مجله گردشگری نیلی گشت

پروازهای تهران مادرید 10 شهریور ازسرگرفته‌می‌شوند

رییس اداره‌ی گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از روز نخست سپتامبر سال 2020، یعنی از 10 شهریور 1399، پروازهای تهران مادرید ازسرگرفته‌می‌شوند. پروازهای تهران مادرید حدود 17 سال پیش تعطیل شده بودند.

حسن نوریان – رییس اداره‌ی گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران – در توییتی این خبر را اعلام کرد و نوشت:

با رایزنی‌های سفارت کشورمان در مادرید و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز پروازهای عادی و هفتگی ایران ایر در مسیر تهران ـ مادرید ـ تهران از سوی مقامات هوانوردی اسپانیا صادر گردید و قرار است از ابتدای ماه سپتامبر 2020، پروازهای عادی این شرکت برقرار گردد.

گفتنی است که کشور اسپانیا از جمله کشورهایی‌ بود که به‌شدت دچار همه‌گیری کرونا شدند و همین موجب شد که این کشور به‌طور کامل مرزهای خود را روی گردشگران ببندد. با این حال چند وقتی‌ست مقداری گشایش ایجاد شده و امید به این‌که گردشگری در اسپانیا برای مقدار بسیار اندکی هم که شده از وضعیت فعلی خارج شود زنده شده‌است.

نکته‌ی دیگر آن‌که با ازسرگیری پروازهای تهران-مادرید شاید راه برای کسانی که به‌دنبال سفر به اروپا با پروازهای مستقیم یا با مدت‌زمان کمتری بودند نیز هموارتر شود. پیش از این برای سفر به بسیاری از شهرهای اروپا باید بلیط هواپیما غیرمستقیم تهیه می‌شد.

همچنین بخوانید: راهنمای ویزای شینگن اسپانیا