سفارت

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

ویزای کانادا از پرتقاضاترین ویزاها بین شهروندان ایرانی است. سهولت بیشتر دریافت ویزای این کشور و امکانات خوب آن برای زندگی، کار و تحصیل باعث شده‌اند بسیاری از ایرانیان این کشور را برای سفر یا مهاجرت انتخاب کنند. در این بین نبود سفارت کانادا در ایران یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی متقاضیان دریافت ویزای این کشور است و اگرچه کانادا با برقراری امکان اقدام برای دریافت ویزا به‌صورت آنلاین انجام این کار را برای شهروندان بسیاری از کشورهای جهان ساده کرده‌است، ضرورت انجام انگشت‌نگاری و لزوم مراجعه‌ی شخصی برای انجام این کار باعث شده‌اند ایرانیان همچنان با مشکلات نسبتاً زیادی برای دریافت ویزای کانادا مواجه باشند. کسب اطلاعات هرچه‌بیشتر در این ارتباط می‌تواند تا حدی از دشواری‌های اخذ ویزای کانادا بکاهد و در این بین اطلاع از چگونگی دریافت وقت سفارت کانادا اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه به چگونگی دریافت وقت سفارت کانادا خواهیم پرداخت.

وقت سفارت کانادا چیست؟

همان‌طور که گفتیم درحال‌حاضر می‌توان به‌‌صورت آنلاین برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرد و متقاضیان دریافت انواع ویزای کانادا الزامی برای مراجعه‌ی حضوری به سفارت یا کارگزاری این کشور برای تحویل فرم درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کانادا ندارند. با این حال تمامی متقاضیان باید پس از پرکردن فرم اینترنتی درخواست ویزای کانادا و آپلود مدارک درخواست‌شده برای صدور این ویزا، یک بار برای انجام انگشت‌نگاری به یکی از دفاتر وک (VAC) کانادا مراجعه کنند، در غیر این‌صورت دریافت ویزای کانادا تقریباً محال است. برای حضور در یکی از دفاتر وک باید حتماً پیش از مراجعه به‌صورت آنلاین وقت رزرو کرد و درواقع منظور از وقت سفارت کانادا نوبت رزروشده از یکی از دفاتر وک کانادا برای انجام انگشت‌نگاری و ارائه‌ی سایر اطلاعات بیومتریک است.

گفتنی است که اکنون کانادا هیچ دفتر وک فعالی در ایران ندارد و شهروندان ایرانی در این مرحله از مراحل دریافت ویزای کانادا باید به یکی از دفاتر وک این کشور در کشورهای خارجی مراجعه کنند. با توجه به این‌که کانادا در ترکیه، امارات، گرجستان و ارمنستان دفاتر فعال وک دارد و از آن‌جا که امکان سفر ایرانیان به این کشورها بدون دریافت ویزا و یا با دریافت آسان ویزای توریستی میسر است بیشتر ایرانیان برای انجام انگشت‌نگاری به یکی از این کشورها مراجعه می‌کنند. البته مسلماً فاصله‌ی نسبتاً کم این کشورها با ایران و بنابراین پایین‌آمدن هزینه‌‌های سفر هم در انتخاب این کشورها دخیل هستند.

بیشتر بخوانید
چگونه ویزای کانادا بگیریم؟ راهنمای کامل دریافت ویزا کانادا

چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟

وقت سفارت کانادا معمولاً به‌صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب‌سایت vfs global به متقاضیان داده می‌شود. برای دریافت وقت سفارت کانادا باید بعد از ورود به وب‌سایت vfs global منطقه و کشوری که قصد دارید به دفتر وک آن مراجعه کنید را معین کنید. به‌عنوان مثال درصورتی‌که می‌خواهید برای انجام انگشت‌نگاری به ترکیه بروید باید در دسته‌ی منطقه گزینه‌ی اروپا و در دسته‌ی کشورها ترکیه را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این دو مورد وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن با انتخاب گزینه‌ی book an appointment امکان انتخاب وقت سفارت را خواهید داشت. در این صحفه علاوه بر این گزینه‌ای برای ثبت درخواست صدور ویزای کانادا، راهنمایی درباره‌ی دفاتر وک کانادا و همچین گزینه‌ای برای خرید خدمات سفارشی وجود دارند.

با انتخاب گزینه‌ی book an appointment وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن توضیحاتی درباره‌ی دریافت وقت فوری سفارت کانادا و همچنین راه‌های دریافت وقت از دفاتر وک کشوری که انتخاب کرده‌اید داده شده است. راه‌های دریافت وقت از دفاتر وک بستگی به کشور انتخابی شما دارد. درمورد ترکیه شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی، از طریق تلفن، ایمیل، ارتباط تصویری اینترنتی یا مراجعه‌ی حضوری نوبت بگیرید، اما ممکن است در کشورهای دیگر بعضی از این انتخاب‌ها را پیش‌رو نداشته باشید. شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی آنلاین از طریق همین وب‌سایت وقت سفارت بگیرید.

برای دریافت وقت سفارت کانادا آنلاین باید – چنان‌چه حساب کاربری ندارید – ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای انجام این کار به غیر از آدرس ایمیل برای دریافت لینک تاییدیه به چیز دیگری احتیاج ندارید. بعد از ایجاد حساب کاربری با وارد‌کردن اطلاعات درخواست‌شده، از جدول زمان‌بندی‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود یک نوبت را انتخاب می‌کنید. در همین قسمت از وب‌سایت می‌توانید نوبت رزروشده را کنسل کنید یا زمان آن را تغییر دهید، اما بهتر است زمانی را رزرو کنید که مطمئن باشید در آن تاریخ امکان رفتن به کشور موردنظر و حضور در دفتر وک کانادای آن کشور را دارید.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت فرانسه بگیریم؟

وقت فوری سفارت کانادا

دفاتر وک کانادا در بعضی شرایط به متقاضیان انجام انگشت‌نگاری وقت فوری می‌دهد. افرادی که یکی از بستگان‌شان در کانادا فوت کرده یا بیمار شده‌است، می‌توانند با ارائه‌ی مدارک پزشکی و قانونی از دفاتر وک وقت فوری درخواست کنند. افرادی که متقاضی دریافت وقت فوری هستند باید تنها از طریق تماس تلفنی اقدام کنند و نه از طریق رزرو آنلاین نوبت.

دقت داشته باشید که تنها درصورت ارائه‌ی مدارک کافی و مستند می‌توانید وقت فوری بگیرید.

چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا

متقاضیان دریافت ویزای کانادا باید پیش از اقدام برای رزرو وقت نسبت به ارائه‌ی فرم درخواست صدور ویزا و مدارک درخواست‌شده برای این کار اقدام کرده باشند و تنها درصورت تأیید مدارک از سوی دفاتر وک است که دریافت وقت سفارت موضوعیت پیدا می‌کند. به‌عبارت دیگر افرادی که برای دریافت وقت سفارت کانادا اقدام می‌کنند پیش‌تر مدارک کامل خود را به سفارت این کشور ارائه کرده‌اند و هنگام رزرو نوبت به مدرک خاصی نیاز ندارند.

هزینه‌ی دریافت وقت سفارت کانادا

کلیه‌ی متقاضیان بین ۱۴ تا ۸۰ سال باید برای دریافت وقت سفارت ۸۰ دلار برای انگشت‌نگاری پرداخت کنند. انگشت‌نگاری برای افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال به‌صورت رایگان انجام خواهند شد‌.

چند نکته‌ی مهم درباره‌ی دریافت وقت سفارت کشور کانادا

  • شهرهای آنکارا و استانبول در ترکیه، دبی و ابوظبی در امارات، تفلیس در گرجستان و ایروان در ارمنستان شهرهایی هستند که معمولاً ایرانیان متقاضی دریافت ویزای کانادا برای انگشت‌نگاری به دفاتر واک کانادا در آن‌ها مراجعه می‌کنند.
  • معمولاً تفاوت چندانی بین دفاتر واک کانادا در شهرهای مختلف از نظر مدت‎زمان بین ثبت نام و نوبت حضور در دفاتر وجود ندارد.
  • پس از انگشت‌نگاری پاسپورت شما در دفتری که به آن مراجعه کرده‎اید باقی می‌ماند و شما باید مدتی بعد با دریافت ایمیل بار دیگر به دفتر قبلی مراجعه کنید و پاسپورت همراه با مهر ویزای کانادا را دریافت کنید. باتوجه به هزینه‌ی بالای مراجعه‌ی مجدد معمولاً متقاضیان برای دریافت پاسپورت خود از خدمات پیکاپ ویزای آژانس‌های گردشگری استفاده می‌کنند.
  • بهتر است پیش از اقدام برای دریافت نوبت با مطالعه‌ی راهنمای ارائه‌شده در وب‌سایت vfs global مطمئن شوید که برای دریافت ویزا به انگشت‌نگاری نیاز دارید.
بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

سخن پایانی

در این نوشتار به چگونگی دریافت وقت سفارت کشور کانادا و نکات مهم برای انجام این کار پرداختیم. دریافت نوبت از دفاتر وک کانادا کاری بسیار ساده است و تنها با آشنایی مختصر با زبان انگلیسی و دسترسی به اینترنت می‌توانید خود برای دریافت وقت اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم هرگز فریب افراد یا شرکت‌هایی را که به شما وعده‌ی دریافت وقت فوری می‌دهند را نخورید و مبالغ بالایی را برای انجام این کار به دیگران پرداخت نکنید.

همچنین بخوانید: چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن