جاذبه های گردشگری آفریقاماداگاسکار

جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار

با جاذبه‌های طبیعی زیبای ماداگاسکار آشنا شوید

یکی از بهترین بخش‌های سفر هر توریست، بازدید از کشورهای افریقایی است؛ چرا که طبیعت بکری در افریقا قرار دارد که روح را جلا می‌دهد و هر توریستی را به شگفتی وا می‌دارد. در این بین ماداگاسکار از زمان‌های دور به عنوان کشوری سرسبز، زیبا و سرشار از شگفتی شناخته شده و همه دست کم با نام آن آشنایی دارند. در این منطقه است که شما از زندگی در شهر دل زده می‌شوید و دلتان می‌خواهد تمام عمر در فضایی مانند ماداگاسکار زندگی کنید تا در کنار طبیعت بکر آن زندگی را جور دیگری معنا کنید. ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار می‌پردازیم که همه جزو جاذبه‌های طبیعی هستند. پس با ما همراه باشید.

کمی از ماداگاسکار بدانیم

بی شک ماداگاسکار از جذابترین، عجیب‌ترین و بکرترین مناطق روی کرۀ زمین است و این دیگر بر همه ثابت شده است. ماداگاسکار در واقع در بخش شرقی افریقا و در دل اقیانوس هند قرار دارد. در این کشور شما می‌توانید متنوع‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری را تماشا کنید و از این همه تنوع حسابی به وجد بیایید. گفتیم کشور ماداگاسکار و باید بگوییم این کشور جمهوری دموکرات دارد و به صورت جزیره‌ای است.

پایتخت ماداگاسکار آنتاناناریو است و این کشور به عنوان چهارمین جزیرۀ بزرگ دنیا شناخته می‌شود. همانطور که گفتیم طبیعت ماداگاسکار چنان بکر و زیبا است که به آن لقب قارۀ هشتم را داده‌اند. این کشور حدود بیست و هشت میلیون نفر جمعیت دارد و مردم آن در بسیاری از موارد با صنعت گردشگری کسب روزی می‌کنند. به علاوه واحد پول در ماداگاسکار آریاری است. با وجود شرایط گردشگری فوق العاده و طبیعت بکر متاسفانه مردم در این جزیره با مشکلات زیادی از قبیل فقر، کمبود خدمات بهداشتی، سیستم آموزشی ضعیف، مشکلات اقتصادی و سوء تغذیه مواجه هستند.

مردم ماداگاسکار

همانطور که گفتیم این کشور حدود بیست و هشت میلیون نفر جمعیت دارد که بیشترشان مسیحی، حدود سه در صد از آنها مسلمان و حدود سه دهم درصد سایر دین‌ها را دارند. مردم در این کشور به زبان‌های فرانسوی و مالاگاسی صحبت می‌کنند. در واقع از آنجایی که ماداگاسکار سالهای سال مستعمرۀ فرانسه بوده است، فرهنگ و زبان و بسیاری دیگر از چیزها را از این کشور گرفته و از آن تاثیر پذیرفته است. با وجود مستعمره بودن، باید گفت ماداگاسکار کشوری متمدن و اصیل است و تاریخ غنی‌ای دارد و مردم هم به ریشۀ خود افتخار می‌کنند. ماداگاسکار مردمی گرم و صمیمی دارد که از بودن در کنارشان لذت می‌برید. قوم ها و گروه های مختلفی در ماداگاسکار زندگی می‌کنند و باید بدانید که مردم این کشور بسیار خرافاتی هستند. برای مثال رسوم عجیبی دارند و اجداد، دفن مرده‌ها و مرگ برای آنها اهمیت زیادی دارد.

آب و هوای ماداگاسکار

همانطور که در بالا اشاره شد، کشور یا همان جزیرۀ ماداگاسکار در سواحل شرقی افریقا قرار گرفته و دو مورد جزیره بودن و منطقۀ جغرافیایی باعث شده ماداگاسکار در ماه‌های نوامبر تا آوریل آب و هوای گرم و مرطوبی داشته باشد و از آن سوی از ماه مه تا اکتبر آب و هوای در این جزیره خشک باشد. سردترین ماه سال در این جزیرۀ زیبا و جذاب ماه جولای و گرم ترین ماه سال ماه دسامبر است. بنابراین برای آنکه هر چه بیشتر از بودن در این جزیره لذت ببرید، می‌توانید در ماه مه سفر کنید. در ادامه به بررسی جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار خواهیم پرداخت.

پارک ملی رانومافانا؛ از جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار

اگر می‌خواهید طبیعت بکر ماداگاسکار را بشناسید، باید دو بخش اصلی این جزیره یعنی جنگل‌ها و سواحل را در نظر داشته باشید. طبیعت جنگلی ماداگاسکار بسیار با آنچه پیش از این از جنگل در ذهن داشتید متفاوت است و شما با جو بسیار خاص دیگری رو به رو می‌شوید. این طبیعت جنگلی به چند پارک ملی مختلف تقسیم شده و ما در این مطلب مهمترین پارک‌های ملی را خواهیم شناخت. یکی از مهمترین پارک‌های ملی پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park) است. ما در کنار هر اسم نام انگلیسی آن را هم برای شما می گذاریم تا اگر دوست داشتید با وارد کردن این نام در گوگل تصاویر بیشتری از طبیعت زیبای آنها ببینید.

و اما…

و اما در مورد پارک ملی رانومافانا باید گفت که این پارک در جنوب شرقی ماداگاسکار قرار کرده و در نزدیکی دهکده یا روستایی با همین اسم قرار دارد. این پارک ملی طبیعی بسیار کهن و بکر را در خودش جای داده و باعث بهت و حیرت همه خواهد شد. اگر می‌خواهید از رانومافانا بیشترین بهره را ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهبخش شرقی پارک بروید تا با انبو بیشتری از متنوع‌ترین گونه‌های جانوری و گیاهی محافظت شده رو به رو شوید. در این جنگل‌ها بامبوهای زیادی قرار دارد که جزو مهمترین خوراک میمونه‌های پوزه دار ماداگاسکاری محسوب می‌شود. جالب اینجاست که این بامبوها برای هر جانور و حیوان دیگر سمی و کشنده است و فقط این نوع میمون‌ها هستند که نسبت به سم این بامبوها مصون می‌باشند.

پارک ملی ماسولا؛ از دیگر جاذبه‌های این جزیرۀ زیبا

یکی از جذابترین، دیدنی‌ترین، جالب توجه‌ترین و مهمترین جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار همین پارک ملی ماسولا (Masoala National Park) است که کیلومترها جنگل را در بر گرفته و به سه پارک دریایی هم دسترسی دارد و به همین دلیل شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. در این پارک هم میمون‌های پوزه دار را خواهید دید و البته یکی از حیوانات بسیار کمیاب و عجیب به نام آی آی هم در این پارک ملی زندگی می‌کند که بزرگترین گونه‌های جانوری حال حاضر هستند. البته این پارک ملی کاملاً حفاظت شده است و خطری شما را تهدید نمی‌کند. به علاوه این حیوانات زندگی سبانه یا همان نایت لایف دارند و در روز زیاد به چشم نمی‌خورند.

در این پارک ملی انواع مختلفی از حیوانات بسیار جذاب و در عین حال بی آزار را خواهید دید. برای مثال قورباغه‌هایی در این پارک وجود دارند که چشمشان قرمز است و می‌درخسد. به علاوه می‌توانید در پارک‌های دریایی به قایق سواری بپردازید و غرق طبیعت جذاب ماسالا شوید. همانطور که در تصویر می‌بینید یک گردشگری در حال کایک سواری است و از طبیعت بکر ماداگاسکار کمال لذت را می‌برد.

پارک ملی آنداسیبه مانتادیا؛ از جاذبه‌های طبیعی ماداگاسکار

پارک ملی آنداسیبه مانتادیا یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های ملی ماداگاسکار است و جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار به صورت خلاصه در این پارک جمع شده است. بنابراین اگر وقت زیادی برای بازدید از پارک‌های ملی و بخش جنگلی ماداگاسکار ندارید می‌توانید صرفاً به همین پارک ملی بروید. تنوع گیاهی و جانوری در این پارک ملی حرف اول را می‌زند. این پارک در نزدیکی شهر آنتاناناریو- پایتخت ماداگاسکار- قرار دارد و برای همین رفت و آمد شما به این پارک با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد شد.

به علاوه…

بازدید از این پارک بسته به علاقۀ شما بین یک تا شش ساعت طول می‌کشد. این آخرین مورد از معرفی پارک‌های ملی ماداگاسکار در این مطلب بود. البته نباید پارک ملی ایسالو را فراموش کرد که در جنوب ماداگاسکار قرار دارد و پوشش گیاهی علفی، صخره‌های شنی، دره‌های عمیق و سطح پر شیب از ویژگی‌های آن است. در این پارک درخت نخل به وفور دیده می‌شود و ویژگی‌های عجیب و مخصوص به خود را دارد. حال ما در ادامه به دیگر جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار خواهیم پرداخت.

رویال هیل؛ از جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار

یکی از مکان‌های مقدس در ماداگاسکار همین رویال هیا یا تپۀ سلطنتی آمبوهیمانگا (Royal Hill of Ambohimanga) است که قدمت پانصد ساله یا حتی بیشتر دارد و نمادی از خاندان سطلنتی در این کشور است. این تپه در یک دهکدۀ تاریخی قرار گرفته است و اگر از گشت و گذار در طبیعت کمی خسته شده‌اید و دوست دارید در مکان‌های متفاوتی قدم بگذارید، می‌توانید به بازدید از تپۀ رویال بروید. جالب است بدانید که دیواره‌های اطراف این تپه در اواسط قرن نوزده میلادی با آهک و سفیدۀ تخم مرغ درست شده است. در گذشته این تپه محل خانه‌هایی بوده است که با چوب اقاقیا و دیگر مصالح دستی ساخته شده بودند و در آنها اسلحه و سایر لوازم نگهداری می‌شد.

دهکدۀ ایفاتی؛ از جاذبه‌های گردشگری این جزیره

اگر می‌خواهید به یک دهکدۀ جذاب و زیبا در ماداگاسکار بروید و تجربه‌های تازه و جدیدی از سبک زندگی مردم این کشور و طبیعت متفاوتی در آن داشته باشید، باید حتماً دهکدۀ ایفاتی را تجربه کنید. این دهکدۀ ساحلی خط ساحلی بسیار گسترده‌ای دارد و جزو زیباترین مناطق ماداگاسکار محسوب می‌شود. البته که این منطقه در معرض هجوم آب‌های فراوان از سمت دریا هم قرار می گیرد. در ساحل این دهکده می‌توانید قایقرانی کنید، پیاده روی بروید و روی شن‌های نرم ساحل قدم بزید و حسابی غذاهای دریایی خوب نوش جان کنید.

از غذا خوردن در ماداگاسکار گفتیم و بهتر بدانید که مردم ماداگاسکار مصرف زیادی از برنج دارند و آن را همراه با گوشت قرمز یا سفید، سس و سبزیجات مختلف مصرف می‌کنند. معمولاً یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در ماداگاسکار بخورید استیک‌ با گوشت گاو به همراه سبزیجات مختلف است که جزو غذاهای خوشمزه و دلچسب ماداگاسکار به شمار می‌آید. در این ساحل هم می‌توانید انواع غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو را بهترین روش‌های پخت مصرف کرده و از آنها لذت ببرید.

خیابان درختان بائوباب؛ از جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار

اینجا جایی است که مطمئناً فکر می‌کنید وارد کارتون‌ها یا جاهای دیدنی در فیلم‌ها شده‌اید. درختان بائوباب در این منطفه بسیار جذاب هستند و این جذابیت اینقدر زیاد است که نام مسیر آنها را خیابان درختان بائوباب ((Avenue of the Baobabs) گذاشته‌اند. این درختان در فاصلۀ دو منطقۀ مودونداوا و بلونی سیربیهیانا قرار گرفته‌اند و در غرب جزیره قرار داند. همین درخت‌ها باعث شده‌اند بسیاری از گردشگرها به ماداگاسکار بروند و از این رو اهمیت زیادی برای مردم ایم کشور دارند. جالب است بدانید این درخت‌ها بیشتر از هشتصد سال عمر می‌کنند و جزو درختان کهن هم محسوب می‌شوند. غروب‌ها اگر در این خیابان باشید از منظرۀ فوق العاده‌ای که ایجاد می‌شود لذت می‌برید.

مطلب پایانی

ما در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار و خصوصاً جاذبه‌های طبیعی آن پرداختیم تا با شناخت فضا و حال و هوای این جزیرۀ زیبا بتوانید تصمیم بهتری در مورد سفر خود داشته باشید. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات ارز در ایران هزینۀ سفر و اقامت در این کشورها بسیار بالا است و اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید به این کشورها سفر کنید. همچنین شرایط اخذ ویزا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی پیچیده است و پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود فعلا به سفرهای مجازی اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

جاذبه‌های گردشگری پاناما

جاذبه‌های گردشگری سیدنی

بیشتر بخوانید
جاذبه‌های گردشگری ساحل عاج
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن