اخبار گردشگریگردشگری

زیان 12 هزار میلیاردتومانی صنعت گردشگری ایران در سه‌ماهه‌ی نخست امسال

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد که از فروردین‌ماه امسال تا پایان خردادماه، ضرری 12 هزارمیلیاردتومانی به صنعت گردشگری ایران وارد آمده‌است. دکتر علی‌اصغر مونسان همچنین گفت که در طی 93 روزِ بهار فقط 74 گردشگر خارجی به کشور وارد شده‌اند.

مونسان در این مورد گفت:

گردشگری تا قبل از کرونا روند به رشدی داشت؛ درآمد آن در سال ۲۰۱۹ به 11.7  میلیارد دلار رسیده بود که 2.8 درصد از سهم تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌داد و تقریباً به متوسط سهم گردشگری در تولید ناخالص جهانی که عدد 3.2 درصد است، نزدیک شده بود، اما با شیوع ویروس کرونا گردشگری با افت شدیدی در دنیا مواجه شد که به تبع آن کشور ما را هم درگیر کرد. به‌طوری که در سه‌ماه نخست سال گذشته (۱۳۹۸) تعداد گردشگران خارجی دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که سه ماه نخست امسال این عدد به ۷۴ نفر رسید و تقریباً به صفر نزدیک شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تلاش‌های دولت برای جبران خساراتی که کروناویروس به صنعت گردشگری کشور وارد آورده ادامه داد:

بسته سوم حمایتی در حال بررسی با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور است که قول اولیه‌ای برای امهال مالیات داده‌اند. درخواست شده است مالیات‌های سال ۹۸ فعلاً به تعویق افتد یا دست‌کم الان سراغ این مالیات ها نروند که به احتمال قوی موافقت کنند. یا درخواست شد اقساط وام‌ها تا یک سال به تعویق افتد.

گفتنی است که افزون بر 175 میلیارد تسهیلات، بسته‌ی حمایتی هیئت‌دولت از جمله امهال اقساط وام‌های پرداخت‌شده، فرصتی سه‌ماهه در پرداخت مالیات، عوارض، قبض‌های انرژی و همچنین حق بیمه بوده‌است.

بیشتر بخوانید
ویزا کویت | راهنمای اخذ ویزای کویت 2020

کروناویروس ضربه‌ای مهلک بر پیکره‌ی صنعت گردشگری جهان و از جمله ایران وارد آورد. البته در ماه‌های اخیر برخی از کشورهای در حال بازگشایی تدریجی مرزهای‌شان به‌روی گردشگران خارجی هستند. با امید آن‌که به‌زودی این ویروس منحوس از بین برود و سازوکار جهان به قبل از شیوع این ویروس بازگردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن