سفارتسفارت اتریش

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

موقعیت مناسب زندگی، کار و تحصیل در اتریش باعث شده‌اند که متقاضیان بسیاری درصدد اخذ ویزای شنگن اتریش باشند و درنتیجه مسئولان صدور ویزای اتریش همیشه پرونده‌‌های پرشماری برای بررسی پیش روی داشته باشند. از آن‌جا که متقاضیان دریافت ویزای شنگن اتریش می‌بایست شخصاً برای تحویل مدارک درخواست‌شده مراجعه کنند، زمانی طولانی را در صف نوبت برای ورود به سفارت منتظر می‌مانند و از همین روی سفارت این کشور بررسی پرونده‌های مربوط به ویزاهای کوتاه‌مدت را به کارگزاری خود واگذار کرده‌است. درحال‌حاضر متقاضیان دریافت ویزاهای کوتاه‌مدت اتریش باید به وی اف اس اتریش که کارگزاری رسمی این کشور در تهران است مراجعه و متقاضیان دریافت ویزاهای بلندمدت از طریق خود سفارت اقدام کنند. اما همه‌ی متقاضیان در هر‌صورت باید پیش از مراجعه به کارگزاری یا سفارت اتریش به‌صورت آنلاین وقت سفارت اتریش را رزرو کنند.

چرا وقت سفارت اتریش بگیریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از علل اصلی سپردن انجام امور مربوط به ویزاهای کوتاه‌مدت اتریش به کارگزاری وی اف اس جلوگیری از هدررفتن وقت متقاضیان بوده است و درست در همین راستا و جهت جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی، تمامی متقاضیان دریافت ویزای شنگن اتریش باید پیش از مراجعه به سفارت یا کارگزاری جهت ارائه‌ی مدارک و انگشت‌نگاری به‌صورت اینترنتی وقت رزرو کنند. درواقع وقت‌سفارت یا کارگزاری اتریش روز و ساعت رزروشده برای متقاضیان برای مراجعه به این مراکز برای انجام امور مربوط به اخذ ویزای شنگن این کشور است.

چطور وقت سفارت اتریش بگیریم؟

برای اخذ وقت‌سفارت یا کارگزاری اتریش باید ایمیلی شامل نام و نام خانوادگی مطابق با پاسپورت، نوع و شماره پاسپورت، تاریخ سفر، کپی پاسپورت و نامه‌ی اعلان مسئولیت را به ایمیل این دو مرکز [appointmentaustria@vfshelpline.com] ارسال کنید.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت اسپانیا بگیریم؟
ایمیل باید شامل این موارد باشد.

پس از ارسال ایمیل کارمندان سفارت یا کارگزاری درخواست رزرو نوبت را بررسی می‌کنند و با ارسال ایمیل تاییدیه زمان و مکان آن را به متقاضی اعلام می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم چنان‌چه قصد دریافت ویزای کوتاه‌مدت اتریش را دارید ایمیل را به آدرس کارگزاری و اگر قصد اخذ ویزای بلندمدت این کشور را دارید ایمیل را به آدرس سفارت‌خانه ارسال کنید. همراه‌داشتن پرینت ایمیل تاییدیه در روز مراجعه به کارگزاری یا سفارت الزامی است. دقت داشته باشید که تمامی متقاضیان دریافت ویزای شنگن اتریش از جمله کودکان باید وقت سفارت جداگانه رزرو کنند.

هزینه‌ی دریافت وقت سفارت اتریش

دریافت وقت کارگزاری اتریش مستلزم پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و سفارت اتریش ادعاهای هیچ‌یک از آژانس‌های مسافرتی یا اشخاص مبنی براین‌که از کارمندان سفارت هستند و با این ترفند تلاش می‌کنند با دریافت وجوه بالا وقت فوری سفارت اتریش را برای متقاضیان رزرو کنند تأیید نمی‌کند.

دقت داشته باشید که هزینه‌ای که کارگزاری یا سفارت برای بررسی پرونده‌ی درخواست ویزا و یا صدور آن دریافت می‌کنند ارتباطی به هزینه‌ی دریافت وقت سفارت ندارند.

وقت سفارت اتریش

زمان دریافت نوبت سفارت اتریش

مدت‌زمان بین ارسال ایمیل درخواست وقت‌سفارت و روزی که برای متقاضیان رزرو می‌شود بستگی به ترافیک تقاضا و شرایط کاری داخلی کارگزاری یا سفارت دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند این زمان را به‌صورت دقیق اعلام کند. سفارت اتریش اعلام کرده که متقاضیان حداکثر سه مانده به تاریخ سفر می‌توانند برای دریافت وقت سفارت اقدام کنند و زودتر از آن امکان رزرو نوبت وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که نهایتاً یک ماه مانده به تاریخ سفر برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید تا با مشکل تأخیر در دریافت ویزا مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت کارگزاری اتریش

برای دریافت وقت کارگزاری یا سفارت‌اتریش تنها ارائه‌ی ایمیلی که درباره‌ی آن توضیح داده‌ایم کافی‌ست و برای انجام این کار نیازی به مدارک درخواست‌شده برای دریافت ویزا ندارید. مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، عکس بیومتریک، وثیقه‌ی مالی، گردش حساب، دعوت‌نامه‌ و مانند این‌ها فقط در روز رزرو از شما دریافت خواهند شد.

اتریش کجاست؟

نمایی زیبا از هال‌اشتات در اتریش

 

اتریش کشوری‌ست در اروپای مرکزی و یکی از پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است. پایتخت اتریش وین است، اما چند تا از شهرهای آن شهرتی جهانی دارند از جمله زالتسبورگ و گراتس. شمال کشور اتریش، آلمان قرار دارد. این کشور البته در شمال با جمهوری چک نیز هم‌مرز است. شرق این کشور اسلواکی و مجارستان واقع اند، جنوبِ آن ایتالیا و غرب آن سوییس و لیختنشتاین.

اکثر قریب‌به‌اتفاق مردم اتریش به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. اغلب آن‌ها نیز پیرو مسیحیتِ کاتولیک هستند. در چند سال اخیر تعداد مسلمان‌های اتریش فزونی یافته، به‌گونه‌ای که در تازه‌ترین آمار حدود 7 درصد جمعیت اتریش مسلمان بوده‌اند.

سخن پایانی

در این نوشتار به وقت‌سفارت و کارگزاری اتریش و نکات مهم در دریافت آن پرداختیم. سفارت اتریش، همانند بسیاری از سایر کشورهای شنگن، سعی کرده فرایند دریافت وقت سفارت را تا حد امکان ساده کند تا تمامی متقاضیان دریافت ویزای شنگن این کشور بتوانند خود برای رزرو نوبت اقدام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن