سفارتسفارت سوئد

وقت سفارت سوئد

همه چیز دربارۀ وقت سفارت سوئد

سوئد یکی از کشورهای اروپای شمالی است و شرایط مساعد آن باعث شده افراد زیادی با اهداف مختلف قصد سفر به این کشور را داشته باشند. البته این جریان مختص ایران نیست و موقعیت مناسب سوئد افراد زیادی را از کشورهای مختلف به سوی خود می‌کشاند. سوئد شرایط مناسب و بی نظیر اقتصادی، فرهنگی، کاری و تحصیلی و دارد و سطح رفاه اجتماعی در این کشور بسیار بالا است. از این رو افراد مایل به تحصیل، اشتغال، زندگی و یا بازدید از این کشور هستند. برای سفر به کشور سوئد ناگزیر باید ویزای سوئد تهیه کرد. همان طور که می‌دانید یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزا، اخذ وقت سفارت است. ما در این مطلب به بررسی شرایط وقت سفارت سوئد و مدارک مورد نیاز برای انجام این مرحله از اخذ ویزای سوئد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

کمی از سوئد بدانیم

همان طور که می‌دانید کشور سوئد در شمال قارۀ اروپا قرار گرفته و با کشورهایی نظیر نروژ، فنلاند و دانمارک مرز مشترک داشته و به خلیج بوتنیا  دریای بالتیک دسترسی مستقیم دارد. این کشور جزو کشورهای پادشاهی محسوب می‌شود و با این وجود توانسته شرایط بسیار مساعد اقتصادی را برای مردم فراهم سازد. پایتخت سوئد استکهلم نام دارد و یکی از شهرهای مهم این سرزمین است و جمعیت زیادی هم دارد. سوئد کمی بیشتر از ده میلیون نفر جمعیت دارد و در لیست کشورهای کم جمعیت دنیا قرار گرفته است.

آب و هوا

در مورد آب و هوای سوئد باید گفت که شرایط از آنچه تصور می‌کنید بهتر است. در واقع برای بررسی آب و هوا، سوئد را به سه بخش شمالی، میانی و جنوبی تقسیم می‌کنند. در بخش شمالی همان طور که فکرش را می‌کنید هوا بسیار سرد است، چندین ماه دما زیر صفر درجه است و البته این بخش از سوئد ساکنان بسیار کمی دارد. بخش میانی که استکهلم در آن قرار دارد، آب و هوای معتدلی دارد، شرایط بسیار مطلوب است، بارش برف در زمستان و آفتاب در تابستان امری طبیعی و گذرا است.

و البته بخش جنوبی که احتمال بارش برف در آن بسیار کم است، زمستان‌ها فقط کاهش دما دارند. و در واقع به علت نزدیکی به آب دمای هوا کمی شرجی است. به طور کلی سوئد یک کشور چهار فصل است؛ اما اینکه خصوصیات این چهار فصل به نسبت شرایط جغرافیایی و جوی چگونه باشد، به منطقه‌ای بستگی دارد که در آن هستید، چراکه سوئد کشور پهناوری است.

برای وقت سفارت سوئد چه باید کرد؟

خب همان طور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، بایستی برای اخذ ویزای سوئد مراحلی را بگذرانید. برای مثال در وهلۀ اول باید فرم‌های درخواست ویزای سوئد را با توجه به نوع ویزای درخواستی پر کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت نمایید. بعد از آن بایستی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را گردآوری نمایید. این مدارک با توجه به نوع ویزای درخواستی شما متغیر بوده و باید حتماً لیست مدارک را از سایت سفارت سوئد بردارید. اما به طور کلی برای تمامی انواع ویزا مدارک زیر مورد نیاز است:

  • پرینت فرم‌های درخواست ویزای سوئد به که دقت پر شده و امضا کرده باشید. چنانچه زیر هجده سال هستید، فرم باید توسط قیم قانونی شما پر شود
  • پاسپورت معتبر با حداقل سه ماه اعتبار از زمان انقضای ویزای سوئد (پاسپورت باید حداقل دو برگۀ سفید داشته باشد و طی ده سال گذشته دریافت شده باشد)
  • نسخه‌های کپی از پاسپورت فعلی به همراه پاسپورت‌های قبلی و ویزاهایی که در گذشته دریافت نموده‌اید
  • عکس با پیش زمینۀ سفید که اخیراً انداخته باشید و بدون روتوش و عینک باشد
  • رسید پرداخت هزینۀ بررسی درخواست ویزا
  • برگه‌های اطلاعات انگشت نگاری و احراز هویت که توسط سفارت سوئد انجام می‌شود
  • بیمه مسافرتی با حداقل اعتبار سی هزار یورو برای تمام کشورهای شینگن
  • نامۀ اعلام انگیزۀ سفر به همراه برنامۀ سفر با ذکر جزئیات
  • بلیت رزرو شده رفت و برگشت (برای کسانی که ویزای بلند مدت همچون ویزای تحصیلی درخواست می‌دهند فقط بلیت رفت کافی است)
  • ووچر هتل برای اثبات عدم وجود مشکل برای اقامت در سوئد
  • مدارک تاهل مانند سند ازدواج و در صورت فوت همسر مدارک لازم جهت اثبات
  • مدارکی دال بر تمکن مالی همچون گردش حساب سه ماه اخیر با مهر و امضای بانک در سربرگ انگلیسی و اثبات دارا بودن حداقل چهارصد و پنج کرون برای هر روز اقامت در سوئد
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائۀ مدارکی که نشان دهد شما در ایران وابستگی‌های کاری، تحصیلی یا عاطفی دارید و حتماً بعد از اتمام سفر به ایران برمی گردید
  • مدارک شغلی مانند برگۀ مرخصی با مهر و امضا و در سربرگ شرکت مذکور

اطلاعات مهم در مورد مدارک

باید گفت که اول از همه باید تمامی مدارک به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند. در مرحلۀ بعدی باید از همۀ مدارک یک نسخه کپی داشته باشید و در روز وقت سفارت ابتدا اصل مدارک را تحویل داده و بعد از رویت شدن کپی مدارکی را که می‌خواهند تحویل دهید.

نکتۀ بعدی این است که سعی کنید مدارک کاملی ارائه کنید و در این زمینه حتماً با مشاوران حاذقی مشورت نمایید. چرا که هر گونه نقص پرونده باعث رد درخواست شما خواهد شد و این با توجه به هزینه‌های درخواست ویزا و زمانی که از شما می گیرد اصلاً به صلاح شما نیست.

برای وقت سفارت سوئد باید با کجا در ارتباط باشیم؟

این بستگی به نحوۀ اقدام شما برای اخذ ویزا دارد. اگر کارتان را به یکی از شرکت‌های اخذ ویزا می‌سپارید که فقط مدارک را به آنها تحویل می‌دهید، یک وکالتنامه هم تنظیم می‌کنید تا به کار شما رسیدگی کنند و فقط در روز وقت سفارت به مدارک بررسی شده و آماده به سفارت سوئد می‌روید تا مدارک را تحویل داده و امور احراز هویت و انگشت نگاری را به انجام برسانید.

اگر خودتان مراحل را پیش می‌برید لازم است اول از هر کاری اپلیکیشن فرم درخواست ویزای سوئد را نصب کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید با شماره تلفن سفارت سوئد 02123712200 در تماس باشید.

و اما در روز مورد نظرتان که با عنوان وقت سفارت مشخص میشود، به سفارت سوئد واقع در تهران، خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش کوچۀ نسترن، پلاک ۲۷ حضور پیدا خواهید کرد تا مدارک را تحویل داده و در صورت نیاز مصاحبه انجام دهید. از دیگر اطلاعات مفید در مورد سفارت سوئد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کد پستی سفارت ژاپن عبارت است از ۴۵۸-۱۹۵۷۵
  • پست الکترونیکی امور مربوط به ویزا عبارت است از teheran@gov.se
  • پست الکترونیکی بخش کنسولی عبارت است از visum@gov.se-ambassaden.teheran
  • وب سایت رسمی سفارت سوئد در تهران عبارت است از https://www.swedenabroad.se/en/embassies/iran-teheran/
  • شماره فکس سفارت سوئد عبارت است از 02122296451
  • شماره فکس بخش ویزا عبارت است از 02122286021

ساعت‌های کاری سفارت سوئد در تهران

دانستن ساعت‌های کاری سفارت می‌تواند شما را از بروز خطاهای احتمالی دور نگه دارد. سفارت سوئد در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا چهار و نیم بعد از ظهر فعالیت دارد و روزهای پنج شنبه از ساعت هشت تا سه بعد از ظهر مشغول به کار است. پس روزهای جمعه و شنبه به سفارت سوئد مراجعه نکنید؛ چرا که در این روزها سفارت تعطیل است. گفتنی است اگر برای انجام کاری ضروری نیاز دارید به سوئد سفر کنید و ویزای فوری می‌خواهید دلیل این ضرورت را به ایمیل سفارت ارسال کرده و بعد بدون اخذ وقت سفارت به سفارا بروید و کارهای مربوط به ارائۀ مدارک را انجام دهید.

اخذ وقت سفارت سوئد چقدر هزینه دارد؟

هزینۀ مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت سوئد متغیر است و به شرایط فرد بستگی دارد. برای مثال اگر بخواهید کودک زیر شش سال خود را هم به همراه خود ببرید، نیازی نیست برای او هزینه‌ای پرداخت کنید. به علاوه اگر فرد بین شش تا دوزاده سال داشته باشد، پنجاه درصد هزینه را خواهد پرداخت. اما برای افراد بالای دوازده سال هر نفر باید هشتاد و پنج یورو پرداخت نماید. این پرداخت باید از طریق حساب‌های بین المللی و به صورت آنلاین انجام شود و رسید پرداخت را در مدارک به سفارت تحویل دهید.

اخذ وقت سفارت سوئد چقدر طول می‌کشد؟

این موضوع به این بستگی دارد که شما وقت سفارت عادی می‌خواهید یا وقت سفارت فوری. معمولاً وقتی فوریت سفر پیش می‌آید، مانند وقتی که فرد بیماری زمان کمی برای درمان دارد و این درمان حتماً باید در سوئد انجام شود یا مسائلی از این دست، فرد با پرداخت پول بیشتر درخواست وقت سفارت فوری می‌کند، در کمترین زمان به سفارت می‌رود و مدارکش را تحویل می‌دهد. البته اخذ وقت فوری و پرداخت پول بیشتر به منزلۀ تضمین اخذ ویزا نیست و ممکن است با ریجکت ویزا مواجه شوید.

اما در مورد وقت سفارت عادی باید طبق روال همیشگی درخواست وقت سفارت دهید تا طی دو ماه آینده به شما وقت بدهند تا همراه مدارک خود به سفارت سوئد بروید و امور وقت سفارت را پیش ببرید. مسئولان سفارت پروندۀ شما را بررسی می‌کنند و نتیجه طی دو هفته به شما اطلاع رسانی می‌شود.

اخذ ویزای سوئد چقدر زمان می‌برد؟

این موضوع هم به دو مورد بستگی دارد. اط طرفی زمان وقت سفارت شما و از طرف دیگر زمانی که برای گردآوری مدارک صرف می کنید. معمولاً انواع ویزاها زمان متفاوتی را برای گردآوری مدارک می‌طلبند. از انواع پر درخواست ویزای سوئد می‌توان به ویزای توریستی بدون یا همراه دعوت نامه، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای بازدید از اقوام، ویزای دیدار با دوستان، ویزای شرکت در کنفرانس و ویزای شرکت در مسابقات ورزشی اشاره کرد.

اخذ ویزای سوئد کار چندان راحتی نیست و اگر فقط بخشی از پروندۀ شما کامل نباشد، نقص پرونده داشته باشید یا از مدارک و شرایط این طور استنباط شود که قصد بازگشت به ایران را ندارید، بدون معطلی ویزای شما ریجکت می‌شود. پس بهتر است برای اثبات هدف خود از مدارک پشتوانه استفاده کنید. این مدارک عبارتند از:

  • اثبات هدف از سفر که می‌تواند یکی از موارد دیدار با اقوام و دوستان، سفر تجاری، سفر برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی یا سفر برای انجام ماموریتی رسمی باشد
  • اثبات داشتن محل اقامت با ووچد هتل، تائیدیۀ تامین محل اقامت توسط ارگانی خاص یا فرد دعوت کننده
  • مدارکی دال بر توانایی مالی بیشتر از آنچه مورد نیاز است
  • اثبات اینکه شما پیش از تاریخ انقضای ویزا به ایران برمی گردید از طریق تاریخ بلیت برگشت و یا پایان مرخصی کاری شما در ایران پیش از سررسید روادید.
  • مدارکی برای اثبات ثبات شرایط اقتصادی و خانوادگی متقاضی در ایران و داشتن وابستگی‌های لازم برای بازگشت. این موضوع برای کارمندان با حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و دفترچۀ بیمه، برای تاجران با گواهی تجارت، برای سهام داران و صاحبان مشاغل با ارائۀ مدارک شرکت، برای هنرمندان با مدارک عضویت در صنف مورد نظر و برای مستمری بگیرها ارائۀ فیش حقوقی قابل اثبات خواهد بود

اگر نخستین باری است که برای سفر به دیگر کشورها اقدام می‌کنید، بهتر است برای سهولت در سفر و داشتن نگرانی کمتر برای اخذ ویزا، وقت سفارت، رزرو هتل و دیگر موارد، از تورهای معتبر استفاده کنید. تورهای معتبر با توجه به بودجۀ شما بهترین مکان اقامتی را برایتان رزرو می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشید جاذبه‌های گردشگری مقصد را به شما نشان می‌دهند و از همه مهمتر فقط مدارک مورد نیاز را از شما می گیرند و تمام امور اخذ ویزا را خودشان پیش می‌برند.

مطالب مرتبط:

راهنمای اخذ وقت سفارت ژاپن

راهنمای اخذ وقت سفارت تایلند

راهنمای اخذ وقت سفارت آلمان

بیشتر بخوانید
وقت سفارت آلمان- آپدیت 2020
نمایش بیشتر

زهره مهرنیا

بیش از 5 سال است که کار ترجمه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و نزدیک 3 سال است که در زمینه تولید محتوای اصولی و سئو شده فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه نیلی گشت پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن