کیش

راهنمای سفر به کیش | جزئیات سفر به زیباترین جزیره‌ی ایران

جزیره‌ی کیش از قطب‌های گردشگری کشور است و همه‌ساله بیش از 1 میلیون و 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی به آن سفر می‌کنند. سواحل زیبای خلیج فارس، تفریحات آبی، اماکن تاریخی، مراکز خرید و بسیاری امکانات دیگر باعث شده‌اند کمتر گردشگری از سفر به آن ناراضی بازگردد. البته تجربه‌ی سفری لذت‌بخش و آسوده به کیش مستلزم آشنایی با این جزیره از ابعاد مختلف مانند هتل‌های کیش، رستوران‌های کیش، مراکز تفریحی کیش، مراکز خرید کیش، حمل‌ونقل در کیش و موارد این‌چنینی است. در همین راستا، در این نوشتار قصد داریم به راهنمای سفر به کیش بپردازیم و به نکاتی اشاره کنیم که به شما در برنامه‌ریزی برای سفر به این جزیره‌ی زیبا و تجربه‌ی سفری مطلوب کمک می‌کنند.

راهنمای سفر به جزیره‌ی کیش

برای بسیاری از افرادی که برای بار اول به کیش سفر می‌کنند، این جزیره تداعی‌کننده‌ی تصاویر و نام‌هایی مانند تفریحات آبی، مراکز خرید بزرگ و مدرن، پارک دلفین‌ها، کشتی یونانی و هتل‌های بزرگی مثل هتل داریوش و هتل است. این درحالی‌ست که – به‌عنوان مثال – جزیره‌ی کیش هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی جایگاه ویژه‌ای دارد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی تفریحاتی هستند که بهتر است آن‌ها را در سفر به این جزیره از دست ندهید. درواقع بهتر است اگر تاکنون به کیش سفر نکرده‌اید یا زمان زیادی از آخرین سفرتان به این جزیره می‌گذرد، ابتدا تا جای امکان درباره‌ی جنبه‌های مختلف سفر به کیش تحقیق کرده و اطلاعات کسب کنید و سپس برای سفرتان برنامه بچینید. در ادامه به راهنمای سفر به کیش و موارد مهمی که پیش از سفر به جزیره باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید می‌پردازیم.

 جاذبه‌های گردشگری کیش

بخش عمده‌ی جاذبه‌های گردشگری کیش شامل جاذبه‌های گردشگری تفریحی، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی، مراکز خرید و رستوران‌های کیش هستند. در ادامه با بهترین جاذبه‌های توریستی این جزیره آشنا می‌شوید.

الف) جاذبه‌های گردشگری تفریحی کیش

فهرست زیر شامل بهترین تفریحاتی‌ست که می‌توانید در کیش تجربه کنید:

1- تم‌پارک اوشن
راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

تم‌پارک اوشن یک پارک آبی روباز است و به‌عنوان بزرگ‌ترین و اولین پارک آبی روباز در کشور شناخته می‌شود. در این تم‌پارک، تفریحات متعددی برای تمامی بازدیدکنندگان با هر سن‌وسال و هر سلیقه‌ای درنظر گرفته شده‌اند. بعضی از تفریحات مهیج این تم‌پارک شامل پیچالوپ، آدرنالین، دریاچه‌ی سونامی، آناکوندا، رالی‌راید و گرداب هستند و راشین ریور، دینگو و استخر آبان تفریحاتی‌اند که هیجان کمتری دارند.

در این پارک آبی قسمت‌هایی مخصوص کودکان طراحی شده‌اند و والدین می‌توانند با خاطری آسوده از بابت فرزندان کم‎سن‌وسال خود از تفریحات آن لذت ببرند. تم‌پارک اوشن همچنین شامل چندین رستوران، کافی‌شاپ و فروشگاه تجهیزاتی مثل لباس و عینک شنا، کلاه، کرم ضدآفتاب و بسیاری موارد دیگر هم هست. خانم‌ها و آقایان هر یک می‌توانند در روزها و ساعات مختص خود از پارک آبی اوشن کیش استفاده کنند.

2- ساحل مرجان

راهنمای سفر به کیش

ساحل مرجان و امکانات تفریحی اطراف آن از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش هستند. این مجموعه در قسمت شرقی کیش و در نزدیکی بسیاری از هتل‌های بزرگ جزیره واقع شده است. در ساحل مرجان می‌توانید بسیاری از تفریحات آبی مانند غواصی، بنانا سواری، قایق‌سواری و همچنین تفریحات دیگری مثل دوچرخه‌سواری و موتورسواری را تجربه کنید.

آلاچیق‌های ساحل مرجان امکان پیک‌نیک خانوادگی و دوستانه را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند و بعضی از بهترین رستوران‌های کیش مانند رستوران لوتوس، رستورات شاندیز مرجان و رستوران دیدنی‌ها هم در همین مجموعه قرار دارند. علاوه‌براین بازار مرجان که یکی از پرطرف‌دارترین بازارهای کیش است هم در نزدیکی همین ساحل است.

3- پیست کارتینگ کیش
راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

پیست کارتینگ کیش، اولین پیست کارتینگ کشور، فضایی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به رانندگی است. در این پیست تمامی نکات برای تأمین امنیت بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده‌اند و تمامی افراد تنها زمانی می‌توانند از خودروها استفاده کنند که درمورد تمامی نکات ایمنی و قوانین پیست توجیه شده باشند. تمامی خانم‌ها و آقایانی که بالای 140 سانتی‌متر قد دارند می‌توانند از کارتینگ کیش استفاده کنند، البته کودکان زیر 10 سال و افرادی که وزن بسیار بالایی دارند امکان استفاده از خودورهای این کارتینگ را ندارند. پیست کارتینگ کیش معمولاً بعدازظهرها و شب‌ها باز است.

4- شهربازی هایلند
راهنمای سفر به کیش

شهربازی هایلند مجموعه‌ای شامل بعضی از مراکز تفریحی شناخته‌شده‌ی کیش مثل تم‌پارک اوشن که به معرفی آن پرداختیم است. شهربازی هایلند اگرچه فضایی عالی برای تفریح کودکان است، برای بزرگسالان هم خالی از جذابیت نیست. در شهربازی هایلند می‌توانید از تفریحات و سرگرمی‌هایی مثل قایق‌سواری، موج‌سواری، بناناسواری، پدل‌بوردینگ، شن‌بازی در پارک بازی ماسه، سینمای هفت‌بعدی، سینماگیم هایپر ریالیتی، رودخانه‌ی وحشی و بسیاری موارد دیگر لذت ببرید.

ب) جاذبه‌های گردشگری تاریخی کیش

جاذبه‌های گردشگری تاریخی کیش نسبت به مراکز تفریحی آن کمتر شناخته شده‌اند، درحالی‌که لذت بازدید از مراکز تاریخی جزیره چیزی کم از سایر تفریحات آن ندارد و به‌همین علت ما نیز بخشی از راهنمای سفر به کیش را به دیدنی‌های تاریخی اختصاص داده‌ایم. فهرست زیر مهم‌ترین مراکز تاریخی کیش را شامل می‌شود.

1- شهر باستانی حریره
راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

شهر باستانی حریره شامل باقیمانده‌های بناهایی مثل حمام حریره، خانه‌ی اعیانی، چاه‌ها و دالان‌ها و منطقه‌ی صنعتی است. هر یک از این بناها از نظر تاریخی و معماری اهمیت ویژه‌ای دارند. قدمت این شهر که پس از تخریب بندر سیراف در دوره‌ی ساسانی بنا شد، به اواسط قرن چهارم تا دهم هجری برمی‌گردد. شهر باستانی حریره در قسمت شمالی جزیره‌ی کیش و در نزدیکی مجموعه‌ی ورزشی المپیک قرار دارد.

2- شهر زیرزمینی کاریز
راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

این شهرزیرزمینی با حدود 2500 سال قدمت، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تاریخی‌ کیش است. شهر کاریز در عمق 16 متری زمین ساخته شده‌است و درحال‌حاضر مجموعه‌ای به‌نام مجموعه‌ی فرهنگی سیاحتی شهرزیرزمینی کاریز کیش با قسمت‌های مختلفی مانند موزه‌ی خلیج فارس، عکاسخانه، مسجد مرجانی، رستوران، کافه، اجرای موسیقی زنده و بازارچه در آن احداث شده‌ است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهرزیرزمینی، مسجد مرجانی آن ا‌ست. این مسجد تنها مسجد در سراسر جهان است که سقف آن با فسیل‌های دریایی پوشیده شده‌ است.

3- آب‌انبار دوقلو

آب انبار دوقلو

در نزدیکی شهر باستانی حریره مجموعه‌ای به نام آب‌انبار دوقلو قرار دارد که 5 بادگیر زیبای آن به‌عنوان نمادی از این منطقه شناخته می‌شوند. این آب‌انبارها ابتدا با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخته شده‌اند و اکنون تنها به‌عنوان جاذبه‌ی گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بادگیرهای این آب‌انبارها شباهت بسیاری به بادگیرهای شهر یزد دارند.

4- کشتی یونانی
راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

کشتی یونانی که بسیاری آن را به‌عنوان سمبل جزیره‌ی کیش می‌شناسند کشتی‌ای به‌گل‌نشسته در نزدیکی ساحل جزیره است که از سال 1966 تاکنون در مکان کنونی خود ثابت مانده و هنوز هم در تملک یونان است. درحال‌حاضر نزدیک‌شدن به کشتی یونانی و شناکردن در نزدیکی آن مجاز نیست و بیشتر افرادی که به کیش سفر می‌کنند برای گرفتن عکس یادگاری به سمت آن در جنوب‌غربی جزیره می‌روند. البته بازدیدکنندگان از کشتی یونانی می‌توانند از امکانات رفاهی و تفریحی پارک ساحلی کشتی یونانی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، تفریحات آبی، دوچرخه‌سواری و اسکیت هم استفاده کنند.

 مراکز خرید کیش

راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

خریدکردن برای بسیاری از گردشگران جزئی جدانشدنی از سفر است و خوشبختانه مراکز خرید بزرگ و مدرن و همچنین بازارچه‌های سنتی کیش این امکان را برای بازدیدکنندگان از جزیره فراهم کرده‌اند. در ادامه‌ی راهنمای سفر به کیش با بهترین مراکز خرید این جزیره آشنا می‌شویم.

1- بازار پردیس 1 کیش

بازار پردیس 1 کیش 2 طبقه است و بیش از 200 واحد تجاری دارد. در این بازار علاوه‌بر فروشگاه‌های عرضه‌ی کالاهای مختلف چندین رستوران، کافه، چایخانه و دفتر مسافرتی هم فعال هستند. بازار پردیس 1 کیش در شرق جزیره، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام قرار دارد و صبح‌ها بین ساعات 9 تا 13:30 و بعدارظهرها بین ساعات 17 تا 22:30 باز است.

2- بازار پردیس 2 کیش

بازار پردیس 2 کیش 4 طبقه است و بیش از 230 فروشگاه دارد. یکی از جذابیت‌های این مرکز خرید محوطه‌سازی زیبای آن با استفاده از گیاهان بومی، لنج و هواپیما است. این مرکز خرید در بلوار خیام، میدان پردیس واقع شده و صبح‌ها بین ساعات 9:30 تا 13:30 و بعدازظهرها بین ساعات 17 تا 22:30 باز است.

3- مرکز تجاری کیش

مرکز تجاری کیش در خیابان فردوسی کیش بعد از تقاطع پروین اعتصامی قرار دارد. این مرکز خرید 4 طبقه و 479 مغازه دارد و یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه آن برگزاری مراسم قرعه‌کشی هر شب در ساعت 22 است. مرکز تجاری کیش صبح‌ها بین ساعات 10 تا 13:30 و بعدازظهرها بین ساعات 17 تا 23 باز است.

4- بازار مرجان

بازار مرجان در مجموعه‌ی مرجان در خیابان جهان کیش واقع شده است. ساحل مرجان و آکواریوم بزرگ کیش در نزدیکی همین بازار قرار دارند و بازدیدکنندگان علاوه ‌بر خرید کالاهای متنوع می‌توانند از غذاهای باکیفیت فودکورت مرجان هم استفاده کنند. بازار مرجان صبح‌ها بین ساعات 9:30 تا 13:30 و بعدازظهرها بین ساعات 17 تا 22:30 باز است.

5- مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون کیش با بیش از 98 فروشگاه، پیست اسکی روی یخ، رستوران فرانسوی و البته فودکورتِ روی پشت‌بام معروف خود یکی از بهترین مراکز خرید کیش است. این مرکز خرید در خیابان وصال قرار دارد و صبح‌های بین ساعات 10 تا 14 و بعدازظهرها بین ساعات 18 تا 23 باز است.

6- مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون 2 طبقه است و بیش از 100 فروشگاه دارد. بسیاری از مسافران با هدف خرید عطر و ادکلن از فروشگاه‌های معتبر عرضه‌ی این محصولات در این مرکز خرید به آن سر می‌زنند. مرکز خرید زیتون کیش در بلوار ساحل قرار دارد و صبح‌ها بین ساعات 9:30 تا 13 و بعدازظهرها بین ساعات 17 تا 22:30 باز است.

کیش علاوه‌بر آن‌چه در فهرست بالا معرفی کردیم مراکز خرید و بازارهای متعددی دارد که دیدن و خریدکردن از هر یک لطف خود را دارد. بازار سارینا، بازار پادانا، بازار دیپلمات، بازار شارستان و بازار بزرگ پدیده از دیگر مراکز خرید خوب کیش هستند.

د) رستوران‌های کیش

راهنمای سفر به کیش

امتحان‌کردن غذاهای تازه – آن هم در رستوران‌هایی با سرآشپزهای ماهر – یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. درست است بسیاری از هتل‌های کیش خود از رستوران‌های باکیفیتی برخوردار اند، اما سایر رستوران‌های جزیره هر یک به‌واسطه‌ی ویژگی‌های منحصربه‌فردشان گردشگران را به سمت خود می‌کشند. از سویی در بسیاری از شرایط، امکان مراجعه به هتل در میانه‌ی بازدید از جاذبه‌های گردشگری کیش برای صرف غذا وجود ندارد. بنابراین بهتر است با مطالعه‌ی این قسمت از راهنمای سفر به کیش با بهترین رستوران‌های کیش آشنا شوید تا بتوانید سفری بهتر را تجربه کنید. فهرست زیر شامل بهترین رستوران‌های کیش است:

  • رستوران فودلند در نزدیکی بازار مرجان [با منوی متنوع ایرانی و بین‌المللی و قیمت‌های نسبتاً مناسب]
  • رستوران دارچین در خیابان اندیشه [با منوی ایرانی و قیمت‌های نسبتاً مناسب]
  • رستوران شاندیز مرجان (صفدری) در نزدیکی بازار مرجان [از رستوران‌های لوکس جزیره با قیمت‌های نسبتاً بالا]
  • رستوران کوه نور در بلوار دانش [با معماری خاص داخل کوه و قیمت‌های نسبتاً بالا]
  • رستوران توتی فروتی در بلوار دریا [تنها رستوران ساحلی جزیره با قیمت‌های نسبتاً مناسب]
  • رستوران پدیده در جاده‌ی جهان [از مجلل‌ترین رستوران‌های جزیره با قیمت‌های نسبتاً بالا]
  • رستوران رویال استار در بلوار صدف [با منوی متنوع ایرانی و بین‌المللی و قیمت‌های نسبتاً بالا]
  • رستوران کلبه‌ی درویش در خیابان جهان [رستورانی با تم ایرانی با قیمت‌های نسبتاً مناسب]
  • رستوران هشتگ در بلوار خلیج فارس [روبروی کارتیگ کیش با قیمت‌های نسبتاً مناسب]
  • رستوران پایاب در بلوار المپیک [با منوی ایرانی با قیمت‌های نسبتاً مناسب]
  • رستوران بام رویایی روبروی مجتمع پدیده [رستورانی مجلل با کف شیشه‌ای و چشم‌انداز 360 درجه و قیمت‌های نسبتاً بالا]
  • رستوران کابان در شهرک صدف [رستورانی با غذاهای بین‌المللی و قیمت‌های نسبتاً مناسب]

ه) هتل‌های کیش

راهنمای سفر به کیش
راهنمای سفر به کیش

هتل‌های کیش تنوع نسبتاً زیادی از نظر کیفیت و قیمت دارند و خوشبختانه اغلب مسافران می‌توانند هتلی مناسب با توجه به بودجه و نیاز خود را پیدا و رزرو کنند. در ادامه‌ی راهنمای سفر به کیش فهرستی از بهترین هتل‌های جزیره را ارائه خواهیم کرد:

1- هتل ترنج

هتل 5 ستاره‌ی کف‌شیشه‌ای ترنج از لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های کیش است. این هتل داخل آب‌های خلیج فارس یعنی در زیست‌بوم ماهی‌ها و گیاهان این ناحیه ساخته شده و تنها هتلی‌ست که لقب هتل حامی طبیعت را دارد.

2- هتل مارینا پارک

هتل 5 ستاره‌ی مارینا پارک هم یکی دیگر از هتل‌های لوکس کیش است که در نزدیکی ساحل مرجان قرار دارد و دارای ساحل اختصاصی و تفریحات آبی ویژه‌ی مسافران هتل است.

3- هتل داریوش

هتل داریوش از هتل‌های 5 ستاره‌ی کیش است و با معماری خاص آن که برگرفته از معماری تخت‌جمشید و سایر بناهای مربوط به دوران هخامنشیان است شناخته می‌شود. این هتل گذشته از اتاق‌های مجهز با چشم‌انداز زیبا، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی مخصوص مسافران هتل دارد.

4- هتل شایان کیش

هتل 5 ستاره‌ی شایان دارای موقعیت مناسب، امکانات رفاهی خوب و اتاق‌ها و سوئیت‌های متنوعی‌ست و از هتل‌های گران‌قیمت جزیره است.

5- گراند هتل کیش

هتل 3 ستاره‌ی گراند کیش کیفیتی مطلوب و قیمت‌های نسبتاً مناسب دارد و همچنین به بسیاری از مراکز تفریحی کیش نزدیک است.

6- هتل پارمیس کیش

هتل 5 ستاره‌ی پارمیس بیشتر به‌علت معماری خارجی آن با 7 طبقه و حالت هرمی شناخته‌شده است. این هتل تقریباً از ساحل دور است، اما امکانات رفاهی مناسبی دارد و بسیاری از مسافران اقامت در این هتل را انتخاب می‌کنند.

7- هتل پارسیان کیش

هتل 3 ستاره‌ی پارسیان کیش در منطقه‌ی تجاری جزیره و در نزدیکی مرکز خرید زیتون قرار دارد. این هتل امکانات مطلوب و قابل‌قبولی دارد و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه است.

8- هتل ویدا کیش

هتل 5 ستاره ویدا کیش از مجهزترین هتل‌های جزیره است. کیفیت بالای امکانات و پذیرایی این هتل باعث شده‌اند بسیاری از مهمانان خارجی در این هتل اقامت داشته باشند.

سخن پایانی

در این نوشتار به راهنمای سفر به کیش پرداختیم و مراکز تفریحی، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌های خوب جزیره را معرفی کردیم.

همچنین بخوانید: بهترین هتل‌های کیش

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن