد و خوراک در این شهرها هزینه‌های زیادی می‌برد. به علاوه امنیت این کشور بالاست؛ با این حال مثل هر کشور توریستی دیگر برخی سودجویان در کمین هستند و برای همین سعی کنید مراقب وسایل خودتان باشید.

اگر می‌خواهید در سفر به روسیه از جاهای دیدنی تاریخی مانند کلیساها دیدن کنید، حتماً یک دست لباس پوشیده به همراه ببرید تا اجازۀ ورود پیدا کنید. اگر به حضور در جاهای هیجان انگیز علاقه دارید حتماً در زمانی به روسیه بروید که فستیوال‌های مختلفی در جریان است. برای مثال در شهر مسکو فستیوال‌های شب‌های دسامبر و زمستانه درفصل زمستان و فستیوال‌ نقاب طلایی در بهار برگزار می‌شود. یا برای مثال در اواخر بهار فستیوال شب‌های سفید در سن پترزبورگ برگزار می‌شود که طرفدارهای زیادی دارد.

اگر به هر دلیلی در روسیه دچار بیماری یا حدثه شدید، خیالتان راحت باشد که بیمۀ درمانی دارید و می‌توانید به بیمارستان‌های خوب این کشور بروید. برای مثال بیمارستان تخصصی باکولوف می‌تواند گزینۀ مناسبی در مسکو باشد و یا بیمارستان تخصصی مدم در سن پترزبورگ یکی از بهترین بیمارستان‌ها است.

ما در این مطلب راهنمای سفر به روسیه را برای شما ارائه دادیم و نکات مهمی از جملۀ هزینۀ سفر به این کشور زیبا را برایتان تشریح کردیم. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ اخذ ویزا و سفر به این کشور بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید سفر به روسیه را تجربه کنید. در غیر این صورت هم نگران نباشید؛ این روزها می‌توانید با وب گردی سفرهای مجازی بسیار جذابی داشته باشید و ما در مجلۀ گردشگری نیلی گشت شما را به سفرهای مجازی دعوت می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به مالزی

راهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر به تفلیس

بیشتر بخوانید
راهنمای سفر به گوا
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن