جاذبه‌های گردشگری

جاذبه‌های گردشگری سیدنی

با جاذبه‌های گردشگری سیدنی آشنا شوید

اگر حتی اطلاعات مختصری از کشور استرالیا داشته باشید، می‌دانید که شهر سیدنی یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین شهرهای این کشور پهناور محسوب می‌شود و در واقع این شهر را می‌توان نمادی برای کشور استرالیا دانست. کشور استرالیا سرزمین بسیار دیدنی و ارزشمندی است و امروزه افراد زیادی برای تحصیل و اقامت به استرالیا فکر می‌کنند. شما می‌توانید اینجا را کلیک کنید و اطلاعات بسیار مهمی در مورد راهنمای سفر به استرالیا به دست آورید. شهر سیدنی یکی از کهن‌ترین مناطق استرالیا است و اینقدر پر چنب و چوش است که هر چقدر هم سفرتان به آن طولانی باشد، باز هم جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری سیدنی تمام نمی‌شوند. این شهر از فضاهای بکر و طبیعی گرفته، تا اماکن تاریخی و تفریحات هاجان انگیز و مدرن، همه را در خود دارد و به علاوه شرایط اقامت در سیدنی و خدماتی که گردشگران دریافت می‌کنند اینقدر متنوع و استاندارد هست که شما از سفرتان به سیدنی لذت خواهید برد و هیچ مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد. مردم استرالیا هم نسبت به توریست‌ها بسیار خوش اخلاق هستند و تا می‌توانند به آنها کمک می‌کنند. ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های مهم گردشگری سیدنی خواهیم پرداخت تا شما را با گوشه‌ای از زیبایی‌ها و اماکن توریستی این شهر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

  1. خانۀ اپرای سیدنی؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

جالب است بدانید که بیشتر مردم دنیا شهر سیدنی را با این خانۀ اپرا می‌شناسند و وقتی اسم شهر سیدنی به گوش مردم می‌خورد اغلب تصویر ذهنی عکس بالا را در مورد آن دارند. این خانۀ اپرا به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسیده است و این بدان معنی است که نه تنها برای شهر سیدنی و استرالیا، بلکه برای میراث جهانی ارزش زیادی دارد و تحت حفاظت قرار گرفته است. از جمله شگفتی‌های معماری در کل استرالیا همین خانۀ اپرای سیدنی (Sydney Opera House) است و همین باعث شده این خانۀ اپرا به یکی از جاذبه‌های گردشگری سیدنی تبدیل شود. در واقع در طراحی و معماری این خانۀ اپرا از طراح صدف دریایی الهام گرفته شده و از جمله جاذبه‌های آن این است که روی آب قرار گرفته و چندین سال پیش این تکنولوژی در آن مورد استفاده قرار گرفته که روی آب ساخته شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای بازدید از بخش‌های مختلف خانۀ اپرای سیدنی تورهایی در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با شرکت در این تورهای کوچک بخش‌های مختلف خانۀ اپرا را ببینید و اطلاعات جالبی در این مورد به دست بیاورید. به علاوه اگر اهل سفر تفریحی دریایی بودید و از این منطقه گذشتید، می‌توانید از نمای زیبا و جذاب آن در دل آب لذت ببرید و سلفی‌های قشنگی با پیش زمینۀ خانۀ اپرای سیدنی بیندازید. اما داخل خانۀ اپرای سیدنی چه می گذرد؟ باید بدانید که داخل این بنای بسیار زیبا و چشمگیر سالن کنسرت و ارکستر اپرا، سالن سینما، استودیو، نمایشگاه، سالن تئاتر و همچنین رستوران وجود دارد و می‌توانید در هر کدام از این برنامه‌ها شرکت کنید و اوقات خوشی را در این سازه تجربه نمایید. برای بازدید از خانۀ اپرای سیدنی می‌توانید از نه صبح تا ساعت هفده به منطقۀ بنلونگ پوینت بروید و کلی خوش بگذرانید.

  1. جزیرۀ کاکاتو؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

اگر به تفریحات ساحلی علاقه مند هستید و دنبال کارهای هیجان انگیز در دل طبیعتی بکر و زیبا می گردید، حتماً باید جزیرۀ کاکاتو (Cockatoo Island) در سیدنی را تجربه کنید. در واقع جزیرۀ کاکاتو پهناورترین جزیرۀ بندر سیدنی است و می‌توانید آنجا حسابی خوش بگذرانید. به عبارتی کسانی از رفتن به جزیرۀ کاکاتو لذت می‌برند که عاشق آفتاب گرفتن در محیطی آرامش بخش و مجهز هستند و دلشان می‌خواهد دمی را از محیط شهری دور بوده و دل به طبیعت و آبی دریا بسپارند. در این جزیره می‌توانید از تاریخ ساخت کشتی در بندرهای سیدنی هم با خبر شوید و اطلاعات مفید و جالبی در این باره به دست آورید. مناظر اطراف شما و دریای بسیار زیبایی که محیط سیصد و شصت درجه‌ای شما را پوشانده چیزی نیست که بتوانید همه جا گیر بیاورید و باید کمال استفاده را ببرید. اگر شانس بیاورید و در این سفر کوتاه به جزیرۀ کاکاتو غروب خورشید را تماشا کنید یکی از بی نظیرترین لحظه‌های عمرتان خواهد شد. در این جزیره اقامتگاه‌های بسیار خوبی وجود دارد و می‌توانید شب را در این اقامتگاه‌ها سپری کنید. اما جالب است بدانید که ورود به جزیره رایگان است و برای بازدید از محیط آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

  1. پل بندرگاه سیدنی؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

یکی دیگر از سمبل‌های شهر سیدنی که بسیار مشهور شده و بسیاری از آدم‌های دنیا آن را به خوبی می‌شناسند، پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbor Bridge) است. اما چرا این پل اینقدر معروف شده است؟ باید بدانید که پل بندرگاه سیدنی در دهۀ چهل قرن بیست میلادی ساخته شده و نکتۀ جالب دربارۀ آن این بود که به عنوان یک سازۀ فولادی بزرگترین و بلندترین قوس ممکن را داشت. در واقع این پل بندری شمالی و جنوبی سیدنی را به هم متصل می‌کند و برای این کار پل قوسی به ارتفاع بیشتر از صد و سی متر از سطح آب را دارد که در نوع خود بی نظیر و تکرار نشدنی است. این سازۀ عظیم آن هم در آن دوران کولاکی بر پا کرد و به همین دلیل بسیار مشهور شد و امروزه هم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری سیدنی شناخته می‌شود. روی این پل جذاب هم مسیر تردد اتوموبیل وجود دارد و هم دو ریل راه آهن در آن قرار دارد. حجم عبور و مرور ماشین و همچنین رفت و آمد بیش از اندازۀ قطار باعث شد مسئولان به فکر حفاظت از این پل و جلوگیری از خطرهای احتمالی بیفتند و برای همین در دهۀ آخر قرن بیست میلادی یک تونل هم در این مسیر افتتاح شد تا حجم ترافیکی پل بندرگاه سیدنی را کم کنند. امروزه این پل پیاده رو هم دارد و می‌توانید به راحتی روی پل قدم بزنید و از نمای اطراف لذت ببرید. روی این پل بخشی به نام بریج کلایم یا بخشی برای بالا رفتن از پل وجود دارد و از آن بالا منظرۀ خارق العاده‌ای را خواهید دید. البته همه نمی‌توانند از آن بالا بروند؛ اما اگر بتوانید ادامه دهید به ارتفاه صد و سی و پنج متری از پل خواهید رسید و این بی نظیر است. البته برای این کار باید با تورهای بریج کلایم همراه شوید و هزینه پرداخت کنید. برای رفتن به این بریج کلایم می‌توانید به خیابان کامرلند پنجم بروید. پل بندرگاه سیدنی یکی از جالب‌ترین تجربه‌های شما در این شهر خواهد شد.

  1. منطقۀ راک؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

اگر به شهر سیدنی رفتید حتماً از منطقۀ راک (The Rocks) دیدن کنید. در واقع نمی‌شود کسی به شهر سیدنی سفر کند و خواسته یا ناخواسته سر از منطقۀ راک در نیاورد. در واقع یکی از جاذبه‌های این منطقه باستانی بودن آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید منطقۀ راک جزو مناطق اصیل سیدنی و حتی کل استرالیا است که پایه و اساس نحسیت اجتماع و زندگی شهری استرالیایی‌های قدیم و بومیان اولیۀ این منطقه از کرۀ زمین بوده است. جالبتر اینکه مولفه‌های اصالت این منطقه هنوز هم حفظ شده و امروزه و بعد از گذشت این همه سال هنوز بیشتر از صد خانۀ قدیمی در یکی از خیابان‌های این منطقه بر جای مانده‌اند و دوسلت و شهرداری سیندی هم با جدیت از آنها محافظت می‌کند. یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های موجود در منطقۀ راک کلبه‌ای به اسم کلبۀ کادمن است که از اوایل قرن نوزده تا کنون بر جای مانده است. منطقۀ راک را یک موزۀ زنده می‌دانند و همین باعث شده به یکی جاذبه‌های گردشگری شهر سیدنی تبدیل شود. به علاوه یک موزۀ معروف هم در این منطقه وجود دارد. می‌توانید در این منطقه به بازدید از موزه بروید، در خیابان‌های جذاب و سنگفرش شدۀ آن قدم بزنید و کمی به یاد خیابان‌های سنگفرش شدۀ تهران و شهرهایی مثل اصفهان در ایران بیفتید، به یک کافه بروید و با جو عجیبی که این منطقه دارد یک قهوه نوش جان کنید یا به رستوران بروید و یک غذای اصیل استرالیایی کیل کنید و بعد به گالری هنری و فروشگاه‌های منطقۀ راک سر بزنید و یک روزتان را به طور کامل در این منطقه سپری کنید.

  1. موزۀ هنرهای معاصر استرالیا؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

گفتیم که می‌توانید در منطقۀ راک به بازدید از گالری‌های هنری بروید. اگر به گالری هنر و در واقع هنر علاقه مند هستید، می‌توانید به موزۀ هنرهای معاصر استرالیا (Museum of Contemporary Art Australia – MCA) در سیدنی بروید و شاهد جدیدترین آثار هنری پست مدرن و مدرن در استرالیا و برخی آثار بسیار جدید هنرمندان بین المللی باشید. حتی از طراحی و نمای بیرونی این موزه می‌توانید متوجه شوید که با یک موزه یا گالری هنری معمولی طرف نیستید و کلی اتفاق‌ها و تجربیات خوب پشت درهای آن منتظر شماست. در این موزه نمایشگاه‌های موقت و دائمی زیادی برگزار می‌شود و اگر شانس بیاورید می‌توانید از یکی از این نمایشگاه‌ها دیدن فرمایید. این موزه به هنرهای مختلفی مانند مجسمه سازی، نقاشی و غیره اختصاص دارد و هم به صورت نمایشگاه انفرادی و هم گروهی پذیرای آثار هنرمندان است. می‌توانید بعد از بازدید از آثار ماندگار و جذاب این موزه به کافۀ موزه بروید و با نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه‌تان به آثاری که تماشا کرده‌اید فکر کنید و در مورد آن با دوستانتان به گفتگو بپردازید. به علاوه می‌توانید به بندر رفته و بعد از بازدید از یکی از مهمترین موزه‌های هنر معاصر دنیا یک غذای لذیذ بخورید و روزتان را با شادی به پایان برسانید.

  1. ساختمان ملکه ویکتوریا؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

شاید بخواهید به دیدن عجایب این شهر و دیگر جاذبه‌های گردشگری سیدنی ادامه دهید و شاید هم بخواهید کمی به خودتان فرصت داده و برای خرید به مرکز خرید اصلی سیدنی بروید و کمی خوش بگذرانید. اما جاذبه‌های گردشگری سیدنی در همه جای شهر هستند و به شما فرصت نمی‌دهند. وقتی به مرکز خرید سیدنی می‌روید ساختمانی به چشمتان می‌خورد که بسیار خاص و کهن و اصیل است. این ساختمان با دیگر ساختمان‌هایی که تا به حال در سیدنی دیده‌اید فرق دارد و به نوعی چشمتان را می گیرد. کمی که پرس و جو کنید متوجه می‌شوید که این همان ساختمان ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Building) است که متعلق به قرن نوزده میلادی است و به سبک رومی‌های باستان ساخته شده است. جالب است که آن زمان ساختمان ملکه ویکتوریا را به عنوان یک مرکز خرید ساخته بوده‌اند. امروزه آن هدف به تحقق پیوسته و چندین و چند فروشگاه معتبر و مجهز در اطراف ساختمان ملکه ویکتوریا وجود دارد؛ اما این ساختمان به عنوان یک اثر تاریخی خالی است و برای بازدید عموم اختصاص داده شده است. برای بازدید از این ساختمان می‌توانید بدون اینکه نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای باشد از صبح تا عصر حدود یک تا دو ساعت وقت بگذارید و بعد می‌فهمید که ارزشش را داشت.

  1. برج سیدنی؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سیدنی برج سیدنی (Sydney Tower) است که بسیار معروف بوده و حکم برج میلاد در شهر تهران را برای آن شهر دارد. این برج بلندترین برج کل شهر است و بیشتر از سیصد متر ارتفاع دارد. البته ارتفاع برج سیدنی به نسبت برج چهارصد و سی و پنج متری میلاد برای ایرانی‌ها خیلی شگفت آور نیست؛ هرچند که بالاترین طبقۀ برج میلاد هم در ارتفاع سیصد و دوزاده متری قرار دارد. برج سیدنی آسانسورهای بسیار سریع و معروفی دارد و شما را در عرض چند ثانیه به بلندترین ارتفاع ممکن می‌برد. از بالای برج سیدنی می‌توانید این شهر را زیر پایتان حس کنید و منظرۀ بدیع و چشمگیر اطراف تا مدتی شما را شوکه می‌کند. به علاوه درست مثل برج میلاد در این برج هم کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که با وجود قیمت بسیار بالایی که دارند، ارزش این را دارند که یک شب رویایی و خاطره انگیز را در آنها بگذرانید و با آن منظرۀ زیبا یک غذای با کیفیت و عالی میل کنید.

  1. لونا پارک؛ از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

به عنوان آخرین گزینه از دیدنیهای شهر سیدنی لونا پارک (Luna Park) را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند یک شب هیجان انگیز و بی نظیر را برایتان بسازد و از فرط هیجان شما را چنان میخکوب کند که نیاز داشته باشید چندین ساعت حسابی بخوابید تا بدنتان به آرامش برگردد. این پارک تفریحی یکی از محبوب‌ترین پارک‌های سیدنی است و برای گردشگران و حتی مردم استرالیا مثل یک جادو می‌ماند. بازی‌های فوق العاده عجیب و غریب لونا پارک و وسایل بازی خطرناک و جالبی در این پارک وجود دارد که حتی در خواب هم ندیده‌اید. می‌توانید بچه‌ها را به بخش کودکان بسپارید تا کیف کنند و خودتان به بخش بزرگسالان بروید و حسی را تجربه کنید که در هیچ پارک دیگری تجربه نکرده‌اید.

بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری آنتالیا (قسمت دوم)
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن