سفارتسفارت ایتالیا

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

یکی از مراحل دریافت ویزای شینگن ایتالیا اخذ وقت سفارت این کشور است. سفارت ایتالیا ارائه‌ی نوبت به متقاضیان دریافت ویزای این کشور را به کنسولگری و کارگزار رسمی ایتالیا در ایران واگذار کرده و درنتیجه متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا نباید برای گرفتن وقت یا تحویل مدارک خود به سفارت این کشور مراجعه کنند. اخذ وقت سفارت ایتالیا به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت‌های کنسولگری و کارگزاری میسر است و باز هم برای دریافت وقت نمی‌توان به محل کنسولگری یا کارگزاری ایتالیا مراجعه کرد‌. در این نوشتار می‌خواهیم به چگونگی دریافت وقت کنسولگری و کارگزاری ایتالیا برای اخذ ویزای شینگن این کشور بپردازیم.

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا

دریافت وقت کنسولگری یا کارگزاری ایتالیا به‌منظور رزرو روز و ساعتی انجام می‌شود که در آن متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا با مراجعه به دفاتر کنسولگری یا کارگزاری این کشور نسبت به ارائه‌ی درخواست ویزای شینگن ایتالیا و مدارک مورد نیاز برای گرفتن این ویزا اقدام می‌کنند. بدون دریافت وقت‌سفارت نمی‌توان درخواست صدور ویزا و مدارک مورد نیاز آن را به مسئولان صدور ویزای ایتالیا ارائه کرد.

سفارت ایتالیا انجام امور مربوط به صدور ویزای شینگن این کشور را به کنسولگری و کارگزاری رسمی خود در ایران، یعنی شرکت کوکس اند کینگز که به‌اختصار CKGSIR نوشته می‌شود، واگذار کرده است. بنابراین برای دریافت ویزای ایتالیا باید از طریق این دو مرجع اقدام کرد. هم کنسولگری ایتالیا و هم کارگزاری رسمی آن در ایران وقت سفارت را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند و درنتیجه مراجعه‌ی حضوری به دفاتر آن‌ها برای گرفتن وقت سفارت اشتباه است.

البته توجه داشته باشید که برای دریافت ویزاهای بلندمدت تنها می‌توان از وب‌سایت کنسولگری ایتالیا (Prenotaonline web portal) وقت گرفت.

بیشتر بخوانید
چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

وقت سفارت ایتالیا

نحوه‌ی دریافت وقت کنسولگری ایتالیا

برای دریافت وقت از کنسولگری ایتالیا باید به وب‌سایت کنسولگری مراجعه و فرم تقاضای وقت کنسولگری را پر کنید. معمولاً وب‌سایت ارائه‌ی وقت سفارت کنسولگری ایتالیا در زمان محدودی در دسترس متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا قرار می‌گیرد و حجم زیاد درخواست‌ها باعث می‌شود تقویم کنسولگری خیلی زود پر شود و از آن‌جا که ظرفیت پذیرش متقاضیان را ندارد، از دسترس خارج شود.

در فرم مربوط به درخواست وقت کنسولگری ایتالیا اطلاعاتی مثل مشخصات فردی، شماره‌ی مدارک شناسایی، تاریخ سفر، هدف از سفر، نوع ویزای درخواستی و موارد این‌چنینی از متقاضیان درخواست می‌شوند و نکته‌ی مهم این است که تمامی اطلاعات باید صادقانه و با دقت کامل وارد فرم شوند، چرا که هر نقص و ایرادی ممکن است بر تأیید وقت سفارت اثرگذار باشد. در ضمن فرم درخواست وقت کنسولگری ایتالیا باید به‌زبان انگلیسی پر شود.

بعد از تکمیل فرم درخواست وقت کنسولگری و تعیین روز مصاحبه باید در این روزی که تعیین شده به کنسولگری ایتالیا به آدرس جردن، خیابان نلسون ماندلا (آفریقا)، بن‌بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵ مراجعه کنید و سایر امور مربوط به دریافت ویزای ایتالیا از جمله ارائه‌ی مدارک، پرداخت هزینه‌ها و انگشت‌نگاری را انجام دهید.

دقت داشته باشید که با دریافت وقت کنسولگری ایتالیا امور مربوط به دریافت ویزای شینگن این کشور تسهیل و یا تسریع نخواهد شد، بنابراین در اغلب موارد بهتر است برای دریافت ویزاهای کوتاه‌مدت زیر ۹۰ روز از طریق کارگزاری ایتالیا نسبت به اخذ وقت اقدام کنید.

 ساحل آمالفی در ایتالیا
نمایی از ساحل آمالفی در ایتالیا

نحوه‌ی دریافت وقت کارگزاری ایتالیا

شرکت کوکس اندز کینگ کارگزار رسمی سفارت ایتالیا برای انجام امور مربوط به صدور ویزای کوتاه‌مدت این کشور است. متقاضیان انواع ویزای زیر ۹۰ روز مثل ویزای توریستی، ویزای تحقیقاتی کوتاه‌مدت یا ویزای تجاری کوتاه مدت می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این شرکت وقت سفارت بگیرند. مراحل دریافت وقت کارگزاری ایتالیا تقریباً مشابه دریافت ‌وقت کنسولگری است و مهم‌ترین قسمت آن پرکردن فرم درخواست نوبت، باز هم به زبان انگلیسی، است.

بیشتر بخوانید
وقت سفارت ژاپن

بعد از تکمیل فرم و انتخاب یکی از نوبت‌های خالی کارگزاری از تقویم نمایش‌داده‌شده، باید در این روز به محل کارگزاری واقع در قسمت اداری مرکز خرید گالریا در ولنجک تهران مراجعه و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا و تقاضای صدور این ویزا را ارائه کنید.

مدت‌زمان دریافت وقت سفارت ایتالیا

این‌که چند روز بعد از اقدام برای دریافت وقت‌سفارت به شما نوبت داده می‌شود بستگی به میزان تقاضا برای ویزای ایتالیا دارد. مسلماً در ایام پیک تقاضا کنسولگری و کارگزاری پرونده‌های بیشتری برای بررسی و درنتیجه زمان کمتری دارند. اما به‌طور میانگین زمان مراجعه به کنسولگری یا کارگزاری دو تا چهار هفته بعد از تاریخ اقدام است. البته در بعضی شرایط می‌توان با کمک از تجربه‌ی شرکت‌های فعال در این زمینه وقت فوری سفارت ایتالیا را هم دریافت کرد.

چند نکته وقت سفارت ایتالیا

  • بهتر است حداکثر ۴ تا ۶ هفته مانده به سفرتان برای گرفتن وقت‌سفارت اقدام کنید.
  • تمامی متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا باید وقت‌سفارت بگیرند و حضور خود شخص در روز تعیین‌شده در مکان کنسولگری یا کارگزاری الزامی‌ست – به‌غیر از کودکان زیر ۱۲ سال.
  • وقت‌سفارت کشور ایتالیا به دو صورت عادی و ویژه ارائه می‌شود و تفاوت این دو در نوع پذیرایی از متقاضی دریافت ویزای ایتالیاست.
  • وقت کنسولگری یا کارگزاری ایتالیا قابل خرید و فروش نیست.
  • یکی از مواردی که در فرم درخواست وقت سفارت از شما درخواست می‌شود نوع ویزای موردنظرتان است، پس حتماً قبل از شروع مطمئن شوید که با توجه به شرایط خود و هدف‌تان از سفر به کدام نوع ویزای ایتالیا نیاز دارید.
  • بعد از پایان ثبت تقاضای وقت‌سفارت برای شما یک ایمیل تأیید ارسال می‌شود که باید از آن پرینت بگیرید و حتماً در روز ملاقات همراه داشته باشید.
بیشتر بخوانید
وقت سفارت سوئد

همچنین بخوانید: راهنمای دریافت وقت سفارت آلمان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن